Hormonitoiminnan palautuminen(?)

Ny ne alako. 6,5 kk synnytyksestä ja vajaa kk imettämisen lopettamisesta. Terve vaan, vanha tuttu :)
 
Mulla reilu kuukausi sitten oli menkat. Nyt ei oo kuulunu. Toivottavasti ei tuliskaan :) pitäis vaan sitten varmistaa ettei ole raskaana :-D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla on tullut tosiaan säännöllisesti kesäkuusta lähtien, korkeintaan 1-2 päivää heittoa. No nytpä ei oo sitten kuulunut eikä oo ollut tuntemuksia että ois tulossa lähipäivinä. Pillereitä syön, mutta välillä muistan ottaa vasta seuraavana päivänä ja aina eri kellon aikaan.. Mies toi 2 r-testiä kun on aivan varma että oon raskaana ku kalan haju yököttää jne. Negaa testi näytti, mut varmuudeksi aattelin tehä uuden vkon päästä.
 
Täällä ei oo menkkoja kuulunut yli viiteen kuukauteen. Tänään on vatsa ollut todella kipeä, ei tiedä miten päin olisi. Ihan tulee supistukset mieleen. Eli pian varmaan menkat täälläkin tulossa. Hyi ei oo yhtään ollut ikävä näitä kipuja.
 
Täällä jäi menkat taas pois.. Rt näytti plussaa. Todella sekavat fiilikset! Vertaistukea? Kukaan muu samassa tilanteessa?
 
Möttönen salaisella puolella löytyy vertaistukea ja samassa löytyviä. Tule sinne juttelemaan?

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Möttönen, ymmärrettävät fiilikset! Koita ihmeessä tulla tuonne toiselle puolelle, siellä on mukavampi vaihtaa ajatuksia :-)
 
Laitoin viestin Miramarialle, mut tulkitsin ohjeista niin, ettei sinne enää pääsis :sad001 Mut odotellaan mitä hän vastaa. Olishan se kiva "tuttujen" kans jatkaa.
 
Hei Möttönen,mitkäs on tällähetkellä fiilikset? Itse olin hieman vastaavassa tilanteessa kaksi vuotta sitten. Meillä oli tuolloin kolme lasta joista nuorin 7kk. Kierto oli sekaisin ja yhtäkkiä tuli tunne,että olen raskaana. Aamupahoinvointia yms alkoi ilmaantua. Plussa tuli ja olin ihan kauhuissaan,nuorin olisi ollut 1v4kk kun uusi vauva olisi tullut. Meni jonkun aikaa,kunnes ajatukseen tottui että lyhyellä ikäerolla olisi lapset tulossa. ( esikoinen ja toinen 1v2kk ikäerolla) ajateltiin että yhdessä kyllä selvitään tuli mitä tuli. Viikoilka 10+ raskaus meni kuitenkin kesken. En tiedä johtuiko siitä kun imetin vai sattumaa,mutta oli hieman huono omatunto kun olin ajatellut aluksi etten halua sitä vauvaa. Nyt meillä lapsia 4 ja menkat on mitä sattuu. Viides lapsi olisi toiveissa, mutta vielä ei olla alettu yrittää, kun sektion ja uuden raskauden välissä pitäisi se vuosi olla väliä.
 
Laitoinki Möttöselle yv ja täällä voin jatkaa. Lensin ite salaisesta pihalle tänään, kun olen ollu nettilomilla...muutto ja Hugon infektiokierre. Saatiin putket kolme viikkoa sitten.
 
Sulla on ollut fashionhunny aika haipakkaa. Toivottavasti pikku-ukko on paranemaan päin ja kevät menisi terveempänä!
 
laitoin viestiä ja täällä pitää kirjoitella, että pääsee takas...
on meillä ollu aika työlästä, mutta ei niinkään vauvan takia, vaan toi asunnonvaihto oli paljon isompi kakku, kun osasin ajatella. Samaan aikaan noi mun molemmat vanhemmat on bragannu ja kuitenkin isommilla lapsilla harrastuksia ja muuta,eikä haluais, että niiden arki ikinä mitenkään muuttuis...
 
Miten teidän ehkäisypuoli on mietitty? Täällä on jo asiasta päätetty, mutta kiinnostaa tuo, kuinka muut asiaa miettii...
 
Me ollaan käytetty kondomia ja ajateltiin että kun vauva täyttää vuoden niin jätetään ehkäisy pois. Noh, eilen tein testin niin plussaa näytti tiedettiin että vielä yksi lapsi olisi toiveissa niin tämä oli ihan iloinen yllätys. Hormonikierukan tahtoisin sitten kun on lapsiluku täysi. Voisin kuvitella että se olisi helppo ja huoleton, jos vain itselle sopii.
 
Mulla on minipillerit, mutta en kauheesti tykkää sotkea hormonien kanssa. Syön niitä kunnes päätetään että kakkonen saa tulla. Sen jälkeen oon hiukan miettinyt kuparikierrukkaa, ja jos tulee kolmonen, niin sitten sen on tarkoitus tulla.
 
Oho, Vimpa! Onnea! Nyt on tullut monta enemmän tai vähemmän nopeaa plussausta, monilla myös hieman yllätyksenä. Nyt on ollut kyllä joku todella ahkera raskauskeiju liikkeellä, kun koko ajan tulee uutisia! Ja hassulta tuntuu lukea joka puolelta, kuinka syntyvyys laskee ja laskee...
 
Me ollaan kumia käytetty, kakkonen ainakin saa jossain vaiheessa tulla mutta vielä ei ole sen aika (lähinnä sen takia että tämä esikoinen nukkuu vielä niin huonosti etten usko itse jaksavani jos on kaksi monta kertaa yössä herättävää pientä). Mutta niin pitkälle en oo vielä miettinyt että miten sitten kun lapsiluku olisi täynnä...

Ja onnea Vimpa!! :)
 
Takaisin
Top