Himot ja ällötykset

No meilläki siis mies tuo niitä mulle, harvoin ostaa itelleen tai jos, niin sen herkku on yleensä makkarapaketti.
 
Lähetin miehen hakemaan mulle kaupasta tuoreita mansikoita, kun tunnin tehnyt niitä mieli eikä jaksa itse enää saunan jäljiltä mihinkään lähteä :) ja aamuvuoro edessä huomenna niin pitäs kohta mennä nukkumaan, mut jospa oottelen et saan tuhota puol rasiaa niistä mansikoista ennen sitä :D
 
Musta_lammas: oo varovainen mansikoiden kaa... ne kun kiihdyttää aineenvaihdutaa aika kivasti niin voip olla että saat ens yön laukata veskissä :wink
 
Ei haittaa! herään muutenkin joka yö raskauden aikana käymään veskissä vähintään kahdesti niin mansikat on sen arvoisia :wink varsinkin, jos ne kiihdyttäisi myös tuon toisen puolen aineenvaihduntaa, kun ummetusta ruvennut olemaan...
 
Ostettiin tänäänkin mansikoita, kun mies valitti, etten ollut jättänyt sille yhtään vaan olin päivällä popsinut loput jääkaapista :D niin piti sitten taas lenkkeillä lähikauppaan tekosyynä mansikat! Ehkä seuraavan kerran ostan noita vasta ens viikolla, ettei mene ihan mansikkaöveriksi :)
 
Mulla tän viikon himona on ollut sulatejuusto. Se semmonen Aamupala juusto. Paahdettua ruisleipää, rapeaa salaattia, sulatejuustoa ja kurkkkua. Ai että on hyvää!

Ja lisäksi minttusuklaata tekee ihan hirveesti mieli. Sorruin viikonloppuna ostamaan minipätkis pussin ja aattelin et se kestää mulla varmaan pari viikkoa.. Se olikin syöty sitten neljäsä päivässä.. Kaupassakin kun kuljen karkkihyllyn ohi, niin tulee vaan bongattua minttusulkaata. Saa kyllä jäädä kauppaan jos kerran en saa yhtään hillittyä itseäni kotona niiden kanssa.
 
Ihan kamala ketju :wink alkaa tekee kaikkea mieli kun tätä ketjua lukee. Hahah :D "Onnekas" kun olen, niin en radin takia voi herkutella, mut haaveilen täytelakuista, irtokarkeista ja turkkareista. Normaalisti en suklaasta välitä, mut nyt myös pätkikset kuulostais hirveen hyvälle :)
 
Mä oon pari päivää haaveillu porkkanoista ja maksamakkarasta :p Ehkä sit seuraaval kauppareissul tarttuis mukaan (jos muistaa).
 
Himottaa: kaikki leipä erityisesti paahdettuna, kalinka karviaismarja, kirpeät hedelmät, marjat

Saisipa sushia!

Makeanhimo vähentynyt 80% mikä on parasta!
 
Nyt kun luin tätä niin hitto et alko tekee mieli porkkana ja kurkku tikkuja dipattuna johonki sipsidippiin.
Mulla tekee kovasti mieli myös tuoretta itetehtyä sämpylää voilla, juustolla ja tomaatilla, vähän aromisuolaa päälle.
Sit mulla tekee mieli myös keitettyä kananmunaa, leivän päälle ja sapuskan kanssa ois kiva syödä.
Mulla tekee mieli myös mansikoita.
Ja perunamuusia ! Ja kunnon pippuripihviä (kypsää)
Yks päivä grillattu lohikin näytti niin saakelin hyvältä, vaikka en ees kalaa koskaan syö. Mut pitäskö ostaa silti kun tekee mieli, eikä se haitakskaan elimistölle oo.. Ja oi, kylmä kaakao..

Mulla on kyllä radi diagnoosi, mutta vähän kun vaihtelee peruspastaa tummaan ja täysjyvään, leipänä meinasin syödä ruista tai täysjyvää. Annoskokoja vähän pienemmäksi ja sapuskaa useammin. Hedelmiä vähän lisää eikä mitään mäkkihöttöä pitkään aikaan. Ja salmiakistakin pitäs vähän päästää irti.. ei kokonaan mut edes vähän..
 
Mulla tullu himo maksamakkaraan :O yritän kyl syödä sitä vaa kerran päivässä parilla leivällä vaikka tekis mieli syödä useamminkin :D
 
Mullakin on tullut himo kylmään maitokaakaoon. Vähän huono himo kyllä kun maitoallergia eli mahan saa tuolla mukavasti sekaisin ym. Ja tummaa leipää emmentalilla ja kurkulla/tomaatilla ja kaveriksi omenaa menee pari kertaa päivässä vähintään.
 
Mun ruokavalio on kanssa tuon radin takia suht terveellinen josta sitten johtuu varmaan tuo järjetön makeanhimo, toissa iltana tuumasin miehelle että jos ois mättösäkki karkkia kotona niin menis varmaan yheltä istumalta koko säkki, onneksi ei oo muuta herkkua kotona kuin jäätelöä ja tummaa suklaata.
 
Jännä miten ihmisten mielihalut vaihtelee näin paljon.
Mua ei varsinaisesti ällötä mikään, paitsi Lidlin kerrosjogurtti joka on todella ällömakeeta yhtäkkiä. Ennen se on mun mielestä ollut ihan hyvää.
Ja ukkeli tykkää tehdä kaikenlaisia pahanhajuisia asioita, niinkuin kotikaljaa tai taikinajuurta. Yäk miten käyminen voi haista!

Mikään makea ei maistu oikein ja ennen olin herkkujen perään. Erityisesti suklaahimo on hävinnyt ja ennen olisin elänyt suklaalla.

Tätä ketjua lukiessa tuli kyllä kaikenlaisia himoja! Erityisesti nyt pitää saada Oululaisen jälkiuunipaloja. Ja sipsiä ja sippiä.. :D ja kurkkua!

Ensimmäinen himo oli mäkkärin feast ateria. Sitten himoitsin kalkkuna-juusto croissantteja ja viimeisimpänä ollut ruis snacksit! Mutta himo menee yleensä ohi kun on pari kertaa syönyt kyseistä tuotetta.
 
Tätä ketjua ei olisikaan pitänyt katsoa lainkaan... heti tuli vaikka mitä mielihaluja. Erityisesti laurushkaan mainitsemia lämpöisiä sämpylöitä (niin että voi sulaa) alkoi tehdä ihan hirveästi mieli!

Muutoin mitään mielihaluja tai himoja on ollut melko vähän. Ihan alkuraskaudessa tuli hirveä murohimo yhtenä iltana, melkein piti lähteä ostoksille. Lisäksi tekee mieli mansikoita ja ihan tavallista kotiruokaa (tyyliin makaronilaatikko, lihapullat+muusi jne.) tekee mieli. Lämmintä, hyvää kotiruokaa voisin syödä ihan rajattomasti. Pehmistä tekee mieli aina välillä, mutta ei koskaan silloin, kun sitä olisi helposti saatavilla. :grin

Grilliruoka kesäloman jälkeen on ollut :sick006
 
Oon sit jatkanu noiden mansikoiden vetelyä naamariin :D varmaan joka toinen päivä on ostettu tuollanen koppa, mistä oon itse syöny ehkä 2/3 ja jättäny miehelle armollisesti loput, kun ei oo kaikki kehdannu yksinkään syödä. Muita himoja ei ole tullut, mitä nyt enempi on tullut syötyä hedelmiä mm. luumuja. Vieläkin enempi kasviksia ja marjoja haluisin syödä, mut hedelmissä rajoittaa allergiat, etten voi esim. omenoita syödä. Ja appelsiineista ja muista sitrushedelmistä en oikein välitä.
 
Aaaargh, tää ranskishimotus ei vaan katoa! Ja nimenomaan niiden pitää olla niitä rapeita pikaruokapaikkojen uppopaistettuja, maksimaalisen epäterveellisiä ranskalaisia transrasvoineen päivineen. Mitkään omatekoiset lohkoperunat tms. eivät tyydytä tuota himoa, vaikka hyviä ovatkin. Haaveilen ranskalaisista etenkin pakolla järsiessäni raskauden aikaisia inhokkejani, tuoreita vihanneksia.

Onneksi sen verran heikosti tapamuistissa tuo pikaruokapaikoissa syöminen, ettei langettua tule kovin usein. Tänään kyllä olin aivan seitsemännessä taivaassa hampurilaisaterioineni, olisin voinut syödä niitä ranskiksia loputtomiin kun tuntu että niistä tulee vain ja ainoastaan hyvä olo... Ja niin valitettavasti tulikin ruuanjälkeistä koomaa lukuunottamatta. Ei tietoakaan ähkystä tai öklöttävän täydestä olosta.

Onneksi nuo marjat edelleen ovat suurinta herkkua, etenkin hieman kohmeisina. 1-2 200 g pakastepussia menee päivässä suunnilleen. Muuten olisinkin ihan pulassa hevimarjaosaston kanssa, vaikka ennen raskautta sitä settiä meni kaikkiaan 1-1,5 kg päivässä, mutta kun ei nuo vihannekset ilman pakkoa uppoo niin ei uppoo. Mutta kupillinen marjoja, makeutusjauhetta ja loraus kookoskermaa, oioi!
 
Täällä kanssa kauhee roskaruokahimo varsinkin just hamppariaterioihin.. Yrittää muistaa myös syödä kasvispuolta. Tänään laatikollinen mansikoita pakkaseen talvea odottelemaan :D
 
Kovasti tekee mieli intialaista ja muuta maustettua ruokaa, ei niinkään suolaista. Ja myös perinneruoat (?!?) alkaneet maistua, eli kaiken maailman itsetehdyt perunarieskat, karjalanpiirakat, ymsyms.:happy
 
Takaisin
Top