Himot ja ällötykset

Olen aina ollut enemmän makeiden juttujen ystävä ja välillä ihan todellinen sokerihiiri. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että kaikki makea maistuu moninkertaisesti makeammalta kuin ennen. Esim. ennen raskautta syömäni mysli maistuu nykyään siltä, kuin söisi pelkkää sokeria lusikalla. Makea ei varsinaisesti ällötä, mutta ei sitä entiseen malliin tee enää mieli. Tosi mielenkiintoisia nämä muutokset. Ja ensi viikolla voi sitten olla jo taas ihan päinvastoin..
 
Mulla on kanssa pysynyt toi makean himo yllättävästi poissa. Yleensä makea maistuu liiankin hyvin, mutta nyt tehnyt vaan ruokaa ja suolaisia juttuja mieli. Ja ruokahalu on kasvanut tosi paljon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla oli alkujaan makeanhimo poissa, teki mieli kaikkea tosi terveellistä. Se on nyt kadonnut ja himottaisi suklaa, karkit, sipsit, hampparit, majoneesi, feta eli ylipäätään sokeri ja rasva. Toistaiseksi olen sortunut vain suklaaseen, mutta eikös se ollutkin vauvan kannalta ihan hyvä herkku :tears:
 
Mun tekee jostain syystä mieli kaikkia "turvaruokia" lapsuudesta. Siis esim. äidin tekemiä lihapullia ja perunamuussia, Viilis-viilejä (näitä en ole oikeasti syönyt vuosikymmeniin!) ja sellaisia lämpimiä voileipiä, mihin laitetaan HK:n sinistä ja sinappikurkkusalaattia, joita tehtiin aina lapsuudenkodissa lauantaisaunan jälkeen. Tuntuu että olen taantunut täysin ysärille. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mikään vähänkään "eksoottisempi" ruoka ei nyt kiinnosta.
 
Mun tekee jostain syystä mieli kaikkia "turvaruokia" lapsuudesta. Siis esim. äidin tekemiä lihapullia ja perunamuussia, Viilis-viilejä (näitä en ole oikeasti syönyt vuosikymmeniin!) ja sellaisia lämpimiä voileipiä, mihin laitetaan HK:n sinistä ja sinappikurkkusalaattia, joita tehtiin aina lapsuudenkodissa lauantaisaunan jälkeen. Tuntuu että olen taantunut täysin ysärille. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mikään vähänkään "eksoottisempi" ruoka ei nyt kiinnosta.

Mul oli kans tää sama. Hirvee himo jauhelihaa ruskeassa kastikkeessa ja perunoita. :tears:

Eilen kyl sit teki mieli sushia.
 
Perunamuusi... Sitä tehnyt nyt raskaana ollessa useamman kerran. Mikähän siinäkin on?
 
Ei mitään ruoka-, juoma- tai herkkuhimoja, mutta jostain syystä kananmunat, joita ennen söin paljon, ja grillimakkara, joka sekin ennen maistui silloin tällöin, ällöttää nyt vähän - sen verran ettei tee mieli edes alkaa kokkaamaan niitä. Kananmunien osalta siinä mielessä harmi, että olisivat kai ihan terveellisiä syödä ainakin välillä.
 
Mulla on koko ajan kauhee nälkä, mut sit ei kuitenkaan tee mieli oikein mitään ja kaikki ällöttää. Paitsi sushia on kyllä tehnyt jo pari viikkoa mieli ja oon jo ajatellut että pitääkö itse yrittää tehdä jotain "sallittuja" nigireitä :Smiling Face With Open Mouth
 
Nachopeltiä tein pari päivää sitten ja nyt taas hirvee himo siihen. Pågenin suklaamuffineista on tullu mun uus ystävä. Niitä vois popsia kokoajan,mutta on ne kyl melkosia kaloripommeja.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ennen raskautta en piitannu omenoista ja oon jopa vähä allerginen,mut nyt niistä on tullu mun lemppari välipala. Tomaaattiset ruoat ällöttäneet lähes koko alkuraskauden ajan tähän päivään saakka. Ketsuppiakaan en voi paljoa käyttää.
 
Nyt on vaihe kun ei tee mieli oikein mitään. Tai korkeintaan jotain mahdollisimman kuivaa ja mautonta, kuten riisikakkuja :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Alun jälkeen on alkanut myös hiljalleen kahvi maistumaan ns. normaalilta.
 
Kananmunat ällöttää edelleen (vaikka olis terveellisiä syödä ja ennen söin).

Himoja ei ole. Oliivit ehkä, mutta toisaalta niitä himoitsin usein ennenkin, joten ei ehkä lasketa…
 
Olen syönyt hurjat määrät greippejä ja muita sitruksia ja tavallista enemmän karkkia. Pakko jollain pitää nälkäkiukku kurissa eikä konditorian leipä aina maistu!
 
Mulle on kans iskenyt hirveä himo greippeihin ja sitrushedelmiin. Ainoa ongelma on että mun 11 kk taapero tulee herkästi appelsiinin ja mandariinin haistaessaan osingoille.
 
Nyt on tämä puoli jo tasaantunut. Nyt ei himota mikäön sen enempää. Kahvibei maistu vsikka tekisi mieli. Kofeiiniton oli pahaa. Suklaa ei sen erikoisempaa. Jotku liharuuat semisti ällöttää
 
Sama juttu, pahimmat ällötykset ovat jo helpottaneet. Alkuraskauden ajan monet aiemmat suosikkini (juuresleipä, parsakaaliriisi, idut) inhottivat niin paljon etten halunnut ajatellakaan niitä. Mitään varsinaisia ruokahimoja ei ollut, mutta kun nälkä iski, ruokaa oli saatava heti. Söin paljon klementiinejä, viinirypäleitä ja popcornia, koska ne oli helppo saada alas.
 
Takaisin
Top