Huhtikuiset

Mä soitin neuvolaan tänään . Ollaan myös laulettu uutinen jo lähipiirille, tyhmät ei malta odottaa. Sen takia mulla on nyt kauheen epävarma olo, et mitäs jos...
 
Koita olla murehtimatta (helpommin sanottu ku tehty). Pitäiskö menkkojen siis alkaa huomenna jos alkaa?
 
En tiä mitä luulen.. :sad001 mekin kerettiin jo parille kertoo kun oltiin niin innoissaan.. Nyt on ajatukset aika sekasin.. :sad001
 
Nasunina, toivottavasti olis harmitonta :/ Mulla tosta esikoisesta vuoti pitkin alkuraskautta, enemmän ja vähemmän.

Täällä on aamuyöstä kärsitty aivan järkyttävästä selkäkivusta, 1gramma panadolia eikä auta, vähän ehkä helpottaa pahinta kipua. Saa nähdä joutuuko käydä lääkärissä vielä tän takia :/
 
Täällä myös yksi maalis-huhtikuun taitteen odottaja :) Tällä hetkellä olen "päättänyt" lasketuksi ajakseni 31.3 tai 1.4 (tälle keväällehän sattuu karkauspäiväkin "lähentämään" yhdellä päivällä LA:ta!". En siis ole täysin varma kuukautisten alkamispäivästä, muistan vain että ne loppuivat 2.7. mutta tosi selkeän positiivisen tein jo 21.7, eli mulla on varmaan ollut ovis melko aikaisin :eek: Varhaisultraan olen menossa 13.8. tarkistamaan tilannetta :)

Tällä hetkellä oireina rintojen särky (keskustan mukulakivet tuntui puukoilta rinnoissa...), vatsan pingotus ja lievä ällötys. Esikoiselta pahoinvointi alkoi 5+6 ja kerralla kunnolla. Nyt viikkoja mulla kasassa siis suunnilleen 4+5/4+6 tjsp. Odottelen jo malttamattomana että oireet alkais kunnolla, jotta sais edes vähän varmistusta tälle raskaudelle, on jotenkin niin epävarma olo silti kokoajan! Voiko muka kaksi peräkkäistä raskautta mennä hyvin?!

Mut tosiaan, multakin valtavasti onnea kaikille plussanneille, ja tositositosi paljon voimia pikkuisille pysyä matkassa. Mutta muistakaa silti, että jos raskaus menee kesken, niin silloin se on niin tarkoitettu, alkio ei ole lähtenyt kehittymään toivotulla tavalla ja luonto hoitaa sen alta pois, ja antaa sinulle uuden mahdollisuuden uudelle terveelle raskaudelle :) (Eihän tuo toki sillä hetkellä lohduta kun se kohdalle iskee, mutta viimeistään sitten kun saat sen täydellisen lapsen joskus syliin, niin tiedät, ettei sitä keskenmennyttä tarkoitettukaan tulevaksi :) )
 
Mä toivon kans Nasunina että kyseessä on normaalia alkuraskauden vuotoa! Tervetuloa mukaan Pikkumuikkunen ja onnea plussasta!

Miten te muut laskenne LA:nne? Itse olen laskenut ovulaatiosta, sillä tiedän koska se tapahtui. Jos laskisin viimeisimmistä kuukautisista niin olisin hieman pidemmällä raskaudessa. Tiedän kyllä että ekassa ultrassa sitten tsekataan että missä oikeasti mennään. Ero näillä kahdella eri laskutavalla on minulla tosin vain pari päivää. Täällä siis edelleen raskaana, menkkoja ei kuulu. Alamahassa ikäviä tuntemuksia, mutta muuten vielä raskausoireet ovat hyvin pieniä (vesi maistuu raudalta, syke nousee hieman herkemmin, välillä etoo pikkuisen, väsyttää). Neuvola varattu elokuun loppupuolelle.

Mitä sanotte, että millä viikolla varhaisultraan voi mennä?

Rouvaskainen 4+3
 
Me ollaan kans jo kerrottu lähipiirille ilouutiset:) jos sit onkin mennäkseen kesken niin sitten menee. Mutta olo on luottavainen:)

Nasunina voi ei !:sad001 jospa olis vaan jotainharmitonta:sad001

Miten tuon varhaisultran kanssa? Esim kun mulla ei oo mitään käsitystä millon hedelmöittyminen on tapahtunu ja onpa kiva jos se onkin jo vaikka ~15vkolla kun ois np-ultra:eek: saako kelakorvauksen jos käy yksityisellä tai pääseekö kunnalliselle?

Esikoisen aikana kävin ekassa ultrassa ~7vkolla kun ei ollut mahdollisuutta mennä np-ultraan et ois selvinnyt viikot jne. Olin siis 6vko ulkomailla just rv 9-15..
 
Onnea Pikkumuikkuselle plussasta ja kiitos fiksuista sanoista :)
Voimia Nasuninalle. Jospa olisi vain normaalia alkuraskauden vuotoa...

Tässä juuri itse pohditaan mikä on tilanne..... tänään pitäisi alkaa menkat, mutta ei ole ollenkaan norm. kipuja esimerkiksi (mm. Kovat kasvukivut lantion alueella). Rinnat kertoo edelleen olemassaolostaan ja eilen töissä hikoilin töissä kuin pieni sika kun kuormaa purin. Tuntui kuin olisi kunnon lenkillä käynyt. Ei todellakaan normaalia, hyväkuntoinen kun olen. Tänään en uskaltanut testiä tehdä (kiukuttaa ne haamu-nega tulokset)... huomenna sitten jos ei tänään menkat ala. Aina kuitenkin ollut täsmälliset.... :/
 
Itse en tiedä yhtään ovulaation ajankohtaan kun ei ollut tarvetta "tarkkailla" omaa kiertoa :D Lasken siis lasketunajan niistä päivistä milloin muistelen että kuukautiset on alkanut. Sen perusteella kävin esikoiselta varhaisultrassa yksityisellä (Oulussa 60e, ei hyövännyt hakea kelakorvausta) raskausviikolla 7+0, tästä raskaudesta olen menossa samoihin aikoihin, eli joskus 6+6-7+1 viikon tietämillä :) Mutta sanoisin että 6 viikon loppupuolesta voi alkaa jo miettimään aikaa sille varhaisultralle, sitä aiemmin ei varmaan kannata mennä ettei vain tule pettymyksiä ja turhaa paniikin lietsontaa jos sieltä ei vielä sydämensykettä löydykkään jos päivät vaikka heittävätkin jonkin verran :)
 
Mutta vitsit en kyllä ihan yhtään malttaisi odottaa!! Olisi jo se auvoisa keskiraskaus ja se ihana massu! ps. tällä hetkellä voisin vaikka itkeä itkut jos vain saisin irtokarkkeja, nytkö se himo jo alkaa..... nimim. viime raskaudesta +25kg, lähinnä irkkareilla...
 
Mulla kun oli raskausoireena lähinnä oireettomuus niin eilen (ku menkkojen piti alkaa) oli menkkakipuja hetken ja tissejä vihloi. Tänään enää oireena tissien vihlonta..
 
Hei kaikille!
Luulen, että kirjoittelen tänne(kin), vaikka laskin että LA olisi ihan maaliskuun lopulla. Tää 6 kk ikäinen poikakin tuli pari päivää yli lasketun, ja mikään ei ole turhauttavampaa kuin odottaa että oma synnytys alkaisi lopultakin, kun suurin osa muista ryhmäläisistä on jo synnyttänyt :wink
Ja saatan synnyttää ihan hyvin huhtikuussa. Kun en vaan olis pääsiäispyhinä sairaalassa :sorry:

Viime raskaudessa olo oli varmempi. Toisaalta tein raskaustestin vasta, kun oireet olivat niin selkeät, ettei niitä pystynyt ohittamaan. Nyt oireita on vielä paljon vähemmän, joskin lievää etomista on ajoittain, tosin nytkin tuli kun luin autossa. Ja sitähän tulee mulla muutenkin.
Ja mulla alkuraskauteen on liittynyt menkkakivut. Niitä on ollut, mutta nyt ei niitäkään.

Viime perjantaina siis digitesti jonka tulos: raskaana 2-3 viikkoa. Neuvolaan en ole vielä jaksanut soittaa... Viimeksi sain ajan viikolle 10 (tosin myöhemmin selvisi, että olin raskaana viikolla 9). Tässä on siis hyvin aikaa...
 
Tervetuloa KoBe ja Pikkumuikkunen ja onnea odotuksesta!
Ms Bloom mä olen hikoillut tässä neljä päivää kuin sika, et hyvältä kuulostaa mun mielestä. Toivottavasti menkat ei nyt ala sinulla!

Nasuninalle kovasti peukkuja, että vuoto olisi harmitonta!

Mä olen laskenut lasketun menkkojen alusta vaikka kyllä oviskin ois tiedossa. Varhaisultraan mennään parin viikon päästä kun on 6+ . Esikosta käytiin kun oli 6+0 ja näkyi tuurilla syke jo!
 
Mulla on tänään ollut aika oireeton päivä, armotonta hikoilua lukuunottamatta . Heti tulee vainoharhainen olo kun ei ällötä koko aikaa.
 
Mulla oli muuten kans tota hikoilua (kylmä hiki)viikonloppuna ja heikkoa oloa mut voi olla et joku flunssa yritti tulla. Mä kans laskin la n vikoista menkoista vaikka ovis tiedossa
 
Tervetuloa KoBe tännekin ja onnittelut! Mullakin oli menkkamaisia kipuja parina päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Nyt kivut on muuttuneet erilaisiksi, tällaista en ole ennen kokenut.

Miten Ms. Bloom menee, saapuiko menkat vai tajusivatko pysyä poissa?

Itse ajattelin käydä varhaisultrassa kun viikkoja on 7.

Rouvaskainen, joka onkin sitten jo 4+6
 
Juu elikkäs menkat tuli.... kolme positiivista (heikkoa viivaa) sain alkuviikosta. Eilen raskausoireet (rinnoissa) loppui ihan yhtäkkiä ja illalla alkoi menkat. Mitä opin? Sen, etten tee enää testejä ennen kuukautisten alkamispäivää etten innostu turhaan positiivisesta joka voikin päättyä samantien. Eilen masenti kovasti, mutta ei enää niin paljon... Eikun uutta yrittämään :)
onneksi alkaa kesäloma ja on reissua tiedossa ♡

Poistun tästä ketjusta. Toivottavasti pääsen pian liittymään toiseen kuukauteen odottavien joukkoon. Onnea teille kaikille tulevasta pikkuisesta! :happy::Heartred
 
Takaisin
Top