Huhtikuisten höpinäketju

Täällä loppui toissapäivänä vatsakivut kun seinään ja tänään taas nipistelyä. Eilen en myöskään oksentanu enkä tänään oo, vaikka pahoinvointia onkin, ehkä uus ruokarytmi auttaa!
 
Ihan kuin ei riittäisi jo tää pahoinvointi ja suunnaton väsymys, niin sai yksi koululaisista jostakin täitä. Kurjinta on että hänellä olisi ollut huomenna koulukuvaus ja sisarellaan eskarin ryhmäkuva samassa. Nyt molemmat pidettävä kotona ainakin huominen, että saadaan hoidettua :disappointed-face: Kaks muuta koulu- ja hoitoikästä onkin jo valmiiksi kotona, kun ovat kipeenä. Muiden päistä ei vielä löytynyt mitään.Täitä ei olekaan meillä ennen ollut.
 
Ihan kuin ei riittäisi jo tää pahoinvointi ja suunnaton väsymys, niin sai yksi koululaisista jostakin täitä. Kurjinta on että hänellä olisi ollut huomenna koulukuvaus ja sisarellaan eskarin ryhmäkuva samassa. Nyt molemmat pidettävä kotona ainakin huominen, että saadaan hoidettua :disappointed-face: Kaks muuta koulu- ja hoitoikästä onkin jo valmiiksi kotona, kun ovat kipeenä. Muiden päistä ei vielä löytynyt mitään.Täitä ei olekaan meillä ennen ollut.
Tsemppia siivousrumbaan 😬
 
Onpa jotenkin huojentunut olo, kun sunnuntaina koitin kotidoppleria ja löysin sydänäänet :red-heart: vielä 2 viikkoa nt-ultaan, hieman helpottaa odotusta siihen!
Mä ostin kanssa just kotidopplerin ja mietin milloin uskallan kokeilla 🙈 mitkä viikot sulla on? 🤔
 
Minä en ole vielä uskaltanut kokeilla doppleria. Loppuviikosta ajattelin, kun silloin on 10 viikkoa täynnä. Niillä viikoilla sain sydänäänet kuuluviin myös esikoisen raskaudessa (tosin varmaan puolen tunnin etsinnän jälkeen). Ja maanantaina on taas ultra, niin ei tarvitse pitkään arvuutella, mikä on tilanne, jos sydänääniä ei meinaa löytyä.
 
Olen ollut lähes oireeton koko alkuraskauden ja tällä viikolla (nyt 8+4) on välillä tuntunut väsymys ja lievä huono olokin helpottanut. Jotenkin vähän ahdistaa tämä oireettomuus, haluaisin jotain "todisteita" raskaudesta :) Tissit on kyllä vähän arat/turvonneet ja vatsassa pieniä tuntemuksia. Neuvolan ensikäynnillä hoitaja sanoi, että turha huolehtia, kun raskaustestit ovat olleet selkeästi positiivisia ja mitään keskenmenon viittaavia oireita ei ole. Pitkä aika vain kun eka ultra vasta neljän viikon päästä! Antakaa kärsivällisyyttä 😄
 
Olen ollut lähes oireeton koko alkuraskauden ja tällä viikolla (nyt 8+4) on välillä tuntunut väsymys ja lievä huono olokin helpottanut. Jotenkin vähän ahdistaa tämä oireettomuus, haluaisin jotain "todisteita" raskaudesta :) Tissit on kyllä vähän arat/turvonneet ja vatsassa pieniä tuntemuksia. Neuvolan ensikäynnillä hoitaja sanoi, että turha huolehtia, kun raskaustestit ovat olleet selkeästi positiivisia ja mitään keskenmenon viittaavia oireita ei ole. Pitkä aika vain kun eka ultra vasta neljän viikon päästä! Antakaa kärsivällisyyttä 😄
Mulla ollu aika sama.. rinnat on kasvanut/turvoksissa, mutta tuntuu et se on ainut oire tällä hetkellä.. toki välillä väsyttää aika paljon, mut se nyt voi johtua syksyn alkavasta pimeydestäkin.. 😂 tänne niitä oireita nii ois rauhallisempi olo! Mä odottelen kutsua sinne nt ultraan, ois kiva tietää jo et millon siihen pääsee.. 😅 kärsivällisyyttä tarvittais täälläkin!
 
Ihan kuin ei riittäisi jo tää pahoinvointi ja suunnaton väsymys, niin sai yksi koululaisista jostakin täitä. Kurjinta on että hänellä olisi ollut huomenna koulukuvaus ja sisarellaan eskarin ryhmäkuva samassa. Nyt molemmat pidettävä kotona ainakin huominen, että saadaan hoidettua :disappointed-face: Kaks muuta koulu- ja hoitoikästä onkin jo valmiiksi kotona, kun ovat kipeenä. Muiden päistä ei vielä löytynyt mitään.Täitä ei olekaan meillä ennen ollut.

Voi ei, täit on yksiä saatanoita. Meillä oli esikoisen luokalla oikein kierre, joku jätti aina hoitamatta ja niitä vaan tuli ja tuli. Kesälomalla päästiin lopullisesti eroon ja kierre alkoi joulukuussa. Kampaa ja shampoota vaan ja paljon voimia!
 
Voi ei, täit on yksiä saatanoita. Meillä oli esikoisen luokalla oikein kierre, joku jätti aina hoitamatta ja niitä vaan tuli ja tuli. Kesälomalla päästiin lopullisesti eroon ja kierre alkoi joulukuussa. Kampaa ja shampoota vaan ja paljon voimia!
Toistaseksi ei ole onneksi löytynyt muilta täitä. Ja toivottavasti nyt kaikki koulukavereiden vanhemmat myös vaivautuisi tarkistaa lastensa päät. Meiä koululainen kertoi, että oli ollut jollakin jo aiemmin täitä koulussa, siitä vaan ei jostain syystä tiedotettu kaikkia, vaikka luokassa siitä oli ollut puhetta. Laitoin palautetta asiasta opettajalle, rehtorille ja terkkarillekin. Ja nyt on varmasti jokaiselle mennyt wilman kautta siitä kotiin tieto.
 
Täällä oli jännä päivä, tuttu äitiysfyssari kurkkasi ultraäänellä mahaan ja joku pirpana siellä oli ja ilmeisesti oikeassa paikassa! Hänen laitteilla ja osaamisella (fyssarit käyttävät ultraääntä esim. lihasaktivaation tutkimiseen) ei tietenkään voinut sanoa, onko elossa ja vastaako viikkoja ym., mutta joku tyyppi siellä ainakin on. 🥺 Ihan "hupimielessä" kurkattiin, kun puhuttiin aiheesta ja sattui laite olemaan lähellä. Helpotti kyllä nt-ultran odottamista, kun olen jotenkin stressannut, olenko edes raskaana.
 
Oliko sulla Puar raskauden ensimmäinen käynti äitiysfyssarilla vai kävitkö vain tuttua moikkaamassa? Itsekin olen miettinyt äitiysfyssaria kun haluisin varmuutta turvalliseen liikuntaan näin raskaana. 😊 Onko muilla kokemuksia äitiysfysioterapiasta?

Täällä oli pe nt-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Seuraava ultra onkin vasta joulukuun alussa, joten tuo dopplerin osto oli kyllä hyvä. Kovin odotan, että liikkeet alkaisi vähitellen tuntua.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä nt-ultra on 11.10. Josko sitten uskaltaisi tonne salaiselle puolelle liittyä. Kirjotteleekohan siellä jo suurin osa, kun tällä puolella on ollut kovin hiljaista?
 
Oliko sulla Puar raskauden ensimmäinen käynti äitiysfyssarilla vai kävitkö vain tuttua moikkaamassa? Itsekin olen miettinyt äitiysfyssaria kun haluisin varmuutta turvalliseen liikuntaan näin raskaana. 😊 Onko muilla kokemuksia äitiysfysioterapiasta?

Täällä oli pe nt-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Seuraava ultra onkin vasta joulukuun alussa, joten tuo dopplerin osto oli kyllä hyvä. Kovin odotan, että liikkeet alkaisi vähitellen tuntua.
Ei ollut virallinen käynti, hän työskentelee samalla salilla jossa käyn, niin satutiin tapaamaan ja uskaltauduin sitten mainitsemaan, että asia on ajankohtainen. Olin ihan super onnellinen, kun hän itse ehdotti, että olisinko halunnut kurkata saako hän mitään näkyviin!

Itseäni kiinnostaisi äitiysfysioterapia etenkin synnytyksen jälkeen, että pääsisi mahdollisimman pian ja terveellisesti takaisin liikuntaharrastusten pariin - saatan nimittäin itseni tuntien vähän hötkyillä! Puhuttiin hieman liikunnasta raskausaikana just kyseisen fyssarin kanssa, hän sanoi, että lähtökohtaisesti kaikkea voi tehdä raskausaikana (pl. toki ne riskilajit kuten kontaktilajit ym.) ja äitiysfyssari voi auttaa löytämään keinoja, miten voi turvallisesti jatkaa omia harrastuksiaan mahdollisimman kauan. Liikunnan voi myös hyvin aloittaa raskausaikana, ja ennestäänkin aktiivisten olisi hyvä aloittaa lantionpohjatreeni, vaikka muuta liikuntaa tulisi paljon.
 
Meillä nt-ultra on 11.10. Josko sitten uskaltaisi tonne salaiselle puolelle liittyä. Kirjotteleekohan siellä jo suurin osa, kun tällä puolella on ollut kovin hiljaista?
Mietin myös, että en halua liittyä, ennen kuin on vähän varmemmilla vesillä. Meillä vasta 19.10. nt-ultra.
 
Oon itekin miettinyt äitiysfyssarilla käyntiä, sekä liikunnan, että oman työn kannalta.. Ois kiva pärjätä ja jaksaa töissä loppuun asti, vähän huolettaa ettei alaselkä kestä.. 😅 fyysinen työ ja työasennot on sellaisia, että joutuu olla paljon eteenpäin vähän kumarassa. 🙈 Plus sitten se et osais jumppailla sitä lantionpohjaa ja liikkua turvallisesti!
Mäkin oon miettinyt, et onko kaikki siellä salaisella puolella höpisemässä kun täällä ollut niin hiljaista. Meillä on 13.10. nt-ultra, varmaan sen jälkeen itekin voisi sinne puolelle käydä kurkkimaan keskustelua 😊
 
Takaisin
Top