Hermoilut ja pelot

L82day Hei hauskaa huomata et erooko tulokset vai onko samansuuntaiset :) käsittääkseni muutama päiväkin voi tehdä ison eron.
 
Ituitu, hienoa että kaikki oli hyvin!! L82day, toivotaan hyvää arvoa!

Mulla on mitattu nyt 2 kertaa hCG (yleensä parhaan arvion saa raskauden "kelvollisuudesta" kun näkee nouseeko arvo niin kuin kuuluu), ensin 4+2 ja sitten 4+6. Eka oli 423 ja toka 2751. Eli molemmat selvästi enemmän kuin olisi "tarvinnut" olla ja noussut vielä nopeaa tahtia. Sikäli kaikki siis näyttää hyvältä. Kyllä tuo helpottaa kovasti ainakin mun stressaamistani. Me saatiin julkiselta mittaukset kun kerran hoidoissa ollaan niin kuuluu siihen.
 
Joo, ilmeisesti mulla pitäisi olla jotain 18-7300 välillä tässä vaiheessa, jos oikein katsoin sitä viitearvotaulukkoa. Tänään oli siis 5+2.
 
Pixieg hyvältä kuulostaa! Itelläkin kun on taustalla se kesk.km niin mielellään menen verikokeeseen ja varhaisultraan ja varmaan vielä jossain välissä 4d ja tahtoo oman kotidopplerinkin:-)
 
Joo kaikki mahdolliset ja mahdottomat ultrat tänne kiitos! Ja kotidoppler oli ihan pelastus viime raskaudessa, ainakin kunnes liikkeet alkoi tuntua. Sitten ei se zumba mahassa lakannutkaan ennen synnytystä niin ei tarvinnut enää doppleria :joyful: Mutta tosiaan, liikkeet kun tulee vasta toisella kolmanneksella niin ehtii ainakin kuukauden doppleroida!
 
Hei! Liityin nyt ekaa kertaa tänne. Ensimmäistä lasta odotan ja hermoilua aiheuttaa kaikki. Eilen sain sitten pelätä kunnolla kun tuli veret housuihin. Mutta tänään pääsin yksityiselle ultraan ylimääräisenä potilaana! Kiitokset lääkärille :) ja siellähän se sydän sykki, niin pieni mutta niin ihana. Helpotti omaa oloa paljon enkä kadu ollenkaan vaikka rahaa paloikin. Nyt vaan jännäillään seuraavaan ultraan :) viikkoja tasan 6 tällä hetkellä.
 
Moikka ituitu! Sain verikokeen tuloksen. Onnittelivat raskaudesta:-) hcg arvo oli 68,5. Kun kyselin, että eikös tuo ole vähän alhainen ja pitäisikö tehdä hetken päästä uusintatesti niin näkisi miten se on kehittynyt, niin sieltä sanottiin, että ei ole tarvetta. Sellainen tehtäisiin jos olisi jotain hälyttävää, mutta kun viitearvot ylittyy (18-7300) niin varaamme suoraan varhaisultraan ajan. Kuulemma jokainen reagoi niin yksilöllisesti, joten tämä arvo oli ok. Varhaisultra tehdään 2vkon päästä 7+4. 7 vkoa tulisi kuulemma olla kasassa, ennen kuin kannattaa ultrsta. Kehoitti rauhoittumaan, olemaan onnellinen raskaudesta ja olla lukematta nettiä liikaa:-D as if... silti mun tekis mieli mennä täs välis vielä uuteen verikokeeseen, että näkis veriarvon kehityksen.
 
Mua piinaa nyt kivut :sad001 Koskee alavatsaan ja säteilee reisiin.
Niin muistuttaa edeltävistä km:sta että hirvittää :sad001
Ei nää mitään hullun hurjia kipuja ole mutta kuitenkin.
 
Mariska86, toivottavasti kivut hellittävät!

L82day, toivottavasti ultrassa on sitten kaikki hyvin. Pikkuisen matalalta tuo arvo minun korvaani kuulostaa, mutta jos sulla on epäsäännöllinen kierto niin raskaus voi tietty hyvin olla alkanut myöhemmin kuin arvelet. Ja jos kerran vaan onniteltiin raskaudesta niin ei kai siinä sitten mitään :)
 
Tänään sain sitten ultran jälkeen lähetteen ekks:sään ja siellä todettiin kohdunulkoinen, nyt vaan sitten seuraillaan laskeeko hcg 66:sta ensiviikkoon mennessä ja katsotaan joudutaanko ryhtymään toimenpiteisiin. Propsit aivan ihanille lääkäreille ja hoitajille! Eiköhän tämä tästä, uutta yritystä sitten muutaman kk päästä mahdollisesti :)

Turvallista odotusaikaa kaikille ja parempaa tuuria kuin meille :)
 
Mun mielestä taas ihan liika kontrollointi kannatta jättää ja yrittää keskittyä johonkin aivan muuhun.. Jos on jotain häikkää niin eipä sillekään mitään todennäköisesti voi. Itseä pelottaa kauhiasti, että onko tämä vain jokin tuulimuna tms. Mut eihän tässä auta kuin ootella ja toivoa.
 
Mariska86 toivottavasti siellä vain kohtu kasvaa..

miur olipas ikäviä uutisia:-( pahoittelen ja ei muuta kuin uutta yritystä kun siihen asti pääsette!

Pixieg niin ne sieltä sanoivat eivätkä ensin olisi edes hcg arvoa sanoneetkaan, mutta kun kysyin. Ilmeisesti tuo arvo voi olla aluksi hyvinkin matala ja kehittyä sitten kuitenkin - ei auta muukuin luottaa ja toivoa nyt niin.

Siira olet ihan oikeassa ja tuo se viesti oli myös hoitajaltakin, notta ei kun odottamaan.. sitä vaan kun ei millään malttaisi odottaa, että voisi luottaa lopputulemaan...vaikka varmaan sitä miettii koko raskauden ajankin ennen kuin se käärö on oikeasti käsillä. Täällä on kiva kun voidaan hermoilla yhdessä:-)
 
Pahoittelut Miur :hug013Voima haleja sinne ja tsemppiä uuteen yritykseen sitten kun olet valmis :Heartred

Täällä kivut helpotti yöllä, silti jäi paniikki päälle :sad001 Itkut tuli itkettyä jo yöllä. Nyt jännitetään sitten mitä tuleman pitää :sad001

Tsemppiä kaikille !! :)
 
Miur pahoittelut minultakin. Uusi yritys oli ainakin itselläni paras lääke suruun.
Ja L82day siis koska noi on täysin siin skaalassa noi arvot missä pitääkin niin en mä olis kauheasti huolissaan.. noi hormooniarvot on ihmeellisiä ja ne pompsahtaa parissa päivässäkin ihan hurjat hypyt.
Varmasti kaikki on just niinkuin pitää :)
 
NONIIIIN, nyt te varmaan nauratte mulle mutta mistä muualtakaan tätä voisin kysyä :D elikkä: tossa jotain topicia selatessa tuli nyt sellainenkin tieto vastaan että kynsiä ei saa lakata raskauden aikana. Noh, tilannehan on se, että otin viime kuussa Thaimaassa jotkut todella tujut ja pysyvät geelaukset varpaankynsiin joiden en usko lähtevän muuta kuin kasvamalla pois :D eli mitä mä nyt niille teen? Meneekö niistä nyt koko aika jotain myrkkyä vauvaan ääk. Vai oonko mä nyt vaan kajahtanut näistä kaikista rajoituksista?
 
Ituitu kiitos ihanista sanoista, näin itsekin toivon. Nyt kun kehotusten vastaisesti tullut surffattua aiheesta netissä, nii tosiaan kaikki on mahdollista - pienillä hormoniarvoilla terveen lapsen syntyminenkin. Kuulemma juuri se alkion kiinnittymisajankohtakin on voinut tapahtua hitaammin, mikä voi vaikuttaa hcg arvoon. Kuulemma sen takia ei netin mukaan teetetä uutta verikoetta, kun sekään ei takaa mitään, vaan on varmempi tutkia ultralla.
En ole koskaan kuullutkaan tollasesta kynsijutusta - kaverit kyllä laitattaneet geelikynsiä raskauden aikanakin.
 
Juu mua vkl ultrannut kätilö sanoi myös sitä, että vaikka ihmiset usein on aika varmoja juuri tietystä ovulaatiopäivästä niin todellinen hedelmöittyminen on voinut tapahtua vaikka vajaa viikko luultua myöhemmin.
 
Ainiin ja geelithän mä riivin tossa hätäpäissäni terävillä saksilla irti itse :D tosi järkevää mutta hätä ei lue lakia
 
Takaisin
Top