Hormonitoiminnan palautuminen(?)

Mullakin cerazette.
Menkkoja ei ole vielä ollut, eikä muutakaan vuotoa. Toivottavasti eivät laita kiertoa sekaisin.
 
Mulla oli myös noi cerazetet ja tosiaan ennen raskautta sopi mut nyt ei enää. Ja hyvä puoli niissä oli se et vuotoa ei välttämättä tullut joka kk. Noh ehkä mää kokeilen niitä tän tokan jälkeen tai sit vaan otan kierukan tai kapselin käteen. Toisilla se hormoonitoiminnan palautuminen vie aikansa toisilla taas se palautuu heti normaaliksi. Jossain oli et yleensä 3kk kuluessa minipillereiden lopettamisen jälkeen hormoonitoiminta ois normaali, tiiä siitä sit. Mulle käyny nyt 2 kertaa niin et ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen oon raskautunut heti. Minipillereissä on vaan yhtä hormoonia(progesteroni) kun niissä yhdistelmissä on ne molemmat(estrogeeni ja progesteroni). Joten joillain voi sopia paremmin minit jos ne yhdistelmät ei oo käyny.
 
Joo, täytyy tässä miettiä niitä minipillereitä vielä.
Ihan hirveen runsaat ollu kahet ensimmäiset menkat (11kk synnytyksestä)! Mitä ihmettä, ei koskaa oo tullu niin runsaana :eek: Kohta rautakuuria joutuu ottaa jos jatkuu niin. Oivoi :D
 
Joo, täytyy tässä miettiä niitä minipillereitä vielä.
Ihan hirveen runsaat ollu kahet ensimmäiset menkat (11kk synnytyksestä)! Mitä ihmettä, ei koskaa oo tullu niin runsaana :eek: Kohta rautakuuria joutuu ottaa jos jatkuu niin. Oivoi :D
Mulla oli parit ekat niin, että lopulta leikkasin ykkös koon vaipasta ne ylimääräiset reunat pois, kun mitkään super yösiteetkään ei riittänyt, kuin hetkeksi. :p Sen jälkeen alkoi vähitellen muuttumaan normaaliksi. Nythän ne on taas loppu vähäksi aikaa, yhtään ei ole ikävä. Seuraavan kerran sitten joskus ensi vuonna varmaankin, jos kaikki sujuu hyvin! La olisi marraskuussa. :-)
 
Onnea TheRoad! :)

Jopas täällä raskautuu moni näin pian. Mä olen vieläkin epävarma ollaanko selvitty elossa edes tästä vauva-ajasta. :hilarious: Välillä on ollut niin rankkaa, että olen ajatellut ettei sisaruksia edes tule, mutta nyt tuntuu siltä, että ehkä seuraavaa voisi alkaa yrittää vuoden päästä keväällä/kesällä. Ensin mä haluan kuitenkin kerätä voimia, niin koville tää vauvavuosi on ottanut.
 
Olin kanssa tulossa sanomaan että aika moni jo uudelleen raskautunut mitä on noita syksyn lasketun ajan ryhmiä kattellu, itse mukaanlukien.

Onnea odotukseen TheRoad
 
Onnea TheRoad! Tervetuloa kerhoon! Rondine, varmasti on järkevää odotella hieman, jos tuntuu yhtään siltä. On sitten taas paljon enemmän voimia vauvan hoitoon ja jaksaa iloita uudesta ihmeestä!
 
Onnea jo raskautuneille :)
Mä yritän kyllä tulla raskaaksi heti ku vaan tärppää, mutta kuukautisetkaan ei oo viel alkanu et tässä ootellaan vaan.. Tiettyhän ne ei välttämättä ala ollenkaan, jos kerrasta tärppää..
Söin minipillereitä kunnes poika oli n 7,5kk, koska ei ns saanut tulla raskaaksi (ei suositella..) sektion jälkeen ihan heti. Näköjään ois voinu olla ilmankin, mutta mulle ne näyttivät sopivan ihan hyvin, kun ei tullut mitään negatiivista vaikutusta..
 
Itsellä takana juuri 1,5 vuoden ikäerolla vauvavuosi kuopuksen kanssa. Onhan se ollu rankka, ja on edelleen, mut ois voinu olla rankempikin. On niitä huonoja ja hyviä päiviä, tollanen 2 vuotias uhmaikäinen (todella vilkas tapaus vielä lisäksi) osaa kyllä välillä koetella oikein kunnolla, siihenkö vielä lisätään toinen joka pitäis huomioida joka välissä, niin onhan siinä hommaa, mutta mutta... Nyt on ihana huomata kuinka alkavat leikkimään pikku hiljaa yhdessä, nauru raikaa, välillä toki itkukin. Mut on tää kaikki sen arvoista :happy:

Että Onnea odotukseen vain niille jotka ovat sen valinneet!
 
Heippa.
Onkos täällä vielä sellasia kellä ei vuodot ole alkaneet?

Mulla tuli kerran huhtikuussa, 9.5. sekä tänään tippa housuihin. Vatsaa juilii kuin menkoissa. Ja tavara haisee menkoille.
Voiko tää olla sitä, et voisko alkaa nuin hiljalleen.. Vai ehkä jotain muuta.

Mulla nimittäin leikattiin umppari 5.5 ja viime pe soitettiin et eipäs se ollutkaan umpparissa tulehdus.. No onpas se pois nyt kuitenki.. Mut et joku muu tulehdus, oletettavasti jotain gynekologista.. Huoh.
Kyllähän minut sairaalassa pumpattiin täyteen antibiootteja et tulehdus varmaanki on pois.. Sain tänään kunnalliseen ajan 3 viikon päähän, siellä tsekkaavat jotain ja mahdollisesti laittavat eteenpäin jos tarvetta..
Että sellanen kesänalotus..
 
Jee, nyt ne menkat alkoki paremmin

En tykkäis iloita siitä mut jos täs tulis helpommin sit raskaaksi..
 
Takaisin
Top