Hermoilut ja pelot

Mä en omalta osaltani halua pelotella, mutta aiheesta lukeneena suosittelen erilaisia stressinhallintakeinoja - raskauden aikana ja muutenkin. Olen itsekin vasta alkanut perehtyä asiaan enemmän ja uskon että erilaiset rentoutus-, meditaatio- ja mindfulnessharjoitukset tuovat apua. Alan kirjallisuutta, kursseja ja jopa kännykkäsovelluksia löytyy jo aika hyvin. Entä jos juttelisi neuvolassa peloistaan, ettei jää yksin asian kanssa? Googlauskielto on kyllä hyvä, koska sinne päätyy yleensä ne harvinaiset ääritapaukset. Summa summarum, ihminen voi oikeilla keinoin oppia hallitsemaan ajatuksiaan, jolloin tuo pelko ja stressi lievenee. Toki kukin stressaa ja huolehtii sen verran kuin se on itselle luontaista. Koen vain nuo harjoitukset ja rahoittumisen erityisesti raskauden aikana tärkeänä, koska silloin noita pelkoajatuksia voi tulla ymmärrettävästi normaalia enemmän. :)
 
No nyt pelkään minäki! Tänää alko päivällä vuoto ja jatkuu edelleen. Ei tuu nyt iha valtavasti, muttei kyllä tuhruakaa. On myös kuukautiskivut. Ärsyttää tiedottomuus, ku täytyy vaa ootella. Täytyy varmaa soittaa ens viikolla neuvolaan, et voisko tsekata. En aio minäkää mennä sinne "onnellisena" täyttämään papereita varulta, kun pelkään käyneen nyt huonosti.
 
Voi Meli. :/ Toivottavasti olisi harmitonta ja asiaan kuuluvaa eli kaikki hyvin. Tsempit viikonloppuun! Tiedottomuus on kyllä pahinta. :/
 
Melille halaus :hug013 Vuoto alkuraskaudessa voi olla normaalia, epätietoisuus on kyllä kurjaa. Koita ottaa rennosti viikonloppuna.
 
Kiitos tsempeistä! Edellee tulee verta. Määrä ja kivut on niinku ois kuukautiset.. Vissii kuitenki positiivista, etten oo huomannu mitää suurempia hyytymiä tms. Ei auta kun ootella ja koittaa relata.
 
Voi hitsi. Monta viikkoa sulla onkaan plakkarissa Meli? Saitko kuinka hyvän plussan raskaustestiin? Täältä on mun mielestä vaikea löytää käyttäjien edellisiä viestejä..
 
Suunnilleen 6+0, tai pari päivää vähemmän. Sain mielestäni iha selkeen viivan, pikkusen haaleempi ku testiviiva.
 
Nyt mie oon täälä murehtimassa ku muut yrittää iloita ja olla stressaamatta :smiley-ashamed008:happy118
 
No mutta hermoile pois! Epätietoisuus on ihan syvältä. :confused013Vertaistukeahan täällä ollaan hakemassa ja kaikki meistä murehtisi, jos vuotoa tulisi. Toivottavasti loppuu pian!
 
Meli murehdi rauhassa, täällä ollaan ja kuunnellaan :Heartred Haleja vielä :hug013
Se on niin kurjaa kun tuossa tilanteessa ei tosiaan voi kun odottaa :sad001 eikä ne neuvolassakaan mitään tee, käskevät vaan seurata.
Voin kokemuksesta sanoa että tuo epätietoisuus on kaikista kurjinta.
Toivon todella kaiken olevan hyvin siellä ja pikkuisen olevan matkassa :Heartred
 
Täältä myös hurjasti tsemppiä Melille! Ja tosiaan, älä siitä ainakaan stressaa, että täällä murehdit, sitä vartenhan nää keskustelupalstat on, että voi avautua asiasta kun asiasta muille, jotka samanmoisessa tilanteessa.
 
Nyt alkoi täälläkin pelottaa todenteolla. Heräsin äsken (00.30) tosi kovaan alavatsa ja selkä kipuun.
Nyt koskee juuri sillä tavalla kun menkat ois pahimmillaan. Ai hitto.
Vielä ei näy vuotoa, mutta pelottaa että näillä poltoilla se on väistämätöntä.
Just kun mies on kaverinsa kanssa ulkona ei hiton hiton hitto. :/
Ihan kauhea olo. Ei auta muu kun odottaa aamuun ja katsoa jos poltot vielä jatkuu että soitanko päivystykseen .
Näinköhän ne ultrais siellä vai käskevätkö vaan odottaa.
 
Koita rentoutua ja nukahtaa, jos mitenkään pystyt, ituitu. Se kipu voi myös liittyä siihen, että elimistössäsi tapahtuu muutoksia raskauden vuoksi. Minullakin on ollut kuukautiskivun tapaista kipua tänään ja selästä alaraajoihin säteilevää särkyä. Kävin iltalenkillä ja nyt kivusta ei ole jälkeäkään.
 
Huomenta !

Saiko ituitu nukutua? :) joko helpotti?
Kivutkin osin kuuluvat alkuraskauteen.
Täälläkin välillä juilii vatsaa ja esim yskiminen aiheuttaa voimakkaita repäisykipuja. Voimahaleja :hug013

Mites muiden sunnuntai on alkanut ? :)
Täällä herätty kauheaan tuuleen, tai no isäntä nukkuu vielä tyytyväisenä. Itse nukahdin ysiltä ja nyt jo keikun pystyssä.
 
Voi ituitu, mä toivon ja uskon että se on normaalia! Mulla oli ekassa tosi kovia kipuja, en pystyny edes kävelee vaan piti kaksin kerroin olla. Siitä ne helpotti, mutta ymmärrän et huolettaa!

Josta omaan huoleen :/ mun raskausoireet hävii häviämistään. Mulla oli viime viikolla plussan aikaan enterorokko, ja jostain löysin et saattaa aiheuttaa keskenmenoja. Hormonithan ovat nousseet digin mukaan, mutta nyt nännitkin on ihan tosi tosi tosi vähän kipeet. Alavatsassa ei mitään menkkatuntemusta enää, jotain pienen pientä vaan välillä jos sitäkään. Eilen eto kyllä hetken. Mua pelottaa, olin aluksi niin yllättynyt ja ajatukset sekasin, että nyt joku rankaisee, "mitäs et ollu aluksi niin innoissaan, hähä". Olis hyvä jos vaan taustailisin, mutta katsotaan..
 
Takaisin
Top