Huhtikuiset

No ei se varmaan Mami ole ollut silloin vielä mahdollistakaan sukupuolta kysellä. Mun vanhemmat lapset on syntyneet 2000 ja 2003 eikä silloinkaan vielä ollut tapana selvittää sitä etukäteen. Sairaalan ohjeissakin sanottiin, että älkää kyselkö, emme kerro :D Mä oon syntynyt itse 70-luvun lopussa ja silloin ei päässyt äidit ultraan vielä ollenkaan ellei epäilty jotain ongelmia raskaudessa.

Me ei haluta tietää. Jännityksessä on kiva elää. Esikoisestakaan ei haluttu tietää. Se on niin ihanaa salissa nähdä kumpi tulee kun kätilö nostaa vauvaa raskaan punnerruksen jälkeen.

Mun äiti kyllä 1991 sai tietää mut iskälle ei suostunu kertoo :D Mekin kyllä halutaan tietää ja hope so viimestään 4D ultrassa saa tietää. Vaikka tuntemukset on kohillaan, esikoisestakin tiesin :)

Mun sisko meni naimisiin tyttärensä ristiäisissä. Oli vielä yllätyshäät. Kyllä monella loksahti leuat kun sisko asteli hääpuku päällä esiin :D

Me varmasti kysytään sukupuolta. Niin tehtiin viimeksikin. On sit kiva osata vähän varautua :)

Onhan se kiva varautua etukäteen. Meillä kävi niin että luotin liikaa siihen vastoon ja oletin että poika tulee. Salissa selvisi sitten että mies oli oikeessa kun puhu koko ajan että tyttö tulee. Äkkiä poikien vaatteet myyntiin ja tytölle vaatteita tilalle.

Kyllä minä aion kysyä jos sinne asti pääsen. Kahdessa edellisessäkin kysyin. Silti jännitin loppuun asti että kumpi tulee, koska eihän niihin arvioihin nyt voi 100% luottaa kuitenkaan. Oikein silti arvelivat :) en vaan voi oottaa sinne asti että itse näen :D

Me mentiin naimisiin maaliskuussa, pienellä porukalla. Vain molempien perheet ja läheinen serkku oli mukana. Eli 10 vierasta ja me. Oli ihan parhaat juhlat ikinä! Syötiin viiden ruokalajin juhlamenu huippuviineineen, siskot ja veljet oli järjestäny ohjelmat ja koko porukka oltiin kartanohotellissa yötä. Aamiaisella yhdessä vaihdettiin vielä huomenet ja kuulumiset ennen kuin vieraat lähti kotimatkalle. Perinteiset kirkonkäytävät koettiin ja isä saattoi ja jännitti ihan hulluna!! Teetin itselleni päivää vartenn hääpuvun, jonka käytin häiden jälkeen uudelleen samalla ompelijalla, se lyhennettiin ja muokattiin mustavalkoiseksi juhlamekoksi. Vielä en oo päässy käyttämään, mutta odotan innolla että milloin!

Mulla oli tällainen vanhanaikainen visio, että vasta häitten jälkeen lapsia. Mies ehotteli jo paljon aiemmin.. :D Mutta vasta häitten jälkeen jätettiin ehkäisy pois. Vaimo sai siis tahtonsa läpi! I'm old fashioned, I know..

Oon miettiny kans tuota sukupuolen kysymistä.. Ihan satavarmahan siinä ei voi olla kuitenkaan..tekis kauheesti mieli kysyä, mut sitte jos saan tietää niin en kuitenkaan malta pitää suutani kiinni! Äitille ainakin on pakko paljastaa.. :D Mulla on vahva tunne tytöstä jo etukäteen, mutta kuka hitto näistä tietää.. Mikä se sormustesti on ja miten se tehdään?!? :D :D :D

Me aiotaan selvittää kyllä sukupuoli :)
Sormustestissä laitetaan sormus roikkumaan vaikka hiukseen/lankaan ja sitä pidetään vatsan päällä itse liikuttamatta. Sormus alkaa joko pyöriä tai viuhtomaan ees taas. Ympyrä povaa tyttöä ja eestaasliike poikaa. Meillä piti esikoisesta paikkansa, samoin musta ja mun sisaruksista oli osunut oikeeseen ;) tiedä sit mihin humpuukkiin perustuu, mut toimii ':D

Aiotaan kysyä. Aikaisemmin kysytty aina mielenkiinnon vuoksi, mut nyt on sit aikaisempaan raskauteen liittyvä syy miksi haluan tietää..

Kyllä me kysytään. Kysyttiin esikoidestakin. Ja kerrotaan kaikille. Jotkuthan kysyy mut pitäö omana tietona. Kyllähän siinä kuitenkin pieni jännitys pysyy et pitääks paikkansa.

Niin ja mun äiti on kuullut ultrassa kaikista veikkauksen. Mun äiti on synnyttänyt 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. On varmaan ollut sitten paikka ja tapaus kohtaista

Musamama, not as old-fashioned as me ;) Me muutettiin yhteenkin vasta häiden jälkeen ja makkarin puolella ei siis tapahtunut mitään ennen häitä. Kuulostan varmaan joltain muinaisjäänteeltä täällä, mutta hei, kyllä meitä edelleen on joitain olemassa jotka odottaa joitain juttuja papin aameneen asti :)

Mekin kyllä kysytään näkyykö sukupuoli. Ainahan se ei näy jos vauvalla on koivet ristissä tms. Esikoisestakin kysyttiin. Ja me ei siis pidetty sitä salassakaan. Tiedän etten ois pystynyt ja musta on myös kiva että jos ihmiset haluaa ostaa/tehdä jotain vauvalle niin tietää vähän mitä värejä käyttää. Minä kun en oo mikään sukupuolineutraali kasvattaja vaan vaatteista saa näkyä kumpaa merkkiä lapsi on! :) Jos nyt tulee tyttö, niinku musta tuntuu, niin ihan taatusti sillä on mekkoa ja vaaleanpunaista!!!

Sormustesti muutti mielensä :o alkuun kun tehtiin sitä aiemmilla viikoilla se aina pyöri. Nyt se on vaihtanu edestakaiseen liikkeeseen!! :o

Eleanora, nostan hattua!! Ihan mahtavaa!! Mullakin on kyllä ystäviä jotka on odottaneet aamenta. Meillä oli tuo seurusteluaika sen verran pitkä että en ois pystyny.. 10 ja puoli vuotta ennen kihloja ja kihloista puoli vuotta aameneen. Siinä ois saanu kyllä purra hammasta moneen kertaan.. :D :D :D

Pitää tehdä sormustesti iltasella, katotaan miten käy.. :)

Eleanora, hatun nosto myös täältä! Todella kunnioitettavaa! Eritoten itseänne ja toisianne kohtaan :) voikun meilläkin olisi noin ja oltais menty naimisiin sillon kun alunperin piti! Niin ihana ajatus :)

Mä en oo edellisistä kysyny sukupuolta mut tästä ajattelin kysyä. Tekee jotenkin mieli repästä nyt kun todennäköisesti viimeinen vauva (tosin niin ajattelin kolmostakin odottaessa...)! Et miltä se tuntuu kun tietääkin jo etukäteen sukupuolen :)

Onko kuinka monella sellasta tilannetta ettei oikeen oo ketään kenen kanssa intoilla vauvasta? Tietty oma mies mut ei sekään sit oo sama asia kun jonkun naispuolisen kanssa vouhottais :D

Takaisin