Himot ja ällötykset

Mun tekee niin mieli Hesen ranskalaisia ja kurkkumajoneesia! Just nyt 😂 Ehkä mennään myöhemmin, mutku haluisin just nyt 😑

Tää sama himotus oli jokunen päivä sitten, meni ohi kun ei sitten jaksettu lähteä ( eli ei tarpeeksi paljon tehnyt mieli 😄 )
 
Rasvainen ruoka ällöttää edelleen, samoin nakit jotka alkuraskaudesta olivat vielä luottoruoka. Perunamuussi, riisi, vihannekset ja hedelmät maistuvat hyvin.
 
Nyt muutamia päiviä on tuntunut, että on nälkä ihan koko ajan, ja kaikki ruokaruoka maistuu tosi hyvälle. Jostain syystä tekis mieli erityisesti perunamuusia, vaikka yleensä en muista koko ruoan olemassaoloa. Minkähän ravintoaineen puutoksesta kertonee? 😂
 
@Monni92 Täällä on myös perunamuusi kovaa kamaa. Oon syönyt nyt viis päivää putkeen muusia. Löysin kaupasta valmisperunamuusin kylmähyllystä. 450 g / 2,79 €. Ihanan samettista ja hyvää. 😀

Kiinnostaa myös, jos joku keksii mistä puutoksesta tää kertoo. 😄
 
Peruna ja perunamuusi on semmoset joita itelläki tekee mieli! Raikkaiden hedelmien lisäksi. Liha ja kaikki mausteinen tai liian raskas/rasvainen ruoka ällöttää. Samoin makeaa ei tee yhtään mieli
 
Lidlin 10% kreikkalainen jogurtti hunajalla 😋
Menisi vaikka kuinka paljon

Tuoreiden mansikoiden kanssa olisi vielä parempi, mutta en jaksanut vaan niiden takia lähteä kauppaan tänään

Ja kuten tossa aiemmin oli ollut juttua, perunat! Itsetehdyt lohkoperunat pelkällä suolalla, ai että!
 
Hedelmät ja etenkin appelsiinit nyt sellaisia mitä tekee mieli. Rasvaista ruokaa ei tee mieli yhtään, kuten pizzat, hampparit yms.
 
Heti kun luin, ettei saa maksaa syödä, niin alkoi tehdä mieli maksapihviä... 🙈
Muuten aika peruksena ollut hedelmiä, marjoja ja piimää. 😋
 
Onko kenelläkään muulla ollut ruokahalun puutetta? Minulla pahoinvointi hellitti jossakin 14. viikon paikkeilla, mutta on nyt taas vaivannut etenkin iltaisin jo muutaman viikon ajan. Mitään ei siis tee mieli, vaan ruoka ylipäänsä on ihan "thanks, but no thanks". :sad-face: Tämän seurauksena syön vain silloin kun olen nälkäinen, ja silloinkin kestää ikuisuuden kun päätän mitä söisin kun mitään ei oikeastaan innostaisi syödä.

Esimerkiksi jäätelöä, suklaata tai muita herkkuja on tullut syötyä vähemmän kuin koskaan aiemmin. Raskaana ollessa! En olisi ikinä uskonut. Olen muutaman kerran jo valitellut miehelle, että mulla on hirveä himo himoita jotakin, mutta en tiedä mitä. 😅
 
Mulla jäi kahvi pois melkeen heti plussasta, eli jokusen kuukauden oon ollut nyt juomatta. Alussa kahvi haisi niin pahalle ettei yhtään tehnyt mieli, eikä mulle ollut ollenkaan vaikeeta olla juomatta.

Nyt tällä viikolla on alkanut tehdä mieli kahvia, paljon. Tänään oli pakko tehdä latte, ja on tää kyllä hyvää 😄

Ihan taviskahvia maidolla ei välttämättä tuu juotua, kun ei mieskään kotona juuri keitä, mutta kapselikeittimellä saatan silloin tällöin kyllä itselle tehdä, ellei mieli siis muutu taas
 
Onko kenelläkään muulla ollut ruokahalun puutetta? Minulla pahoinvointi hellitti jossakin 14. viikon paikkeilla, mutta on nyt taas vaivannut etenkin iltaisin jo muutaman viikon ajan. Mitään ei siis tee mieli, vaan ruoka ylipäänsä on ihan "thanks, but no thanks". :sad-face: Tämän seurauksena syön vain silloin kun olen nälkäinen, ja silloinkin kestää ikuisuuden kun päätän mitä söisin kun mitään ei oikeastaan innostaisi syödä.

Esimerkiksi jäätelöä, suklaata tai muita herkkuja on tullut syötyä vähemmän kuin koskaan aiemmin. Raskaana ollessa! En olisi ikinä uskonut. Olen muutaman kerran jo valitellut miehelle, että mulla on hirveä himo himoita jotakin, mutta en tiedä mitä. 😅
Nojoo on, mulla ei kyllä liity pahoinvointi mitenkään ruokahaluttomuuteen, ei vaan huvita syödä. Syön sillon kun on oikeasti jo nälkä ja vaan sen verran, että nälkä lähtee.
 
Mulla edelleen jatkuu ällötys rasvaisia ruokia kohtaan 😐 Vaikka muut random ällötyshetket ovat huomattavasti vähentyneet, uppopaistettu tai muuten öljyinen/rasvainen ruoka, myös sellainen mikä on aiemmin ollut kovasti mieleen, ei maistu. Sinänsä kai hyvä, kun tulee syötyä terveellisemmin, mutta ois sitä kiva aina joskus syödä niitä lohturuokia mitä kuitenkin tekis välillä mieli kunnes se tulee eteen 😂😭
 
Nyt tällä viikolla on alkanut tehdä mieli kahvia, paljon. Tänään oli pakko tehdä latte, ja on tää kyllä hyvää 😄

Ihan taviskahvia maidolla ei välttämättä tuu juotua, kun ei mieskään kotona juuri keitä, mutta kapselikeittimellä saatan silloin tällöin kyllä itselle tehdä, ellei mieli siis muutu taas
Tää kahvi on jännä, ite en ikinä ole mikään hirveä kahvin juoja ollut ja kahvin jätinkin jo viime lokakuussa pois kun alettiin yrittää. Mutta nyt tekee koko ajan mieli kahvia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla edelleen jatkuu ällötys rasvaisia ruokia kohtaan 😐 Vaikka muut random ällötyshetket ovat huomattavasti vähentyneet, uppopaistettu tai muuten öljyinen/rasvainen ruoka, myös sellainen mikä on aiemmin ollut kovasti mieleen, ei maistu. Sinänsä kai hyvä, kun tulee syötyä terveellisemmin, mutta ois sitä kiva aina joskus syödä niitä lohturuokia mitä kuitenkin tekis välillä mieli kunnes se tulee eteen 😂😭
Sama täällä. :Smiling Face With Smiling Eyes: Ei ole koskaan ollut yhtä helppoa sanoa 'ei kiitos' pizzalle, hampurilaisille ja muulle tuhdimmalle ruualle.

Lihaa en tosin myöskään kestä edes ajatuksen tasolla. Eikä mikään makeakaan oikein maistu.

Jos söisin vain mitä tekee mieli, koostuisi ruokavalio tällä hetkellä mansikoista, mustikoista, maustamattomasta jogurtista ja porkkanoista. :No Evil Monkey: Kylmistä porkkanoista. 😅

On itse asiassa tosi harmi, että koko raskauden ajan ruokahalu on ollut onnettoman huono, koska ennen raskautta oli tosi ihana laittaa ruokaa miehen kanssa ja syödä yhdessä, puhumattakaan siitä miten kiva oli käydä aina välillä ulkona syömässä.
 
Mulla ei edelleenkään oo tullu mitään ihmeellisiä raskaushimoja, mutta juusto 🤤

Ihan tavis Pohjolan Meijerin kermajuusto, ai että! Oon silti vielä hillinnyt itseäni, ja leipää tehdessä ottanut vaan muutaman ylimääräisen siivun 😄
 
Takaisin
Top