Kuuttituutti
Päivystävä dosentti
Mä tossa just kattelin Marimekon collegepaitaaja fiilistelen uutuuksia ja mies totesi että ” kai sä tiedät että sä et kauaa siihen sitten mahdu” 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi eiLapsella alkoi flunssa keskiviikkona, ja kaikesta varomisesta huolimatta mullakin oli tänään aamusta kurkku vähän karheana.Ei vielä muita oireita, kurkku edelleen samantuntuinen. Että eihän tässä ehditty edes kunnolla palautumaan siitä kuukauden takaisesta koronasta, niin jo uutta tautia. Ei toki yllätänyt, kun lapsella alkoi kerhokin jo, koko viime syksy meni jatkuvassa tautikierteessä.
Nyt vaan vähän jännittää miten mun käy, kun ens viikolla olis labrat nt-ultraa varten, eikä sitä ymmärtääkseni voi paljoa siirtää, ja sitten toki nt-ultra loppukuusta, kumpa olisin silloin terveenä.
Ja lisänä vielä ens viikolla neuvola, missä piti päästä kuuntelemaan sydänääniä, se olis tosi tärkeä mun mielenterveyden kannalta kun taustalla keskenmenoja.
![]()
Lapsella alkoi flunssa keskiviikkona, ja kaikesta varomisesta huolimatta mullakin oli tänään aamusta kurkku vähän karheana.Ei vielä muita oireita, kurkku edelleen samantuntuinen. Että eihän tässä ehditty edes kunnolla palautumaan siitä kuukauden takaisesta koronasta, niin jo uutta tautia. Ei toki yllätänyt, kun lapsella alkoi kerhokin jo, koko viime syksy meni jatkuvassa tautikierteessä.
Nyt vaan vähän jännittää miten mun käy, kun ens viikolla olis labrat nt-ultraa varten, eikä sitä ymmärtääkseni voi paljoa siirtää, ja sitten toki nt-ultra loppukuusta, kumpa olisin silloin terveenä.
Ja lisänä vielä ens viikolla neuvola, missä piti päästä kuuntelemaan sydänääniä, se olis tosi tärkeä mun mielenterveyden kannalta kun taustalla keskenmenoja.
![]()
Muakin kiinnostaa hyvät vinkit.Eikä, tsemppiä flunssasta parantumiseen. Meillekin rantautui flunssa perheeseen, ei vielä tosin itselläni. Siksi kysynkin, nyt kaikki vinkit flunssan hoitoon raskaana olevalle?![]()
No toi sovittu labrapäivä on 10+3, että ei ole kovin paljoa varaa siirtää myöhemmälle.Voi einoi syksyn tautikierteet on kyllä tosi inhottavia. Mun neuvola papereihin laitettiin, että ne labrat tulis ottaa viikoilla 9+0 - 11. Ja kuulemma kaikista optimaalisin on ottaa viikolla 10. Pidetään peukut pystyssä että et saisi tautia ja pääsisit sinne neuvolaan ens viikolla ja niihin verikokeisiin
![]()
Mutta missä menee terveen ja sairaan raja.Meillä ei ainakaan saa mennä neuvolaan sairaana.
Tässä on nyt vielä onneksi pari päivää aikaa katsoa mihin suuntaan vointi menee.Joo sitä on kyllä vaikea arvioida.Ehkä mielummin varovaisuusperiaatteella, kun siellä neuvolassa saattaa olla vastasyntyneitä vauvoja samoissa odotustiloissa?
Pikaista paranemista!Lapsella alkoi flunssa keskiviikkona, ja kaikesta varomisesta huolimatta mullakin oli tänään aamusta kurkku vähän karheana.Ei vielä muita oireita, kurkku edelleen samantuntuinen. Että eihän tässä ehditty edes kunnolla palautumaan siitä kuukauden takaisesta koronasta, niin jo uutta tautia. Ei toki yllätänyt, kun lapsella alkoi kerhokin jo, koko viime syksy meni jatkuvassa tautikierteessä.
![]()
On kyllä aivan erityisen kauheaa saada tuollainen uutinen ihan häiden alla.Ei tuu meille huhtikuista. Pieni oli viikko sitten lopettanut kasvamisensa. Kiitos kaikille vertaistuesta ja onnea matkaanmä lähden etsimään ne onnenhiput lauantain häitä varten. Mut jos jotain niin tiedän todellakin meneväni itselleni parhaan mahdollisen miehen kanssa naimisiin.
Voi eiEi tuu meille huhtikuista. Pieni oli viikko sitten lopettanut kasvamisensa. Kiitos kaikille vertaistuesta ja onnea matkaanmä lähden etsimään ne onnenhiput lauantain häitä varten. Mut jos jotain niin tiedän todellakin meneväni itselleni parhaan mahdollisen miehen kanssa naimisiin.
Vielä ei tiedä. Musta tehtiin nyt lähete eteenpäin. Mutta siis kun pääsin kotiin niin alkoi tulla ruskeaa vuotoa eli en tiedä lähtiskö tyhjenemään itsestään. Jos lähtee niin ihmiskeho on kyllä mieletön.On kyllä aivan erityisen kauheaa saada tuollainen uutinen ihan häiden alla.Onko teillä lääkkeellinen tyhjennys tulossa vielä ennen häitä, jos saa kysyä? Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan häistä!
Nyt on lupa juoda skumppa jos toinenkin!
Jos ei nyt tässä ala itsestään ihan kunnon vuoto, niin suosittelen kysymään huomenna, voisitko saada ne lääkkeet heti. Nyt vielä ehtii hoitaa sen ennen häitä, ja tyhjennyksen (ja myös spontaanin keskenmenon) kokeneena voin sanoa, että sitä et kyllä halua kokea hääpäivänä. Toivottavasti ei nyt ole liian suoraa puhetta, mutta tuollaisten uutisten jälkeen voi olla aika järkyttynyt ja jos ei tiedä keskenmenon hoidosta mitään, niin ei ehkä tule ajatelleeksi tällaista.Vielä ei tiedä. Musta tehtiin nyt lähete eteenpäin. Mutta siis kun pääsin kotiin niin alkoi tulla ruskeaa vuotoa eli en tiedä lähtiskö tyhjenemään itsestään. Jos lähtee niin ihmiskeho on kyllä mieletön.
Ihanaa kun sanot suoraan. Näin se yksityisen kätilökin ohjeisti että heti kun on lähete mennyt perille niin pitää soittaa perään ja just selittää tää meidän tilanne ja todellakin oma toive on myös se että saisin lääkkeet heti ja tän hoidettua pois alta.Jos ei nyt tässä ala itsestään ihan kunnon vuoto, niin suosittelen kysymään huomenna, voisitko saada ne lääkkeet heti. Nyt vielä ehtii hoitaa sen ennen häitä, ja tyhjennyksen (ja myös spontaanin keskenmenon) kokeneena voin sanoa, että sitä et kyllä halua kokea hääpäivänä. Toivottavasti ei nyt ole liian suoraa puhetta, mutta tuollaisten uutisten jälkeen voi olla aika järkyttynyt ja jos ei tiedä keskenmenon hoidosta mitään, niin ei ehkä tule ajatelleeksi tällaista.
Suosittelen myös erittäin lämpimästi keskenmenon kokeneiden salaista ryhmää, sieltä saa ihan parasta vertaistukea.![]()