Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Himoitsen kaikkea mikä on kiellettyä, juustoja, graavilohta, poron kuivaalihaa, salamia, salmiakkia, lakritsijäätelöä..
Kahvi ei enää maistu, mikä on ihan hyväkin. Aamukahvi ja ip kahvi riittää.
Ja tulista ruokaa vaikka tiedän se olisi katastrofi kun muutenki "papu" aiheuttaa näemmä ilmavaivoja.
 
Mulla alko tänään kahvin ällötys. Ekaks unohin pannuun ja sitte maistoin ni yää. Eikä se kahvin tuoksukaan ollu mikään ihanin.. Taitaa mennä tauolle. :wtf:
 
Ihan hirvee himo kaikkeen makeaan!
Jo pari viikkoa sitten töissä työkaverit naureskeli mun makeanhimolle ja sanoivat että kannattaisiko testata varmuuden vuoksi. :hilarious:
Noo tässä sitä sit ollaan, hauska yhteensattuma :cool::grin
 
Täällä vähän vaihtelee. Ensin teki mieli suolaa. Varmaan joku jodin puutos. Nyttemmin on tehnyt mieli suklaata.
 
Mulle ei maistu mikään. Tai ainakaan mikään mikä olisi saatavilla, kirpeät irtokarkit olisi taivas :arghh: Tuoreista mansikoista olen haaveillut, mutta vielä pitää odottaa kuukausi tai kaksi että paikallinen sesonki kunnolla alkaa ja saa edullisesti isoja meheviä mansikoita :taunt014
 
Mulle ei maistu mikään. Tai ainakaan mikään mikä olisi saatavilla, kirpeät irtokarkit olisi taivas :arghh: Tuoreista mansikoista olen haaveillut, mutta vielä pitää odottaa kuukausi tai kaksi että paikallinen sesonki kunnolla alkaa ja saa edullisesti isoja meheviä mansikoita :taunt014


Kaksi tälläistä raskautta. Molemmista poika. Ihana kun sai koko kesät vetää tuoreita mansikoita.. Jännällä ootan mitäs himoja tälle kolmannelle tulee.
 
Nyt tuli siis aivan täydellinen stoppi kahviin. Haisi jo keittämisvaiheessa aivan kamelin kakalle!!! HYIII :yuck::yuck::yuck: Menin vielä maistamaan niin lenti kyllä äkkiä lavuaariin! :hungover:
 
Tää raskaus on ollut kyllä ihan outo, mun makeanhimo on kadonnut totaalisesti :D minä-sokeriaddikti en oo syönyt nyt mitään makeita herkkuja 3 viikkoon:eek:

Tosin nyt on pari päivää tehnyt todella mieli nuudeleita, joita oon viimeks syönyt n. 10 vuotta sitten. Eli kai se jonkinlainen raskaushimo on laughing7
 
Suolakurkku, sellainen irtomyynnissä oleva! Plussaa edeltävänä päivänä kaupasta oli pakko ostaa, enkä oo millon lie viimeksi ostanut... :grin
 
Tää raskaus on ollut kyllä ihan outo, mun makeanhimo on kadonnut totaalisesti :D minä-sokeriaddikti en oo syönyt nyt mitään makeita herkkuja 3 viikkoon:eek:

Tosin nyt on pari päivää tehnyt todella mieli nuudeleita, joita oon viimeks syönyt n. 10 vuotta sitten. Eli kai se jonkinlainen raskaushimo on laughing7
Mulla oli nuudeli himo edellisessä raskaudessa nyt vois vedellä laskiaispullia niin että kroppa kiittää
 
Nyt on purkki kylmiä suolakurkkuja ja chilipippureita. Naaaam
 
Täällä enemmänkin ruokahaluttomuutta, mutta johtunee varmaan tuosta juuri olleesta mahataudista.
Näkkileipä ja ruissipsit melkein sellaset mitä oikeasti tekee mieli tällä hetkellä. Eipä juuri muuta :wacky:
 
Mullakin makeanhimo hellittänyt!

tekee mieli vaan kotiruokaa. Noutoruoka ei nyt kiinnostele :coffee2

ei muuta toistaiseksi, kahvikin maistuu, ihan pitää varmistaa ettei mene yli 2 kupin
 
Mulla ei oo vielä mitään mielitekoja tai ällötyksiä.
Onneksi. :grin Eiköhän niidenkin aika vielä ole.:nailbiting:
 
Täällä tuli stoppi lämpimälle ruoalle, elän rypäleillä ja paahtoleivällä. Maapähkinävoita päälle, myös lapsi eläisi tällä pelkästään jos saisi valita :rolleyes:
 
Oliivit, suolakurkut, feta ja suolakeksit menis myös aamiaiseksi, mutta suklaa oksettaa, pulla ällöttää ja kahvi on pitäny jättää jo kokonaan pois :hungover:
Jos vaan saisin niin salmiakkia, poron kuivalihaa, salamia ja graavilohta vetäisin.. kaksin käsin.. sushiaaa...:arghh:
 
Syömisistä ei mitään ihmeellistä, nälkä on kyllä läsnä koko ajan. Oon huomannut, et tupakanhaju saa ällötyksen aikaan. Olen ite aikanaan polttanut, eikä haju oo mua koskaan haitannu. Nyt ku mies tulee tupakalta, ni voi yökkä !
 
Takaisin
Top