Hormonitoiminnan palautuminen(?)

Mä syön minipillereitä. Kakkosta yritetään jossain vaiheessa, mutta vielä en ole siihen valmis. Se aika koittaa aikanaan. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla oli minipillerit, mut meni nuppi sekasin ja pantaa kiristi liikaa joten jätettiin pois. Nooh, mies kun ei tykkää kumista niin mentiin varmoilla päivillä ja tadaa tänään tein positiivisen testin. Joten kakkonen on ilmeisesti tulossa lokakuussa.
 
Muokattu viimeksi:
Yllätys15 meillä vähän sama,että varmoilla päivillä oltiin ilman kumia. 13.1 ollut viimeksi menkat ja kierto 24-36 päivää. En osaa oikein sanoa millä viikoilla nyt ollaan. Ensi viikolla pitää soittaa neuvolaan. Oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan,mutta mahaa juilii ja etova olo. Niin ja kiitos onnitteluista ja onnea yllätys!
 
Onnea vimpa sulle myös! Mulla ei oo mitään hajua lasketusta, kun kunnon menkat ollu viimeeksi marraskuussa, pillerit jäi joulukuussa pois ja tammikuussa(ei mitään muistikuvaa et minä päivänä alko) 3 päivän vuoto. Yleensä siis ollu 7 päivän kestoiset joten toi 3 päivää ihmetyttää. Noo pitää settiä asiaa ens vkolla kun neidillä on 10kk neuvola. Mua paleltaa, mahaa juilii ja oon sika väsynyt. Itse en noita edes miksikään raskaus oireiksi ajatellut, mut mies oli 100% varma et oon raskaana ennen kuin tein testin ja hakikin mulle apteekista pari testiä.
 
Minä olin varma,että plussa tulee ennen kun tein testin. Mies arvasi myös,kun ihmettelin että missä ne menkat viipyy ni sano vaan että ei ne tule vasta kun vuoden päästä :D vieläkö yllätys imetät? Ite olen juuri lopettanut.
 
En imetä enää, en oo itseasiassa imettänyt enää elokuun jälkeen kun oli vähän hankala alku neidin kanssa ja maidontuotanto ei päässyt kunnolla käynnistymään. Se mua alko eilen illalla jännittämään et miten sit käy imetyksen kanssa, jos ja kun saadaan tää kakkonen ulos. Kun tän neidin kanssa se meni pahasti pöpelikköön. Muutenkin mietityttää se et miten me tullaan pärjäämään kahden pienen kanssa, millainen synnytys tulee olemaan ja se millainen vauva sieltä tulee. Siis sillä, että onko samanlainen kuin neiti et kärsii ekat 3kk koliikista ja sit menee uudestaan plörinäksi unet jne. Suurin huoli on kuitenkin se et mitä jos siellä ei ookkaan mitään, et on esim tuulimuna tai jos menee kesken. Kun neidin kanssa alkuraskaus meni tyystin ohi kun sain keskenmeno diagnoosin ja selvisin rv 17 et oonkin raskaana.
 
Oho,onpa ollut yllätys melkoinen alkuraskaus sinulla aiemmin. On varmasti ihan normaalia miettiä noita asioita. Itse olen miettinyt ihan samoja asioita joka kerta, tämä nyt minulle kuudes raskaus. Ja itse ainakin olen iloinen että lapsilla pienet ikäerot eka ja toka 1v2kk ja loput alle 2v välein. Tuntuu että useamman lapsen kanssa on helpompaa kuin yhden, ja toisilleen heistä on paljon seuraa. Onnea odotukseen ja toivotaan nyt parempaa alkuraskautta sinulle.
 
Itsekin imetin esikoista vain 3kk kun se ei oikein onnistunut ja seuraavan kohdalla mietitytti että miten käy. Imetin 13kk ja vauva piti vieroittaa tissistä. Pyysin vauvan syntymän jälkeen osastolla enemmän apua imetykseen ja neuvoja mahdollisiin tuleviin rintaraivareihin yms mitä esikoisen kanssa oli. Hyvin sain apua ja neuvoja.
 
Joo olihan se erikoinen. Mut toivottavasti tää menis helpommalla, eikä kävis mitenkään. Ollaan miehen kanssa pähkäilty tätä asiaa eilisestä ja tultiin siihen tulokseen et keskeytystä ei harkita, et tulee jos o tullakseen. Tosin onhan tää aika kammottavaa kun neidin ja tän tokan ikäeroksi tulisi nippa nappa 1,5 tai 1,6 (riippuu siitä millä vkoilla oon).
 
Sama meillä että ikäeroa tulee pienimmille n. 1,6 v. Meillä aiemmat 1v2kk -> 1v10kk -> 1v7kk ja nyt tämä tuleva. Hyvin on pärjätty, muut aina kauhistelee mutta itsestä tuntuu niin lunnolliselta. Kyllä te hyvin tulette pärjäämään, usko pois. Itse ainakin osasi jo toisen lapsen aikaan suhtautua kaikkeen paljon rennommin ja vauva aika ja muu sujui paljon helpommin kun esikoisen aikaan. Mustasukkaisuuttakaa ei juuri ole sisaruksilla ollut. Paljon on vauvan hoito kavereita :)
 
Yllätys15, meillä tulee 1v3kk... Varmasti alku on työlästä ja hyvä, jos saa itse syötyä ja pesulla käytyä. Mä uskon ainakin, että vauva kasvattaa niin vanhempiaan kuin isompaa sisarustakin. Ja teidänkin tyttö ehtii kasvaa vielä paljon ennen h-hetkeä! Tää meidän vesseli suorastaan huutaa itselleen sisarusta :) Jos on ollut niitä fiiliksiä, että häneltä viedään mahdollisuus olla pieni, niin kyllä sisarus on niin suuri lahja, että syytökset itseä kohtaan voi unohtaa! Lapsikin tottuu pian, että vauva ei vie häneltä ikuisesti kaikkea vaan antaa paljon myös takaisin, vaikka aluksi mustasukkaisuutta olisikin.
 
Meillä käytössä vähän laiskasti kumi. Yleensä siis käytetään, mutta välillä se ''unohtuu''. Meillä toiveena toisenkin lapsen saaminen. Miehen mielestä 2 vuoden ikäero on passeli ja siksi tässä ''jarrutellaan''. Toisaalta kierto ei ole vielä käynnistynyt ja imetän vielä hyvn paljon, joten jää nähtäväksi, että milloin on edes mahdollista raskautuminen. Ei ole kyllä yhtään ikävä kuukautisia! :D
 
Meilläkin toinen haaveena mutta ei vielä. Mua ehkä vähän ärsyttää se että jotkut ihmiset hokee, että tehkää äkkiä se toinen lapsi niin niistä on seuraa toisilleen. Ja sitten mulle tulee semmonen huono fiilis siitä kun en vielä halua tytölle tehdä kaveria, että oonko itsekäs jos hän joutuu olemaan ainoa lapsi vaikka kolme tai neljä vuotiaaksi asti.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Me käytettiin kumia - paitsi tasan yhden kerran :D
Tämän jälkeen on kierrukan paikka.
 
Me myös aateltiin miehen kanssa et tän jälkeen mää otan kierukan, jos halutaankin viä kolmas. Mies meinaa toivoisi poikaa ja sano et jos tää on poika niin sit mein lapsi luku on täynnä, ja menee katkaisemaan piuhat
 
Tehkää ja tehkää... Ei niitä lapsia vaan tehdä! Mä en ymmärrä, kun jotkut just jankuttaa, että pitäisi tehdä kaveri lapselle. Ensinnäkin, se on jokaisen oma päätös, fiiliksen ja jaksamisen kannalta päätetään että koska projektia aloitetaan, ei muiden painostuksesta! Ja toiseks, lasta ei aina kuulu vaikka harrastelisi niin p*******sti ;D Joten turha kellekään mennä sanomaan mitään ohjeita, koska ei voi tietää vaikka yritystä olisi jo jonkin aikaa... Limppu, tehkää just niin kun teistä hyvältä tuntuu! Ja sitten toisesta korvasta ulos ne kommentit :wink
 
Yllätys, täällä kans mies mietti piuhojen nipsautusta tän jälkeen, mutta ei taida meillä onnistua ilman kolmea lasta ja naisillakin oli kriteerinä yli 40 v ikä tai kolme lasta. Poikaa toivoo täälläkin :).
 
Jep, ne on moukkien kommentteja ne "tehkää nyt vielä sisarus" tai "poika/tyttö pitäisi vielä tehdä". Itseni teki mieli pamauttaa päin näköä niiden kommenttien viljelijöitä (kuten anoppiani). Meillä eka sai alkunsa helposti mutta toista tehtiin yli vuosi. Siinä ajassa ehti muutamat kommentit kuulla...
 
Takaisin
Top