Huhtikuiset

Mami, pienihän hän on varmasti ollut vielä sitten. Toivottavasti ei mitään pysyviä komplikaatioita tullut noin reilusta ennenaikaisuudesta. :)
1820g oli syntyessään :)
Juur eilen oli lasketunajan kontrolli ja kehuja sai :) ei kuulemma ainakaan nyt näillänäkymin ois mitään mikä viittais myöhemmin että on keskonen :) toivotaan siis näin :)
 
Suvussa kahdessa polvessa ahdaslantioisuutta (oma äiti ja mummi), äidillä mennyt kaikki raskaudet sektioon, minä ja vanhin sisko suunnitellusti, keskimmäinen sisko synnytyksen aikana. Eikä meistä kukaan ole ollut kovin kookas edes, minä suurin 3650g. Lisäksi sf mitta mulla ollut koko ajan yläkäyrällä tai sen yläpuolella.
No onhan tuossa sukurasite :sad001 Mä sanoisin että kokoarvio on arvio (sekä sikiön että lantion)! Mutta se taitaa olla paras tieto minkä pohjalta sitten tehdään päätös.
 
Nyt on käyty. Lääkärin eka kommentti, kun mittoja otti oli "ei tämä mikään pieni ole". :D Nyt siis rv 37+, painoarvio nyt 3260g, pituus ja päänympärys normaalit mut paino jonkin verran keskiarvoa enemmän. Lantio ok, ei merkkejä että alatiesynnytys ei onnistuisi. Kohdunkaula jo hieman pehmentynyt ja kohdunsuu yhdelle sormella auki. Kontrollikäynti rv 39+ mikäli synnytys ei käynnisty ennen sitä. Jos tuolloin painoarvio lähempänä 4kg synnytys käynnistetään hieman aiemmin, ei odoteta sinne rv 42 saakka. Positiivinen mieli jäi kuitenkin käynnistä. :)
 
^Tuo kuulostaa hyvältä - yritetään mahdollisuuksien mukaan ns normaalisynnytykseen, muttei oteta mitään turhia riskejä. Ihan niin kuin ammattilainen olisi ollut sekä asiantunteva että inhimillinen :)
 
Tuota olisin itsellenikin kaivannut. Lääkäri arvioi että 3,6kg mahtuu ehkäpä nelikilonenkin, mutta mitään seuraavaa kontrolliaikaa en saanu. Tosi ristiriitaset fiilikset. Neuvolasta täti laittoi uuden lähettiin seuravaa kontrollia varten ettei tarvii kahta viikkoo odottaa. Se tuli bumerangina takas....:mad::confused:
 
Itse olen siis koko ajan halunnut alatiesynnytyksen mikäli siihen edellytykset on. Sektiossa kumminkin enempi riskejä, toipumisaika pidempi ymv.

Pikkuruusu, onpa ikävää. Olis kyl itellekin jäänyt paska fiilis. :/
 
Näin unta että mun vauva oli oppinut puhumaan :wideyed: Siis vielä mahassa oleva vauvani. Unessa loruilin usein samaa lorua vauvalle ja lopulta vatsasta alkoi kuulua pienellä, epävarmalla äänellä toistona "ti-ti-tyy" ja "tilulilulei" :grin

Alanko jo sekoamaan?! (Rv 38+5)
 
Tämähän on suorastaan täydellistä. Rv 38 menossa ja flunssa oli saapunut tänä aamuna kylään. Kuumetta ei vielä ole, mutta kurkussa on kaktus ja muutoinkin olo aika kurja. Jos tätä ennen oli jo hermo kireällä, kun alkaa olo olka jo melko tukala, niin nyt kyllä ihan suorastaan vituttaa. Olishan se tietysti kokemus synnyttää lentsussa. Että hyvää viikonloppua vaan kaikille! :D
 
^Kurluta kurkkua merisuolavedellä. Voi auttaa. Jos ei löydy merisuolaa niin jotain suolaa sitten,mutta merisuola ilmeisesti paras.
 
mullakin auttanut tukkoisuuteen ja kurkkukipuun nenäkannu ja kurlutus. Pitäis vaan aina käyttää joditonta suolaa ja tosiaan mieluiten sitä merisuolaa. Pastillit yms. monesti vaan pahentaa, kun kuivattavat.
 
Enhän minä normaalisti pikku lentsuista valita, varsinkin kun oon tosi harvoin kipeä. Tää ajankohta lähinnä ketuttaa, hyvin oisin joutanut vaikka pari kolme vko sitten sairastaa. Mut eikös se tuu nytte, kun synnytys voi käynnistyä milloin vain..

Ei auta kuin toivoa ettei mene hyvin pahaksi ja nopsaan ohi.
 
Ellem, älä nostattele mun toiveita. :D Viime päivinä oo mitään muuta toivonutkaan, siihen saakka kun tää lentsu iski, ei toi synnytys ja flunssa kombo oikein houkuta..
 
Uusi viikko huomenna ja uudet kujeet. Vähän tuo maha alkaa olla tiellä liikunnan puolesta, mutta ehkä sitä kuitenkin pienen kävelylenkin tms pitää tehdä, ihan vain oman hyvinvoinnin puolesta. Vaikka maha e nyt kauheasti tykkää kävelystä...ehkä se pyörä on edelleen hyvä vaihtoehto.

Ikkunoita ajattelin kans pestä, ehkä väli saa jäädä...ja sitten loppuviikosta puutarhahommiin.
Mites te muut ajattelitte touhuta - te joilla ei ole vielä nyyttiä ihailtavana?
 
Ikkunoiden pesua uudella pesurilla, ainakin sisäpuolelta kun siitepölykausi on vielä tuloillaan. Hiukan imurointia ja pölyjen pyyhintää. Vauvan ja esikoisen vaatteiden järjestely, vihdoin ja viimein. Kun nuo on tehty, niin pakkaan sairaalakassin. Sitten käyn ripsihuollossa jos ehdin ja ehkä vielä jumpalla, kävelyllä ainakin.
Tänään on 38+4 ja esikoisen synnytys käynnistyi 38+5, joten jännittää että ehdinkö saada viimeistelyt tehtyä. Sellaiset pakolliset noista olisi sairaalakassi ja vaatteiden järjestelyt. Siivonnut olen jo aika riittävästi. Jumpalla käyn viimeistään parin päivän päästä ihan oman olotilan vuoksi, tulen muuten levottomaksi. Vaikka maha kyllä vähän häiritsee tekemistä, mutta jos joku verryttelyhenkinen juttu, niin on sitten vetreämpi olo synnyttää ja jaksaa pötkötellä sairaalassa.
 
Uusi viikko huomenna ja uudet kujeet. Vähän tuo maha alkaa olla tiellä liikunnan puolesta, mutta ehkä sitä kuitenkin pienen kävelylenkin tms pitää tehdä, ihan vain oman hyvinvoinnin puolesta. Vaikka maha e nyt kauheasti tykkää kävelystä...ehkä se pyörä on edelleen hyvä vaihtoehto.

Ikkunoita ajattelin kans pestä, ehkä väli saa jäädä...ja sitten loppuviikosta puutarhahommiin.
Mites te muut ajattelitte touhuta - te joilla ei ole vielä nyyttiä ihailtavana?
Tais jäädä puutarhahommat tekemättä. :wink Onnea nyytistä! ♡
 
Joko teillä muilla alkaa tuskastuttaa tämä odottaminen? Itellä tuntuu kyllä välillä, että tilttaa ihan tosissaan. Fyysinen vointihan mulla nyt sinällään on ihan ok, kipuja yms on mut ei koko aikaa, pystyy tekee asioita ihan kivasti yms. Mikä on tietenkin positiivista. Mut jotenkin vaan se pettymys on joka päivä niin suuri, kun ei tänäänkään tapahdu yhtään mitään. Ensi viikolla olisi laskettu aika, ma äitipolikäynti, missä tehdään neidistä uusi painoarvio. Sen käynnin jälkeen tietäisi ainakin sen missä kohtaa viim käynnistetään, kun tuntuu hän niin hyvin vaan tuolla masussa viihtyvän.
 
Kyllä täälläkin tuskastuttaa! Pari päivää ollut taas parempi ja kivuttomampi olo, oon ollut ihan ihmeissäni! Ens ma 25.4. on laskettuaika. Mä niin haluan uskoa että tää tulee viikon sisään!
 
Takaisin
Top