Himot ja ällötykset

Melko tarkka olen. Olen lipsunut muutaman salmiakin verran ja kahvia olen juonut myös, mutta senkin sain jätettyä puoleen kuppiin, kun tajusin, että suositeltu annos tuli täyteen aika nopeasti, kun oikein rupesi mittaamaan.

Kotimaiset kaupasta ostettavat pakastemarjat ovat edelleen hieman kysymysmerkki saako syödä vai ei, mutta mustikoita olen kyllä syönyt silloin tällöin.
Kotimaisissa pakastemarjoissa ei oo mitään pahaa. Keittäminen koskee nimenomaan ulkomaisia pakastemarjoja. Myös ulkomaiset marjat tuoreena on ok. :)
 
Nyt ei pariin viikkoon ole tainnut olla mitään himoja kun paha olo on loppunut, aluksi himosin appelsiineja ja sitruunaa kun ne vei pahan olon pois. Mutta eilen iski uusi himo kuin salama kirkkaalta taivaalta. Maksamakkara! Töissä tein yhden leivän kun sattui maksamakkaraa olemaan, ja voi luoja se maistui hyvältä :p Tänään onkin sitten ruokana kasvissosekeittoa ja sämpylöitä maksamakkaralla :p
 
Ilokseni huomasin, että makeaa tekee mieli vähemmän. Enemmänkin suolaiset houkuttaa. Suolakeksit tai chiansiemen-riisikakut ja voita päälle, nam! Ja voita siis pitää ehdottomasti olla. :joyful:
 
Nyt ei pariin viikkoon ole tainnut olla mitään himoja kun paha olo on loppunut, aluksi himosin appelsiineja ja sitruunaa kun ne vei pahan olon pois. Mutta eilen iski uusi himo kuin salama kirkkaalta taivaalta. Maksamakkara! Töissä tein yhden leivän kun sattui maksamakkaraa olemaan, ja voi luoja se maistui hyvältä :p Tänään onkin sitten ruokana kasvissosekeittoa ja sämpylöitä maksamakkaralla :p
Minä en uskalla syödä mitään maksaruokia vaikka maksamakkara ja maksalaatikko mun herkkua. Se määrä on niin pieni mitä voi syödä että harmi tulis vaan :grin mulla just ennen plussaa rupes maksamakkara maistuu jotenkin tosi oudolta, arvelin siitä jo että kun se normaalisti on mun herkkua että nyt ei joku täsmää :grin
 
Kotimaisissa pakastemarjoissa ei oo mitään pahaa. Keittäminen koskee nimenomaan ulkomaisia pakastemarjoja. Myös ulkomaiset marjat tuoreena on ok. :)

No tämä on hyvä kuulla :) Saan siis kesälläkin syödä suurta herkkuani jogurttia ja marjoja, vaikka ensimmäiset tuoreet marjat ovatkin ulkomaisia.
Mansikat kyllä epäilyttää torjunta-aineiden vuoksi, mutta onneksi on muutakin tarjolla.
 
Jostain luin että chia siemenet ei ois hyväks?
Joo näin minäkin oon ymmärtänyt että ei mitään pellavansiemeniä, auringonkukansiemeniä tai chiansiemeniä sais syödä paitsi jos leivän päällä on niin se ei ole niin justiinsa? Kävin katsomassa-->

Öljykasvien siemenet (esimerkiksi pellavan-, pinjan-, chian-, hampun-, seesamin-, kurpitsan-, unikon ja auringon- kukansiemenet)

Öljysiemeniä sellaisenaan, rouheena tai liotettuna ei käytetä raskauden eikä imetyksen aikana esimerkiksi ummetuksen hoitoon. Pienet määrät öljysiemeniä esi- merkiksi leivissä eivät ole haitaksi.

Öljykasveilla on luontainen ominai- suus kerätä siemeniinsä maaperän raskasmetalleja, erityisesti nikkeliä ja kadmiumia
 
Minä en uskalla syödä mitään maksaruokia vaikka maksamakkara ja maksalaatikko mun herkkua. Se määrä on niin pieni mitä voi syödä että harmi tulis vaan :grin mulla just ennen plussaa rupes maksamakkara maistuu jotenkin tosi oudolta, arvelin siitä jo että kun se normaalisti on mun herkkua että nyt ei joku täsmää :grin

Siis tää on varmaan yks ikävin kielto tän 9kk aikana, kun maksaruoat on miun suuuurta herkkua olleet aina :arghh:
Tosin onneks nää kaikki rajoitukset vai väliaikaisia :p
 
Joo, siemeniä ei tosiaan suositella suurina määrinä, mutta noissa Friggsin Chiafrö&havssalt riisikakuissa on niin minimaalisen vähän chiaa, että syön ihan huoletta. Oikeastaan ihme, että ne mainitaan oikein näkyvästi tuotteen nimessä, kun niitä on siinä niin vähän. :wideyed:
 
Joo, siemeniä ei tosiaan suositella suurina määrinä, mutta noissa Friggsin Chiafrö&havssalt riisikakuissa on niin minimaalisen vähän chiaa, että syön ihan huoletta. Oikeastaan ihme, että ne mainitaan oikein näkyvästi tuotteen nimessä, kun niitä on siinä niin vähän. :wideyed:

Myy paremmin kun eiks nää chiat ja muut oo nyt tosi in! :grin
 
Kahvi ei mee alas enää ollenkaan ja melkein kaikki ruoka ällöttää.
Hedelmät menee kokoajan:wink
 
Pakko oli viel illasta saada pitsaa jossa päällä bearnaiskastiketta, mies oli kiltti ja lähti mulle kauppaan, et sai, nyt on hyvä taas :hilarious:
 
Mä oon ollut lähes oireeton tässä melkein pari viikkoa ja melkein jo alkaa vähän huolestuttaankin :bored: Pari viikkoo pitäs vielä kärvistellä ultraan.. mut edelleen vähän saa valikoida mitä syö ja ihan järkky nälkä tulee useammin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla etova olo lähes koko ajan ja oksentanu oon kerran.. Ruokaa syön jonkin verran vähemmän kokonaisuudessaan kuin ennen mutta yritän kyllä syödä usein kun muuten heikottaa. Tällä hetkellä parhaiten menee alas kaikista simppeleimmät ruuat ja sellaset mitä on lapsuudessa tehty. Makaronilaatikot yms. Tuoreet porkkanat ja kurkut ja omena kans maistuu:happy:
 
Viili + granola uppoaa silloinkin, kun mikään muu ei maistu. Ruoka maistuu näin 10. viikolla taas lähes normaalisti, mutta kaikesta mitä syö, jää outo hapan maku suuhun...
 
Takaisin
Top