Himot ja ällötykset

Ruokahalu on edelleen vähän kehnohko, mut nyt maistuu sentään muukin kuin hedelmät ja tuoreet vihannekset.Tää on hyvä, sillä mun paino on pudonnut parissa viikossa melkeen puolitoista kiloa. Proteiinien kanssa edelleen vähän hankaluuksia, mut näköjään paistettu tofu menee taas alas linssien ja papujen lisäksi. :) Hiilareista menee varsinkin peruna kaikissa muodoissaan (myös sipseinä :grin). Uutena outoutena on se, ettei mausteista mene alas oikein muut kun suola, mustapippuri, ketsuppi ja sinappi.
 
Mä vedän muroja maidolla ihan hulluna, branflakes are the best! Siis viimeksi yläasteella niitä olen syönyt. Muutenkin kaikki pahvilta maistuva on jees, niinku vaalee leipä, pottumuusi ja riisipuuro yms. Toivottavasti en jää tämmöseks, se ois kauheeta :depressed:
 
Mun alkoi tänään tehdä kovasti mieli vispipuuroa. Onneks mies toi kaupasta (kun pyysin). En ees muista, milloin viimeks oisin tämmöstä syönyt, mut näköjään puolukat on nykyisin aika jees. :joyful:
 
Mulla alkoi pahoinvointi tällä kertaa jo 4+6 ja oksentelu alkoi 6+jotain (nyt 8+2 ja pahenemaan menee päivä päivältä). Sen jälkeen on ollut aina vain jokin tietty ruokalaji mitä tekee mieli ja mitään muuta ei voi kuvitellakaan syövänsä ilman oksennuksen tuloa. Yllättäen nämä ruokalajit on paljolti samoja kuin esikoista odottaessa ja monet tuttuja lapsuudesta: seikeitto, jauheliharisotto, broilerinkoivet riisipedillä, valmisitalianpata, veriletut, spagetti kasisliemessä... Monet suht työläitä tehdä ja sitten maistuu kerran ja loppu jää minulta syömättä. Miesraukka ahertaa keittiössä ja ravaa kaupassa aika paljon.

Sen sijaan normaalisti arjessa paljon syömäni jutut ei mene ollenkaan alas: raejuusto, banaani, pähkinät, keitetyt kasvikset, mustaherukat...

Musta tämä pahoinvointi on raskauden kamalin asia (jos ei huomioida keskenmenoja, lapsen sairastumista tai muita aivan karmeita asioita). Synnytys on ihan pikkujuttu tämän usean kuukauden selviytymiskamppailun rinnalla. Mieli on ihan matala ja työnteko ja esikoisen kanssa touhuilu tuntuu superraskaalta. Viimeksi pahoinvointi kesti 16-18 viikolle saakka, toivotaan että nytkin loppuisi viimeistään silloin.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
 
Nepu88, kuulostaa tosi rankalta! Täältä lähetetään tsemppiä..jospa siitä olis edes henkistä apua. En voi kuvitellakaan mitä koet
 
Tsemppiä Nepu88. Kuulostaa tosi raskaalta. :Heartred

Mun pahoinvointi katos tuossa parisen päivää sitten ja ruokahalukin on tullut takaisin. Tuntuu tulleen korkojen kera, sillä mulla on nyt sitten koko ajan nälkä. Mitään erityisiä himoja ei ole, mutta ei hirveästi enää ällötyksiäkään. Puolukka ja mehukeitot on maistuneet viime aikoina hyvältä.
 
Mulla alkoi myös pahoinvointi joskus vkolla 5 ja nyt vasta 11 vkolla alkanut hieman helpottamaan. Edelleen saa kuitenkin nieleskellä vähän väliä, kun tuntuu, että nousee ylöspäin. Odotan vaan sitä päivää, että huono olo menis ohi niin voisin nauttia tästä raskaudesta
Mulle kyllä ruoka maistuu, silloin kun sen laittaa suuhun , mutta syömisen jälkeen tulee aina ällötys. Sama kaikista juomista. Jääpalat auttaa vähän asiaan.
Erityisesti himo on tuliseen ruokaa, etenkin pepperonipaprikat ja hot salsa maistuu! Ja hedelmät, etenkin mandariini ja viinirypäleet. Makea ällöttää nopeasti, jouluna jäi konvehdit syömättä
 
Heh nyt mä vasta tajusin, että puhelimen emojit ei näy tekstissä :laughing001 :dance011

Mullakin kesti vähän tajuta. Ois niin helppo kun toimis.. :wink
Sun ruokahimot ja ällötykset kuulostaa jokseenkin samalta kun mulla.:happy: Makeasta tulee huono olo, jouluna ei tullu syötyä mitään. Silti makeita hdelemiä pystyn syömään ja himoitsen appelsiineja. Kaikki pizzat ja maustetut maistuu mutta ei mikään terveellinen :wtf::woot:
 
Mahdottomia spesifejä ällötyksiä ei ole tullut vielä vastaan, mutta juuri mitään ei tee mieli suuhunkaan laittaa. Sellainen kesto-etovuus, mutta sen verran maltillisena kuitenkin etten ole ylen antanut...

Himotuksiakaan ei ole ollut. Edellisessä raskaudessa se oli karjalanpiirakat ja munavoi. Hedelmiä menee kyllä enemmän kuin ennen, kaipaan raikkautta mauissa, kun ennen olin tosi suolaisen ystävä
 
Loman jälkeen töihin palatessa huomattua: kahvi maistuu vain kylmänä :wacky: siispä joka aamu oon tehny kotona mukaan cold brew -latten, jännä kyllä kukaan työkavereista ei ilmeisesti ole huomannut etten mä juo tauoilla kahvia :stop:

Ja tän hetken herkkuhimo on Broadway-sipsit! Sellainen "kahden käden pussi" on sopiva viikonlopuksi eli kahdelle illalle, ei lopu heti kesken mutta ei tule myöskään "i hate myself" -oloa :grin
 
Televisiosta tuli Hesburgerin mainos, jossa mainostettiin tuplajuustopekoni -hampurilaista. Rupes tekee ihan hirveesti mieli, vaikka normaalisti tulee syötyä tuollaisia noin kerran vuodessa. :hungry:
 
Televisiosta tuli Hesburgerin mainos, jossa mainostettiin tuplajuustopekoni -hampurilaista. Rupes tekee ihan hirveesti mieli, vaikka normaalisti tulee syötyä tuollaisia noin kerran vuodessa. :hungry:

Mää sorruin eilen tyks-reissun päätteeks käymää hesessä ahmimassa kerrosaterian ja punasen majoneesin :D
 
Oon löytänyt asian, mikä maistuu hyvältä! Harmi vain, että se on soijakastike. Onneks siinä voi marinoida järkevämpiäkin asioita niin kuin papuja ja linssejä ja dipata siihen keitettyjä perunoita. :joyful:
 
Oon löytänyt asian, mikä maistuu hyvältä! Harmi vain, että se on soijakastike. Onneks siinä voi marinoida järkevämpiäkin asioita niin kuin papuja ja linssejä ja dipata siihen keitettyjä perunoita. :joyful:

Mulla oli yhdessä vaiheessa sama! :p Muita mielitekoja ei ole ollutkaan.
 
Mä kans himoitsen soijakastiketta :grin Oon pyytänyt puolisoa tekemään nuudeliwokkia jo useampaan kertaan ja sitten oon heittänyt päälle ison kasan soijakastiketta.
 
Takaisin
Top