Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei maistu lämpimät ruuat ollenkaan, mutta huomasin että makaronilaatikko menee alas kylmänä ilman että ällöttää :D ja ah fetajuustokolmio! Oon ollut pitkään vehnättömällä ruokavaliolla mutta nyt tuntuu että jos haluan syödä edes jotain niin noi vehnähötöt menee kyllä alas... saas nähdä millainen turvotus ja iho-ongelmat siitä aiheutuu.. Tällä hetkellä ne vaan tuntuu hyvin pieniltä ongelmilta tän ällötyksen rinnalla :D

Mulla ei tee yhtään mieli mitään makeaa. Ennen raskautta kyllä pystyin syömään suklaataki kilokaupalla. Mut hyvä näin päin :happy: Kahviki on jääny tosi vähälle mut teetä voisin vuorostaan lipittää koko ajan!
Eniten haluttaa kyllä suolasta puolta. Rasvaiset jutut ei niinkään mut perus kotiruuat. Leipää on tullu aika paljon syötyä nyt. Ja sama mikä edellisissä raskauksissa niin mehujäätelöä saunassa! Nam :joyful:

Täälläkin piimä on ollut aika suosittua. Pitääpä ottaa lasillinen. Samoin vauvan soseet. Leipääkin menee (hiivatonta ruisleipä). Sit perusvesi ei mene, mutta kivennäisvesi (kevyesti hapotettuna) menee.

Oikeastaan mitään ällötyksiä ei ole ollut, joten tuskin edes tulee.

Kahvi alkoi yököttää, veks. Viikonloppuista pizzaa lämmitin ja se sula juusto olikin sit aika kuvottavaa... Suklaa ei uppoa, mut karkkia menis - oi saisinpa salmiakkia! Ennen plussaa olin lähes kasvissyöjä, nyt kinkkuruisleipä on ihan parasta. Muutenkin suolaista ja proteiinipitoista menee helposti. Maitoa juon nyt enemmän. Ja appelsiinit. Ah! Syön paljon enemmän kuin aiemmin, vatsa on senkin takia isompi... Kun nyt en onnistuisi kovasti lihomaan heti alussa, ehtii sitä painoa kertyä lokakuuhun mennessä kuitenkin. Nyt hoikka/normaalipainoinen. 6+4

Mä oon ennen kitannut kahvia 3-5 isoa kuppia päivä. Nyt yksikin mukillinen aamukahvia ällöttää. Muutenkaan ei ruoka maistu. Ei vaan ole nälkä, joten jonkinlaista pakkosyömistä harrastan tällä hetkellä. Ehkä se kuuluu asiaan.

Ennen raskautta elämä ilman kahvia olisi ollut minulle silkka mahdottomuus. Viimeisimmän viikon aikana kahvi ei kuitenkaan ole maistunut aikaisempaan tapaan, jos ollenkaan. Suorastaan outo tunne.

Mitään varsinaisia himotuksia tai ällötyksiä ei vielä ole tullut vastaan. Tasaiseen ruokailurytmiin tottuminen on ollut kyllä melkoinen taistelu minulle...

Yli kolmen tunnin ruokaväli huonontaa oloa, eikä tekisi mieli syödä mitään. Mutta kuitenkin syöminen parantaa oloa.
Tekisi mieli syödä vain kaikkea raikasta. Pyysin miestä tuomaan kaupasta kurkkuja, niin kokeilen tehdä kylmää kurkkukeittoa.
Olen syönyt lähes päivittäin itsemaustettua kanaa, mutta nyt se tökkii kaikkein pahiten. Maistuu tunkkaiselta ja paksulta. Perus kaali-tomaatti-kurkkusalaatti upposi paremmin, kun siihen lisäsi raikasta omenaa.

Töissä oli parina päivänä tarjolla viinerit ja kierrepullat. Kas kummaa, että ne ei sitten voineet ällöttää yhtään. Ei kyllä ole mitään himoja rasvaista ja makeaa kohtaan, mutta kaikkein parhaiten nuo on alas uponneet viime päivinä.

Jos tämä ällötys jatkuu, niin ei kyllä voida mennä vanhemmille kylään pääsiäisenä, ellei kerrota ällötyksen syytä. Kun normaalisti siellä ruoka maistuu. Väsyttääkin niin, ettei iltaisin jaksa mitään.

Pahoinvointi pahenee iltaa kohden. Teen päivätöitä, joten harkitsin jo, että nukkuisin illat ja heräisin parempivointisena aamuyöstä. Mutta siirtyykö pahoinvointi sitten iltapäivään?

Mä olin suunnitellut että olisin eilen hakenut päivälliseksi kotiin kiinalaisesta friteerattua broileria ja hapanimeläkastiketta. Mut sit muu perhe oliki jo sopinut muuta. Nyt mun tekee edelleen mieli sitä broileria ja etenkin hapanimeläkastiketta... Mietin pitäiskö vielä lähteä hakemaan kun pikkasen olis nälkäkin... Tää on tän raskauden eka himotus! :D
Ekassa raskaudessa mun teki monta päivää (keskellä kesää) mieli riisipuuroa! Sit kun lopulta keitin sitä itelleni ja söin se tuli kaarella ylös. Sen jälkeen en syönyt riisipuuroa pariin vuoteen...

Janna, kananhakuun vaan, jos kerran himottaa! Täällä tekee hirmusti mieli kaikkea hiilaripitoista, mikä ei ole mulle kovin tyypillistä. Mutta hedelmät ei yhtään vie huonoa oloa eikä helpota kurnimista, joten oon nyt sitten syönyt hedelmien ja kasvisten lisäksi tavallista enemmän leipää, pastaa - ja tunnustetaan, myös roskaruokaa. Sitä onkin tehnyt omituisen paljon mieli...

Juu, kävin jo hakemassa ja nyt on jo purkit tyhjät ja masut täynnä. :) En uskaltanut syödä niin paljoa kuin olis tehnyt mieli kun pelkäsin et tulee ylös... Varsinaista pahoinvointia ei ole vielä ollut mutta huomaan että pitää syödä pienempiä annoksia.

Mun alkoi kaupassa tekemään mieli lihapiirakkaa nakeilla ja sinappukurkkusalaatilla (en ikinä syö lihapiirakoita). Ostin ainekset mutta kotona maistuikin eilinen "fiksumpi" ruoka :)

Mulla on vaan koko ajan hirvee olo ja oon ihan oksentanutkin, esim. Koko eilisen päivän, heti kun söin niin tunti ja oli pakko oksentaa ja taas sama, tätä on jatkunut pari viikkoo... niin sanottuja himoja ei pahemmin oo, mehujäätä ja pakastemarjoja menee, mut mä nyt tykkään niistä muutenkin kauheesti. Ällötyksiä.. LIHA. KINKKU. HYI. nyt rupes tekeen mieli paahtoleipää pelkällä voilla! :p

Mmmm. Ootteko syöny juustopaahtista sillai tosi rapeeks paahdettuna, päälle margariiniä niin, että se vähän sulaa siihen ja sitten juustoa ja suolakurkkua. En syö normisti höttöleipää, mutta nyt tää yhdistelmä on kunkku!

Täällä on ollu rohkaiseva päivä. Ekaa kertaa pariin viikkoon ei lamauttavaa kuvotusta heti aamusta eikä päivällä. Lepo, vapaapäivä ja jatkuva napostelu tehneet tehtävänsä?

(Nessu rv 7+2)

Kaikki erityisen makea ja suolainen ällöttää. Miehen deodorantti, huulirasva(!) ja pesukoneen tiskiaineen haju saa oksentamaan.

Leipää ja karjalanpiirakoita mussutan koko ajan, mutta se kyllä johtuu siitä, että muuten oksennan vähän väliä. Sushia voisin syödä melkeen joka päivä eli se taitaa olla mun himoruoka
Jihaa, tänään oli eka päivä noin kuukauteen kun en oo oksentanut yhtään kertaa työpäivän aikana! Enkä nyt illallakaan eli ehkä se osuus olis pikkuhiljaa loppumassa

Joo, en mäkään selvinnyt koko päivää oksentamatta, illalla tuli sitten kolme kertaa ylös:depressed:

No, ennen pitkää sen on pakko loppua.

Joku täällä puhui kiiveistä ja nyt tekee niitä mieli koko ajan :woot: Mies ei suostunut lähtemään hakemaan.

Takaisin