Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja mäkin voisin elää sopalla, mikäli miehelle passais... Se kun ottaa töihin evääksi näitä mun kokkailuja ja väittää että ne ei riitä nälän pitimiks o.O noh kerran viikkoon (torstaisin) on meillä soppa päivä! Sano mitä sano:p sopat on muutenkin hyviä, edullisia ja yleisesti terveellisiä ku niihin saa paljon kasviksia "piilotettua";) tykkään!

Ihan alkuraskaudessa ostin kokonaisen raa'an kanan, jonka maustoin ja paistoin itse. Vaikka se näytti valmiina hyvältä, se ällötti silti, koska raakana oli niin rujon näkönen. Kaikki kanaruoka on siitä asti ällöttänyt vaikka yleensä tykkään niistä.
Muutenkin joku ruoka saattaa olla heti valmistamisen jälkeen hyvää, mutta kun seuraavana päivänä pitäisi lämmittää ja syyä niin yököttää.
Parhaiten maistuu jääkaappikylmät hedelmät.

Niin ja salmiakkia söin muutaman päivässä pahimpaan pahoinvointiaikaan, tuntu helpottavan sitä.

Täällä pystytään syömään lähes kaikkea, paitsi suklaata ja kaloja (paitsi lohi ja valmiiksi paneroitua pakaste kala):p vettä tulee juotua ihan hillittömästi! Niin ja herkkua täälläkin kaikki hedelmät ja vihannekset, kylmänä tietysti;)

Tämän hetken lemppareita; klementiinit, sitruunavissy, subwayn kinkkupatonki sekä kaurapuuro vadelmakeiton kanssa. :hungry:

Rosolli :p:p sitä on menny rasia jos toinenkin :D sekasalaatit myös. Niitä tulee haalittua markettien tiskiltä. Vähän huonolla omallatunnolla syön ku en aina tarkista mitä niissä on. Lapan vaan kaikkee kippoon hyvällä ruokahalulla. Kunnon vanhanajan jauhelihakastike ja puikulapotut. Nam. Voisin elää näillä ruuilla. Keitot myös uppoo ja paistettu broileri ja linssikasvispata. Muu on vähän niin ja näin.
Yökötyksiä nakit. Jugurtti. Possunliha.

Mulla on nyt menossa sellainen vaihe (muistan saman myös ekasta raskaudesta) että kokoajan tekee mieli vaikka mitä, mutta sitten kun sitä saa suuhunsa ei se maistukaan yhtään hyvältä /siltä miltä odotin. Kaikki maistuu jotenki tosi valjulta ja mauttomalta tai suorastaan pahalta.

Mulla on ollu myös sitä et kaupassa käydessä tekee mieli yhtä ja toista, varsinki herkkuja. Mut sit ku pääsee kotiin ni ei teekään mieli enää ja jää syömättä. Kaapit täynnä herkkuja :D

Mulla pahoinvointi ollu nyt pari viikkoa pääosin poissa niin on tullut semmonen vaihe, että kokoajan tekee mieli kaikkee ja tuntuu et vois vaan syödä ja syödä kokoajan. Ja ihan mielelläni syönkin kokoajan kun alkoi jo vähän ärsyttää kun noin pariin kuukauteen ei pystynyt juuri syömään kun pelkkiä hedelmiä.

Mä oon ihan hurahtanut itsevalmistamaan tillikastikkeeseen, että viikon sisällä on pitänyt pari kertaa syödä kalapuikkoja & perunamuussia tillikastikkeen kanssa, nam. :p

Oijoiiii... ostaa paukasin mahtavan kylkirivin, maustoin sen ja valelin heräteostoksena löytyneellä barbequesoosilla ja uunissa haudoin ensin 4h ja sitten kovemmalla lämmöllä väriä kunnolla pintaan.... rakastuin!!! Normisti vihaan bbq sooseja mut toi oli taivaallista!! Dippailtiin 2vn kanssa siihen porkkanatikkuja ja ranskalaisia ja valeltiin paistetut maissitkin soosilla ja oltiin ihan hurmiossa :woot::Heartred liha kin oli ihan hyvää mutta soosista taidan nähdä unta ens yönä. Namiii!! Nyt kieriskelen närästyksen kourissa sängyssä eikä mikään auta siihen. :( no oma vika :D

Hmmmm lihaa!!! Kieltämättä toi ribsit kuulostaa herkulle:p oikein ihana salaatti kylkeen ja namsk... Juu, taidan passittais isännän pihalle grillaamaan viikonloppuna, mitä sit jos on joulukuu ja pakkasta:D

Hei muuten tietääkö kukaan ????

Olin jo suunnitellut, et teen juustokakun jouluksi, kun mennään vanhempieni luo.. MUTTA
Eikös tuo tuorejuusto ole kiellettyjen listalla?!?!
Voiko tuorejuuston korvata jollain (rahkalla tms..) Oisin halunnu tehä ihan perus valkosuklaajuustokakun...

googletin jo, näköjään voi. Esim vaniljarahkalla... Mut jos teillä on hyviä valkosuklaa hyydykekakkujen ohjeita, niin otan mielellään vastaan. :)

Tuorejuustojakin voi käyttää, jos on pastöroitu :) olikohan valion viola sellanen, vai mikä merkki..

Rahkalla kyllä pystyy korvaamaan. Mää en oo nyt uskaltanu käyttää ees pastöroituja tuorejuustoja. Esikoisen aikaan uskalsin kerran pari just jossaki kakussa maistaa mutta nyt ei vaan jotenki pysty. Mikähän muaki vaivaa :grin Kyllä se on jo tosi huonoa tuuria jos täällä Suomessa tuorejuustosta sen listerian saa. :grin

Miksiiii! Tein just ruskeaa kastiketta ja pottuja, ja menin maistamaan jauhelihaa jossa oli seassa ihanasti paahtineita sipuleita. Kiitos tämän alko himottaa paistettu maksa, karamellisoidut sipulit ja rakuuna porkkanat, yhyyyy miksi?:p pitää varmaan tehä huomenna pannu pihvejä, jos vaikka sillä sais tämän halun tyyntymään:p ps liha on herkkua;)

Mam17, mä tein juuri muutama päivä sitten juustokakun ja käytin kermaviiliä. Hyvää tuli. :thumright Mutta niin kuin monet ovat sanoneet, rahka on myös hyvä korvaamaan.

Takaisin