Himot ja ällötykset

Ompas outoa, en oo kahessa aikaisemmassa raskaudessa saanut koskaan kuulla meetvurstin syömisestä :wideyed: Tänään aamulla just hyvällä ruokahalulla noita leivän päälle vedin :bag:

En muista myöskään että sillon aikanaan (noin 7vuotta sitten) kun oon ollut viimeksi raskaana olis meetvursti ollut kielletty. Muistelisin vaan että sillon sitä ei saanut syödä paljon suolaisuuden vuoksi. (muistankohan ihan väärin:hilarious:) mut nyt ku luin noita uusia suosituksia niin siellä se oli kiellettyjen listalla:wideyed:
 
Mikähän siinä on kun tosi harvalla näyttäs makea himottavan. Joku hedelmöittymisajanohdalle yhteinen piirre, heh...

Itse söin eilen 4 palaa suklaata ja ällötti niin että oksu meinasi tulla. Edellisessä raskaudessa (joskin vasta puolivälin tienoilta) kauhoin jäätelöä litratolkulla, siis varmaan puoli litraa päivässä. Nyt haluan vaan itse tehtyjä ranskiksia ja parsakaalta. Ja sitä lakua. Lihaa en syö, mutta vege-bratvurstit maistuis. Ovat vaan niin kalliita, että ei ilkiä ostaa. Savulohta söin, mutta se haju alkoi ällöttää myös. Sitruunaa voisi vetää. :rolleyes:
 
Mulla on tullut uusi himo kaikkiin kupliviin sitrusjuomiin, erityisesti sitruunan ja limen makuisiin kivennäisvesiin :p
 
Mulla huonovointisuutta (5+1). Lime ja sitruuna kulkevat koko ajan mukana maistuu suussa ihan makealta.
 
Oon aina ajatellut, etten halua olla joulun aikaan raskaana. Joulupöytä kaikkien kiellettyjen houkutusten kera hajottaa jo nyt mun pään. Graavilohi, juustot, sillit, poron kylmäsavuliha... Mitä muuta?
 
Mulla on tullut uusi himo kaikkiin kupliviin sitrusjuomiin, erityisesti sitruunan ja limen makuisiin kivennäisvesiin :p
Myös sitruunanmakuinen magnesium-poretabu. Ei kaloreita, ja auttaa kramppeihin, heh.
 
Oon aina ajatellut, etten halua olla joulun aikaan raskaana. Joulupöytä kaikkien kiellettyjen houkutusten kera hajottaa jo nyt mun pään. Graavilohi, juustot, sillit, poron kylmäsavuliha... Mitä muuta?
Kyl se on niin että oma järki mukana. Itse vedin esikoista odottaessa jouluna kylmäsavulohta/graavikalaa hiukan, silliä vedin, myös juustoja jonkin verran... ja sushia (vege) sekä lakua koko raskauden kuluessa. Mitään ongelmaa ei ollut. En noudattanut noita ohjeita todellakaan orjallisesti ja päähän siinä hajoaa, jos aivan pilkunviilaukseen lähtee. Kohtuus kaikessa, vaikka toki osa jutuista kuten maksaruokien kielto on varmaan ihan perusteltuja. Minä kun en lihaa syö, en joudu noita tuolta osin miettimään.
Samoin vedin yrttiteetä ja mikäs vielä oli joku ns. kielletty.... neuvolantätikin oli vähän sitä mieltä että vähän oman tolkun mukaan. Skippasin iästäni huolimatta myös sokerirasitukset koska en pysty sitä litkua juomaan (oksennan hyi helvetti ajatuksestakin) ja ne neuvolan pissatestiliuskat oli ainoat, joista sitä seurailin. Kertaakaan ei ollut positiivinen tulos. Jos ois ollut niin oisin ehkä miettinyt sokerirasitusta uudelleen.

Muuten terveellinen ruokavalio oli mutta jäätelön kanssa lähti täysin lapasesta jossain vaiheessa.
 
Keitettyä kananmunaa paloiteltuna avocadon kanssa ja sekaan lidlin fetajuustokuutioita öljyssä jesss. Mustapippuria ja suolaa siihen. Nam nam. :happy:
 
Mulla vaihtelee tosi paljon mitä tekee mieli päivässä.Toisessa hetkessä voi tehdä mieli ja toisessa taas ei. Pääsääntöisesti kuitenkin kaikki raikas menee. Tänään mm. mieli tehnyt jäätelöä, kun taas joku päivä sitten kaikki makee oli nou nou. Nyt tekee mieli vaaleeta leipää ja suolakurkkuja.:hilarious:Mä rakastan ruisleipää, mutta se ei mene nyt alas. Ei näissä oo päätä eikä häntää.
 
Mulla vaihtelee tosi paljon mitä tekee mieli päivässä.Toisessa hetkessä voi tehdä mieli ja toisessa taas ei. Pääsääntöisesti kuitenkin kaikki raikas menee. Tänään mm. mieli tehnyt jäätelöä, kun taas joku päivä sitten kaikki makee oli nou nou. Nyt tekee mieli vaaleeta leipää ja suolakurkkuja.:hilarious:Mä rakastan ruisleipää, mutta se ei mene nyt alas. Ei näissä oo päätä eikä häntää.
Se mikä eilen toimi, ei toimi tänään enää. Sama täällä. Kaikki on maistunut pahville tänään ja on ollut hankalaa saada syötyä. Painoakin tippunut muutama kilo pahoinvoinnin vuoksi. Ei ole mielitekoja, söisin kyllä jos mieli tekisi.
 
Miulla kans kaks päivää tehny hirveesti mieli jäätelöä ja kyllähän se eilen herkulliselle maistu kun annoin itselleni sen ostaa :p
 
Avokadot ja mustikat ovat taivaallisia.

Kahvi ja appelsiinimehu ei maistu enää hyvältä.
 
Ei oo vielä silleen mitään selkeetä. Aloin epäillä raskautta ennen plussaa ku teki hirveesti mieli metukkaa ja söinkin sitä puol paketillista (esikoisen aikaan söin suoraan paketista kultakinkkua), mutta nyt ei tee yhtään mieli, vaikka sitä jääkaapissa onkin. Eikä sillon 9 vuotta sitten ku esikoista ootin ollu metukka kielletty, muuta ku suolasuuden takia ei hirveesti saanu syödä.
Ennen plussaa vetelin höpelönä graavilohta ja sitä tekis mieli nytkin.
Jätskiä teki yks ilta mieli ja mies kävi yllärinä ostamassa (vaikka ohimennen vain mainitsin) ja meinas itku tulla, kun ei se yleensä tee tommosta. Oli hyvää.
Eilen näin ku joku oli tehny uunimakkaraa niin arvatkaas mitä meillä tänään on ruuaksi. :wink
Esikoisen aikaan muuten minun käskettiin syödä lakuja, kun oli verenpaine liian matala. :D
 
Kaikki savunhajuset/makuset ällöttää, muut söi tänään kinkkukiusausta ja siinä oli savusuikaleita :yuck:
 
Ei oo varsinaisesti vielä tullu mitää ällötyksiä mutta muuten jotenki ruokahalut hukas..
 
Ääh, siis oliko niin että koko päivän aikana max 3dl kahvia? :wideyed:

Mun aamukahvi, päiväkahvi ja iltapäiväkahvi on jokainen noin 3dl muki :rolleyes:
 
Mä en ainakaan pysty edes juomaan kahvia :chicken:! Töissä oon yrittänyt puolikkaat kupit aamulla ja kahvitauolla juoda, etten herättäisi epäilyksiä. Kotona ei mee yhtään. Siitäkin voi olla välillä sellaista päänsärkyjomotusta, kun oon tottunut kahvia juomaan useemman kerran päivässä.
 
Takaisin
Top