Himot ja ällötykset

Uutena himona, suolakurkut. Miksi aina ne mielihaluina, mitä ei voi vetää mielinmäärin. :Face With Tears Of Joy:

Nyt on alkanut vähän jo vesikin mennä paremmin alas! Vaikka edelleen aamuisin pakko saada appelsiinimehua ennen lähtee päivä käyntiin. :No Evil Monkey:
 
Raikkaat jutut himottaa. Omenat ja klementiinit etenkin, niitä menee! Sitruunamehu on myös sellanen mitä vois vetää sen koko purkin kerralla
Normaalisti tykkään kyllä kaikesta ”roskaruuasta”, mutta nyt ei tee yhtään mieli mitään liian raskasta/rasvasta/suolasta.
Maitoa oon alannut juomaan myös, ennen raskautta tuli juotua harvemmin.
 
Mulla tuli tässä raskaudessa ihan totaalinen stoppi kahvin juonnille. En ole nyt juonut enää kolmeen viikkoon yhtään kahvia, ei vaan tee mieli ja oikeastaan ällöttää koko ajatuskin. Kaikki karkki ja makea, mm. suklaa suorastaan yököttää. Kaikki herkut on jääneet ihan kokonaan. Jotain on pakko syödä, että huono olo pysyy kurissa, mutta melko karsittu on tämä meikäläisen ruokavalio.
 
Mulla tuli tässä raskaudessa ihan totaalinen stoppi kahvin juonnille. En ole nyt juonut enää kolmeen viikkoon yhtään kahvia, ei vaan tee mieli ja oikeastaan ällöttää koko ajatuskin. Kaikki karkki ja makea, mm. suklaa suorastaan yököttää. Kaikki herkut on jääneet ihan kokonaan. Jotain on pakko syödä, että huono olo pysyy kurissa, mutta melko karsittu on tämä meikäläisen ruokavalio.

Sama täällä kahvista! Oon viimeksi juonut jouluna kahvia, ihan vain siitä että en jäisi kiinni. Töissä otan puolikkaan kupin ja muka siemailen, sit kaadan viemäriin kun kukaan ei huomaa. Ei vaan esikoisesta ollu tälläistä kahviällötystä, ennemmin piti rajoittaa sitä juontia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla meni esikoisen odotuksessa maha aivan sekaisin jo puolesta kupista kahvia. Toisessa odotuksessa teki kahvia mieli kokoajan. Nyt oon pärjännyt yhdellä aamukupilla.
 
Oon kassalla töissä ja asiakas osti eilen mämmiä. Mä en siis perusta mämmistä. En varsinaisesti vihaa sitä tai pidä sitä pahana, varsinkaan ISOLLA määrällä kermaa ja sokeria.

No kaikki varmaan arvas, et mun tekee mieli mämmiä. MUT MÄ EN MYÖNNÄ MITÄÄN!!
 
Minulla ei ole mikään ruoka ällöttänyt mutta kielletyt asiat alkaa himottaa. On koko raskauden ajan tehnyt mieli ja nyt viikko viikolta vielä entistä pahemmin VALKOVIINIÄ ja SUSHIA :tears: ei apua miten paljon aikaa käytän niistä haaveilemiseen. Pohdin alkoholittoman valkkarin ostamista, hesarissa on juuri ollut makutesti. Sushin suhteen olen tosi skeptinen kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä valmistetaan. Mutta pohdin jospa tässä raskauden aikana jaksaisi itse tehdä joku kerta kasvis ja rapurushia kotona.

Koen olevani hieman epäonnistunut odottaja kun kaverit joilla on lapsia sanoo että heidän ei tehnyt yhtään mieli alkoholia koko raskausaikana.
 
Tänään söin aamiaiseksi kaurapuuroa. Syönti meni hyvin, mutta hetki ruokailun jälkeen meinasi väkisin tulla ylös. Sama oli lounassalaatin jälkeen. Tänään ollu taas tosi huono olo koko päivän muutenkin.
 
Minulla ei ole mikään ruoka ällöttänyt mutta kielletyt asiat alkaa himottaa. On koko raskauden ajan tehnyt mieli ja nyt viikko viikolta vielä entistä pahemmin VALKOVIINIÄ ja SUSHIA :tears: ei apua miten paljon aikaa käytän niistä haaveilemiseen. Pohdin alkoholittoman valkkarin ostamista, hesarissa on juuri ollut makutesti. Sushin suhteen olen tosi skeptinen kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä valmistetaan. Mutta pohdin jospa tässä raskauden aikana jaksaisi itse tehdä joku kerta kasvis ja rapurushia kotona.

Koen olevani hieman epäonnistunut odottaja kun kaverit joilla on lapsia sanoo että heidän ei tehnyt yhtään mieli alkoholia koko raskausaikana.

Mullakin jatkuu graavin ja kylmäsavulohen himo, pitkät kuukaudet edessäpäin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jälkimmäistä aattelin nyt kyllä helpottaa tekemällä lämpimiä voileipiä tai pizzaa kylmäsavulohesta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja ihan turhaa potea syyllisyyttä viininhimosta. Luulen, että se ettei joidenkin tee mieli, johtuu hormoneista ja nehän vaikuttaa kaikkiin eri tavalla (raskausoireetkin on ihan erilaisia). Mä kävin esikoisen alkuraskaudessa viinitilalla ja reissuun kuului maistelua, niin huomasin kyllä, että hormonit jo siinä vaiheessa oli muuttanut makuaistia niin, että kaikki maistui melko pahoilta. Sen jälkeen ei siinä raskaudessa tehnyt viiniä mieli. Tässä raskaudessa kyllä ois voinut maistuakin, varsinkin joulupöydässä (vaikka enempi siinäkin himoitsin noita kiellettyjä kaloja :Face With Tears Of Joy:).
 
Minulla ei ole mikään ruoka ällöttänyt mutta kielletyt asiat alkaa himottaa. On koko raskauden ajan tehnyt mieli ja nyt viikko viikolta vielä entistä pahemmin VALKOVIINIÄ ja SUSHIA :tears: ei apua miten paljon aikaa käytän niistä haaveilemiseen. Pohdin alkoholittoman valkkarin ostamista, hesarissa on juuri ollut makutesti. Sushin suhteen olen tosi skeptinen kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä valmistetaan. Mutta pohdin jospa tässä raskauden aikana jaksaisi itse tehdä joku kerta kasvis ja rapurushia kotona.

Koen olevani hieman epäonnistunut odottaja kun kaverit joilla on lapsia sanoo että heidän ei tehnyt yhtään mieli alkoholia koko raskausaikana.
Mä tein viime raskaudessa itse sushia, hyvää tuli siitäkin. Levässä on vaan aika paljon jodia
 
Minulla ei ole mikään ruoka ällöttänyt mutta kielletyt asiat alkaa himottaa. On koko raskauden ajan tehnyt mieli ja nyt viikko viikolta vielä entistä pahemmin VALKOVIINIÄ ja SUSHIA :tears: ei apua miten paljon aikaa käytän niistä haaveilemiseen. Pohdin alkoholittoman valkkarin ostamista, hesarissa on juuri ollut makutesti. Sushin suhteen olen tosi skeptinen kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä valmistetaan. Mutta pohdin jospa tässä raskauden aikana jaksaisi itse tehdä joku kerta kasvis ja rapurushia kotona.

Koen olevani hieman epäonnistunut odottaja kun kaverit joilla on lapsia sanoo että heidän ei tehnyt yhtään mieli alkoholia koko raskausaikana.
Me just tänää ostettiin lohi nigiri -ainekset että vois kotona tehdä kypsästä kalasta sushia :No Evil Monkey: saa nähä tuleeko ihan sutta. Ei olla koskaan tehty.
 
Minulla ei ole mikään ruoka ällöttänyt mutta kielletyt asiat alkaa himottaa. On koko raskauden ajan tehnyt mieli ja nyt viikko viikolta vielä entistä pahemmin VALKOVIINIÄ ja SUSHIA :tears: ei apua miten paljon aikaa käytän niistä haaveilemiseen. Pohdin alkoholittoman valkkarin ostamista, hesarissa on juuri ollut makutesti. Sushin suhteen olen tosi skeptinen kun ei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä valmistetaan. Mutta pohdin jospa tässä raskauden aikana jaksaisi itse tehdä joku kerta kasvis ja rapurushia kotona.

Koen olevani hieman epäonnistunut odottaja kun kaverit joilla on lapsia sanoo että heidän ei tehnyt yhtään mieli alkoholia koko raskausaikana.
Mulla kanssa iso sushin himo, kaupassa sushibuffetin tuoksut oikein vyöryi päälle :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Mulla on sellanen krapulatyyppinen lievä pahoinvointi koko ajan, niin sen takia alkoholi ällöttää, jos sellasta oloa ei olis, niin varmasti himottais viini :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Kylmäsavulohesta oon tehnyt pastaa, katsonut vaan, että se kypsyy kunnolla kastikkeessa.
 
Kiitos ihanista kommenteista ja keskustelusta, nyt ei enää ole niin yksinäinen olo näiden himojen kanssa :tears::red-heart:
 
Ihan puskista iski Pepsi Maxin himo, kun siemaisin maut miehen juomasta. Onneksi aspartaami on sallittu makeutusaine ja tuota löytyy jopa kofeiinittomana. Tosin vielä on sen verran pahoinvointia, että en edelleenkään uskalla kuin maistella hiilihappoisia juomia eli määrän puolesta kofeiinikaan ei olisi ongelma. Kiva tietää kuitenkin kofeiinittomasta vaihtoehdosta parempia oloja/aikoja ajatellen.
 
Mulla on ollut just niin, että ei oo yllättäen yhtään tehnyt mieli mitään alkoholia nyt raskauden aikana, ajatus maistamisestakin on tuntunut epämiellyttävältä - mutta uskon että asia ehtii muuttua vielä tässä raskauden aikana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja joka tapauksessa nämä himot ja ällötykset ei todella ole minkään oman tahdon alaisia asioita, että ei tosiaan ole syytä niistä minkäänlaista syyllisyyttä kokea!

Mulla edelleen ehdottomasti isoin kielletty himo on salmiakki. Muutaman salmiakin söin just miehen pussista ja maistui parhaalta ikinä! Tiedä sitten onko osa himosta just sitä kielletyn hedelmän himoa, mut nyt tekis mieli vetää oikein pussikaupalla mahdollisimman suolaista ja väkevää salmiakkia.
 
Ja Namitupa valmistaa salmiakkia joka sopii raskaana oleville! :smiling-eyes:

Joo, katselinkin näitä netistä jossain vaiheessa, mutta ne näyttää sellaisille ettei auta mun himoon :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Näyttivät olevan kovia ja pelkään ettei ne ole tarpeeksi salmiakkisia. Sitä TV mixin pikkupussiakin (jonka glykyrritsiinittömyydestä jollain palstalla näin keskustelua) kokeilin, mut ei nekään kelvanneet. Salta katteneita ehkä pitäis vielä kokeilla, kunhan tulee jossain vastaan. Mut pahoin pelkään et haluan vaan just sellaisia mitä en voi syödä, paitsi onneksi sen muutaman silloin tällöin :Smiling Face With Halo:
 
Takaisin
Top