Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jonsson ei ainakaan kaupasta ostettu en oo pitkään aikaan juonu vettä hansta ku tehtiin jotain remppaa ja tuli sen jälkeen ruskeeta vettä viikon ja vielä puolenvuoden jälkeen se on ajoittain rusehtavaa.. josko seki joskus tutkittais ku kovasti lupaillaan

Mulla on älytön himo juustoon, majoneesiin, jalopenoihin, tomaatteihin ja maitoon! Ja välillä on pakko saaha kylmää salaattia. Vesi maistuu oudolta minunki suussa!

Eikä, Angii! Luin tuon nuudelikohdan ja voi vitsit että syttyi himo! Pakko oli kipaista kauppaan :)

Hernekeitto taitaa olla kasvattamassa suosiotaan. Samoin valkoiset pavut tomaattikastikkessa.

Minä taas komppaan, että omenamehu, vichy ja kirpeät hedelmäkarkit on pop! :D

Puolikas omena on myös testattu toimivaksi aamupalaksi. Ei ärsytä vatsaa, mulla ainakaan.

Välillä himoan graavilohta, valkohomejuustoa, juustolla kuorutettuja nachoja ranskankermalla tai jotain muuta, jossa on sulaa juustoa (vaikka pakastepitsa). Monta kuukautta kestänyt sitruunahimo on täysin poissa.

Kävin hesellä sit himoissani. Kuinka hyvältä kuulosti sipulihampurilainen ja päärynämangosmoothie! Syödessä huomasin että osa pekoneista oli ihan raa'an oloisia ja näköisiä, siis varmasti raakoja, hyi helkkari mikä ällötys tuli! En varmaan syö pekonia enää ikinä.

Ja sit siirryin jälkkäriin, mangopäärynäsmoothie kuulosti niin hyvältä.. Vaan eipä maistunut missään mikään mango saati päärynä. Mausta tuli ihan mieleen sellainen vinksahtanut raejuuston liemi! Hyi hel.. :smiley-angry002 Mä en syö siis pitkään aikaan myöskään mitään raejuustoa, jogurttia, jogurtti/rahkapohjasia smoothieita.. :grumpy::hungover: :yuck:

Kirpeän happamat omenat kylminä ja kylmä vesi uppoaa tänne. Esikostakin muistan, et ruuan melkein tärkein ominaisuus oli suutuntuma, mieluusti vielä vähän pistelevä sellainen. Sit maistui. Kiinalaista voisin syödä vaikka joka päivä kunhan chiliä ois tarpeeks.

Voimakkaat makean oloiset tai semmoset miedonlöllöt kukkaistuoksut etoo kunnolla. Ostettiin just uusi käsisaippua ja haisee mun nenään hirveälle. Samoin aurinkorasvat. Siirryin esikon jälkeen hajustamattomiin aurinkorasvoihin, kun nenä ei kestä enää tavallisia.

Mun tekee joka päivä eri ruokaa ja kaappiin kasaantuu aikasempien päivien tähteitä, jotka etoo jo olemassaolollaan. Kauheeta tuhlausta jos jäävät syömättä, mutten voi ajatellakaan koskevani niihin. :(

^ Sama täällä! Kaupassa tekee mieli jotakin, mutta kotona se ällöttää. Ja kaappi on ihan täynnä kaikkea.

Mun tekee mieli kaikkea kiellettyä. Just nyt himoitsen kaapissa olevaan Auraa (oli pitsassa eilen). Mut ei kyl mikään raskausoire - aina kaiko kielletty houkuttaa ja siksi en koskaan onnistu karkkilakoissa :grin

Vielä ei ole tullut mitään, mutta edellisessä oli ihan älytön himo fazerin ruispuikuloihin. olisin voinut imeskellä niitä paketillisen päivässä! Kerran jouduttiin ajamaan monta kauppaa läpi kun se oli muutamasta loppu. Ei sitä uskokkaan kuinka kovia himoja voi ruisleivästä olla. kivennäisvettä teki myös tosi paljin mieli ja se mieliteko meni senkin edelle, että yöllä sai entistä enemmän ravata pissalla:woot:

Mulla ei taho nälättää yhtään, enkä oikee muista sit syödä. Mutta sitten ku saan ruokaa eteen nii kyllä kelpaa!:) suolaa voisin syödä vaikka purkista, siis kaikki suolanen ja etikkainen passaa nyt. Ai että, iha vesi nousee kielelle! :D

Mulla on se, että pakko syyä ettei tuu huono olo.. Mutta mieli tekee vaan raikasta ja tuoretta. Salaatilla ei oikein lähteny nälkä. Appelsiinia tekee mieli!

Mä pystyn näköjään syömään jotain ruokaa kerran ja sen jälkeen sitä kohtaan nousee ihan tolkuton ällötys. Esimerkiksi aiempi herkkuruoka oli tacojauhelihaperunavuoka, mut nyt ajatuskin siitä alkaa oksettaa. Hyi että! Loppuu kohta ruuat kesken kun kaikki alkaa iljettää!

Mangolia, mä komppaan sua, eilen tehty ruoka ei nappaa enää myöhemmin. Mä syön kurkkuvoileipiä useamman päivässä ja nyt parina päiväna oon kuorinu itelleni porkkanan ja omenan välipalaks ja rouskutan niitä sit ristiin. Hyvä suutuntuma :)

Ja meidän käsisaippuat hyllytettiin tänään, kun haisevat ihan hirveille. Pitää huomenna ostaa uusia, joissa ei oo mitään kukkiin viittaavaakaan. Esikon kakkavaipat ällättää myös kiitettävästi.

Mulla tekee hurjasti mieli rapeaksi paistettua pekoni, jauhelihapihvejä ja muussia. Karkit ym saa voinnin tosi huonoksi ja oksennan. (mikä on kyl hyvä juttu, kun olen ollut aikaisemmin perso makealle). Ja pikkutomaatit! Niitä voisi syödä miten paljon vain.

Ainoat asiat, joita olen pystynyt tällä viikolla syömään on olleet omenat, pinaattiletut omenahillolla ja sipsit. :rolleyes:
Niitäkin hyvin vähän, täysi vatsa ei tunnu yhtään hyvältä. Lisäksi juon vähän omenamehua, veden juonti paria hörppyä enempää aiheuttaa oksentamisen kaaressa.

Normaalisti olen suklaa-addikti, nyt en edes muista, milloin olisin syönyt suklaata. Ällöttää sekin. Noh, viime kerrasta muistelen, että kun tämä ällötys on ohi, niin ruokahalua on näiden menetettyjen viikkojenkin edestä.

No jo on markkinat! 5+4 ja kahvia ei pystyny juomaan koko päivänä ja olo on sen mukainen (ZzzzZzzz). Liha alkoi ällöttää (esikoisesta taas oli lihahimo) ja ravintelissakin valitsin vegeburgerin, mikä ei siis yhtään oo mun tapaista. Ettei vaan jotain ituhippipimua pukkais!? :grin

Takaisin