Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Himona suklaa, joka on yleensä PMS-herkku. Edellisessä raskaudessa appelsiinimehua kului joka päivä. Saa nähdä, mikä himottaa, kunhan raskaus etenee.
 
Normaalisti oon aivan jäätävä karkkihiiri (varsinkin suklaa!!), mutta nyt jostain syystä pelkkä ajatus makeasta etoo. Muutenkin ruokahalu on vähän hukassa, johtuukohan tästä turvotuksesta vai mistä..
Mieli tekisi syödä pelkästään jääkaappikylmiä hedelmiä.
 
Mä kanssa entisenä makean syöjänä ihmettelen että ei karkit eikä muukaan uppoa ollenkaan, muutenkin syöminen vähentynyt, ihan varmaan vaan kun ruoansulatus lakkasi toimimasta plussaukseen ja turvottaa :grin
 
Vieläkö teille kahvi maistuu? Mulle ihme kyllä. Vaihdoin tosin kofeiinittomaan.
 
Maistuu maistuu. Aamusin pakko saada 2 kupillista että selviää päivän sirkuksesta. Vielä ei ole ällötyksiä eikä himoja. Niitä odotellessa..
 
Voi ei, minun kehon nesteet varmaan koostuu pääosin kahvista. En voisi kuvitellakaan että siitä luopuisin vaikka tekis pahaakin :hilarious:
 
Mäkin juon kahvia edelleen. Viime raskaudessa oli muutama viikko kun ei pystynyt. Mut oon vähentänyt siitä pannullisesta 3-4kuppiin eli 2 teeman kokoista mukia päivässä.
 
Ei vielä näy himoja.. Mutta huomaa ettei voi syödä isoja annoksia kerralla ja muutenki vähä ruoka tökkii. Aloitin vuoden alussa karkki ja suklaa lakon fb haasteen myötä, haaste kestää itellä juhannukseen nii ajattelin et sama olla synnytykseen asti, eipä saa sokerikoukkua takas päälle puolivälissä raskautta:happy:
 
Mulla näemmä valitettavasti pahoinvointiin auttaa suolainen ja rasvainen ruoka. Ja mä voisin syödä sitä paljon! Esim nyt tutkin kaappeja ja mitään ei vaan tee mieli. Mut sit löysin suolakeksejä niin johan rupes maistuu. Makeaa ei tee mieli, eikä viimeksikään tehnyt aluksi. Ja mitään salaattia tai kasviksia ei myöskään tee yhtään mieli! Mihin mun keho oikein pyrkii kun on vaan niin epäterveellisiä mielihaluja :grin
 
Nyt mulla jäi sit kahvi pois. Ei vaan yhtään tehnyt aamulla mieli niin en sitten keittänyt.
 
Mulla näemmä valitettavasti pahoinvointiin auttaa suolainen ja rasvainen ruoka. Ja mä voisin syödä sitä paljon! Esim nyt tutkin kaappeja ja mitään ei vaan tee mieli. Mut sit löysin suolakeksejä niin johan rupes maistuu. Makeaa ei tee mieli, eikä viimeksikään tehnyt aluksi. Ja mitään salaattia tai kasviksia ei myöskään tee yhtään mieli! Mihin mun keho oikein pyrkii kun on vaan niin epäterveellisiä mielihaluja :grin

Kuulostaa mun raskauksilta. Onneks mäkki ja hese 50km päässä ni ei tuu helpolla lähettyy asioikseen syömään mut jestas sitä roskaruuan himoa. Vielä ei oo himottanu mikään. Ihme kyllä!
 
2 aiemmassa raskaudessa ei oo makea maistunut aluksi, mut nyt kyl himoitsen suklaata. :wacky: Katotaan miten viikkojen edetessä käy. Nyt vasta 4+2.
 
Mulla on himoja vain kasvisruokiin, olin nuorempana kasvissyöjä varmaan yli 10vuotta ja nyt himoitsen kaikkia niitä ruokia mitä silloinkin olen syönyt. lihaa ei tee yhtään mieli eikä edelleenkään makeaa. Mä oon todellinen sokeriaddikti että olisi tosi hyvä nyt vieroittautua siitä kokonaan.
 
Mulla on himoja vain kasvisruokiin, olin nuorempana kasvissyöjä varmaan yli 10vuotta ja nyt himoitsen kaikkia niitä ruokia mitä silloinkin olen syönyt. lihaa ei tee yhtään mieli eikä edelleenkään makeaa. Mä oon todellinen sokeriaddikti että olisi tosi hyvä nyt vieroittautua siitä kokonaan.

Mäkin oon kauheassa sokerikoukussa niin jos tästä pahoinvoinnista haluaa jotain hyvää löytää, niin ehkä sen avulla pääsen sokerista eroon!
 
Takaisin
Top