Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mun on tehnyt mieli lohta nyt muutama päivä. Ja maitoa olen juonut, vaikka en normaalisti maitoa juo. Yleisesti on tehnyt mieli terveellisempää ruokaa. Mutta himoista en nyt ainakaan vielä puhuisi. Tänään tuli pahoinvointia toisesta hammastahnasta.
 
Mulla on salaatinhimot. Sunnuntaina tehtiin ystävän kans lohisalaattia kun mulla iski lohisalaattiin himot :D
 
Mä kans himoan kaikkea terveellistä. Vihreitä vihanneksia ja salaattia voisin syödä ämpäritolkulla. Rahanpuute hiukan hillitsee. Viimeks oli sitruunan himo alussa. Nytkin oikeastaan ajatus kaikesta makeasta ällöttää. Pikkusen kyl etoo kaikki muutenkin vaik toivon että tämänkin raskauden selvitän oksentamatta.
 
Tein iltapalaleivät. Päälle juustoa (mikroon) ja sit majoneesia, ketsuppia ja sinappia. o_O
 
Satsumia voisin syödä kilokaupalla. Sit saattaa tulla himot johonkin, esim salaattiin, teen jonku megasalaatin ja en voi puoliakaan syödä :wtf::facepalm:

Joku puhui sipseistä ja dipistä, nyt tekee niitä mieli :woot:

Hulluksi tässä kai tulee o_O:rolleyes:
 
Mä söin joku päivä tässä puolipussillista pelkkää salaatinlehteä :hilarious:

Mut yleisesti kaikki kevyt ja raikas maistuu tällähetkellä parhaiten:happy:
 
En kestä tätä meetvurstin himoa! Ja se on kiellettyjen listalla! :banghead: luin että jos sen pakastaa 3-4pv niin ne ötökät kuolee, onko kukaan testannut :angelic:
 
Mulla maistuu vaan kaikki suolainen. Makea ja jälkkärit on ihan out, mikä ei oo kyl tyypillistä :grin
Lakua tekis mieli, mutta pakko kai yrittää olla ilman!
 
En kestä tätä meetvurstin himoa! Ja se on kiellettyjen listalla! :banghead: luin että jos sen pakastaa 3-4pv niin ne ötökät kuolee, onko kukaan testannut :angelic:

Jos sitä laittaisi pitsan päälle ja uuniin? o_O
 
No arvatkaa olenko tehnyt! Ei se riitä! Haluan syödä ruisleipää ja metukkaa ilman sen suurempaa ja olis eväänäkin leipä hyvä mutta nyt en sit halua syödä ollenkaan koska en halua mitään muuta päälle :smiley-angry017 en muutenkaan tykkää kinkusta tai kalkkunasta leikkeenä niinkuin metukasta, tämä oli tuskaa viime raskaudessa ja nyt sitten vielä pahempaa :smiley-angry026
 
Täälläkin kaikki suolainen maistuisi erittäin hyvin. Lisäksi kaikki, mitä en yleensä syö, tekisi nyt kauppansa. Tänään ilahdutti suuresti se, että työpaikkaruokalassa tarjoillaan nakkikeittoa. En niinkään välitä niistä nakeista, mutta sitä lientä himoitsen juuri nyt suuresti.:grin
 
Mun ei tee mieli mitään makeaa. o_O Toivottavasti pysyis koko raskauden mutten usko :grin mitään ns oikeaa lämmintä ruokaa ei tee myöskään mieli, kaikki liha ällöttää, pitää varmaan ruveta kasvissyöjäksi :bookworm:
 
Takaisin
Top