Huhtikuisten höpinäketju

Minä kävin viime raskaudessa puolet raskausajasta raskauspilateksessa ja nyt on torstaina alkamassa taas. Sitten lisäksi raskauden jälkeen raskauden jälkeisessä pilateksessa, joka sisälsi myös tuollaisen äitiysfyssarikäynnin. Ratsastin paljon, joten sen käynnin jälkeen uskalsin taas jatkaa normaalisti, ennen sitä olin vain vähän kävellyt ja ravaillut.
 
Olin alkuviikosta pk-seudulla ja käytin aikaa siihen, että etsin monesta kaupasta niitä Salta katten -salmiakkeja, minkä pitäisi olla ok raskausaikana. Täältä meidän kylältä niitä kun ei saa. Yritys palkittiin, ja salmiakki maistui monen viikon jälkeen niiiiiiiin hyvältä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Epäilin etukäteen, että ne Salta kattenit ei varmaan maistu miltään, mutta nehän oli hyviä! Olisi pitänyt vain hamstrata useampi pussi varastoon... no ehkä tilaan niitä netistä, kun ne on nyt hyväksi todettu.
 
Olin alkuviikosta pk-seudulla ja käytin aikaa siihen, että etsin monesta kaupasta niitä Salta katten -salmiakkeja, minkä pitäisi olla ok raskausaikana. Täältä meidän kylältä niitä kun ei saa. Yritys palkittiin, ja salmiakki maistui monen viikon jälkeen niiiiiiiin hyvältä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Epäilin etukäteen, että ne Salta kattenit ei varmaan maistu miltään, mutta nehän oli hyviä! Olisi pitänyt vain hamstrata useampi pussi varastoon... no ehkä tilaan niitä netistä, kun ne on nyt hyväksi todettu.
Oijoi, nyt iski himo!! En ole jaksanut näitä metsästää, kun olen epäillyt, voiko olla hyviä.
 
Olin alkuviikosta pk-seudulla ja käytin aikaa siihen, että etsin monesta kaupasta niitä Salta katten -salmiakkeja, minkä pitäisi olla ok raskausaikana. Täältä meidän kylältä niitä kun ei saa. Yritys palkittiin, ja salmiakki maistui monen viikon jälkeen niiiiiiiin hyvältä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Epäilin etukäteen, että ne Salta kattenit ei varmaan maistu miltään, mutta nehän oli hyviä! Olisi pitänyt vain hamstrata useampi pussi varastoon... no ehkä tilaan niitä netistä, kun ne on nyt hyväksi todettu.
Minä puolestani hamstrasin Mini TV Mix Suolainen -pusseja, kun olin Suomessa käymässä. 😄 Täällä Saksassa en ole ikinä nähnyt lakritsitonta salmiakkia. Oli kyllä aika työn takana löytää niitä, mutta löytyipä kuitenkin.
 
Minä puolestani hamstrasin Mini TV Mix Suolainen -pusseja, kun olin Suomessa käymässä. 😄 Täällä Saksassa en ole ikinä nähnyt lakritsitonta salmiakkia. Oli kyllä aika työn takana löytää niitä, mutta löytyipä kuitenkin.
Ai onko nuo mini tvmixit sallittu?! 😍
 
Vain tuo Mini TV Mix Suolainen. Mielestäni paras lakritsiton salmiakki. 😊
Näin näitä myös myynnissä, mutta jäivät sillä kertaa hyllyyn. Pitääkin seuraavalla kerralla kokeilla näitäkin, jos kerran maistuvat hyviltä. :smiling-eyes:
 
Meillä on tällä viikolla nt-ultra! Jännittävää.. toivottavasti siellä ois kaikki hyvin ❤️
Niin meilläkin! :smiling face with heart-eyes: Vitsit, tuntuu, että tätä nt-ultraa on joutunut odottamaan ihan hirveän kauan.

Hei varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta pitäisikö ne labrassa otetut verikokeiden tulokset itse tietää, vai osaavatkohan kertoa niistä siellä ultrassa? Yritin kysyä labrassa käydessä, että mistä niitä tuloksia pitäisi tiedustella, mutta siellä ei oikein osattu vastata, epäilivät vaan neuvolaa. Jäänyt sitten kysymättä kokonaan, kun ajattelin, että selviäähän se ajallaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Niin meilläkin! :smiling face with heart-eyes: Vitsit, tuntuu, että tätä nt-ultraa on joutunut odottamaan ihan hirveän kauan.

Hei varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta pitäisikö ne labrassa otetut verikokeiden tulokset itse tietää, vai osaavatkohan kertoa niistä siellä ultrassa? Yritin kysyä labrassa käydessä, että mistä niitä tuloksia pitäisi tiedustella, mutta siellä ei oikein osattu vastata, epäilivät vaan neuvolaa. Jäänyt sitten kysymättä kokonaan, kun ajattelin, että selviäähän se ajallaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Joo tuntunut kyllä ikuisuudelta tuo ultran odottaminen.. 😂
En kyllä osaa noista tuloksista sanoa..mietin tossa ite vähän samaa.. voishan sitä soittaa neuvolaan ja kysyä 😊
 
Niin meilläkin! :smiling face with heart-eyes: Vitsit, tuntuu, että tätä nt-ultraa on joutunut odottamaan ihan hirveän kauan.

Hei varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta pitäisikö ne labrassa otetut verikokeiden tulokset itse tietää, vai osaavatkohan kertoa niistä siellä ultrassa? Yritin kysyä labrassa käydessä, että mistä niitä tuloksia pitäisi tiedustella, mutta siellä ei oikein osattu vastata, epäilivät vaan neuvolaa. Jäänyt sitten kysymättä kokonaan, kun ajattelin, että selviäähän se ajallaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Omalla kohdalla ainakin kannasta näkee tulokset, mutta varauksella katsoisin, koska siihen riskilukuunkin vaikuttaa se nt-ultran mittaustulos. :) Mulle silloin kätilö sanoi, että soittavat jos on syytä tutkia enemmän, jos eivät soita kaikki on hyvin.
 
Minä sain nt-ultrakäynnillä kuulla riskiluvut. Heti ultran jälkeen hoitaja syötti tiedot koneelle ja näytti/kertoi tulokset. Nyt tulokset näkyvät sähköisessä äitiyskortissa. Omakannasta en nähnyt tuloksia.
 
Omalla kohdalla ainakin kannasta näkee tulokset, mutta varauksella katsoisin, koska siihen riskilukuunkin vaikuttaa se nt-ultran mittaustulos. :) Mulle silloin kätilö sanoi, että soittavat jos on syytä tutkia enemmän, jos eivät soita kaikki on hyvin.
Minullekin sanottiin, että soitetaan jos on tarvis tutkia lisää, muuten ei tarvitse välittää, mitä siellä verikokeessa on ollut.
 
Okei! Kiitos vastauksista. :smiling-eyes: Vilkaisin omakantaa, mutta sinne oli lisätty ainoastaan virtsatestin tulokset. Kuulostaisi ihan järkeenkäyvältä, että lisäävät ne verikokeet vasta ultran jälkeen, etteivät odottajat turhaan ala panikoimaan... Mutta keskiviikkona tosiaan ultraan, niin ehkä se sitten selviää!
 
Musta tuntuu että on melkein parempi ettei mene katsomaan niitä arvoja OmaKannasta. Mulla oli nimittäin alhainen PAPP-A ja nyt stressaan sitä, vaikka niihin riskilukuihin tulee vaikuttamaan myös se nt-ultran mittaustulos….
 
Mulla tuli ultraa seuraavana päivänä maisaan näkyviin lopulliset riskiluvut ja samana iltana oma postiin kirje. Sama kirje saapui normi postillakin perille jo perjantaina kun ma oli ultra. Mulle sanottiin ultrassa myös että tulokset on varmaan jo huomenna tai ylihuomenna valmiit. Ja soitetaan jos on jotain hälyyttävää, muussa tapauksessa tulee kirje kotiin.
 
Olin aamulla tuntevani jo vauvan liikahtavan muutaman kerran. Tuskin on mahdollista vielä näin 12-viikolla, oli vaan niin samankaltaisia muljahduksia kuin esikoisen aikaan 😄
Pahin väsymys alkaa väistymään, ja oksentaa tarvitsee enää vain kerran aamuisin 🤭
 
Olin aamulla tuntevani jo vauvan liikahtavan muutaman kerran. Tuskin on mahdollista vielä näin 12-viikolla, oli vaan niin samankaltaisia muljahduksia kuin esikoisen aikaan 😄
Pahin väsymys alkaa väistymään, ja oksentaa tarvitsee enää vain kerran aamuisin 🤭
Mulla sama juttu eilen illalla! Nyt 13+1, ja olin tuntevinani pientä kutitusta navan alapuolella jo, sellaista että ensin luulin että sängyssä mahan vieressä on kännykkä värinällä ja tuli viesti 🙂 en tiedä onko mahdollista, kun ensimmäisestä lapsesta on kyse. Mulla on kyllä tosi herkkä keho tuntemaan muutenkin.
 
Säikähdin ihan kamalasti, kun kävin yöllä vessassa ja pyyhittäessä paperiin jäi verta. :loudlycrying: Vasta aamuyöllä sain uudelleen nukuttua, kun huolestutti niin paljon. Onneksi näyttäisi jääneen siihen, eikä enää näkynyt kuin ihan vähän ruskeaa vuotoa. Toivottavasti ei nyt tulisi lisää ja kaikki olisi pikkuisella hyvin!! Pitänee seurailla tänään tilannetta ja ehkä huomenna kysyä neuvolasta vielä mielipidettä, jos ei mitään dramaattisempaa tapahdu.
 
Takaisin
Top