Huhtikuiset 2019 ♡

Jeee tännehän tulee porukkaa :) Mä tein tänään yhen testin taas. Nyt oli neljäs. Vaikka luulin etten alota samaa testailua ku viiimeks (8) :D :D
Mä olen töissä eräässä myymälässä ja teen 4 päivän viikkoa kun esikoinen täyttää vasta huomenna 2v :) On kyllä ollut ihan jees. Vuoden verran nyt ollut hoitovapaan jälkeen töissä. Mä ajattelin et kerron töissä tästä vasta rv12 jälkeen. Meinasin tossa salilla kertoo parhaalle kaverille tänää mut en viittinytkään kun ollut niin epäselvä tää koko raskaushomma ja kun periaatteessa miehenkin kanssa erottiin toukokuussa.

Onnea kaikille uusille! :Heartred
Mä alan todella epäillä että kyseessä on joku tuulimuna tms. Oon nyt muutamat testit tehnyt kun en oo malttanu olla testaamatta ja viivat vaan haalenee. Tein kyllä iltapissasta mutta niin tein sen ekankin haalean plussan. Ja nyt oli käytössä vielä herkempi testi minkä pitäisi näyttää jo ennen kuukautisten poisjääntiäkin. Hyvä että viivaa enää edes erottaa ja kuitekin jo viime sunnuntaina oli se eka haalea plussa. Kaiken järjen mukaan tässä ajassa kyllä pitäisi jo olla selkeästi muutos tummempaan eikä haaleampaan.
En haluaisi luopua toivosta mutta on vaan tunne (tai pelko) että kaikki ei kuitenkaan ole ihan niinkuin pitäisi :sad001

Keltainenkuu Taitaa tosiaan olla järkevämpi olla ottamatta sitä vehnänalkioöljyä, kun ei tiedä sopivuudesta. Mullakin muuten tuli heti ekasta kierrosta tärppi kun otin sitä + greippimehua. Urbaanilegendaa tai ei niin ainakin näytti toimivan.:grin

Toivottavasti -maria-lla kaikki kunnossa kuitenkin. :Heartred

Kiitos onnitteluista ja onnea kaikille plussanneille minunkin puolesta! Pidetään papuset kyydissä huhtikuulle asti.:hug007

Mä alan todella epäillä että kyseessä on joku tuulimuna tms. Oon nyt muutamat testit tehnyt kun en oo malttanu olla testaamatta ja viivat vaan haalenee. Tein kyllä iltapissasta mutta niin tein sen ekankin haalean plussan. Ja nyt oli käytössä vielä herkempi testi minkä pitäisi näyttää jo ennen kuukautisten poisjääntiäkin. Hyvä että viivaa enää edes erottaa ja kuitekin jo viime sunnuntaina oli se eka haalea plussa. Kaiken järjen mukaan tässä ajassa kyllä pitäisi jo olla selkeästi muutos tummempaan eikä haaleampaan.
En haluaisi luopua toivosta mutta on vaan tunne (tai pelko) että kaikki ei kuitenkaan ole ihan niinkuin pitäisi :sad001

Mä tein ekan testin aamupissasta luultavasti 4+4 ja tuli ihan tummat viivat. Tänää 5+4 tein vaan parin tunnin pissasta ja tuli haaleampi mut erottuva kuitenkin. Luulin iteki et ois jo tullut tummempi. Kokeile huomen aamuna uudelleen?

Mitä digitesti näyttää? Mitkä rv:t sinulla nyt olisi menossa ja mikä kp? Tsemppiä :Heartred

Rv olis 5+4 ja kp 39. Digi näytti torstaina 1-2 eli ovis olis ollu tosi myöhään. Tein nyt aamupissasta testin ja tosi haalea plussa. Ehkä eniten kummastuttaa just se ettei viikossa ole vahvistunut yhtään vaan ennemminkin haalistunut.
Täytyy nyt vaan odotella ja kastoa kuin käy.

-maria- tsemppiä epätietoisuuteen! Ei tuossa varmaan auta muu kuin odottaa, mutta jos viikonlopun aikana ei tapahdu mitään suuntaan tai toiseen, voisitko ehkä pyytää verikoetta/-kokeita terkkarista? Niistä näkee varmuudella, onko hormonit nousussa kuten pitää. Nuo viivat on aika epävarmoja kuitenkin.

Mä olen vasta vähän alle 30, mutta mun koulut on käyty jo vuosia sitten. Tai no, aina välillä tulee joku hullu ajatus toisen tutkinnon suorittamisesta työn ohessa, mutta se ei ehkä ole realismia tai ainakaan ihan lähitulevaisuuden juttu. Nykyään teen aika perustoimistotyötä arkisin :) Loma loppui viime viikolla ja tän viikon oon sinnitellyt lisääntyvän pahoinvoinnin kanssa töissä. Jos kaikki nyt menee hyvin, kerron työnantajalle varmaan joskus nt-ultran jälkeen, jos ei pahoinvointi pakota kertomaan aikaisemmin. En mielelläni kertoisi kovin aikaisin, koska jos esimies ajattelisi minun jäävän kohta äitiyslomalle, saattaisin jäädä kiinnostavien projektien ulkopuolelle ja se harmittaisi, jos tää menisikin kesken.

Mä yritin pitää esikoisen töissä salassa viikolle 12, mutta ne kysy multa suoraan jo viikolla 10, että taidat olla jäämässä pois :D maha oli näkyvissä jo niin aikaisin ja niin on nytkin :)

-maria- tilanteesi kuulostaa aika stressaavalta, toivottavasti saat varmuuden tavalla tai toisella pian :) Toivotaan että oikkuinen on matkassa, vaikka viivat eivät ole olleet vielä vahvempia <3 tsemppiä :)

-maria-, jospa ovulaatio olisikin ollut myöhään ja testit susia, tsemppiä vielä!! :Heartred

Onko muilla fiiliksiä, että odottaisi esim. Kaksosia? Minulla on tässä pari päivää ollut fiilis, että jospa sieltä olisikin 2 tulossa. Oireet jotenkin tullut tästä raskaudesta aiemmin ja alavatsaa jomottaa vähän enemmän kuin muissa raskauksissa ja jotenkin tuntuu että vatsa tuntuu jo kädelle alavatsalta o_O Meillä on minun äidin puolella sukua yhdet kaksoset ja yhdet kolmoset (luomu). Kaksoset olisi erittäin tervetulleet, niin kuin myös yksikin, kunhan vaan kaikki menisi hyvin ja lapsi saataisiin syliin saakka :Heartred

Vaikea sanoa voisko olla kaksoset. Mulla kun eka raskaus kyseessä, niin kaikki on niin uutta. Kunhan siellä kohdussa ainakin yksi olisi oikeassa paikassa ja kehittyis normaalisti, niin oltais super onnellisia. Kaksosetkin otettais ilolla vastaan.

Mä varmaan aluks ainakin järkyttyisin jos tulisi kaksoset. Mun äiti on kylläkin kaksonen ja kun se alkoi oottaa mun veljeä niin sielläkin näkyi aluksi kaksi, mut toinen kuitenkin hävisi sieltä sitten ja tuli vaan mun veli. Eli periaatteessa voisko mullakin olla isompi riski saada kaksoset? :D hehe. Yksikin riittää tänne. Esikoisen vauva aika oli todella rankka ja mua vähä jännittää se et kohta tuleekin toinen koliikkivauva :o yhtä huutoa oli ekat 4kk. Mä olin ite jossain kuoleman ja väsymyksen rajamailla :D

Mä enemmän järkyttyisin jos olisi kaksoset tulossa :D varsinkin kun ajatellut että tämä olisi viimeinen :D Mutta eiköhän sitä sellaiseen tilanteeseen osaisi myös sopeutua. Isäni on kaksonen, mutta eikö se ole niin että äidin puolelta periytyy tämä kaksoisuus?

Mä ainakin olen käsittänyt, että äidin puolelta periytyy isompi todennäköisyys saada kaksoset.

Hetu92, mun siskolla oli kans eka vauva todella itkuinen ja hän pelkäs koko tokan raskauden tulevaa vauva-aikaa. Toka raskaus oli muutenkin hankala, mutta sitten vauva olikin tosi rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Että ei sitä koskaan tiedä, toivottavasti sullakin käy niin, että toka on paljon helpompi.

Mä tein plussatestin viikkoa ennen kuin menkat pitäs alkaa, mut niin tein myös meidän kolmannesta muksusta kun kierto vähän heitti ja näin olettaisin olevan myös nyt. Jos kaksoset tulis, niin kai siitä selviäisi, isompi asunto olis vaan löydettävä melko äkkiä sitten kun nyt asutaan kolmiossa ja pieniin makkareihin ei kyl enää makuupaikkoja sais just kuin yhdelle vauvalle :)

Meillä esikoinen ja kuopus moniallergisia, eka vuos mennyt lähes unetta, joku kolme tuntia yössä putkeen on tuntunut luxukselta :D Refluksia ja mahakipuja, varsinkin iltaisin, niin se on ollut kanniskelua ja sohvalla istuen nukkumista hyvin pitkälti. Esikoisen kanssa en luottanut tarpeeksi itseeni ja vaistoihini vaan kuuntelin neuvolan terkkaria ja lääkäreitä, niin lopulta olin siinä tilanteessa, et en tiennyt olisko vaan tappanut itsensä vai mitä... Viimesillä voimilla sit yksityisen kautta dg maitoallergiaan ja erityiskorvikkeelle ipana, niin saatiin tilanne edes hieman rauhoittumaan, tai neiti olla lähemmäs 2,5-vuotias kun nukkui ekaa kertaa koko yön :) Nuorimmaisen allergioita saatiin onneksi kuriin imetysdieetillä, mut siinä vuoden iän kieppeillä ei enää dieetti purrut ja yöt huononi, viikon kun valvoin putkeen niin sit haikein mielin lopetin imetyksen niin saatiin rauha maahan. Vaikka aivan helvettiä kirjaimellisesti on ollut nämä kahden vauvavuodet, on vastapainona ollut kaksi helppoa ipanaa, jotka syöneet synnäriltä asti säännöllisesti, täydet yöt 2kk iästä ja muutenkin tosi rauhallisia. En oo jaksanut stressata millainen vauvavuosi on, sen kun viettää joka tapauksessa melko kiinni vauvassa :) Kun varautuu pahimpaan niin eipähän ainakaan tule pettymään kun ei se vauvan kanssa elämä olekaan niin ruusuista... Kyl kaikesta selviää ja muistettava pyytä ajoissa apua jos ei itse jaksa! Tulipa taas pitkä teksti :D

Mä ainakin olen käsittänyt, että äidin puolelta periytyy isompi todennäköisyys saada kaksoset.

Hetu92, mun siskolla oli kans eka vauva todella itkuinen ja hän pelkäs koko tokan raskauden tulevaa vauva-aikaa. Toka raskaus oli muutenkin hankala, mutta sitten vauva olikin tosi rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Että ei sitä koskaan tiedä, toivottavasti sullakin käy niin, että toka on paljon helpompi.

Niiin kyllä suurinosa mun tuntemista vauvoista on suht tyytyväisiä ja nukkuu pitempiäkin pätkiä kun 20min sylissä [emoji1] Joten toivotaan ettei satu toista kertaa ihan niin itkuista alkua meille :) Typy kyllä oli hörässyt kakkaista lapsivettä synnytyksessä joten antibiotilla lähti pienen elämä käytiin. Sekin varmasti kävi mahaan ja tuli "huono alku"

-maria-, jospa ovulaatio olisikin ollut myöhään ja testit susia, tsemppiä vielä!! :Heartred

Onko muilla fiiliksiä, että odottaisi esim. Kaksosia? Minulla on tässä pari päivää ollut fiilis, että jospa sieltä olisikin 2 tulossa. Oireet jotenkin tullut tästä raskaudesta aiemmin ja alavatsaa jomottaa vähän enemmän kuin muissa raskauksissa ja jotenkin tuntuu että vatsa tuntuu jo kädelle alavatsalta o_O Meillä on minun äidin puolella sukua yhdet kaksoset ja yhdet kolmoset (luomu). Kaksoset olisi erittäin tervetulleet, niin kuin myös yksikin, kunhan vaan kaikki menisi hyvin ja lapsi saataisiin syliin saakka :Heartred

Mulla tulee aina tasasin väliajoin tunne, että kaksoset tulossa :confused: Olis kyllä pieni shokki, esikoinen vielä edes vuotta :oops: Tosi kuumottavaa! Mulla on isosisaruksina kaksoset ja muistaakseni muutenkin äidin puolen suvussa olis kaksosia. Kunnolla en muista. :rolleyes: Se selvinnee sitten alkuraskaudenultrassa 21.pvä :)

Tein selkeän plussan reilu viikko sitten enkä sen kummemmin ole testejä tehnyt. Tällä viikolla varasin ensimmäisen neuvola-ajan, joka on sitten ensi kuun alkupuolella. Mitään oloja ei vielä ole (eikä toivottavasti tule).

Kiva miten paljon uusia, onnittelut plussista kaikille :love7

Kyllä kaksoset olis aikamoinen järkytys, me kun ollaan niin puhuttu miehen kaa et kaks lasta tehään ja thats it niin olis aika outoa saadakii kolme :D mut eiköhän siihenkin tottuis ja olis alun shokin jälkeen varmasti ihan iloinen yllätys. Pitäis kyllä alkaa miettiä sit isompaa asuntoa.

Minäkin ilmoittaudun vaikka vähän epävakaa tilanne menossa. Plussasin siis jo viime viikon torstaina ja menkkojen mukaan la olisi 6.4. Kuitenkin tällä viikolla tiistaina jouduin naistenpolille alavatsakipujen takia ja lääkäri totesi ettei kohdussa näy muuta kun nestettä. Viikkoja olisi pitänyt olla jo 6+1, mutta mitään siihen viittaavaa ei ollut. Ramppasin labrassa koko viikon ja hormoni nousee kyllä ihan toivotulla tavalla mutta perjantaina ei vieläkään löytynyt kun ehkä mahdollinen alkiopussi. Lääkäri siis laittoi vielä kontrolliultraan ensi perjantaille ja sitten pitäisi jo näkyä kasvaako siellä mitään. Kivut jatkuu mutta päivä kerrallaan mennään ja perjantaina sitten nähdään tuleeko tästä mitään.

Takaisin