Huhtikuiset

Minäkin oon nähnyt tosi kummallisia unia. Nähnyt ahdistaviakin. Kerran näin unta myös että olin synnyttänyt vauvan ja vuorokauden jälkeen kysyin äidiltäni että kumpikohan se on kun en vielä tiedä, niin tyttö se sit unes oli. Minä kun en haluaisi tuommoisia unia nähdä. Tavallaan toivoisin tyttöä kun sen olen menettänyt mutta kun minä en tiedä kumpi on niin jotenkin ahdistaa. Pojassakaan ei mitään vikaa ole päinvastoin. Olisi ihanaa saada esikoiselle veli

Muokattu viimeksi:
Mulla on käyny päinvastoin, ennen näin hyvinkin vilkkaita ja mieleenpainuvia ja välillä jopa ahdistaviakin unia, mut en kyllä muistais et oisin plussaamisen jälkeen nähny yhtään mitään unta. Sen sijaan musta on tullu herkkäkorvanen, herään suuriinpiirtein jokaiseen pikkuääneen mitä yön aikana kuuluu. On sangen ärsyttävää esim herätä siihen, et koira käy juomassa! Ja ennen oon saanu kyllä nukkua yöni omassa hiljaisuudessani. Olen siis huonokuulonen ja normaalisti nukkuessa ei mua mitkään pikkuäänet herätä, koska en kuule niitä, mut nyt raskauden myötä oon saannu jonkun ihme superkuulon :D

jännää että näin moni on alkanu näkemään painajaisia :o kiinnostais tietää mistä ne johtuu :D tosin mulla nää voi johtua myös hirveestä stressistä, häihin on alle kolme kuukautta ja järjestelyt vieläkin ihan kesken, ensimmäisen lapsen tulo jännittää, mies saattaa lähteä töihin jossa oliskin kolme viikkoa pois kotoa kerralla....

Mä näin unta et aloin vuotaa verta suh reilusti. Se lakkasi, mut tietty säikähdin ja halusin varmistaa ultrassa et kaikki on ok. Soitin sairaalaan jossa todettiin että eivät ultraa ennenkuin viikolla 100 koska se on kuulemma niin epävarmaa aiemmin. Se oli niin ärsyttävän epätoivoinen tunne siinä unessa! Yritin selittää et oon 15. viikolla, mua on ultrattu jo pariin kertaan ja aina on näkynyt selvästi, mut ei, täti vaan jankkas että he eivät ultraa ennen raskausviikkoa 100. Heillä on tällaiset säännöt ja niitä noudatetaan. Poikkeuksia ei tehdä.

Todella masentava uni, herättyäni vasta tajusin sen järjettömyyden.

Mä ennen näin paljon painajaisia, puhuin (huusin) unissani ja saatoin liikkua. Unien näkeminen oli mulle aika iso ongelma ja häpeän sitä tosi paljon. Unet niin rajuja että itkin, sydän löi tuhatta ja hikosin. Muo pelotti hirveesti että mä unissani vahingoitan vauvaa unissani. Kuitenkin raskauden puolen välin jälkeen en enää nähnyt unia ja sama jatkui vauvan synnyttyä. Aikasemmin olin miettinyt että meidän pitää laittaa joku kissasuoja kehtoon etten satuta vauvaa mutta lopulta tyttö nukku reilu vuoden ikään mun vieressä. Vasta nyt vähän aikaa sitten (tytön ollessa 1.5v) aloin taas nähdä painajaista. Uni aina sama eli että esikoinen on tippunut sängystä. Esikoinen siis nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessa mutta mä luulen et se on ollut meidän vieressä ja etsin sitä paniikissa sängystä ja lattialta. Tää kyllä voi johtua siitä että en oo tottunut siihen et tyttö on omassa huoneessa ja kun vielä tyttö nukku meidän vieressä vähö aika sitten pari yötä niin sekin vaikuttaa. Toivon että unet taas poistuisivat pian.

Unet ovat kyllä viime viikkoina lisääntyneet. Ja ne on niin todentuntuisia, että aamullakin on vielä että huh huh! Ja poikkeuksetta ne aina muistaa!

Tervetuloa. Meillä on sama laskettu aika. Täällä kanssa tänään menossa 13+4

Heipat myös täältä! Uusi (ja ekakertalainen) huhti-mamma ilmoittautuu porukkaan. LA 4.4.2016. Just tällä hetkellä jotenkin epävarma olo siitä, onko tuolla masussa ketään... Kun niitä liikkeitä ei ole tuntunut juurikaan eikä erityisesti viime päivien aikana :-( Ehkä tämä panikoiminen on ihan höpsöä ja turhaa. Mutta ajattelin mennä kuuntelemaan dopplerilla, jos sama epätietoisuus jatkuu. Rakenneultra sitten parin viikon päästä edessä!

Sharkku, täällä kans ekakertalainen ja välillä on tunne että onko tuolla ketään , kun en usko että liikkeitä olen vielä tuntenut , eikä mahassa joka päivä tunnu yhtään miltään. Nyt on viikko 17 menossa ja kolmisen viikkoa rakenneultraan , saa taas vahvistuksen että siellä se on .
Viime viikolla neuvolassa ultrattiin ja siellä se tyyppi heilutti nyrkkiään.
Varmaan vaan se epävarmuus kuuluu tähän odottamiseen :sorry:

Täällä myös oon välillä ihan hysteerikko mut kai se kuuluu asiaan.. Meidän mini kyllä monottelee välillä mut ei se tätä panikointia helpota :D

Mä oon kans ollut niin vainoharhanen ja hysteerinen vauvan suhteen kun vaan voi olla :nailbiting: Onneks on hiukan nyt saanut rentouduttua kun toi doppleri on hankittu, mut silti aina välillä sitä tulee hermoiltua. En osaa kyllä vieläkään yhdistää että tää mikä mulla on nyt mahassa on oikea lapsi, eikä erityisemmin ole vielä mitään vahvoja tunteita sitä kohtaan. Silti huolettaa! :grin

Nyt oon noita sykkeitä pohtinu kun neuvolassa ne saivat tulokseksi 155+ ja siellä neuvolantätikin päivitteli että oho nyt ollaan kyllä liikkeellä kun noin jumputellaan. Mä taas oon hiukan toista mieltä... Se ääni mikä sieltä laitteesta kuulu oli ihan selkeästi hitaampi mitä se meillä kotona iltaisella kuunnellessa on ollut. Ihan huomattavasti hitaampi, oon sitä mieltä että päivällä neuvolassa vaavi oli kyllä suurinpiirtein torkuilla. Oon ite saanut laskemalla tulokseks keskimäärin noin 165-170 vauvan iltasykkeiksi... :grin Niitä on kyllä vaikea laskea ku se menee niiin lujaa, mutta yrittänyt oon monta kertaa ja aina suurinpiirtein samalle alueelle osuu summittaiset laskut.

Hei mä en ole vielä ilmoittautunut tänne! Tännekö pitää ilmoittautua jotta voi päästä sinne salaisen ryhmän puolelle.? :D Toinen lapsi, laskettu aika 12.4.

Ginger musta toi 155 on ihan normisyke. Mulla kummassakin raskaudessa vauvan sykkeet pyörinyt 140-160 välillä eikä niistä oo tullut sanomista. Viime raskaudessa vauvan sykkeet oli 180 yhdellä neuvolakäynnillä n. Rv 30 paikkeilla eikä muuttunut vaikka hetki ooteltiin jos ois ollut vaan vauvan jumppahetki joten tuli lähtö polille jossa ultrattiin yms. Kaikki oli kunnossa tuolloin, jostain syystä hetken oli sit vaan korkeemmat sykkeet

Mäki oisin halunnu dopplerin ostaa mut neuvolatäti ja äippä oli sitä mieltä ettei se oo hyvä idea ni en ny si oo uskaltanu sitä hommata.. Meillä kyl jo riehutaan mutta silti panikoin

Takaisin