Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin etoo suurinosa ruoista, salaatit ja kasviskeitot menee.

Tietääkö kukaan et onko tää ihan sallittujen listalla? Maidosta tehty kyllä mutta eipä tässä lue että onko pastöroitu vai ei aaarghh...ImageUploadedByVau Foorumi1479409206.113331.jpg

HannaMi en osaa kyllä sanoa :/

Ihme himoja iskee. Eilen oli PAKKO saada lehtipihviä (ja mieshän haki :D ) ja maustevoita. Tänään sitte toteutin pitkään himotun pannukakun valmistuksen, tuolla se on nyt uunissa.. :D myöskin sämpylöitä haluan tehdä ja omatekoset karjalanpiirakatki ois kova :P säästelen joulutorttuhimoja lähemmäksi joulua sit .. :D

Ja yks päivä mun oli PAKKO avata raejuustopaketti töistä ja isolla lusikalla lapoin suuhun kunnes tajusin ettei se maistu edes hyvältä :facepalm: käytän raejuustoa puurossa lähinnä ja eihän se siinä maistu miltään :joyful:

Minä olen käyttänyt parmesania, vaikka ei ole pastöroidusta maidosta tehtyä, on kuitenkin kova juusto.
Eikös kovia juustoja voinut huoletta syödä?

Joo mä kans eilen ton artikkelin löysin ja vetäsin kyllä juustot naamariin :D ja myönnettäköön että valion auraa kerran mäkin lisännyt ihan kylmänä ruokaan... :/ :D

Mie luotan kyllä Valion ja Arlan tuotteisiin ja huoletta käytän niitä, th:n neuvoon luottaen. Syön tuorejuustoja ja aurajuustoa ihan kylmänäkin. Ja salaattibaarista fetaa vaikken alkuperää tiedä.
En kyllä muutenkaan jaksa hysterisoida ruokarajotteista, terveellä maalaisjärjellä päässee pitkälle. :)

Mie luotan kyllä Valion ja Arlan tuotteisiin ja huoletta käytän niitä, th:n neuvoon luottaen. Syön tuorejuustoja ja aurajuustoa ihan kylmänäkin. Ja salaattibaarista fetaa vaikken alkuperää tiedä.
En kyllä muutenkaan jaksa hysterisoida ruokarajotteista, terveellä maalaisjärjellä päässee pitkälle. :)

Aivan, samalla linjalla täälläkin:)

Mää en tiiä miks mulla on tässä toisessa raskaudessa tuon listeriapelon kans jääny kaikki tuorejuustot yms syömättä, ei jotenki vaan oo uskaltanu vaikka onki pastöroidusta maidosta tehtyä. Kyllä mää ekan raskauen aikana uskalsin sillon tällön jotaki syyä vaan tässä nyt tuntuu että nounou. :stop: Nooh, mennään siltä miltä tuntuu.

Jesu tuntemuksiin minäkin luotan, tiedon lisäksi siis :P anopilla oli esim just valion auraa tarjolla ja kattelin sitä pöydän yli ja mietin että toi on periaatteessa varovaisuuslistalla mutta kyllä valio on sen luvannut turvalliseksi.. jäi syömättä :D sitten taas salmiakki on nyt täysin nounou listalla ni syön kyllä jos on - mun suurta herkkua ja matalat paineet mulla - mutta oon huomannu että jo yhden tai kahden palan jälkeen kroppa huutaa no more! Siihen jää salmiakit vaikka kuin mieli tekis lisää :D

Minä noudatan noita ruokasuosituksia aivan liian tarkasti. Ärsyttää itseäkin, kun miettii kaikkien kohdalla, että saikohan tuota syödä. Mutta itseni tuntien poden sitten kamalaa huonoa omaatuntoa ja alan pelkäämään jos syön jotain "kiellettyä", niin olen kokenut paremmaksi, että viilaan pilkkua, etten ahdistu sitten turhaan jälkikäteen. Salmiakkia ja lakua olen jonkin verran syönyt, en tiedä miksi ne olen itselleni sallinut...

Aurajuustoa ja piparia tekis mieli!! Olen tässä aloittanut itseni psyykkaamisen, että voisin jouluna hyvällä omalla tunnolla pari syödä : D

Salmiakille en miekään ole pystyny sanomaan ei.. Voiski sanoa että vähän vaan kerralla mutta vähän enempiki kun oli yks harvoista mikä meni alas. Nyt taas pariin viikkoon en oo sitte taas syöny..

Vieläkin aika rajoittunu ruokavalio kun pelottaa ettei pysy sisällä niin ei uskalla kokeilla.. Vitamiineja kumminki napsin nii ei jäädä pienen kans ihan ilman.

Ärsyttää kun kaikissa joulupipareissa on sitä inkivääriä eikä sitä saa syödä! :( aurajuustoa voi laittaa vaikka lohen kanssa uuniin, tulee tosi hyvää ;)

Täällä kans yksi, joka tuijottaa ravintosuosituksia liiankin kanssa. Ehkä nyt viime aikoina oon jo vähän pystyny hölläämään, Aurajuustoa tekis kyllä niiin mieli, mutta vielä en oo uskaltautunu sitä syömään :grin

Mulla oli rv 13 asti niin paha olo, että vuorotellen melkein kaikki ruoka tuntu ällöttävän. Eniten on maistunu klementiinit, viinirypäleet, tuore ananas ja jäätelö eli kaikki raikas ja ennemmin makea kuin suolainen. Normaalisti mulla ei makeanhimoa ole ja tykkään enemmän suolasesta ja tulisesta. Nyt on sitten näköjään toisin päin ja kaikki tulinen kuvottaa :yuck:

Lisäks mulla on ollu sitä, että tekee mieli jotain ruokaa, ja sitten kun oon sitä kerran syöny niin en voikaan enää sietää sitä ollenkaan ja se siirtyy ällötysten listaan. Onneks tätä ei ole enää tapahtunu niin paljon kuin pahimman pahoinvoinnin aikaan, mutta kyllä miehellä on ollu kestämistä kun tällasen tuuliviirin kanssa yrittää kauppalistaa miettiä... :joyful:

omppuloinen, eikö pipareita saa syödä? :arghh:

Mää oon pyrkiny noudattaan ohjeita.. Majoneesi on mun heikkous ni siitä en oo alkanu kyseleen ravintoloissa.. Salmiakkia tekisi mieli, mutta oon aatellu kestäväni tämän itsekkään haluni :grin Joulupöydässä lohi tulee olemaan suurin kiusaus!

Inkivääriä saa syyä mausteena, siis mikäli haluaa! Näin sano neuvola;) mä oon syönyt tuoretta inkivääriä, piparia ja glögiä:p

ImageUploadedByVau Foorumi1479645564.446212.jpg
Mä olen välttänyt kaikkea missä on muuta kuin tuoretta inkivääriä. En sitten tiedä miten tuo ohjeistus pitäisi tulkita :D

Takaisin