Terveisiä äippäpolin kokoarviosta!
Arvion mukaan meidän vauva on nelikiloinen, pitkä ja hoikka vauva kuulemma (eli tulee isäänsä, joka on 190 cm). Oikein mukava lääkäri. Ehdotti heti, että voitais käynnistää pe tai ma. No, perjantaiksi sovittiin käynnistys - siihen asti annetaan luonnolle aikaa hoitaa homma itse. Kohdunsuu oli sentin auki eli jotain on tapahtunut ja viime yönä tuli tunnin ajan säännöllisiä suppareita. Mahdollista on siis, että ihan itselläänkin käynnistyy.
Vauvan syke oli hyvä, 122-170. Mun pissat ok ja verenpaine 112/73 eli kaikki kunnossa. Olin ihan varma, etteivät käynnistä, kun on tiedossa on , että mulla on ns. tilava lantio. Saattaapi olla siis lääkäristäkin kiinni se, kuinka helposti käynnistykseen suostuu. Mulla on siis pe tasan viikko laskettuun aikaan. Lääkäri oli tosi mukava (TAYS) ja varmasti näki musta jo päälle, että alkaa aika tuskaista olemaan tämä oleminen. Ja mitä sitä turhaan kasvattamaan valmista vauvaa enempää!
Täytyy sanoa, että olo on jotenkin ihanan autuas nyt, kun tietää, että viimeistään perjantaina aletaan tositoimiin. Sitähän ei tiedä, kuinka nopeasti synnytys sitten käynnistyy, 1-3 päivän sisällä yksilöstä riippuen. Mutta siis olen todella helpottunut ja tyytyväinen tähän tilanteeseen
Ai niin, meinasi unohtua - Nasu83:lle huikeasti onnea pienen tytön johdosta ja niina88:lle isot poikavauvaonnittelut!