Himot ja ällötykset

Mun tekis mieli punaviiniä :grin ei normaalisti tuu sellaisia että oikeen himoitsee viiniä xD sit mulla on kans yhtäkkiä satsumahimo, ostin eilen kilon ja ai että ne on hyviä.

Ennen plussaamista outo oire oli se, että lempikarkit maistu pahalta. Ei siis yhtään tee mieli karkkia, vaikka oon kunnon karkkihiiri.
 
Honey crunch omenat!! :Heartbigred
 
Savulohi haisi pahalta eikä tehnyt mieli edes maistaa, normaalisti suurta herkkua.
 
Ei oo ilmenny mitään yksittäisiä, kumpaankaan suuntaa. Metua tekis mieli mättää välillä, muutenkin suolainen enemmän mieleen. Hetkittäisiä mielihaluja kyllä on jo esiintyny. Virhe, kun mies kysyy iltasella kylillä käydeasään, tarviiko kaupasta jotain :excited001
 
Kaikkea sitähän se tekee mieli mikä on kiellettyä: meetvurstia, parmankinkkua, kuivalihaa, graavilohta, maksalaatikkoa ja lakritsaa.
 
Minä söin perjantaina ravintolassa vuohenjuustokiekon, kun tarjoilija sanoi, että se kuumennetaan. Silti sitten sen jälkeen jäin pohtimaan, että onko nyt listeriavaaraa ja olisiko pitänyt jättää syömättä :banghead: Googlettelin hullun lailla asiasta ja varmaanhan se listeria aika epätodennäköistä on.. Ravintolassa vuohenjuustohan paistetaan molemminpuolin parilalla mutta silti jäin pohtimaan..

Mitä luulette?:anyone
 
Minä söin perjantaina ravintolassa vuohenjuustokiekon, kun tarjoilija sanoi, että se kuumennetaan. Silti sitten sen jälkeen jäin pohtimaan, että onko nyt listeriavaaraa ja olisiko pitänyt jättää syömättä :banghead: Googlettelin hullun lailla asiasta ja varmaanhan se listeria aika epätodennäköistä on.. Ravintolassa vuohenjuustohan paistetaan molemminpuolin parilalla mutta silti jäin pohtimaan..

Mitä luulette?:anyone


Listeria kuolee 70 asteessa, näin muistelen. Varmasti tuhoutunut, jos sitä olisi siinä ollut. Itse olen miettinyt, kun niin moni ruoka on kiellettyjen listalla listeriavaaran takia, että kuinkahan todennäköinen uhka se muutenkaan on. Ihan vaan siltä pohjalta mietin, että en tiedä ketään joka olisi listerian saanut.
 
Mua on kans stressannu juustoasiat, oon syönyt sulatejuustoa leivällä ja juustodippiä nachojen kanssa ja tajunnut jälkeenpäin että ainiin, olisiko pitänyt olla syömättä :dead: mutta ilmeisesti ne ei haittaa kun oli pastöroidusta maidosta tehtyjä (?). Tuosta vuohenjuusto asiasta en osaa sanoa mitään. Mut oon käsittänyt kans että se on vaan varotoimi, koska on listerian riski ja ei sitä nyt aina heti kaikesta saa.

Oon huomannut että oon viikon ajan himoinnut hirveesti hiilaripitoista ruokaa. Pakko saada pastaa ja oli ostettava mama-nuudeleita vaikka en oo tykännyt niistä moneen vuoteen enää. Karkit ja kaikki makea ei maistu kyllä vieläkääm yhtään. Loppui makean himo kuin seinään jo ennen plussaamista.
 
Minullakaan ei tee yhtään mieli mitään makeaa! En voi kuvitellakaan, että söisin karkkia. Kahvi ällöttää myös. Sen juonti jäi kuin taikaiskusta pois, ku ei vaan voi. Kaikki hajut saa myös etomaan.
 
Mulla ei oo tällä hetkellä mitään himoja, pelkkiä ällötyksiä vaan. :dead: kahvi ällöttää, ei pysty edes haistaan sitä. Oksentanut en ole, mut välillä on ollut lähellä. Esim hampaita pestessä. Niin ärsyttävää :sour:
 
Saakeli.. eka yrjö ja avocadot tuli nopsaa ylös.. nyt en niit haluu syyä ku ällöttää se ajatus et tulee taas ylös x(
 
On muuten outoa, kun normaalisti juon ehkä yhden siiderin /kk. Ja ehkä 2 kk välein saunassa yhden romminolan. Ja nyt kun siitä tehtiin kiellettyä, niin heti rommikolaa tekis mieli :D :D
 
On muuten outoa, kun normaalisti juon ehkä yhden siiderin /kk. Ja ehkä 2 kk välein saunassa yhden romminolan. Ja nyt kun siitä tehtiin kiellettyä, niin heti rommikolaa tekis mieli :D :D

Mikä siinä on että just alkaa tehä mieli sitä mikä on kiellettyä :hilarious: mun makeenhimoon tuli pieni muutos, tekee ihan hulluna mieli oikeen suolasta salmiakkia, muuten ei mitään karkkia joten on tuskastuttavaa kun ei voi lievittää millään
 
Kahvin juonti loppui mullakin ihan seinään tuossa reilu viikko sitten. Mitään syötävää ei erityisesti tee mieli, kaikki vähän tökkii mutta saan syötyä kuitenkin ihan ok. En yleensä juo limppareita, mutta nyt on kyllä tehnyt mieli kokista useampana päivänä. Ja vichyä!
 
Listeria kuolee 70 asteessa, näin muistelen. Varmasti tuhoutunut, jos sitä olisi siinä ollut. Itse olen miettinyt, kun niin moni ruoka on kiellettyjen listalla listeriavaaran takia, että kuinkahan todennäköinen uhka se muutenkaan on. Ihan vaan siltä pohjalta mietin, että en tiedä ketään joka olisi listerian saanut.

No niinpä, samaa nyt jälkeenpäin pohtinut, että ei taida listeria olla kovin todellinen uhka Ja tosiaan, kyllähän se vuohenjuustokiekko kuumenee parilalla.
 
Banaania ja näkkäri söin, kun oksensin ja nyt oksettaa ajatuskin niistä. Makea ei maistu. Normaalisti karkit häviää tunneissa, mutta kaapissa on ollut tsinuskitoffeeta jo kuukauden, Daim-patukka on odotellut viikon. Ihan absurdia.

Muuten ruokahalu palailee hiljakseen ja tekee mieli tehdä jotain hyvää ruokaa. Salmiakki maistuis. Olen luvannut itselleni tikkarin silloin tällöin, mutta mikä on satunnaista ja mikä on liikaa? :confused005
 
Takaisin
Top