Huhtikuiset odottajat 2011

Heissan kaikki!

Täällä uskaltautuu mukaan joukkoon jälleen yksi plussannut. Ei vieläkään meinaa tuntua todelta, vaikka testi tehty viime viikolla tiistaina 17.8., LA olisi omien laskujen mukaan 23.4.2011 eli nyt siis 5+2. Esikoinen kyseessä, olemme miehen kanssa molemmat 31v. Lopetin pillerit helmikuussa 14 v käytön jälkeen ja kaksi kiertoa tässä meni, ja nyt jo kolmannesta tärppäsi :)

Varhaisultraan meen yksityiselle 2.9. ja eka neuvolakin (terveydenhoitaja) on jo varattuna 10.9.

Ja ei niitä oireita kovin paljoa ole. Hieman pientä kuvotuksen tunnetta (etenkin jos on liian kauan aikaa ruokailujen välillä) ja vatsan poltemaista kipua. Ja wc:ssä saa kyllä rampata usein, yölläkin. Tissit ovat hieman normaalia aremmat ja vatsa turvonnut, mutta ei tässä mitään suuren suuria oireita ole, kun teidän muiden kirjoituksia lukee. Toivottavasti on kaikki kunnossa.... No ensi viikolla sen sitten tietää.

Kaikki on niin kovin uutta ja kiinnostavaa. Kuumeillut olen tuosta pillereiden lopettamisen ajoista, mutta nyt tuntuu etten kyllä oikeen tiedä mistään mitään. Silloin vaan haaveilin ja en lueskellut kirjoituksia kovin tosissaan tai ei ainakaan jäänyt paljon asiaa mieleen. Täytyypä tutkia vielä lisää sivustoja ;)

Terkkuja kaikille, hyviä vointeja ja jaksamista!

-Sakaali

Heippa,

täällä olisi yksi uusi odottaja. Viime perjantaina 20.8. tein testin, kun peiliin katsoessa tuntui, että joku on eri tavalla kuin ennen ja ihan mahdotontakaan raskaana oleminen ei teoriassa ollut. Ja plussaahan sieltä tuli, piti kolme kertaa tarkastella ennen kuin uskoin.

Laskurin mukaan LA olisi 24.4. Jännittävä tilanne sinänsä, että olen tavannut lapsen isän vasta toukokuussa emmekä edes asu yhdessä vielä. Raskaus on yhden ainoan kerran tulos, mutta kaikesta huolimatta onnenkyyneleitä on itketty viime päivinä. Nyt toivomme vain että kaikki sujuisi hyvin tulevina viikkoina, ensimmäinen neuvolakäynti on 17.9.

Kertominen vanhemmille ja lähipiirille on vielä edessä, mietimme hurjasti mikä olisi sopiva ajankohta. Tulevan isän sisko on lähes samanikäinen (23 v.) kuin minä ja heille on tulossa perheenlisäystä marraskuussa. Eilen kävimme anoppilassa sunnuntaipäivällisellä ja kyllä meillä oli pokassa pitämistä, kun anoppi esitteli aloittamaansa vauvan nuttua ja poikaystäväni sisko äitiyspakkausta, jonka oli juuri saanut :)

Onnea tuhannesti kaikille muillekin odottajille, nauttikaa olostanne :)

Hei, päätin tulla tuppautumaan mukaan porukkaan. :) Täällä opiskelijapariskunta odottelee siis innolla ensimmäistään ja viiikkoja on nyt takana kahdeksan (tai seitsemän, ota noista epäsäännöllisistä menkoista nyt sitten selvää... ) Laskettu aika on laskurin mukaan 3.4, toivotaan että pikkukaveri pysyy kyydissä sinne saakka. Ainakin hirmuisesta pahoinvoinnista päätellen kaikki tuntuu olevan pienellä hyvin. [:)]

tulinpa pistäytymään tammikuu 2011 puolelta tänne ja kyllä pitää myöntää että tippa linssiin tuli kun luin haidi86 ja cavan kirjoituksen positiivisesta tuloksestaan... loppuja en kyennyt enää näkemään kun silmät täynnä onnen kyyneleitä... :) Ihania tapoja kertoa miehelleen positiivisesta tulokkaastaan :D Onnea kaikille odotukseen... :D

mulla on ihan sama aika menossa kuin sinulla jolane,eli laskettu aikakin sama:). itsekkin juuri plussailin ja nyt jännityksessä elellään ja odetetaan ekaa neuvolassa käyntiä.. vielä en ole neuvolaan soittanut, mutta ihan piakkoin sekin hoidettava. jännittää niin!! kaikki :)

Heipparallaa.
Onnea kaikille odottajille : ) Odotan myös huhtikuista vauvaa ja olen 9 kuukautisen pojan äiti. Halusimme pian toisen lapsen mutta ei kyllä ajateltu että näin pian tärppäisi..Kun lopetin imetyksen niin tulin heti raskaaksi. Ihanaa mutta jotenkin niin epätodellista..

Varasin sit varhaisultran 2.9. yksityispuolelle. Pakko jotenki saada selvyys tähän olotilaan... että ollaanko tässä vaiko eikö olla... Isäntäki lohdutteli rahatilanteen puolesta, että ei hätää, kyllä me selvitään. Se on niin ihana ollu muutenki.. (niinku aina); työreissultaan joka päivä soittaa iltasella kahteen otteeseen ja aamulla tulee viestiä, jossa se muistuttaa rakastavansa MEITÄ [:)].

Heippa! Täällä ilmoittautuu uusi odottaja huhtikuulle [:)] rv 6+1

Me ollaan aika vanhat ensiodottajat, minä 40 ja mies 46. Molemmille ensimmäinen raskaus ikinä. Itse olen käynyt vuonna 1998 silloisen mieheni kanssa hoidot läpi, tuloksettomana. Syytä ei löydetty. Sen jälkeen en ole juuri seurustellessani ehkäisyä käyttänyt, kuten en nykyisenkään mieheni kanssa tavattuamme v. 2007. Eli tämä tapahtuma on todellinen suuri ihme. Olimme jo luopuneet toivosta emmekä halunneet lähteä hoitoihin. Osaksi sen takia, että minä en olisi niitä enää kestänyt henkisesti, osaksi siksi, että olimme sopeutuneet ajatukseen elämästä kahdestaan ja osaksi ikämme takia.

Kohtalo kuitenkin päätti, että nyt olisi sitte hyvä aika meidän saada perheenlisäystä ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti :)

Tein testin tosiaan n. 2 viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Lähinnä ajattelin jo, että onkohan mulla alkanut vaihdevuodet tai tullut jotain muuta häikkää. Turvotusta on mahassa, väsymystä ja etova olo jos maha alkaa olla tyhjä. Siinä kaikki tuntemukset tällä hetkellä.

Alkuraskauden ultran varasin Brunolle ensi viikolle ja neuvola on 14.9.

Onnellisia ollaan molemmat. Itseäni kauhistuttaa välillä suunnattomasti kaikki tuleva, koska olin jo asennoitunut että lapsia ei tule eikä minulla ole minkäänlaista kokemusta vauvoista. (ei sisaruksia) Mutta kaipa sitä pärjää. Mies on paras mies mitä voisin kuvitella, lähipiiri, isovanhemmat ym. on loistava tukiverkosto ja muuten elämäntilanne suotuinen lapsen tulemiselle. Joten, turhaan panikoin, mutta ehkä se kuulu aisaan [;)]

Yritän tässä oppia tuntemaan teitä muita ja kommentoida ja kertoilla kuulumisia itsekin.

Tsemppiä ja peukkuja kaikille alkuraskauteen [:)]

Sipriina ja "vielä nimetön masuasukki" 6+1

Tervetuloa mukaan, Sipe70!

Ihanaa saada kaveri tänne ikähaarukan korkeampaan päähän näissä asioissa [:D], huomasin heti, että meiltä löytyy yllättävän paljon yhtäläisyyksiä, ajatusmaailmat kohtaa. Minä kans kävin edellisessä suhteessa lapsettomuushoitoja läpi tuloksetta.. sillon jo lääkäri vihjaili munasolujen iäkkyydestä.. [:@]. Tottakai se sattu, vaikka toki itekki tiesi, ettei tässä olla enää mitään parikymppisiä, joilla on paljon paremmat mahollisuudet lapsen saantiin ikänsä puolesta (sairauksillehan kukaan meistä ei voi mitään).

Samoin oltiin me heitetty romukoppaan se haave ja ajatus, että meistä, tuoreesta avioparista, vois tulla yhessä vanhempia. Ei sillä etteikö mieli ois tehny.. isäntä kysykin jossain vaiheessa haluaisinko vielä hoitoja. En jaksanu lähtee enää siihen henkiseen helvettiin, se tie tuli käytyä loppuun mun osalta 2007.
Meidän "Aulis" päätti tulostaan myös todella yllättäin heti ensimmäisestä kierrosta häiden jälkeen [:D] eli ajoitus ei ois voinu siinäkään mielessä olla enää parempi. Toki moni asia hirvittää, ei vähiten oma ikä ja sen tuomat riskitekijät, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja nautitaan tästä raskaanaolosta kaikkine oireineen ja oireettomuuksineen (päivittäin oireet vaihtelee). Toki varhaisultra mun piti jo varata meille, että saisin jonkulaisen varmuuden... häämatka painaa päälle lokakuussa, joten kaiken on oltava selvää ennen sitä, mieluiten hyvissä ajoin ennen [:D].

Tsemppiä sulle, Sipe70! Näytetään niille, että vanhakin kana osaa.. [;)][:D]

Heips!

Mä liityn myös tänne [:)] Eilen tein testin kp 30/25-27 ja ihana punainen viiva ilmestyi testialueelle Laskettu aika on 29.4, voi olla et siirtyy päivällä eteenpäin, mutta silti vielä mahdun tänne huhtikuisiin! Olo on aivan ihana.. Euforinen.. [:D] Huomenna soittelen neuvolaan ja varaan varhaisultraan ajan. Mulla oli v. 2006 kohdunulkoinenraskaus ja menetin silloin toisen munanjohtimista, se poksahti ja hengenlähtö ei ollu kaukana, meni sen verran vakavaksi sisäinen verenvuoto [:(] Ja siinä kuulemma uusiutumisriski niin tarttee käydä heti kattomassa että kaikki hyvin. Oireita on ainakin mukavasti, että niiden perusteella siellä jotain on! Kohdunulkoisessa mulla tuli menkat normisti eikä tullut mieleenkään et olen raskaana. Se selvis vasta kun menin kovien vatsakipujen takia sairaalaan. Sillon se oli jo poksahtanu ja verta vuos koko ajan vatsaonteloon.

Tämä on mulle kolmas lapsi ja olis ihana saada vihdoin oma pikku prinsessa! Kaks prinssiä jo löytyy [:)]

Kaikille onnellista odotusta ja toivon että jokaisen pikkuinen pysyy masussa loppuun asti!!!

Moroo!

Tervetuloa uudet! Meitähän sikiää tänne kuin sieniä sateella! [8D] On siis heinäkuun romanttiset kesäyöt käytetty hienosti hyödyksi...

ON:
Varhaisultra käyty, yksi alkio, ihan oikeassa paikassa ja syke näkyi. Tai siis lääkäri näki, itse en ottanut siitä sotkusta mitään selvää. Mutta kaikki kuulemma niinkuin pitääkin. Laskettu aika siirtyi pari päivää myöhemmälle, sitä aina siirrellään mittausten mukaan. Nyt siis 13.4.2011 on arvioitu saapumisaika tulokkaalle. Mutta enpä tuota tickeriä jaksa alkaa kahden päivän takia muokkaamaan - katsoo sitten jos vielä np-ultrassa siirtävät laskettua päivää.
Nyt soitan neuvolaan.
Eilen kuvotti ja etoi oikein urakalla mutta tänään ei taas ole melkein mitään oireita. Noh, ehkä tämä raskaus menee sitten näin.

Hieman helpottunut Cava

Hei,

Täällä olisi yksi huhtikuinen odottaja lisää. Maanantaina plussasin ja 28.4. olisi laskettu aika.

Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen syntyi tammikuussa 2010.
Minulla on ikää jo 38 vuotta (pian 39) ja tämä lasten teko jäi vähän viime tippaan, joten ihan hyvä kun tulin näinkin nopeasti uudelleen raskaaksi.

Oireina on lähinnä ollut kova väsymys.

Onnea muille odottajille[:)]

Kiitos pikkuenkeli67 tervetulotoivotuksista ja tsempeistä [:D] näytetään me tosiaan, että ei se ikä mitään merkkaa [;)]

Tosi ihanaa, että on joku muukin samankaltaisella historialla ja aatoksilla.

Me mentiin vuosi sitten kesällä naimisiin ja nyt moni varmaan ajattelee, että meille on känyt juuri niin klassisesti, että vuosi naimisissa ja lapsi tuloillaan...kunpa tietäisivät.

Tervetuloa enkuli85 ja ellimelli ja hauska tutustua cava [:)]

Viikko pitäis malttaa odottaa, että pääsee ultraan. Todella vaikeaa on uskoa, että olen raskaana, kun se on ollut niin mahdoton ajatus niin monta vuotta. Miestä jännittää se, että onko tämä varmasti totta, eli onko kaikki ok. Hän haluaa tulla mukaan siihen ultraan. Kyllä kait se on ihan ok, siis tuskin lääkäri sanoo, että ei saa tulla, vaikka se ultra tehdäänkin sisäkautta. Pitää vaan miestä etukäteen varoittaa, että nyt ei tehdä sitä mitä elokuvissa näkee, että mahan päältä [:D]

Viikonloppuna olis taloyhtiön talkoot. Pitää yrittää jotenkin huijata tuon alkoholin kanssa. Mulla on kyllä alkoholitonta olutta jo kotona (tykkään oluen mausta) ja pitää katsoa, jos jotenkin saisi käytyä kotona
vaihtamassa pullon/tölkin sisältö. Toisaalta hauskaa ajatella, että hähää, tepäs luulette että mä juon olutta ja mullapas onkin ihan eri juomat [:D][;)] 

Punaviiniä voi kyllä tulla ikävä tässä syksyn pimeinä iltoina. Meillä on ollut tapana usein pistää takkaan tuli ja ottaa vinkkupullo esiin. Onko kukaan maistanut alkoholitonta punaviiniä?? Onko sellaista olemassakaan??

Auttakaa tyhmää mäessä...mikä vaihtoehto on jos haluan lisätä tuon Lilypien tickerin kirjoitukseni perään...? [8|]

Tammikuisista löysin ohjeen kuinka saa Lilypien tickerin profiiliin:

1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kuten edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!
10. Eli oltava kaiken maailman ihme  merkit mukana, muuten ei toimi!

Ihanaa kun tänne on tullut paljon lisäää väkeä! [:)]
Paljon onnea uusille plussanneille <3

Täällä odotellaan kovasti jo perjantain neuvolaa, ja kovasti ihmetyttää minne se huono olo katosi.. [:-]
Eli nyt täytyy käyttää tämä hyvä olo tila siivoamiseen, pakkaamiseen ja purkamiseen. remontti alkaa olemaan loppusuoralla että tänään mennään tekemään jo kuormaa [;)]

Heippa!

Täällä myös yksi huhtikuuta odottava. LA 8.4 eli kohta 8vk täynnä. Ja ensimmäistä lasta odotellaan...

Hieman ollut väsymystä ja ällötystä, muuten mennyt ihan hyvin. Eka neuvola takana eilen, ihan mukava terkka oli! Käytiin läpi perusjuttuja, paperien pyörittelyä lähinnä. Nyt sitten vain kärsivällsiesti odotellaan, niin kuin kaikki muutkin [;)]

[/align][/align]

Ihanaa tosiaan että täällä on porukka kasvanut hirmuisesti! Toivottavasti kaikkien pikkuiet jaksaa matkassa huhtikuulle saakka![8|]
Oma olo ei ole kovin kummallinen. Illalla tulee väsy niin että kympiltä on nukkumaan päästävä, vaikka jo aikaisemminkin. Iltamussutus on vähentynyt huomattavasti, mutta huonoa oloa en kyllä tunnista. Rinnat on arat mutta ei sairaan kipeet niinkuin aikaisemmin.
Tuosta alkoholista: Kyllä silloin tällöin voi raskaana ollessakin nauttia yhden oluen/siiderin tai lasin viiniä. Ei se ole pahasta, kunhan ei mene joka päiväiseksi. No itse kyllä en ole plussan jälkeen ottanut yhtään, vaikka jääkaapissa onkin siideriä. Ehkä joku ilta saunan jälkeen haluan yhden ja nautin sen sitten hyvällä omalla tunnolla [:)]

Vähän kiva kun meitä alkaa olemaan jo enemmän täällä [;)]
Elikkä siis tervetuloa kaikille uusille plussanneille [:)][:)]

Ihan pakko oli tulla kans toivottaan onnea uusille plussanneille ja samalla kokeilla, josko tämä "allekirjotus" toimis jo... muutaman kerran on joutunu kokeileen...

Takaisin