Himot ja ällötykset

Suolainen ja tulinen ruoka.
Miten se muuten meni, että oliko raskaushimoilla jotain mahdollista ennettä vauvan sukupuolesta?
Mulla on tämän alkuraskauden ruokahalut olleet samanlaiset kuin edellisissä: syö paljon ja usein, mieluiten lämmintä ruokaa tai muuta suolaista :Grinning Face:
Aiemmat olleet tyttöjä.
 
Iski hirveä himo perunamuusiin ja sitähän oli pakko tehdä!:rolling: Kaikki muu ruoka oksettaa mua todella paljon.. etenkin tomaattiset ruoat,vaikka vielä viikko sitten himoitsin kaikkea missä on tomaattia. Oon jo melkein kokonaan luopunut kahvistakin. Kaikki tuntuu aiheuttavan huonon-olon tunteen. :disappointed-face:
Mutta perunamuusi on nyt uusi pelastus ja voisin syödä sitä vaikka ison kattilallisen. Se ei närästä ja on muutenkin hyvin suunmyötäistä.:Upside Down Face:
 
Vinkit ns. sallituista salmiakeista oli oikein tervetulleita :smiling-eyes: Kiitos. Himot ja ällötykset vaihtelevat itsellä lähes päivittäin makeasta suolaiseen. Ajattelin etukäteen, että kahvin vähentäminen olisi itselle ehdottomasti vaikeinta, mutta sekin kävi sitten luonnostaan kun ei vaan enää tee mieli.
 
Kahdessa aiemmassa raskaudessa olen ollut niin koukussa mehujäätelöihin ja jäämurskaan :tears:. Varsinkin loppuraskaudessa pistin kupissa pakkaseen mehua ja odottelin että muuttui murskaksi ja sitä lusikoin. Samoin tuoresalaatteihin olin ihan koukussa ja ruokahalu oli valtava :rolling:. Molemmissa raskauksissa tuli 20kg painoa joka onneksi lähti imetyksen kanssa pois -5kg vielä alle lähtöpainon. Nyt toivon etten kerryttäisi niin paljoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
 
Tänään on tullut ensimmäiset selkeät himot ja ällötykset. Jäävuorisalaatti inhottaa jo ajatuksena, ja tekee ihan hirveästi mieli jugurttia ja jäätelöä.
 
Kaikki ylimakea ällöttää, vaikka ennen olen pitänyt kaikesta makeasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt esim. suklaastakin tulee ällö olo. Mitään himoruokia ei ole vielä ilmennyt. Tuntuu että ylipäätään ruokaa tekee aiempaa vähemmän mieli, vaikka mitään varsinaista pahoinvointia ei siis vielä olekaan.
 
Vihdoinkin ruvennut maistumaan myös lämmin ruoka. Tänään oli lounaaksi uuniperunoita ja lohta ja se oli taivaallista.
 
Turkinpippurit tuntuu nyt olevan himo kaikki muu makea oikeestaan ällöttää.
 
Turkinpippurit tuntuu nyt olevan himo kaikki muu makea oikeestaan ällöttää.
Eikö turkinpippureissa ole glykyritsiiniä? Munkin tekis hirveesti mieli niitä :Face Savouring Delicious Food:

Mulla on ollu ruokahalu aika kateissa. Ei ole huono olo mutta ei tee pahemmin mieli mitään. Korostuu iltaisin. Tai ehkä voi sanoa että ne ruuat myös vähän ällöttää mutta enemmän vaan että ei tee mieli.
 
Taas kaikki perus kotiruoka ällöttää niin,että oksennus nousee kurkkuun. Pinaattikeittoa testasin, se menee juuri ja juuri. Elän siis pelkästään jugurtilla,muroilla,myslillä ja vaalealla leivällä tai juustosämpylöillä. :tears: On tää niin rasittavaa ku mieltymykset vaihtelee lähes päivittäin.
 
Mulla edelleen makean himo jatkuu... Näin yksi yö unta donitseista ja kermamunkeista.. Taitaa todella olla pulla uunissa:rolling: Yksi ilta teki kanssa mieli turkinpippureita. Nyt vähän huonosti lämmin ruoka maistunut, mutta olen pyrkinyt syömään säännöllisesti ja parikin lämmintä ruokaa päivässä.​
 
Joo turkinpippurit on kiellettyjä. Tai oliko joku laskenut, että vajaa 50g voi syödä päivässä. Syön ehkä 3-6 karkkia päivässä, joten en pidä pahana.. Tuntuu, et auttaa pahoinvointiinkin.
 
Hyvästi himot täällä. :crying-face:
Kaikki ruoka vain ällöttää, etoo ja oksettaa. Viime päivinä olen yrittänyt saada alas kaikkea mitä olisi helppo oksentaa. Apteekin kalorijuomille on tullut tarvetta, kun päivässä en saa oikein mitään suusta alas ja nälkä on aivan tajuton. Kalorijuomista varmistettiin vielä apteekissa, että niitä saa käyttää raskausaikana joten siitä iso vinkki kaikille joilla on nyt vaikeaa saada kiiinteitä suusta alas. Makuja on erilaisia ja menee paremmin alas jääkaappikylmänä.
 
Etenkin lämpimät tomaattiruoat ällöttää, samoin lihaa muistuttavat proteiinit. Kaikki tuore ja raikas uppoaa, voisin elää hedelmillä ja smoothieilla. Yllättävä himo on ollut lohi, erityisesti kirjolohikiusaus, vaikka en ole syönyt lohta vuosi kausiin. Saas nähdä, jääkö vegaaninen ruokavalio raskauden kuluessa historiaan

Mä oon syönyt kans pari vuotta vegaanipainotteisesti. Nyt on kyllä mennyt kalaa ja maitotuotteita lähinnä juuston muodossa. Lihaakin oon himoinnut mutta en usko silti, että sitä tulisin syömään.
 
Hyvästi himot täällä. :crying-face:
Kaikki ruoka vain ällöttää, etoo ja oksettaa. Viime päivinä olen yrittänyt saada alas kaikkea mitä olisi helppo oksentaa. Apteekin kalorijuomille on tullut tarvetta, kun päivässä en saa oikein mitään suusta alas ja nälkä on aivan tajuton. Kalorijuomista varmistettiin vielä apteekissa, että niitä saa käyttää raskausaikana joten siitä iso vinkki kaikille joilla on nyt vaikeaa saada kiiinteitä suusta alas. Makuja on erilaisia ja menee paremmin alas jääkaappikylmänä.
Mä voisin kyllä kans hakea näitä ku mulla myös vaikee syödä tarpeeksi kun mitään ei tee mieli ja sitten on energiat ihan nollissa kun ei syö.
 
Täällä kans yks kasvissyöjä joka himoitsee lihaa. Mikään lihankorvike ei vaan nyt toimi eikä maistu. :Grimacing Face:
 
Takaisin
Top