Himot ja ällötykset

Suolakurkut! Ne minikokoiset kokonaiset, taitaa cocktail kurkkujen nimellä kulkea, voisin syödä kerralla vaikka tusinan :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Helmitomaatit, se snäkkipikari :smiling face with heart-eyes:
Karkkien himo on laantuanu, hyvä niin koska paastoarvo ei tykkää. En toki aio kokonaan luopua, mutta jos enne meni lähes joka ilta x määrä ni tämä jos kerran pari pariin viikkoon syö ni on jo :Ok Hand Sign: toivottavasti säilyis vauvan synnyttyäki sama meno. Nyt jos koska ois aika laittaa elämä siltä osin kuntoon.
 
Maitoa voisi juoda litra kaupalla, aikaisemmin meni vaan kahvin seassa. Ruisleipä ja puuro on myös aika morjens, makea maistuu huonommin kuin ennen. Kebab ei mene edelleenkään ja kana ruuat on vastenmielistä, töissä pekonin paistaminen tekee todella pahaa välillä.
 
Kaikki tulinen ja mausteinen on hyvää. Makeeta ei tee kauheesti mieli satunnaisesti tulee hetken himo mut menee äkkiä ohi.
 
Mä en oo löytänyt mitään luotettavan oloista tietoa tosta salta kattenista, esim. Fazerin sivuilla ei lue mitään. Joten en ole uskaltanut ostaa sitä. Kertokaa, jos teillä tiedossa jotain :smiling-eyes:
 
Kaikki tulinen ja mausteinen on hyvää. Makeeta ei tee kauheesti mieli satunnaisesti tulee hetken himo mut menee äkkiä ohi.
Mä tykkään muutenkin tulisesta ja mausteisesta. Ja nyt raskausaikana ainoa ruoka mitä olen himoinnut on ollut kinkki, thaikku, intialaiset ja vietnamilaiset ruoat. Viime raskaudessa himoitsin kiellettyä sushia, mutta tässä raskaudessa pelkkä ajatus sushista kuvottaa.
 
Mä himoitsen sushia nyt ihan järjettömästi, mitään muuta ei oikein tee erityisesti mieli.
 
Mun tekee mieli olutta. Mut sit kun mies juonu saunakaljan niin se haisee ihan älyttömän pahalle. Onneks pysyy siis helposti ajatuksen tasolla
 
Mun tekee sushia ihan älyttömästi mieli, normaalisti syön sitä pari kertaa viikossa. Muitten kiellettyjen ruokien kanssa ei ole ollut ongelmaa, mutta sushittomuus on vaikeinta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
 
Mutta on se tosiaan vaikea muistaa aina, että ei saisi syödä tuota eikä tätä. Kun onhan se lista ihan mahdottoman pitkä. Varsinkin, kun syö jossain muualla, niin itse ainakaan en edes muista pitää sitä haastattelua siitä, että onko juusto nyt varmasti sopivaa ja mitä tuorejuustoa on käytetty. Hankalaa on myös se, että pihvi pitää syödä kypsänä, kun onhan se kuiva kengänpohja, kun on tottunut syömään medium tai medium- pihvin. Maksalaatikkoa ja maksaruokia tekisi mieli, tietää siitä myös sen, että veriarvot laskee jatkuvasta rautalisästä huolimatta. Sitten ennen raskautta en koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, miten monessa paikassa on lakritsia tai salmiakkia jossain muodossa ( jauheena, kastikkeena, paloina jne.)
 
Mutta on se tosiaan vaikea muistaa aina, että ei saisi syödä tuota eikä tätä. Kun onhan se lista ihan mahdottoman pitkä. Varsinkin, kun syö jossain muualla, niin itse ainakaan en edes muista pitää sitä haastattelua siitä, että onko juusto nyt varmasti sopivaa ja mitä tuorejuustoa on käytetty. Hankalaa on myös se, että pihvi pitää syödä kypsänä, kun onhan se kuiva kengänpohja, kun on tottunut syömään medium tai medium- pihvin. Maksalaatikkoa ja maksaruokia tekisi mieli, tietää siitä myös sen, että veriarvot laskee jatkuvasta rautalisästä huolimatta. Sitten ennen raskautta en koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, miten monessa paikassa on lakritsia tai salmiakkia jossain muodossa ( jauheena, kastikkeena, paloina jne.)

Jep. Kerran tilasin ravintolassa pihvin kypsänä, mutta eihän se edes ollut ihan läpikypsä, kyllä ärsytti, vaikka maistui toki paremmin. Oltiin matkalla pari viikkoa ja onnessani söin papaijaa varmaan joka aamupalalla, sitten kotiin tullessa vasta tuli mieleen googlata että onhan se ok, no ei, ei tietenkään saa syödä :Grimacing Face: kolajuomiakaan ei tietty pitäisi liikaa juoda mutta reissussa päätin että jos mies voi juoda kaljaa niin minä saan parit kolat päivässä juoda :Smiling Face With Open Mouth jostain olinkin lukevinani että perus cocacolassa ei se kofeiinin määrä ole ihan älytön.. maksa on mulle varmaan ainut helppo luopuminen, inkivääripastillejakin on viime aikoina tullut ikävä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Jep. Kerran tilasin ravintolassa pihvin kypsänä, mutta eihän se edes ollut ihan läpikypsä, kyllä ärsytti, vaikka maistui toki paremmin. Oltiin matkalla pari viikkoa ja onnessani söin papaijaa varmaan joka aamupalalla, sitten kotiin tullessa vasta tuli mieleen googlata että onhan se ok, no ei, ei tietenkään saa syödä :Grimacing Face: kolajuomiakaan ei tietty pitäisi liikaa juoda mutta reissussa päätin että jos mies voi juoda kaljaa niin minä saan parit kolat päivässä juoda :Smiling Face With Open Mouth jostain olinkin lukevinani että perus cocacolassa ei se kofeiinin määrä ole ihan älytön.. maksa on mulle varmaan ainut helppo luopuminen, inkivääripastillejakin on viime aikoina tullut ikävä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä en ole kohta kahteen viikkoon juonu kahvia enkä kolaa. No join sit lasillisen saunan jälkeen illlalla kun mies otti oluen. Juu normaalisti ei vaikutusta no nyt sit nukuin 2h ja sit loppu yön valvoin.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Itselläni on alkanut tökkiä alkuraskauden aikana uponneet ruoat, kun muistuu mieleen, miltä maistuivat ylöstullessaan. Esim. Mangomehujäät, kananmuna ja weetabix on yök. Sen sijaan punainen liha maistuu ihan käsittämättömän hyvin. Olen jo pitkään syönyt hyvin kasvispainotteisesti ja lihaa lähinnä miehen kokattua tai kylässä. Nyt siinä kai on jotain, mitä keho kaipaa, kun tulee syötyä melkein päivittäin.
 
Kielletyistä tekee lakuja ihan hirveesti mieli. Ja meetwurstia paahdetun ruisleivän päällä :Upside Down Face: Muuten ihan hyvin pärjännyt. Nyt menossa sellainen vaihe, ettei oikeen mikään ällötäkään ja ruokahalu parantunut :Person With Folded Hands:
 
Mulla menossa vaihe kun nään jotain ruokia usein mainostettavan niin iskee himo. Nyt menossa hampurilaiseen himo. Täytyy huomenna tehdä.
Vähän sama juttu täällä, nyt iski järjetön nakki-lihis-himo, eikä voi kuvitellakaan syövänsä mitään muuta. Iltaan mennessä todennäkösesti etoo ajatuskin lihiksestä.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: tosi vaihtelevaa siis.
 
Vähän sama juttu täällä, nyt iski järjetön nakki-lihis-himo, eikä voi kuvitellakaan syövänsä mitään muuta. Iltaan mennessä todennäkösesti etoo ajatuskin lihiksestä.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: tosi vaihtelevaa siis.

No nyt alko tekee mieli lihistä :tears:
 
Takaisin
Top