Himot ja ällötykset

Hei tuo oli muuten hyvä lisäys tuo maitohappobakteerit! Kuulemma raskauden aikana kun ollaan alttiimpia kaikille infektioille, kuten hiivalle niin se saattaisi auttaa vastustuskyvyn parantamisessa :) Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan! Itsellä alkoi ihan uusi elämä kun aloin käyttämään noita. Omani tilaan jenkeistä kun jos ymmärsin oikein niin ne ovat vahvempia kuin Suomessa myytävät, mutta varmasti kyllä toimivat nekin:)
 
Onko teillä muuten väliä että onko se maustekurkku vai suolakurkku? Meinaan mun ei maustekurkkua tee mieli lainkaan, ehkä liian makea? Mutta suolakurkkua kylläkin. Joo ja aina tykännyt enemmän maustekurkusta kuin suolakurkusta, näin se raskaus vaan muuttaa ihmistä. :laughing002
Suolakurkku! Ja mieluiten vielä kokonaisina. Tykkään kun ovat rapeita, siivut usein turhan lötköjä. :grin
 
Mä voin kertoa kokemuksesta, että sun ongelma ei oo liikahappoisuus vaan vatsan hapottomuus :) Älä missään nimessä syö Rennieitä koska ne pahentaa kyseistä ongelmaa. Kokeile käyttää ruuansulatusentsyymejä, ne pilkkoo sen ruuan silleen että sulla ei tuu noita mahaoireita. Täällä puhuu yksi raskaan tien kautta viisastuneena :wink Ei ole minkään sortin vatsaprobleemaa ollut vaikka itse kulutan pelkkää lihaa ja juustoa. (Eli rasvaa ja proteiinia) Hiilareihin en enää koske pitkällä tikullakaan.

Täytyykin pistää testiin, ei oo tullut tommonen mieleenkään. Mua närästää aina muutenkin, niin jotenkin oletin tän olevan samaa vaivaa. Mutta ehdottomasti kokeiluun! :signs001
 
Hei tuo oli muuten hyvä lisäys tuo maitohappobakteerit! Kuulemma raskauden aikana kun ollaan alttiimpia kaikille infektioille, kuten hiivalle niin se saattaisi auttaa vastustuskyvyn parantamisessa :) Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan! Itsellä alkoi ihan uusi elämä kun aloin käyttämään noita. Omani tilaan jenkeistä kun jos ymmärsin oikein niin ne ovat vahvempia kuin Suomessa myytävät, mutta varmasti kyllä toimivat nekin:)

Osaatko sanoa olisko esim.Nogasin go tai Multoenzyme go oikeanlaisia tuotteita? Ne löytyi nopealla googlailulla ja saatavuuskin varmaan melko hyvä. Ja noita siis uskaltaa ilmeisesti raskauden aikana käyttää? :grin
 
Osaatko sanoa olisko esim.Nogasin go tai Multoenzyme go oikeanlaisia tuotteita? Ne löytyi nopealla googlailulla ja saatavuuskin varmaan melko hyvä. Ja noita siis uskaltaa ilmeisesti raskauden aikana käyttää? :grin

Mä en ehkä ostaisi noita koska näytti sisältävän aika paljon fillereitä ja makeutusaineita mitkä ovat ihan turhia, mutta mitä katsoin netistä niin Enzymedica- merkkiset tai Puhdistamon entsyymit olisivat sellaisia mitä itse ostaisin jos ostaisin ne täältä:) Omani tilaan iherb.comista, sekin on näemmä tuon Enzymedican tuote..Mutta paras puolihan noissa on se, että ovat täysin oman kehomme tuottamia entsyymejä eikä mitään kemikaaleja. Olen yrittänyt kaivella jotain haittavaikutuksia niistä, mutten ole onnistunut löytämään. Ovat kyllä todella tehokkaita ja varsinkin näin raskausaikana kun entsyymituotanto hiipuu entisestään. Noh paljon tietoa, mutta toivottavasti tästä oli jotain apua teille!:happy: Vatsavaivat on ihan kamalia ja varsinkin närästys!
 
Taitaa olla maustekurkkuja nuo minun herkut, vaikka aina puhunkin suolakurkuista :) Niitä kokonaisia, mitä on kaupassa tynnyrissä. Purkissa olevat viipaleet ei ole koskaan sytyttäneet.
 
Hahah, löysin tänään ensimmäisen todellisen ällötykseni. Piparitaikina. Tultiin anoppilaan ja anoppi oli tehnyt korvapuusteja minkä välissä on piparitaikinaa ja uunituoreina ne tuoksuivat tosi tosi tosi voimakkaasti piparille. Mua alkoi ihan hirveästi oksettaa ja piti mennä hetkeksi terassille seisomaan raikkaaseen ilmaan. Nyt ällöttää ajatuskin niistä piparipullista. :hilarious: Varmasti kyllä tykkäisin niistä ”normaalitilassa” koska piparitaikina on hyvää, mutta nyt ei kyllä uppoaisi sitten millään. :yuck:
 
Paistettujen sienien haju :yuck: Olen oppinut niistä tykkäämään viimeisen vuoden sisällä, mutta nyt en voi sietää sitä hajua. Ja sitä salmiakkia tekis mieli ihan hirveästi.
 
Ruispalat ei maistu enää ollenkaan.
 
Minäkin syön paljon useammin ruisleipää ja juustoa kuin normaalisti. Normaalisti noin 1pala päivässä, nyt 3-4palaa. Lisäksi mandariinit ja maustetut vissyvedet (ne 0 kcal) maistuu erityisen hyvin. Välillä tekisi myös lakua mieli.
 
Mullaki vissyjä tekee mieli ja vihreitä omenoita syön kans päivittäin.
 
Appelsiinit ja appelsiinimehu ovat olleet nyt pop! Ja happamat omenat. Viime raskaudessa himoitsin tomaatteja, nyt ei maistu. Alkuun suklaa maistui kummalta, mutta nyt (tänään 8+1) upposi jo sekin :D

Ruoka yleisesti kyllä ällöttää enemmän kuin viime kerralla. Ja kun tulee nälkä, ällöttää. Joten saa vähän olla tarkkana, mitä suuhunsa laittaa, ettei tule takaisin ylös. Kana puistattaa.
 
Jauhelihan käry on ihan kamala, samoin alkuraskaudessa himoitsemiani suolakurkkuja en pysty syömään enää ollenkaan (9+3 tänään). Myöskään makea ei uppoa jäätelöä lukuunottamatta ollenkaan, vaan saa aikaan välittömän pahoinvoinnin. Kirsikkatomaatit, mandariinit, omenat, täysjyväpaahtoleipä. Siinäpä lyhyesti mun tän hetkinen ruokavalio, ellen pakota itseäni syömään jotain muuta :D
 
Appelsiinit ja appelsiinimehu ovat olleet nyt pop! Ja happamat omenat. Viime raskaudessa himoitsin tomaatteja, nyt ei maistu. Alkuun suklaa maistui kummalta, mutta nyt (tänään 8+1) upposi jo sekin :D

Ruoka yleisesti kyllä ällöttää enemmän kuin viime kerralla. Ja kun tulee nälkä, ällöttää. Joten saa vähän olla tarkkana, mitä suuhunsa laittaa, ettei tule takaisin ylös. Kana puistattaa.
Appelsiinit on tosi yleinen raskaushimo, kun rautavarastoja aletaan koettelee ni kroppa huutaa C-vitamiinia! Mulla oli sama edellisessä raskaudessa. Normaalisti en juo mitään tuoremehuja tai mehuja ylipäätään, mut nyt on menny pari lasia greippimehua ja ananasmehua viikossa :O

Kamala makeanhimo on kokoajan päällä täällä!
 
Mulla myös tekee mieli appelsiinia. Makeasta en ole välittänyt juurikaan (Nimim. Ex-irtokarkkihirmu), suolaisia eväitä sitten senkin edestä. Nyt helpottaa vähän se alun jatkuva pahoinvointi, toivottavasti ei tule enää takaisin.

Uusin mieliteko on kovaksi keitetty kananmuna. Suolakurkkukin on menettänyt jo hieman otteensa, sitäkään ei tee enää niin paljon mieli. Ykkös mieliteko ja taitaa tällä hetkellä olla tuo appelsiini. Ja laku & salmiakki myös, mutta oon koittanu niitä välttää..
 
Appelsiini himottaa täälläkin. Onneksi meillä on menossa veriappelsiinikausi ja ne on aivan mielettömän hyviä nyt. Muutenkin raikkaat asiat uppoaa paremmin kun vaikka makeat. Usein tekee myös mieli ihan vettä. Viime raskauden lopussa sain ihan hirveän vesihimon ja join päivittäin neljä litraa vettä. Välillä piti ihan rajottaa sitä juomista.
 
Mullakin himottaa enemmän suolaiset kuin makeat asiat. Eilen tuli kova hinku saada nuudelikeittoa ja siskonmakkaroita. :hilarious: Kauppaan on niin pitkä matka etten päässyt niitä himooni ostamaan, niin se meni sitten ohi, mutta tänään aamulla taas mietiskelin kovasti nuudelikeittoa. :grin
 
Jääkaappikylmä tuore ananas :Heartred Leikkasin illalla valmiiksi ja tänään herkuttelin. Suoraan syötynä kirvelee suuta, mutta jääkaapissa hetken olleena aivan ihanaa! Ja raikasta.
 
Takaisin
Top