Huhtikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tuu meille huhtikuista. Pieni oli viikko sitten lopettanut kasvamisensa. Kiitos kaikille vertaistuesta ja onnea matkaan ❤️ mä lähden etsimään ne onnenhiput lauantain häitä varten. Mut jos jotain niin tiedän todellakin meneväni itselleni parhaan mahdollisen miehen kanssa naimisiin.
Nauttikaa häistä ja toisistanne :Heavy Black Heart:
Ompa kyllä kurjaa, että piti tämmönen sattua just ennen tärkeetä päivää. 😣

Ihanaa kun sanot suoraan. Näin se yksityisen kätilökin ohjeisti että heti kun on lähete mennyt perille niin pitää soittaa perään ja just selittää tää meidän tilanne ja todellakin oma toive on myös se että saisin lääkkeet heti ja tän hoidettua pois alta.
Mäkin puhun nyt karun suoraan, tiedän että tilanne on todella karmea, ja kaipaisit lohduttavia sanoja, mutta parempi että tiedät edes vähän mihin varautua. Joten kolmen keskenmenon kokemuksella: eli ensinnäkään ei suositella sisäisiä suojia, vaan siteellä pärjättävä. Sitä verta vuotaa paljon tai ihan älyttömästi, välillä voit jo kuvitella vuodon vähentyneen, kunnes yhtäkkiä hanat auki ja 5 min edellisestä vessassa käynnistä ja side vuotaa yli, ja turha edes yrittää pärjätä millään pienillä päiväsiteillä. Varaa mahdollisimman isoja yösiteitä ja monta pakettia, tosin helpompi jos voit vaan istua pöntöllä. Välillä tulee myös isoja klimppejä raskausmateriaalia ja hyytynyttä verta, eikä mikään side ehdi/pysty imemään niitä. Mä olin viimeks esikoisen kanssa kahdestaan yötä kotona, kun alkoi ihan karmea klimppinen vuoto, ja lopulta oli pakko virittää lapsen vaippa alkkareihin, että hyytymäklimpit jäi sinne vaipan kouruun, kun en voinut koko aikaa istua vaan pöntöllä, että sain lapsen nukkumaan. Ja välillä tuli myös yhtäkkiä niin järkyttäviä kipukramppeja, ettei tiennyt oksentaako vai ripuloiko ihan vaan kivusta, vaiko molemmat yhtäaikaa.
Joten tee kaikkesi, että saat lääkkeet mahdollisimman pian, jos kunnon vuoto ei ala itsekseen nyt yönaikana. Ja toivon todella, että pahin ehtisi olemaan ohi ennen juhlapäivää, mutta varaudu silti jättisiteillä, jos käykin yhtäkkiä vuotamaan uusiks enemmän. Itselläni on ollut ihan riittävän vaikeaa ihan vain kotona esikoisen kanssa ollessa, vaikkei ole tarvinnut kuin kerran-pari päivässä käyttää koirat pikapissalla tientoisella puollella, ja silti on tullut housupyykkiä.

Mäkin puhun nyt karun suoraan, tiedän että tilanne on todella karmea, ja kaipaisit lohduttavia sanoja, mutta parempi että tiedät edes vähän mihin varautua. Joten kolmen keskenmenon kokemuksella: eli ensinnäkään ei suositella sisäisiä suojia, vaan siteellä pärjättävä. Sitä verta vuotaa paljon tai ihan älyttömästi, välillä voit jo kuvitella vuodon vähentyneen, kunnes yhtäkkiä hanat auki ja 5 min edellisestä vessassa käynnistä ja side vuotaa yli, ja turha edes yrittää pärjätä millään pienillä päiväsiteillä. Varaa mahdollisimman isoja yösiteitä ja monta pakettia, tosin helpompi jos voit vaan istua pöntöllä. Välillä tulee myös isoja klimppejä raskausmateriaalia ja hyytynyttä verta, eikä mikään side ehdi/pysty imemään niitä. Mä olin viimeks esikoisen kanssa kahdestaan yötä kotona, kun alkoi ihan karmea klimppinen vuoto, ja lopulta oli pakko virittää lapsen vaippa alkkareihin, että hyytymäklimpit jäi sinne vaipan kouruun, kun en voinut koko aikaa istua vaan pöntöllä, että sain lapsen nukkumaan. Ja välillä tuli myös yhtäkkiä niin järkyttäviä kipukramppeja, ettei tiennyt oksentaako vai ripuloiko ihan vaan kivusta, vaiko molemmat yhtäaikaa.
Joten tee kaikkesi, että saat lääkkeet mahdollisimman pian, jos kunnon vuoto ei ala itsekseen nyt yönaikana. Ja toivon todella, että pahin ehtisi olemaan ohi ennen juhlapäivää, mutta varaudu silti jättisiteillä, jos käykin yhtäkkiä vuotamaan uusiks enemmän. Itselläni on ollut ihan riittävän vaikeaa ihan vain kotona esikoisen kanssa ollessa, vaikkei ole tarvinnut kuin kerran-pari päivässä käyttää koirat pikapissalla tientoisella puollella, ja silti on tullut housupyykkiä.
Kiitos. Tätä mä oikeasti kaipaan tällä hetkellä. Tää on niin perseestä kuin olla ja voi niin se että joku sanoo suoraan että mitä sieltä on tulossa tuntuu hyvältä. Ei sillä kyllä mä osasin ajatella että se on varmasti ihan kamalaa mut että se tulee olemaan noin hirveetä niin sitä ei varmasti pysty kuvittelemaan näin. Mulla on muutenkin runsaat vuodot ja meen pelkillä yösiteillä joten tästähän tulee oikein mukavaa. Todellakin heti kun lähete vaan tänään menee perille niin vaadin lääkkeet ja otan huomisen sitten töistä vapaaksi niin saan sitten vaan istua kotona pöntöllä.
@MM ja @Jadine kiitos suorapuheisuudesta. Kiitos tosi paljon ❤️

Neuvolaan soitettu ja varattu eka neuvola-aika. Eipä ollut inseminaatiopäivällä väliä, laskettu aika on nyt 2.5 ainakin nt-ultraan asti 😅
Jos teitä ei haittaa, hengailisin täälläkin kuitenkin toistaiseksi , ainakin ekaan viralliseen ultraan asti😁🙏

Tehtiin tänään esikoisen toiveesta pizzaa ja vaati muuten vähän itsekuria olla nälköisenä ja suolaista himoitsevana napsimatta kiellettyjä täytteitä tekovaiheessa. Eikä asiaa ainakaan auttanut se, että esikoinen maisteli kaikkia (en tiedä kuinka iso osa kinkkusuikaleista meni suoraan sen mahaan). 🤣 Meetwurstin ohitin joo, kinkkusuikaleetkin kyllä (virallisesti nämä olis kai ok, mutta meidän terkkarin mukaan kielletty), mutta fetan kohdalla luovutin. 😅🙈 Sekin siis olis kai virallisesti ok, mutta meidän terkkarin mukaan kielletty. 🙄 Olen yrittänyt olla oikeasti tarkka mun historialla keskenmenojen suhteen, mutta ihan kaikkea ei vaan aina jaksa. 🙈

Normaalisti olen kunnon herkkusuu ja sokerihiiri, mutta nyt ei ole ollut mitään isompia mielitekoja, muutama suklaapala sillointällöin. 😳 Ja yks isompi suklaavanukas kävi tökkimään kesken syönnin. Mutta suolasta ruokaa voisi santsata, vaikka vatsa tuli jo täyteen, ja lopuksi syödä esikoisen jämät. 😳 Ja mähän en siis tähän mennessä (4v) ole syönyt jämiä kuin todella harvoin jotain parempaa pihviä tms, varmaan 90-95% lapsen jämistä mennyt koirille tähän asti, mutta nyt viime viikkoina olen yllättänyt itseni useammankin kerran jämiä syömästä. 🙄😳🤣

Mulla oli eilen eka neuvola ja oli tosi mukava terkkari (ja opiskelija läsnä myös). Juteltiin ja mitattiin verenpaine jne.
Oli aika kivat uudet tilat myös. Aikaisemmat olikin tosi rapistuneet.

Hyvin se menee 😊 tuu sitte kertoo kuulumisia ja fiiliksiä millainen neuvola oli! Meillä on ens viikolla eka neuvola, ootan jo innolla millainen tuo meidän neuvola on ja millainen meidän neuvolatäti on. 😄🤩
Meil oli hauska neuvolatäti mut samal asiallinen ja siis niiin paljon tietoa 1,5h sisään 😂 Saatiin viel sellanen käsin täytettävä ihana neuvolakortti 😍

Mä oon nyt melkein paniikissa, että miten tässä käy. 😳 Aamupäivän aikana vuoti muutamaan kertaan vähän verta, ihan phs riittänyt suojaksi, eikä viimeiseen tuntiin ole vuotanut, mutta mä en osaa nyt rentoutua hyvillä mielin. 😔 Mitään selkeää kipuakaan ei ole, mutta ihan jo stressin&jännityksen takia kaikinpuolin epämääräinen olo, niin tässä ei oikein tiedä mikä on mitäkin. 🙈
Ja mullahan siis on limakalvotkin niin herkät, että hyvin olemattomalla "raapaisulla" saa aikaan punertavaa vuotoa, mutta nyt tänään ollut selkeämmin veristä. 😬🙈

Meillä maanantaina ensikäynti, jännittää myös kun tilanne on niin uusi! Ehkä raskaus muuttuu jotenkin todellisemmaksi asiaksi?
siis mua sanottiin äidiks ja miestä isäks, ei oo kukaan viel sanonu noin silleen virallisesti ja kyl oli ihana hetki ❤️ ja se neuvolatäti oikeesti kerto ihan kaiken, se osas kans ennustaa mitä oisin kysymäs koska en varmaan kysyny yhtään kysymystä mut kaikkeen sain vastauksen 😂

Mä oon nyt melkein paniikissa, että miten tässä käy. 😳 Aamupäivän aikana vuoti muutamaan kertaan vähän verta, ihan phs riittänyt suojaksi, eikä viimeiseen tuntiin ole vuotanut, mutta mä en osaa nyt rentoutua hyvillä mielin. 😔 Mitään selkeää kipuakaan ei ole, mutta ihan jo stressin&jännityksen takia kaikinpuolin epämääräinen olo, niin tässä ei oikein tiedä mikä on mitäkin. 🙈
Ja mullahan siis on limakalvotkin niin herkät, että hyvin olemattomalla "raapaisulla" saa aikaan punertavaa vuotoa, mutta nyt tänään ollut selkeämmin veristä. 😬🙈
mulle just neuvolatäti sano tänään, että verenvuoto on täysin normaalia kunhan ei oo kipuja ja kunhan se pysyy kuukautisvuotoa niukempana! 😊 toki aina kannattaa olla varovainen et jos tuntuu hiukanki epävarmalle ni lääkäriin!

mulle just neuvolatäti sano tänään, että verenvuoto on täysin normaalia kunhan ei oo kipuja ja kunhan se pysyy kuukautisvuotoa niukempana! 😊 toki aina kannattaa olla varovainen et jos tuntuu hiukanki epävarmalle ni lääkäriin!
Niinhän se voi olla, joten täytyy vain toivoa parasta. 🙂 Mulla vain neljän edellisen raskauden perusteella on huonot kokemukset lievästäkin verenvuodosta 😬 Ainoassa onnistuneessa raskaudessa oli enintään punertavaa valkovuotoa, ja keskenmenot alkaneet vähitellen runsastuneella verisellä vuodolla. 😕 Tässä illan aikanakin on tullut tippa tai pari sillointällöin ihan kirkasta verta, mutta vuoto ei ole siitä lisääntynyt. Hyvin lievää vatsakipua on, mutta se voi olla ihan tästä stressistä, kun oon mestari saamaan stressaamalla hyvin äkkiä vahvat fyysiset oireet. 🙄
Yksityiselle ei ole varaa ellei ole pakkotilanne, joten eipä ne vielä julkisella tekis muuta kuin käskis kotona seurailla tilannetta. 🙄 Toki jos vuoto tästä lisääntyy/jatkuu pidempään, niin sitten olis mahdollisuuksia päästä sairaalan äitiyspolille tarkastukseen.

Niinhän se voi olla, joten täytyy vain toivoa parasta. 🙂 Mulla vain neljän edellisen raskauden perusteella on huonot kokemukset lievästäkin verenvuodosta 😬 Ainoassa onnistuneessa raskaudessa oli enintään punertavaa valkovuotoa, ja keskenmenot alkaneet vähitellen runsastuneella verisellä vuodolla. 😕 Tässä illan aikanakin on tullut tippa tai pari sillointällöin ihan kirkasta verta, mutta vuoto ei ole siitä lisääntynyt. Hyvin lievää vatsakipua on, mutta se voi olla ihan tästä stressistä, kun oon mestari saamaan stressaamalla hyvin äkkiä vahvat fyysiset oireet. 🙄
Yksityiselle ei ole varaa ellei ole pakkotilanne, joten eipä ne vielä julkisella tekis muuta kuin käskis kotona seurailla tilannetta. 🙄 Toki jos vuoto tästä lisääntyy/jatkuu pidempään, niin sitten olis mahdollisuuksia päästä sairaalan äitiyspolille tarkastukseen.
Toivottavasti ois harmitonta vuotoa vaan! Ja just tuo äitiyspolin tarkastus on aina hyvä vaihtoehto! Meiltä ainaskin saa myös neuvolasta suoraan lähetteen naistentautien polille, missä tarkistetaan jos esiintyy runsaampaa vuotoa tai kovia kipuja

Toivottavasti ois harmitonta vuotoa vaan! Ja just tuo äitiyspolin tarkastus on aina hyvä vaihtoehto! Meiltä ainaskin saa myös neuvolasta suoraan lähetteen naistentautien polille, missä tarkistetaan jos esiintyy runsaampaa vuotoa tai kovia kipuja
Joo saa meilläkin lähetteen suoraan, ettei tarvi mennä minkään yleisen tk:n tai ensiavun kautta, mutta neuvolaan voi soittaa seuraavan kerran vasta maanantaina puoliltapäivin. 😬 Jos tässä viikonloppuna alkaa tuntua siltä, että kaipais lääkäriä, niin meinaan soittaa vaan suoraan tuonne naistentautien-&äitiyspolin päivystysnumeroon. 🙊 En tiedä kuin "luvallista" on, mutta mä nyt kuitenkin kävin siellä jo alkuraskauden ultrassa ja on ne niiden määräämät verenohennuslääkkeetkin, joten ei kai siinä voi pahasti pieleen mennä. 🙈

Joo saa meilläkin lähetteen suoraan, ettei tarvi mennä minkään yleisen tk:n tai ensiavun kautta, mutta neuvolaan voi soittaa seuraavan kerran vasta maanantaina puoliltapäivin. 😬 Jos tässä viikonloppuna alkaa tuntua siltä, että kaipais lääkäriä, niin meinaan soittaa vaan suoraan tuonne naistentautien-&äitiyspolin päivystysnumeroon. 🙊 En tiedä kuin "luvallista" on, mutta mä nyt kuitenkin kävin siellä jo alkuraskauden ultrassa ja on ne niiden määräämät verenohennuslääkkeetkin, joten ei kai siinä voi pahasti pieleen mennä. 🙈
nosiis kyllähän sinne aina saa soittaa ja kertoa tilanteen ja pyytää apua ☺️

• Tykkään
Reaktiot: MM
Ihan varmasti voit soittaa sinne viikonlopun aikana jos siltä tuntuu! Sitä varten ne siellä on. 😊

• Tykkään
Reaktiot: MM
Takaisin