Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ton inkivääri suosituksen tulkitsen niin että ravintolisiä tai luontaistuotekaupasta ostettavat tuotteet joissa on inkivääriä on "eiei" mut ruuan valmistuksessa on ok... Mut tää o vaan mun mielipide ja jokainen tekee sen päätöksen itse mitä syö raskausaikana;) eihän se tietysti paha oo jos noudattaa "lainkirjainta" tarkalleen, jokainen tavallaan;)
Minä meinasin jouluna syyä kraavattua (siskon miehen kraavaamaa) lohta ja aurapiparia glögillä jälkkäriksi, mahdollisesti myös mäti leivän:p viinin jätän muille, sen verta sentään minäkin noudatan rajoituksia:D

Minun ehottomasti ei listalla on kyllä raaka kala ja liha, nuo pehmiät juustot, alkoholi, tupakka, mitä näitä nyt on. En ihan pilkuntarkasti ees muista tuota kieltolistaa. Inkiväärihomman minäki oon ymmärtäny niinku Äippä että se koskee enemmänki nuita lisäravinteitä jne eikä itessään sitä inkivääriä esim mausteena. Mutta tosiaan jokkainen tekkee niinku ite parhaaksi näkkee :)

Musta myös maalaisjärjellä pärjää pitkälle tässä(kin) asiassa. Mutta ei mitään sitä vastaan ketkä noudattavat suosituksia pilkuntarkasti, ei ole multa pois. :) Toiset tykkäävät ottaa kaiken täysin varman päälle, ja se on ihan fine. Itse en meinaa jouluna graavilohta tai mätiä syödä ollenkaan, en edes pahemmin tykkää. Mutta kohtuudella aion piparia sekä maksalaatikkoa ottaa, en aio tuntea morkkista jos kerran raskausaikana vähän "irrottelee". :p

Inkivääritee- ja ravintolisä sisältää aika paljon enemmän inkivääriä kuin piparit. Ei kai kukaan ihan tosissaan niitä jätä pelkän raskauden takia syömättä...? Tai siis toki kukin saa olla just niin varovainen kuin haluaa, mutta itse aina yritän ajatella näitä hommia vähän käytännön järjellä. Jos piparkakulla saisi aikaan vahinkoa vauvalle, niin olisihan se nyt hyvänen aika uutisoitu aika suuresti.

Mulle aikanaan yksi lääkäri sanoi, että te suomalaiset naiset ootte kyllä sellaisia, että kaikki pitää kieltää, kun ette ymmärrä mitään käyttää kohtuudella. Tällöin siis keskusteltiin maksamakkaran syömisestä. Sen jälkeen olen hyvällä omallatunnolla syönyt maksaa satunnaisesti kaikissa raskauksissa.

Kyllä minäkin oon pelkkiä pipareita syönyt, en oo edes tajunnut että niissä on inkivääriä :D niitä aion kyllä jouluna syödä mutta aurajuustoa en taida uskaltaa laittaa päälle. Graavilohi jää mulla syömättä vaikka äiti sen itse tekeekin. Minä oon aika tarkka, joku toinen ei oo niin tarkka ja kolmas vieläkin vähemmän tarkka, ja pääasia, että kaikki kokee hyväksi sen mitä itse tekee :)

Joku puhu täällä ruuasta nimeltä Härkis. Mitä se on ? (t.kokki :grin)

Tuo graavilohi jouluna tulee kiusaamaan mua varmasti.. Houkuttas, mut mä en viitsi syödä..
Varmaan johtunee siitä, kun viime raskaudessa ahmin melkein pussillisen lakritsia ja heti sen jälkeen mä lähinkin sairaalaan kipujen ja vuodon vuoksi ja keskenemohan se sit tuli..
Juu syytähän ei voi tietää, mut sen jälkeen oon ollu vähän varovaisempi syömisissäni.. :/

Kumma kun tekee mieli aina sitä mikä on kielletty... No lyhyt aikahan tämä raskaus silti on...:)

Mun on ihan hirveästi tehnyt mieli erilaisia keittoja. Parin viikon aikana on tullut syötyä nakki -, jauheliha - ja hernekeittoa. :hungry: Nyt on alkanut tekemään mieli lohta, pitää joku päivä käydä kalatiskiltä hakemassa. :)

Porkkana, raakana ja kylmänä! Namsk:p suklaa on löytänyt tiensä ällö listalle ja hyvä niin, siellä saa pysyäkin ;)

Siis pahin kiusaus on nyt maksalaatikko ja kraavi lohi! Ää en kestä:D tekee kyllä niiiin paljon mieli!

Mulla myös tekee maksalaatikkoa mieli vaikka normaalisti ei tekis. :grin Muistelisin että myös esikoisesta mun teki maksalaatikkoa mieli vaikka muuten en välitä...

Mulla on vieläkin himolistalla kylmät mandariinit ja appelsiinit. Ällötyksiä tuntuu olevan kaikki ruuat.. Varsinkin lämpimät...:wtf:
PAITSI nyt tekis mieli kinkkukiusausta.:rolleyes:

Noniin, oli se pakko pyytää miestä käymään kalatiskiltä hakemassa lohta ja tehdä lohikeittoa, vitsit miten hyvää oli pitkästä aikaa. :p Milloinhan tää keittokiintiö alkaa olemaan täynnä...

Tietääköhän kukaan, onko detoxjuomista jotain haittaa raskauden aikana? :D Mulle on kehittynyt aivan tyhjästä mieletön himo Clipperin Detox-teehen ja en tiedä mitä tehdä, jos en voi sitä juoda!

Minerva minä en kyl jois! Eiks se oo yrtti juoma? Joskus sitä juoneena sitä muistelisin vaikka hyväähän se on:p tai sit kysäset neuvolasta mitä mieltä ne on:)

Tuo sama Detox-tee on minunkin herkkua ja itse en ole juonut. Katsoin sitä pakettia kotona, niin siinä itseasiassa lukee jotenkin ettei suositella raskaana oleville tms.

Takaisin