Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Aiemmissa onnistuneissa raskauksissa molemmissa elin pasta bolognesella. Sittemmin olemme jättäneet lihan pois niin mielenkiinnolla odotan, tuleeko sama himo taas ja pystyykö soijarouhebolognesella sen kattamaan.

Tyttöä odottaessa himoitsin KAIKKEA, missä oli sitruunaa. Poikaa odottaessa teki mieli olutta (en juo enkä tykkää) niin join sitten holitonta ja makkaraa :tears: myös salaattijuustoa tuli syötyä.
 
Viime raskaudessa teki mieli eka sitrushedelmiä ja sit makeaa. Nyt ei ole vielä tullut himoja:smiling-eyes:
 
Mulla ei tee yhtään mieli makeaa, eli se on selkeesti oire koska yleensä ennen menkkoja asun suklaassa. :tears:
 
Sama! Ihmettelin kun ei tee mieli suklaata vaikka sitä on monta rasiaa kotona.

Siis mulla on tämä ihan sama myös! :tears: Rakastan suklaata, mutta nyt ei tee yhtään mieli. Kaikkea suolaista kyllä. :Grinning Face: En ois uskonu et tää päivä tulee kun kaapissa on vieläkin joululta suklaata jäljellä, enkä oo syönyt niitä.
 
Aloitettiin miehen kanssa herkuton. Tyhmin idea ikinä kun tekis mieli kaikkea.:loudlycrying:
 
Mulla ei viime raskaudessa ollut paljonkaan himoja enkä muista lisääntynyttä nälkää. Nyt kokoajan nälkä ja tekee mieli kaikkea suolaista. Tää on ehkä ihan hyvää vaihtelua normaaliin makeanhimoon. :Grimacing Face:
 
Mulla ei ole ollut koskaan mitään erityisiä himoja, eikä ällötyksiä. Pahoinvointi koskee kaikkea syömistä, kun on päällä.. :tears:
 
Vielä ei ole pahoinvointi tullut niin kaikki menee. Ihmeellistä kyllä makean himo ei ole yhtään sellainen kuin normaalisti :Face With Stuck Out Tongue:
 
Muutaman päivän tässä jo haaveillu et tekis mieli riisipuuroa ja mansikkakeittoa. En moisesta yleensä edes välitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
aivan sama juttu mulla!! Just sen kaupasta kävin hakemassa

Argh, mä kävin eilen kaupassa eikä tullut silloin mieleen, nyt puntaroin että viitsinkö vain mangon takia lähteä. Onkohan mango nyt edes sesongissa?
 
Argh, mä kävin eilen kaupassa eikä tullut silloin mieleen, nyt puntaroin että viitsinkö vain mangon takia lähteä. Onkohan mango nyt edes sesongissa?

Enpä tiedä sesongista, mitään valtavan suurta valikoimaa ei ainakaan ollut ja päädyin ostamaan ylihintaisen luomumangon! Saatava oli.
 
Haluaisin syödä kokoajan! (Täytyy kyllä rajoittaa):Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Rasvainen ja suolainen ruoka pyörii mielessä, mutta mitään tiettyä erityistä ei ole vielä noussut:smiling-eyes:
 
Takaisin
Top