Hermoilut ja pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut L82day :( haleja ja voimia sinne.

Täällä on itsellekkin tänään tuon järkytyksen jälkeen valjennut asian vakavuus. Lopputulos olisi voinut olla todella surkea enkä olisi välttämättä tiennyt sitä koskaan.
Luulen tosiaan että mun kova pääni pelasti mut, kun lähdin yöksi kotiin. Sen takia eri lääkäri katsoi eri laitteella uudestaan. Olisivatkohan osastolla enää edes ultranneet, mene ja tiedä.
En halua edes ajatella seurauksia.
Vastedes minut tutkii aina kaksi lääkäriä sen tästä opin :)

Ehdottomasti Mariska teet hoitovirheestä ilmoituksen! Oliko Turun päivystys? Mulla kaveri siellä töissä ja sano että aina pitää tehdä hoitovirheestä ilmoitus jotta lääkärit tekevät töitään tarkemmin! Siskon tytöltä lähti näkö jouluna ja päivystyslääkäri totes että johtu korvatulehduksesta, illalla sai epilepsiakohtauksen.

Hali L82day ❤️ ja voimia kipuihin sekä jatkoon!

Muokattu viimeksi:
L28day voi ähhh! Tosi kurja juttu :( en osaa sanoa muita kuin että teillä on siellä tosi kauheat hetket nyt, mutta aika parantaa. Koita jaksaa!

L82day, osanottoni :crybaby2On se niin väärin etenkin jos raskaaksitulo on vaikeaa. Jaksamista ja voimia uuteen yritykseen!

Mariska, hui kamala! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin mutta hirveää mitä olisi voinut käydä.

Kannattaa tehdä tosiaan tehdä valitus esim. valviraan tosta väärästä diagnoosista. Ite oon saanut koulutuksen sairaanhoitoalalle ja oon itsekin työskennellyt joskus päivystyksessä mut tosin laboratoriossa. Siel näki erilaisia lääkäreitä ja siel oli valitettavasti sellaisiaki jotka teki väsyneenä ns. liukuhihna-tyyliin töitä.

Työkaverin lapsi sai diagnoosin keskenmenosta kun ei löytynyt sydänääniä vaikka lääkärin mukaan olisi pitänyt kuulua. Lääkäri määräsi kiireiden vuoksi tämän sit seuraavana aamuna tulemaan uudestaan polille ja siel lääkäri totesi heti ettei sydänääniä tulisikaan kuulua vielä koska viikkoja on liian vähän. Päivystyksen lääkäri oli laskenut/ymmärtänyt väärin jotenkin mikä raskausviikko oli menossa.

Tosin joskus tuntuu ettei noista valviraan tekemistä ilmoituksista ole mitään hyötyä. Ku kaveri sai päivystyksestä antibiootteja vaikka oli itse maininnut olevan allerginen ja se lukee hänen tiedoissaan myös. Hän ehti ottaa yhden lääkkeen kun alkoi allergiaoireet ilmetä. Sai onneksi adrenaliinipiikin ja toipui siitä. Valvira totesi ettei asialle tehdä mitään koska virhe ei vaarantanut kaverini henkeä.

Mua pelottaa ja hermostuttaa mun lääkitykset. Just alotettiin biologinen lääke Humira. Pelottaa soittaa lääkärille että mitä se sanoo raskaudesta ja tosta lääkkeestä :sorry:

Pahoittelut L82ady ja pikaista toipumista. Ja Mariska86, tosi karsee juttu siellä päivystyksessä, onneksi kuitenkin päättyi hyvin. Täytyy kyllä näköjään itse olla aika kriittinen, eikä voi aina valitettavasti kaikkea luottavaisesti uskoa, mitä sanotaan. No, pääsääntöisesti kai kuitenkin voidaan vielä luottaa hoitohenkilökunnan ammattitaitoon
Suomessa :)

L82day, halit ja jaksamisia! <3
Katotaan tipunko mäkin ryhmästä heti alkuunsa, tänään alko vuoto. Ei paljon, mutta verta kuitenkin. Mitään kipuja ei toistaiseks ole. Niin vähän viikkoja, et ei oikein kannata lääkäriinkään mennä. Toivottavasti jäis tähän ja kaikki olis hyvin. :/

Täälläkin vuotaa, mutta ei läheskään niin paljon kuin menkkojen aikaan, sellaista ruskeaa vuotoa, eikä satu mihinkään. Epäilen, että nämä on "valekuukautiset" ja alkio kiinnittyy kohdun seinämään. Näin siis jostain luin.

Eikö ne vuodot kuitenkin ollut aika yleisiä. Pidetään kovasti peukkuja että vuodot ovat normaaleja!

Niin mäki jostain googlailin, mutta totta kai niitäkin kokemuksia löytyy paljon, et km alkaa siitä. Mä kerron teille sit miten kävi...

Ymmärrän kyllä että mietityttää, itsellä olis varmasti myös pelokas ja mietteliäs olo.

Myös mulla tuli verta paperiin pyyhkiessä, ja mahassa on pientä menkkamaista jomotusta :( En kestä enään kolmatta keskenmenoa. Ei auta kun odotella väheneekö vuoto vai ei.

Tinakenkätyttö, tsemppiä ja kärsivällisyyttä!
Mun mieltä kyllä keventää se, että voi tänne tulla purkaa nää kaikki inhottavat fiilikset, epävarmuudentunteet ja pelot. Mies antaa tukensa joo, mut ei se ihan sama asia ole.

Takaisin