Himot ja ällötykset

Mua melkein hävettää sanoa, mutta mä himoitsen ihan hirveesti mama's kananuudeleita. Täytyy oikeesti ens kauppareissulla ostaa... Jos siihen sais kylkeen upotettua vähän kasviksia, niin eihän se oo niin paha? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

No ei oo ollenkaan paha 😄 Nuudelit ja kasvikset kuulostaa oikeen tasapainoiselta

Mun ruokavalio tuntuu tällä hetkellä olevan leipää, karjiksia, juustoa ja lasten hedelmäsosepusseja..

mutta en jaksa siitä nyt murehtia, josko kohta helpottaisi tää etova olo ja pääsisi edes suht normaaliruokavalioon taas 😄
 
Yhyy makuaisti rupee olee sen verta eri että ruuat joista oon aina pitänyt etoo 😭 tilasin tänään lohturuuaksi lähikiinalaisesta mun vakkariannoksen ja kyllä mä sitä söin mutta se etoi eikä tuntunut yhtään ihanalta lohturuualta mitä se aina aiemmin on ollut 🥲
 
Yhyy makuaisti rupee olee sen verta eri että ruuat joista oon aina pitänyt etoo 😭 tilasin tänään lohturuuaksi lähikiinalaisesta mun vakkariannoksen ja kyllä mä sitä söin mutta se etoi eikä tuntunut yhtään ihanalta lohturuualta mitä se aina aiemmin on ollut 🥲

Muistan kun ootin esikoista, niin mulla meni täysin maku mun lempparisipseihin - manhattaneihin. Ne ei uponnu yhtään, maistu ihan pahvilta. Nyt ei oo vielä käyny näin, odottelen et alkaa tulee näitä oikkuja 🥲
 
Mä en koskaan syö sipsejä, mutta kohta on vissiin lähdettävä ostamaan kun niistä on kerran puhe :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Nyt tuli juuri mieleen että mulla oli tasan viikko ovulaation jälkeen eväänä hedelmäsmoothiee ja gojimarjatummasuklaa välipalapatukka jotka on mun herkkua normaalisti, mut sillon ne maistu ihan kauheelta ja oudolta . Aloin jo sillon epäillä et oonkohan raskaana mut en uskaltanu ottaa ajatusta vielä tosissaan. Ilmeisesti mun lemppari froosh smoothie on nyt sit inhokki.🙈
 
Mulla on edelleen ne karjikset juustolla himona, mut pitää olla nimenomaan Fazerin rukiinen riisipiirakka, tosi tosi lämpöiseksi mikrossa ja sit levite ja joku sinileimajuusto tai muu vähän maistuvampi 😋

Mitään makeaa ei tee mieli ollenkaan, jäätelö ehkä menis mutta jotenkin tuntuu että isommat määrät maitotuotteita aiheutta pahaa oloa. Tänään syötiin pehmikset ja huh sitä turvotusta ja huonoa oloa 🤢 Jogurtit ja rahkatkin on ajatuksena no-no
 
Mua melkein hävettää sanoa, mutta mä himoitsen ihan hirveesti mama's kananuudeleita. Täytyy oikeesti ens kauppareissulla ostaa... Jos siihen sais kylkeen upotettua vähän kasviksia, niin eihän se oo niin paha? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mä oon nyt parina päivänä syöny just samoja nuudeleita, en muista koska edellisen kerran olisin syöny 😄

Mua ällöttää kinkku ym leikkeleet, yleensä oon laittanut leivän päälle, mutta nyt ei pysty. Makeannälkä meni ohi, puolestaan suolainen/rasvainen himottaa kovasti 😋 tänään alkoi yhtäkkiä tehdä mieli lämmintä kaakaota.
 
Mua harmittaa tää mun ällötys kaikkea vähänkin enemmän rasvaista kohtaan kun moni suosikkilohturuoka on nyt ihan pilalla 😂 tein eilen uunileipiä joihin laitoin roisisti juustoa päälle ja se oli virhe, leivät oli muuten ihania mutta sen juuston määrä ällötti, kun aiemmin se olisi ollut ihanaa 😭
 
Mulla ei oo varsinaisia himoja tai suuremmin ällötyksiäkään. Ainoot mitä tekee ees vähän mieli syödä on mehujäätelö ja jääpalat sekä rouskuvat jutut (keksit, hapankorput, näkkäri yms).
 
@Susanie Mikä sulla alkoi porkkanoissa tökkimään? Mä eilen vielä napostelin hyvällä halulla porkkanoita ja tänään samasta pussista ottama maistui ihan maakellarille 🤢 Eli ei vissiin sit porkkanoita täälläkään
 
@Susanie Mikä sulla alkoi porkkanoissa tökkimään? Mä eilen vielä napostelin hyvällä halulla porkkanoita ja tänään samasta pussista ottama maistui ihan maakellarille 🤢 Eli ei vissiin sit porkkanoita täälläkään
Yhtään en tiiä, ajatuski oksettaa😅 raasteena kyl uppois🥴
Ja tosiaan ollaan nassutettu niitä joka ikinen ilta ennen raskautta, on nää ihme juttuja
 
Mulla ei oo vielä ainakaan hirveemmin mitään ollu, makeanhimot jääny aikalailla pois ja esim. viinirypäleet maistunu välillä aivan liian makeilta🤣
 
Mun tekee mieli lähinnä leipää. Etenkin paahtoleipä, jonka päällä on kiiviä, on ihan parasta tällä hetkellä!
Mitään makeaa ei kyllä täälläkään tee mieli.
 
Mulla aina ensin karsiutuu pois kaikki makea myös. Ei tee yhtään mieli juhlissa täytekakkua tai muutakaan makeaa, kaikki leivonnainen jo ajatuksena alkaa etomaan. Oikeaa ruokaa tekee enemmän mieli, varsinkin pitkään haudutettuja pataruokia. 😋
 
Tänään himon kohteena oli tuore basilika. Ah menee kaikkiin ruokiin työnnettynä, leivän päällä ja pikkutomaattien päällä hattuna 🌞🍃
 
Minulla meni koronan takia maku- ja hajuaisti, mutta ruokaa ei muutenkaan ole tehnyt mieli. Ne harvat hetket, kun olen tuntenut kiinnostusta ruokaa kohtaan, on se yllättäen ollut sushi 🍣En syö tonnikalaa, mutta reilusti soijakastikkeessa uitettu lohi on maistunut.

Makeaa ei tee mieli ollenkaan.
 
Tänään iltapalalla en pystynyt syömään puolisolta pyytämääni ruisleipää juustolla jota yleensä rakastan, ja söin viimeksi aamulla 😅 en tiedä miksi, mutta voimakas ällötys tuli kun vaan haistinkin sen leivän. Söin sitten vähän omenaa sen sijaan ja annoin puolisoni syödä munkin leivän 😂
 
Onkohan taas poikapallero matkassa kun kaikki himottaa missä on sulanutta juustoa😅 ja suolaset muutenkin, aiemmissakin raskauksissa ollut näin😁
 
Onkohan taas poikapallero matkassa kun kaikki himottaa missä on sulanutta juustoa😅 ja suolaset muutenkin, aiemmissakin raskauksissa ollut näin😁
Mä oon miettinyt myös sukupuoliasiaa näiden ruokamieltymysten perusteella. Toisaalta ajattelen, että tässä kohtaa ehkä tää huono olokin vaikuttaa niin, että äklömakeita asioita ei hirveästi tee mieli. Ja nälkä on jatkuva, joten sen puoleen ehkä varsinaista ruokaa tulee syötyä normaalia enemmän. Toki karkit ym maistuu kyllä, ei ongelmaa :tears:
 
Takaisin
Top