Himot ja ällötykset

Mä himoitsen sushia! Ja tietenkää ei saa syödä.
Jos pitäs jollai ruualla elää koko raskaus nii söisin vaan kaurapuuroa raejuustolla ja mansikoilla :hilarious:

Sushia voi syödä kun ottaa esim. nigireitä (hyvin vähän merilevää ja joissain ei ollenkaan) kasvisversioina tai esim paistetulla lohella :) mä meinaan ainakin hakea sushia heti kun pahoinvointi hellittää!
 
Sushia voi syödä kun ottaa esim. nigireitä (hyvin vähän merilevää ja joissain ei ollenkaan) kasvisversioina tai esim paistetulla lohella :) mä meinaan ainakin hakea sushia heti kun pahoinvointi hellittää!


Ei ne kasvis versiot oo nii hyviä :bored: mut tosiaaha vois paistetulla lohella ostaa, kiitti :grin❤️
 
Uu kasvissushit on lemppareita muutenki. Pitääpä käydä ostaa. Aikalailla kaikki ällöttää nykyään. Ruisleipä juuston ja kasvisten kaa uppoaa ja aamusin kaurapuuro. Toii myös kaikki mahdollinen mitä leiponu :hilarious:
 
Mä haluan juustonaksuja! Ja sipsiä! Ja jotain makeaa mehua :hungry:

:hilarious:
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Mulla ei tee herkkuja mieli. Eile laitoin töistä miehelle et hakeeko illaksi irtokarkkia ja uunipitsaa että katotaa leffaa. Mutta ku kotii tulin ja oli lähdössä kauppaa nii pyysinki kivennäisvettä ja leipää :hilarious:
 
Mun yks himo edellisessä raskaudessa oli aprikoosi-jasmiini vissy. Maistunu nytkin, vaikka muuten en ikinä juo muuta, ku vettä ja teetä :woot:
 
Mua on inhottanut paistetut munat. Tänä aamuna mies paistoi munia ja pekonia ja maistui mullekin! Nyt muutaman kerran käynyt niitä oksentamassa, että tuskinpa taas hetkeen :shifty:
 
Mä oon aina ollu kauhee karkkihiiri, nyt ei yhtää tee mieli ja saa pari syötyä just ja just.... salmiakkia toki kyl vois syödä jos sais :wacky:
 
Mä oon aina ollu kauhee karkkihiiri, nyt ei yhtää tee mieli ja saa pari syötyä just ja just.... salmiakkia toki kyl vois syödä jos sais :wacky:

Mulla on ihan sama! Karkki ei maistu yhtään. Paitsi se salmiakki. Yhden tai kaks oonkin ottanut silloin tällöin ja ne maistuu siis niin järjettömän hyville :grin

Karkin sijaan nyt on maistunut ihan perus sipsi pelkällä suolalla ja joku dippi niiden kaverina.
 
Punainen paprika, sitrushedelmät, kuplavesi ja mehu maistuisivat just nyt, jos kaapista löytyisi. Sipsipussilla käyn vähän väliä ja makea on alkanut taas houkuttamaan. Ruokahalu on kyllä huonontunut ja annoskoot pienentyneet, mikä on mulle vähän huono juttu, kun painoa saisi olla reippaasti enemmän. Kahvin jätin heti pois, koska olen kofeiiniyliherkkä ja ylivarovainen neljän km jälkeen. Kahvi varmasti kyllä maistuisi vielä. Viime yönä näin unta, että join vahingossa kupin kahvia ja söin salmiakkia, kun en muistanut olevani raskaana. :grin
 
Vispipuuro tullut uutena ihastuksena ja valitettavasti maistuisi myös suolaiset sipsit. Myös pääsiäissuklaat tehneet kauppansa. Leipä ja juusto uppoaa, mutta alussa miellyttäneet appelsiinit eivät enää niinkään.
Rieska ja mustikkakeitto on välipalana pelastus :hungry:
 
Vispipuuro tullut uutena ihastuksena ja valitettavasti maistuisi myös suolaiset sipsit. Myös pääsiäissuklaat tehneet kauppansa. Leipä ja juusto uppoaa, mutta alussa miellyttäneet appelsiinit eivät enää niinkään.
Rieska ja mustikkakeitto on välipalana pelastus :hungry:

Mullekin maistui ekoilla viikoilla tosi hyvin appelsiinit ja veriappelsiinit, mutta enää ei tee näitä yhtään mieli... Makeakaan ei maistu yhtään, pieniä suklaisia pääsiäismunia lukuunottamatta :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: dea
Oiiiii!! Mä löysin pakkasesta vielä yhden rasian viime kesän mansikoita!! Niitä tässä ny kohmeisina syöny aivan onnesta soikeena :hilarious:
 
Sushia voi syödä kun ottaa esim. nigireitä (hyvin vähän merilevää ja joissain ei ollenkaan) kasvisversioina tai esim paistetulla lohella :) mä meinaan ainakin hakea sushia heti kun pahoinvointi hellittää!
Juu meinaan myös tässä raskaudessa herkutella silloin tällöin sushilla tehden järkeviä valintoja
 
Miten tarkkoja olette ruokarajoitusten suhteen? Pääsiäisillallisen lammas olisi voinut olla kypsempää, mutta söin silti ja nyt vähän mietityttää, oliko virhe... Aika pieni todennäköisyys varmaan kuitenkin, että tulisi mitään. Ihan alkuraskaudessa söin myös muutaman siivun meetvurstia. Hassua jotenkin, että neljä keskenmenoa eivät ole tehneet minusta entistä tarkempaa rajoitusten suhteen. Melkein päinvastoin, kun luotto raskauden jatkumiseen oli alussa niin heikko. Nyt varhaisultran jälkeen vasta iski pelko, että en itse jotenkin "mokaa" tätä raskautta.
 
Itellä keskenmenojen vuoksi käyny juurikin niin, et en ota riskejä ruuan tai minkään muunkaan vuoksi. Jotenki sillee mulla ajatusmaailma menee, et teen kaiken, mikä on omissa käsissä, ja jos ei siltikään, niin ainakaan mun ei tartte miettii, et teinkö ite jotain. Tiedän kyllä, et joskus ei auta vaikka mitä tekis, mut mun aivot toimii tällee :happy:
 
Melko tarkka olen. Olen lipsunut muutaman salmiakin verran ja kahvia olen juonut myös, mutta senkin sain jätettyä puoleen kuppiin, kun tajusin, että suositeltu annos tuli täyteen aika nopeasti, kun oikein rupesi mittaamaan.

Kotimaiset kaupasta ostettavat pakastemarjat ovat edelleen hieman kysymysmerkki saako syödä vai ei, mutta mustikoita olen kyllä syönyt silloin tällöin.
 
Himoitsen appelsiinimehua :P ja juon sitä yleensä 1 lasin aamulla.
Kun pahoinvointi oli pahimmillaan en saanut päivässä juuri muuta alas kuin appelsiinimehua. Sushia kun sais just sen raakan kalan takia :D noh hyvää jaksaa oottaa.
 
Takaisin
Top