Himot ja ällötykset

Mä haluun suklaataaaaa! :arghh:
Mulla jopa on täällä suklaata. Mut tein sen päätöksen etten raskausaikana sokeria syö. (4x raskausdiabetes) tää on super vaikeeta. Se pieni ääni ( karjuu täysillä) on sitä mieltä et ei pari palaa haittaa yhtään ja on viel alkuraskaus ja ehdin viel ruotuun hyvin ennen synnytystä ja jos vaan sillon tällön :banghead:
 
Ehkä kuolen tänne... hautakiveen teksti kuoli sokerin puutteeseen
 
Mä muistelen, että toi suklaan himo saattais kertoa magnesium tarpeesta. Mulla siis myös tuo järjetön suklaan himo.
 
Hampurilaisen rasvaisuus ja suolan määrä ällötti niin että 3/4 jäi lautaselle = miehen mahaan. En oo aiemmin hampparista kieltäytyny :yuck:
 
Mä muistelen, että toi suklaan himo saattais kertoa magnesium tarpeesta. Mulla siis myös tuo järjetön suklaan himo.

Kiitos muistutuksesta. Mul on mangneesiumia ja muistaakseni viel sitä parempaa ( oksidia?) kaapissa. Täytyy ottaa.
 
Mun tekee yleensä joka päivä mieli karkkia, mut nyt tekee sipsiä :wideyed: ja herkkusieni-pizzaa tekee. Mieli, vaikka normaalisti en siitä pidä (en voi sietää sieniä normaalissa olotilassa). Metukkaa myös tekee mieli, ja en sitä normaalisti käytä ollenkaan.. Liekö nämä nyt sitten niitä alku oireita. Viimeeksi ei kyllä tullu mitään himoja kuin vasta toisella kolmanneksella..
 
Mun tekee yleensä joka päivä mieli karkkia, mut nyt tekee sipsiä :wideyed: ja herkkusieni-pizzaa tekee. Mieli, vaikka normaalisti en siitä pidä (en voi sietää sieniä normaalissa olotilassa). Metukkaa myös tekee mieli, ja en sitä normaalisti käytä ollenkaan.. Liekö nämä nyt sitten niitä alku oireita. Viimeeksi ei kyllä tullu mitään himoja kuin vasta toisella kolmanneksella..

Ihan leikkimielinen sanonta joka tuskin pitää paikkaansa ” pojasta syö suolaista ja tytöstä makeaa ”
 
Meinasin, että tuskin mulla mitään himoja on kunnes kaupassa tajusin, että oon viikon sisällä ostanu 6 pussia valkosuklaalla päällystettyjä cashewpähkinöitä.
Ruokahimot on muutenki ihan hassuja. Esikoisen aikana halusin vaan loppuraskaudessa suklaata ja juustoa ( kalsiumin puute?) ja halusin haistella bensiiniä. Toisen kohdalla halusin rv 12 eteenpäin keinotekoista meloninmakua, kirpeitä karkkeja ja uusia perunoita. Kolmannen kohdalla jostain rv 6 eteenpäin halusin täytekakkua, kebabbia ja sitä vaniljan makuista Coca-Cola koko raskauden ajan.

Oma äitini olisi halunnu syyä hiekkaa..
 
Mulla meni ohi se sokeriällötys joka oli ihan alussa. Nyt iski jotenkin masis ja epävarmuus siitä et onko mahassa ketään, niin oon syöny rajoitteiden puitteissa vapaammin, sokeriakin. :brb: Jotenkin mietin et ehkä se tässä vaiheessa on vähemmän paha, kun se ei vielä SUORAAN vaikuta jos ruoan yhteydessä jotain herkkua nappaan. :confused: Ja masis. Monta viikkoa vielä siihen et asiat varmistuu ja elämä hankalaa. :hungover:Mä syön aikalailla normaalistikin sitä ruokaa mitä mieli tekee, mut nyt ollu selkeästi enemmän vaihtelua siinä mitä päivittäin tekee mieli. :bookworm: aikaisemmin saatoin samaa ruokaa syödä viikkotolkulla ja nyt liikkuu mielihalut nopeammin.
 
Meinasin, että tuskin mulla mitään himoja on kunnes kaupassa tajusin, että oon viikon sisällä ostanu 6 pussia valkosuklaalla päällystettyjä cashewpähkinöitä.
Ruokahimot on muutenki ihan hassuja. Esikoisen aikana halusin vaan loppuraskaudessa suklaata ja juustoa ( kalsiumin puute?) ja halusin haistella bensiiniä. Toisen kohdalla halusin rv 12 eteenpäin keinotekoista meloninmakua, kirpeitä karkkeja ja uusia perunoita. Kolmannen kohdalla jostain rv 6 eteenpäin halusin täytekakkua, kebabbia ja sitä vaniljan makuista Coca-Cola koko raskauden ajan.

Oma äitini olisi halunnu syyä hiekkaa..

Mullakin oli edellisessä raskaudessa hirveä hiekan himo, etenkin pölyävä sora!! Varmaan jotain vitamiinin puutosta.. tässä raakaudessa ei mitään erityisiä mielitekoja vielä ole.. Monet asiat kylläkin ällöttää, etenkin mausteet! Ja hajut ylipäänsä kuten kaupassa miesten partavedet jne... :nailbiting:
 
Mul on veden himo ja kuplaveden. Raikkaat hedelmät (omenat pihalta) ja marjat (samoin tuoreet) maistuu aina parhaiten ja muutenki tekee kaikkea raikasta mieli. Tosi valikoiva maku, selvästi monia juttuja ei tee mieli. Kahvia korkeintaan yks tai kaks kuppia päivässä tekee mieli ja ees makeeta ei aina!
 
Tekee koko ajan ihan kauheesti mieli kaikkee lientä keitoista :p oli pakko ostaa kaupasta sitä kana kuppikeittoa :grin ai että ihanaa
 
Mun tekis mieli salaatteja kunnon kastikkeilla..
 
Hassua kyllä, mut en oo oikeen huomannut vielä mitään himoja. Huonossa olossa toki söisi mieluiten vaihtelevasti jotain kylmää (salaattia, hedelmää, tma) tai jotain suolaista ja yksinkertaista.

Esikoisesta söin alkuraskaudesta sitruhedelmiä ison perheen edestä per viikko, sit vaihtui kirsikkatomaatteihin. Puolesta välistä loppuun asti himoitsin lähes koko ajan ranskalaisia ja kermavaahtoa sekä nimenomaan pensasmustikoita.
 
En oo pariin vuoteen juurikaan juonut maitoa. Tänään alkoi kaupassa tehdä mieli maitoa. Punasta. Kotona annoin nuorimmalle lasillisen ja join loput itse :wideyed:
 
Mies lämitti eilen jotain lihistä juustolla mikrossa. Menin aamulla keittiöön ja avasin mikron. Hyi miten pahaa teki. Nuorempi koira päätti pieraista lähes naamalleni :yuck:. Ei oo mun päivä.
 
En normaalisti syö leipää, erityisesti ruisleipää, koska mulla tulee viljoista kauhea turvotus, vatsa kipeäksi ja joskus iho-oireita. Nyt on pari kertaa tullut ihan sellainen hetken mielijohde, päähänpinttymä että pitää saada ruisleipää reilulla margariinikerroksella. Äsken söin onnessani 3 hapankorppua voilla kun muuta ei kaapeista löytynyt (mies menee lasten kanssa kauppaan yhden tapahtuman jälkeen :grin). Varsinaisia ällötysruokia ei vielä näille viikoilla (4+2) ehtinyt tulla, mutta alkaa olla sellainen jatkuva ällö-olo, mikä helpottaa kun syö jotain.
 
Takaisin
Top