Huhtikuisten höpinäketju

Jadine

Keskustelun kolmiottelija
Kesämammat 2018
Huhtikuiset 2024
Aloitanpa tämän, niin saadaan keskustelut käyntiin! Tämä on yleinen höpinäketju, jossa voi vaihtaa ajatuksia. :smiling-eyes: Tervetuloa mukaan keskustelemaan!
 
Täältä tullaan vielä maalisuoralta mukaan 😂 päästäkää äkkii salaiselle puolelle, ettei mee hyvät jutut ohi 🤭😍 Tuun tänne optimistisena ja hyvällä fiiliksellä. Tämä on km kierto, eli menkkoja ei ole tullut välissä. Flo mukaan menkkojen pitäisi alkaa tiistaina tai torstaina 😇 La olisi vuodon mukaan 26.4. ja oviksen mukaan 29.4. eli aika kalkkiviivoilla pääsin mukaan 😁 Hassua olla kyllä tällä kertaa häntäpään odottaja kun aiemmin mulla la ollut ihan kuukauden alussa ( ja siis apua miten pitkällä te jotkut jo menette) 🤭😇
 
Joskus se mitä toivoo käy toteen. Mä sanoin kesän aluksi että mun ainut synttäritoive on kaksi viivaa testiin. Mä vietän synttäreitäni keskiviikkona ja silloin teen viellä viikkonäytöllisen testin, mutta hyvin on viivat vahvistuneet ja oma mieli on levollinen. Latasin raskaussovelluksen jonka mukaan koko vastaa faaraomuurahaista ja se oli miehestä super hauskaa 😅 meidän molempien esikoinen ja miehen puolelle eka lapsenlapsikin. Niin jänniä juttuja!
 
Joskus se mitä toivoo käy toteen. Mä sanoin kesän aluksi että mun ainut synttäritoive on kaksi viivaa testiin. Mä vietän synttäreitäni keskiviikkona ja silloin teen viellä viikkonäytöllisen testin, mutta hyvin on viivat vahvistuneet ja oma mieli on levollinen. Latasin raskaussovelluksen jonka mukaan koko vastaa faaraomuurahaista ja se oli miehestä super hauskaa 😅 meidän molempien esikoinen ja miehen puolelle eka lapsenlapsikin. Niin jänniä juttuja!
Minkä sovelluksen latasit? 😌
 
Tervetuloa @Viivi92 ja @Kuuttituutti 😊

Minulla on jo kolme raskaussovellusta käytössä (Preglife, Ovia Pregnancy ja Babycenter), vaikka viimeksi keskenmenon jälkeen vannoin, etten ota yhtä enempää käyttöön ennen ekaa ultraa... 🙈
Kiitos ❤️ Vaikka tää nyt oo vielä yhtään varmaa mut kaikki tai ei mitään 😌
 
Heippa kaikille!
Täällä jäänyt kk nyt pois ja raskaustestit näyttää positiivista. Vuoden alussa oli km tai ulkoinen raskaus, ei tietoa,mutta ei pysynyt mukana joten nyt jännitetään kovasti jospa tämä pysyisi :3! Paljon on jo oireita tullut mutta verikokeen mukaan hcg oli vain 180... Tosin mulla on pitkä kierto ja lääkäri epäili viikoiksi 4-5 joten on ilmeisesti ihan normaalia että on noin matala vielä? Ainakaa ei oo mitään vuotoja, mutta silti vähän pelottaa..

Kotonta löytyy jo maaliskuinen 2021, hurjan jännää nähdä millasta elämä olisi kahden pienen kanssa :D La on laskureiden mukaan 19.4.

Ihanaa odotusta kaikille ❤️
 
Tervetuloa, @Minya~! Minullakin on kaksi peräkkäistä keskenmenoa taustalla, mutta jotenkin on nyt kyllä optimistinen fiilis. Raskaustestin viivatkin vahvistuvat paljon nopeammin kuin aiemmissa raskauksissa, joten pidän sitä hyvänä merkkinä. :smiling-eyes: Onko sinulla ovulaation ajankohta tiedossa? Hcg-tasot ovat tosi yksilöllisiä, ja tärkeämpää on, että hcg tuplaantuu kahdessa päivässä,
 
Mitkäs on fiilikset teillä muilla? Minusta tuntuu, että aika oikein matelee tällä hetkellä. Kaksi viikkoa olisi ensimmäiseen ultraan, ja se tuntuu tosi pitkältä ajalta. Vaikka onkin ihan luottavainen olo tällä kertaa, ja tuntuu erilaiselta kuin keskenmenneissä raskauksissa, niin kyllä se eka ultra on kuitenkin tosi tärkeä merkkipaalu. Jos siellä on kaikki kunnossa, voisi taas vähän hengähtää.

Tänään alkoi myös kahvi tökkiä. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Ajoittaista etovaa oloa ja väsymystä lukuunottamatta voin kuitenkin fyysisesti hyvin.
 
Mulla on tosi epätodellinen fiilis. Tein tänään viidennen (ja kaapissa olleista viimeisen) testin ja niin se viiva vahvistuu ja digikin sanoi 2-3 viikkoa. Aikalailla oireeton oon tällä hetkellä ja pääosin tosi luottavainen vaikka sit pienissä hetkissä tulee et ei saakelisoikoon fiilis. Meillä on kahen viikon päästä neuvola ja ultraan se kolme viikkoa. Tuntuu hassulta vaan nyt sit odotella, ihan kun leijailisi epämääräisesti.
 
Mulla on tosi epätodellinen fiilis. Tein tänään viidennen (ja kaapissa olleista viimeisen) testin ja niin se viiva vahvistuu ja digikin sanoi 2-3 viikkoa. Aikalailla oireeton oon tällä hetkellä ja pääosin tosi luottavainen vaikka sit pienissä hetkissä tulee et ei saakelisoikoon fiilis. Meillä on kahen viikon päästä neuvola ja ultraan se kolme viikkoa. Tuntuu hassulta vaan nyt sit odotella, ihan kun leijailisi epämääräisesti.
Mulla kans tosi epätodellinen olo, ehkä vähän levotonkin, kun ei voi muuta kuin odotella. En oo tehnyt kuin sen yhden ainoan testin, ihan uus juttu testailla useasti :) Neuvolaan en ole vielä soittanut, meidän kunnan sivuilla neuvotaan soittamaan rv 6-7. Meillä yksityisellä varhaisultra myös 3 viikon päästä, jännää! Mulla ei vielä ole oireina, kuin repäisykivut, turvotus ja työpäivän päätteeksi oon tooooosi väsynyt.
 
Minulla olisi vielä kaksi testiä, tosin alkaa olla sen verran vahvat viivat, että kai se pitäisi jo uskoa testaamattakin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta kyllä se kummasti rauhoittaa seurata viivojen vahvistumista, kun ei ensimmäisinä viikkoina muuten ole oikein mitään konkreettista raskaudesta. Minulla on kaikki raskaudet olleet tosi oireettomia.
 
Mulla kans tosi epätodellinen olo, ehkä vähän levotonkin, kun ei voi muuta kuin odotella. En oo tehnyt kuin sen yhden ainoan testin, ihan uus juttu testailla useasti :) Neuvolaan en ole vielä soittanut, meidän kunnan sivuilla neuvotaan soittamaan rv 6-7. Meillä yksityisellä varhaisultra myös 3 viikon päästä, jännää! Mulla ei vielä ole oireina, kuin repäisykivut, turvotus ja työpäivän päätteeksi oon tooooosi väsynyt.
Mun työhuone on neuvolan vieressä joten marssin sinne viimeviikolla ja kysyin hypoteettisesti miten pitäisi pyörä pyöräyttää käyntiin ja sit sainkin jo kaks ekaa aikaa. Meillä neuvolalääkäri ois pitänyt olla just silloin kun ollaan häämatkalla, niin mennään sit heti kun palataan suomeen.
 
Minä soitin lääkärille heti, kunhan raskaustestin viivat olivat selvästi vahvistuneet. Asun siis Saksassa, eikä täällä ole neuvolaa, vaan raskauden seurannan hoitaa gyne. Olen käynyt samalla (suomalaisella!) gynellä jo esikoisen raskausaikana ja hän on hoitanut myös molemmat keskenmenot, niin kiva vain ottaa yhteyttä tuttuun lääkäriin. :smiling-eyes:

Samoin kätilö minulla oli jo valmiiksi. Täällä Saksassa kätilö tulee käymään synnytyksen jälkeen aluksi päivittäin ja myöhemmin parin päivän välein neuvomaan vauvanhoidossa, seuraamassa vauvan kasvua ja vointia ja myös seuraamassa äidin toipumista synnytyksestä. Ihan mahtava palvelu, mutta kätilöitä on liian vähän, joten pitää olla ajoissa liikkeellä. Esikoisen raskaudessa olin liian myöhään liikkeellä ja löysin yhden ainoan kätilön, jolla oli vielä vapaata. Viime joulukuussa kun plussasin, tiesin heti, että haluan etsiä toisen kätilön. Silloin en ehtinyt sellaista löytää, kun raskaus meni kesken. Toukokuussa aloitin kätilön etsinnän ihan heti plussan jälkeen, ja olin jo ehtinyt löytää kätilön, kun tuli keskenmeno. Hän sitten kertoi minulle, että kätilön palveluihin on oikeus myös keskenmenon jälkeen, ja hän olikin minulle siinä tilanteessa aivan mahtava tuki. Silloin myös sovimme, että kunhan taas tärppää, otan häneen suoraan yhteyttä, eikä tarvitse enää lähteä etsimään uutta kätilöä. Kirjoittelin hänelle samana päivänä, kun varasin myös lääkäriajan, joten onpa siinäkin yksi huoli vähemmän. :smiling-eyes: Nyt kun vain menisi tämä raskaus paremmin kuin nuo kaksi aiempaa... :folded:
 
Tervetuloa, @Minya~! Minullakin on kaksi peräkkäistä keskenmenoa taustalla, mutta jotenkin on nyt kyllä optimistinen fiilis. Raskaustestin viivatkin vahvistuvat paljon nopeammin kuin aiemmissa raskauksissa, joten pidän sitä hyvänä merkkinä. :smiling-eyes: Onko sinulla ovulaation ajankohta tiedossa? Hcg-tasot ovat tosi yksilöllisiä, ja tärkeämpää on, että hcg tuplaantuu kahdessa päivässä,
Ovulaatiosta en oo varma mutta kk piti alkaa viime torstaina. Eipä oo näkyny ja rinnatkin alkavat arastaa että toivoa on! Torstaina ultraan ja verikokeisiin, en millää malttais odottaa 😁
 
Täytyy tulla tänne seuraamaan keskusteluja, jos tämä 3 kerta toden sanoisi. :Person With Folded Hands:

On kyllä viimesen päälle epäuskoinen olo koko raskauden suhteen. Spontaani raskaus josta km 3/18. Eka ivf hoito tehtiin 10/19 endo diagnoosin jälkeen. 9/20 plussa alkion siirtosta, josta 12/20 myöhäinen km rv18.

Sen jälkeen on kasattu itseä, siirretty vika 1 ivf alkio ja tehty 11/21 toinen ivf hoito, josta saatiinkin aivan mahtava saalis alkioita. Sitten löytyikin kohdun myooma keväällä 22, jonka lääkäri haluaisi hysteroskopiassa poistaa.

No sitten jäätiin odottamaan hysteroskopiaa, jota odotellessa oli tarkoitus syödä minipillereitä endon hoitoon. Kesälomalla vähän lipsahti ja pillerit unohtu, kun oli tiedossa elokuun lopussa oleva toimenpideaika.

Tänään aamulla sain kuitenkin soittaa ja vaihtaa tämän toimenpideajan ar ultraan :loudlycrying: Joten todellista ihmettä todellakin toivottavasti odotetaan sormet, varpaat ristissä.:Two-hearts:
 
@Minya~ Jos ei ole ovulaation ajankohta tiedossa, niin voi hyvin olla, että ovis on vain ollut myöhemmin. :smiling-eyes:

@Benelobe Tervetuloa! Aina erityisen ihana saada mukaan niitä, joilla on ollut vaikeampi polku raskauteen. :red-heart: Nyt paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan, jotta pikkuinen pysyy matkassa! :folded:
 
Tämä ei ollut ihan se testi, johon olisin toivonut vahvaa plussaa... 😞 Toivottavasti ei nyt vaikuta raskauteen.
Itsehän tein positiivisen raskaustestin samana päivänä kun korona alkoi oireilla, vaikka koronatestin positiivinen tulikin vasta muutaman päivän kuluttua. Julkiselle varattua alkuraskauden ultraa siirrettiin muutamalla päivällä, että tuli sairaalan vaatimat 10 vrk oireiden alusta. Silloin oli 6+3(kalenteri)/6+1(ultra), kaikki hyvin ja sydän sykki. 🥰 Tokihan tässä on pieni pelko siitä onko korona aiheuttanut jotain, mutta ainakin siis parannuttua ultran oli ultran mukaan kaikki kunnossa. Sun kannattaa muuten olla nyt heti yhteydessä neuvoltaan tms, että onko tarvetta verenohennuslääkkeille, kun koronahan lisää tukosriskiä. Mulla oli jo ennestään muitakin tukosriskiä nostavia juttuja, niin tuli välittömästi aloitettavaksi piikitettävä lääke, kun tein pos. koronatestin, muuten olis aloitettu vasta sen siirtyneen ultran jälkeen.
 
Takaisin
Top