Huhtikuiset

Hei, täältä löytyisi pieni huhtikuinen masuasukki :) LA 28.4.16. Tulisimme mielellämme ryhmään mukaan :)

Olen 28vuotias äiti jolla 9v ja 5v pojat ja nyt kolmas lapsi ilmoitti tulostaan.

Koko perhe kovasti odottaa uutta pienokaista ❤️

Muokattu viimeksi:
Moikka,
Liittyisin myös uutena mukaan. La 21.4.16 (ultrassa 18.4.) Ensimmäinen raskaus ja edelleen jännätään pysyykö matkassa. Kaikki mahdolliset oireet on koetelleet, mutta innolla odotellaan tulokasta. Sain kotidopplerin, onko muilla kokemusta sellaisen käytöstä? Eilen kuulin oman sykkeen ja avaruusääniä, mutta muuta en löytänyt.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille :)
Mlee vauvan sydämen sykkeen pitäisi olla kuin hevosen laukkaa ja se on paljo nopeampaa kuin oma syke. Sykkeen löytymiseen voi mennä kauankin, mutta tuolta doppler-ketjusta löytyy hyviä vinkkejä mistä kohtaa sykkeen löytää :)

En ole tainnutkaan tällä puolella kirjoittaa, mutta koska voi ruveta luottamaan että raskaus ehkä menee hyvin, jos viikkoja on 15 ja ultrissa tähän asti on kaikki ollut hyvin?

Pakko sanoa että mä kyllä luotan heti ekan kolmanneksen jälkeen et kaikki menee hyvin. Ekassa raskaudessa en osannut luottaa, mutta nyt jo luotan.

Tottakai mitä tahansa voi tapahtua, mutta aina elämässä voi. Ei niitä auta murehtia. Mä nautin nyt raskaudesta ja elän sitä täysillä ja avoimesti, jos jotain ikävää tapahtuu se on hyvin epätodennäköistä enkä mä sitä voi murehtia sen enempää kuin sitä että mies kuolee auto-onnettomuudessa tai sairastuu vakavasti. Elämästä pitää elää ja nauttia pelkäämättä, muuten jää paljon hyvää kokematta. Ja kun murehtiminen ei yhtään auta mitään, se vaan pilaa tämän hetken ilon. Jos jotain tapahtuu sitä ehtii surra sittenkin!

Kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää että sulta katsottais vesirokkovasta-aineet! Jos selviää ettei niitä sulla tosiaan ole niin en kyllä tiedä mitä tekevät... Ei sitä kai saa raskaudessa rokottaakaan...?

Tällaisen tiedon löysin! : Jos raskaana oleva sairastuu vesirokkoon, aloitetaan asikloviiri-lääkitys. Asikloviiri-lääkitys aloitetaan myös epäselvissä tapauksissa, jos raskaana olevalla on ollut vesirokko-kontakti ilman varmuutta omista vasta-aineista. Hoito on aloitettava viimeistään 7. päivänä kontaktista. Lääkitystä pidetään turvallisena kaikissa raskauden vaiheissai

Soitin neuvolaan. Nyt ei voi muuta kuin seurata tarttuuko se mulle. Th sanoi, että suurella todennäköisyydellä kuulun niihin 80% joilla on vesirokon vasta-aineet enkä siksi oo sitä sairastanut. Mutta jos se nyt mulle tulee niin aloitetaan heti se lääkitys. Käski vain olla levollisin mielin ja seurailla tilannetta..

Onko moni miettiny jo vakuutusta vauvalle? Millasia vakuutuksia teillä jo on/olette ajatelleet ottavanne? Plussia ja miinuksia?

Onkos porukka ollut jo rakenneultrassa? Mitä kaikkea siellä tehdään? (Muutakuin ultrataan) ja ultrataanko mahan päältä vai alakautta?

Tuolta alempaa löytyykin keskustelu koskien rakenneultraa :) Eikai siellä mun käsittääkseni muuta tehdä kuin ultrata? Vatsan päältä tehdään, mulla tehtiin jo se nt-ultrakin, vaikka luulin että se tehdään sisäkautta.

Mullakin jo nt ultra myös vatsan päältä :) yritin ettiä jotain mutta en löytänyt vielä sellasta keskustelu mutta jatkan etsimistä :)

Takaisin