Himot ja ällötykset

Mulla vaihtuu nää mieltymykset lähes päivittäin, vähän tietty sen mukaan et mitä on joutunut yrjöömään :yuck: Mulla siis ihan hirveä närästys, näyttää tulevan melkein mistä vaan. Kahvi jäi pois heti alkuvaiheessa, ruisleivästä ei myöskään tarvitse haaveilla :sad001 Ja sit kun tarpeeksi närästää niin tulee ylös. Viiliä oon nyt pari päivää syönyt, se ei ainakaan vielä närästä.

Renniee oon popsinut vaikka kuinka paljon, eikä siitä mitään apua ole, onko jollain mielessä/tiedossa joku muu närästyslääke mikä käy raskausaikana?

Viestisi on kuin suoraan mun näppikseltä! Mullakin iskee närästys millon mistäkin. Kahvista, ruisleivästä, "hötöhiilareista", rasvaisista ruuista.. Viilistä ei onneksi närästystä tule niin olen sitä vedellyt aamu- ja iltapalana. Ruualla vähärasvaista lihaa (broileria, poroa) ja salaattia. Jos erehdyn yhdenkin perunan tai kökkäreen riisiä lautaselle laittamaan niin jösses mitkä kuohunnat siitä alkaakaan!

Rennie on ihan peppulista mullakin. Pitkäkestoista apua niistä ei saa, ja se tabletin koostumus (ja makuvaihtoehdot) on niin ällöttäviä että hyh. Googlailin itsekin hätäapuja, ja monessa paikassa luki että kun sekoittaa ruokasoodaa vesilasilliseen niin se kuulemma saattaa autaa närästykseen. Vielä en ole päässyt kokeilemaan kun en ikinä muista ostaa sitä ruokasoodaa. Losec ja Omeprazol vissiin toimivampia kuin Rennie, mutta niitä ei ilmeisesti suositella käytettävän omin päin jos on raskaana, lääkärin reseptillä ja ohjeistuksella vaan.
 
Joo omepratsolia voi käyttää mut kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä ohjeistus. Pahimpaan närästykseen käytetään, yleensä kuurina tai tarvittaessa jatkuvana jos lääkäri niin määrää. Ootteko Gavisconia kokeillu?
 
Ei ole vielä mitään himoja. Eikä ällötyksiäkään. Niitä oli kyllä aikaisemmissa raskauksissa ihan kaikki jossain vaiheessa
 
Joo omepratsolia voi käyttää mut kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä ohjeistus. Pahimpaan närästykseen käytetään, yleensä kuurina tai tarvittaessa jatkuvana jos lääkäri niin määrää. Ootteko Gavisconia kokeillu?

Hain eilen niitä tabletteja testiin. Mielenkiintoinen koostumus, ku partavaahtoa nielis :depressed: En ainakaan yhden tabletin jälkeen huomannut mitään vaikutusta. Tänään täytyy mennä taas töihin, joten täytyy testata useampaa tablettia.
 
Gaviscon mulle toimi viimeraskaudessa, kun lääkäri ei suostunut omeprazolia kirjoittamaan. Sain rennietä sellaisena kaks kertaa päivässä otettavana tablettina niin ei tarvinnut pureskella. Ja Gavisconia on myös nesteenä, se meni alas helpommin varsinkin kun oli pahoinvointia.

Itellä ole vielä mitään mielihaluja, viimeksi appelsiinimehua meni monta litraa :-D nyt vaan lähinnä ällöttää kaikki ja ei tekis mieli syödä mitään. Pitäis jotain koittaa pakottaa alas, koska tiedän että syömättömyys pahentaa oloa nopeasti.
 
Mulla on hirveä himo roskaruokaan pizzaa ja hampurilaisia yms.. Salmiakkia ja lakritsia tekee myös mieli vaan ei saa syödä. :sorry:
 
Ei nyt varsinaisesti himo mutta oon tässä huomannut että Tupla-suklaa auttaa mulla pahoinvointiin. :p Mies valittaa ku kaupasta aina ostaa molemmille oman eikä ehdi omaansa syömään kun mulla tulee joku ällötys ja vetäisen senkin Tuplan. Nytkin lähdettiin mun isän luo syömään niin otin miehen Tuplan autoon pahoinvointia torjumaan. :grin Onneks välillä toimii joku muukin niin ei tuu pelkkää Tuplaa syötyä... Jännä sikäli kun muut suklaat aiheuttaa lähinnä inhonväristyksiä jos yököttää. Ja normaalisti rrrrrakastan kaikkea suklaata!
 
Mulla plussan jälkeen mies ei ole enää himottanut vaan ällöttänyt. :wink:hilarious:

No puoliksi vitsi, mut oikeesti mullakin tekee kauheen paljon mieli kaikkea suolasta, niinkuin monella muullakin täällä. Ja parin tunnin välein pitää saada jotain suolaista, suolakeksejä tai pähkinöitä, muuten tulee ällöttävä olo. Himona tällä hetkellä suolakurkku ja suolapurkki. :laughing002
Makeita herkkuja ei tee juuri yhtään mieli, ennen kuitenkin ollut karkkien suurkuluttaja.
 
Mulla plussan jälkeen mies ei ole enää himottanut vaan ällöttänyt. :wink:hilarious:

No puoliksi vitsi, mut oikeesti mullakin tekee kauheen paljon mieli kaikkea suolasta, niinkuin monella muullakin täällä. Ja parin tunnin välein pitää saada jotain suolaista, suolakeksejä tai pähkinöitä, muuten tulee ällöttävä olo. Himona tällä hetkellä suolakurkku ja suolapurkki. :laughing002
Makeita herkkuja ei tee juuri yhtään mieli, ennen kuitenkin ollut karkkien suurkuluttaja.

Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan hirveä suolakurkkuhimo! Ja täältä englannista edes saa niitä kunnollisia ni kävin kerran viikkoon subissa vetää subin illalliseks ja käskin aina laittaa tosi paljon suolakurkkuja. Kerran yks nuorimies tiskin takana sit laitto mulle niitä kurkkuja mukaan sellasessa mukissa ihan pyytämättä :-D
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan hirveä suolakurkkuhimo! Ja täältä englannista edes saa niitä kunnollisia ni kävin kerran viikkoon subissa vetää subin illalliseks ja käskin aina laittaa tosi paljon suolakurkkuja. Kerran yks nuorimies tiskin takana sit laitto mulle niitä kurkkuja mukaan sellasessa mukissa ihan pyytämättä :-D
Kurkkumuki :hilarious: Kai laitoit sitten palautetta erinomaisesta asiakaspalvelusta? :grin
 
Joo, aah, suolakurkkuja!! :grin Niitä on tehnyt mieli jo muutaman viikon. Ja tosiaan kaikkea suolaista muutenkin, makea ei uppoa ollenkaan. (En oo kyllä Tuplaa kokeillut, pitäisköhän? :p)
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan hirveä suolakurkkuhimo! Ja täältä englannista edes saa niitä kunnollisia ni kävin kerran viikkoon subissa vetää subin illalliseks ja käskin aina laittaa tosi paljon suolakurkkuja. Kerran yks nuorimies tiskin takana sit laitto mulle niitä kurkkuja mukaan sellasessa mukissa ihan pyytämättä :-D

Vähänkö loistavaa asiakaspalvelua. :happy:

Mulla jostain syystä tulee suolakurkuista mieleen se jossain jenkkileffoissa oleva klisee että raskaana himottaa jäätelö suolakurkun kanssa, tai maustekurkku se varmaan on, ja ajatus on harvinaisen oksettava. :hungover: Mutta venäläiset suolakurkut kyllä menee ihan mukavasti alas.
 
Mä kyllä muutenkin tykkään suolakurkuista mut ekan raskauden kohdalla en muuten pystynyt kuvitellakkaan et oisin syöny mitää ”säilykettä” ilman et oksentais ni tuli vähän puskista tollanen himo :-D oli kyllä mukava poika! Nyt asutaan niin kaukana subista et ei varmaan ainakaan ihan viikottaiseksi tavaksi tule - toivottavasti!
 
Suolakurkut :Heartred Himoitsen niitä kyllä ajoittain muutenkin, mutta koko viime viikon söin iltapalaksi juusto-suolakurkkuleipiä :)

Tuo toinen ruokakeskustelu herätti halun niihin apteekista saataviin pieniin, koviin salmiakkipalleroihin. Ehkä saan itseni kuitenkin hillittyä...
 
Onko teillä muuten väliä että onko se maustekurkku vai suolakurkku? Meinaan mun ei maustekurkkua tee mieli lainkaan, ehkä liian makea? Mutta suolakurkkua kylläkin. Joo ja aina tykännyt enemmän maustekurkusta kuin suolakurkusta, näin se raskaus vaan muuttaa ihmistä. :laughing002
 
Suolakurkku se olla pitää! :p Ihan noin muutenkin tykkään niistä enemmän, mutta nyt varsinkin se maustekurkun etikkaisuus ja just makeus tökkii ainakin ajatuksen tasolla...
 
Mä en pidä suola- tai maustekurkuista yleensä muutenkaan, enkä onneksi himoitse nytkään, mutta tulinpa kertomaan että mun ig:ssa oli tänään video suolakurkkupizzasta, joka ilmeisesti jonkun jenkkiläisen pizzerian uusin hitti :hungover: Jäis kyllä mulla syömättä, olin raskaana tai en.

Mä taas tein tänään sitä niin hypetettyä uunifetapastaa, kun aattelin että onpa kiva kun saa sitten näin syödä sitä fetaa. Mut hyi! Maistui mun suuhun vain oksennukselta. En tiedä syyttääkö raskautta vai onko oikeastikin pahaa, mutta uudestaan en tee.
 
Mulla vaihtuu nää mieltymykset lähes päivittäin, vähän tietty sen mukaan et mitä on joutunut yrjöömään :yuck: Mulla siis ihan hirveä närästys, näyttää tulevan melkein mistä vaan. Kahvi jäi pois heti alkuvaiheessa, ruisleivästä ei myöskään tarvitse haaveilla :sad001 Ja sit kun tarpeeksi närästää niin tulee ylös. Viiliä oon nyt pari päivää syönyt, se ei ainakaan vielä närästä.

Renniee oon popsinut vaikka kuinka paljon, eikä siitä mitään apua ole, onko jollain mielessä/tiedossa joku muu närästyslääke mikä käy raskausaikana?

Mä voin kertoa kokemuksesta, että sun ongelma ei oo liikahappoisuus vaan vatsan hapottomuus :) Älä missään nimessä syö Rennieitä koska ne pahentaa kyseistä ongelmaa. Kokeile käyttää ruuansulatusentsyymejä, ne pilkkoo sen ruuan silleen että sulla ei tuu noita mahaoireita. Täällä puhuu yksi raskaan tien kautta viisastuneena :wink Ei ole minkään sortin vatsaprobleemaa ollut vaikka itse kulutan pelkkää lihaa ja juustoa. (Eli rasvaa ja proteiinia) Hiilareihin en enää koske pitkällä tikullakaan.
 
Mä voin kertoa kokemuksesta, että sun ongelma ei oo liikahappoisuus vaan vatsan hapottomuus :) Älä missään nimessä syö Rennieitä koska ne pahentaa kyseistä ongelmaa. Kokeile käyttää ruuansulatusentsyymejä, ne pilkkoo sen ruuan silleen että sulla ei tuu noita mahaoireita. Täällä puhuu yksi raskaan tien kautta viisastuneena :wink Ei ole minkään sortin vatsaprobleemaa ollut vaikka itse kulutan pelkkää lihaa ja juustoa. (Eli rasvaa ja proteiinia) Hiilareihin en enää koske pitkällä tikullakaan.

Tää muuten on harvinaisen hyvä huomio! Mulla on samaa että happoja liian vähän vatsassa, samoin maitohappobakteerit tosi vähissä koko suolistossa ihan tutkitusti... Siks varmaan tekeekin mieli just viiliä ja piimä, ja ne venäläiset maitohappokäymisellä valmistetut suolakurkut toimii niin hyvin. Mutta siis ihan kokeilemisen arvoinen teoria mun mielestä.
 
Takaisin
Top