Helmivauvojen ihanaiset odottajat

nyt on sitten käyty neuvolassa:
 
paino +930[:-]
pissa -+
verenpaine 128/66
SF 33
sykkeet+140
liikkeet+ (en kyllä ymmärrä miks ei ole ++ kun neuvolatäti nauroi mulle siine kun näki miten mun maha hyppi)
Ja taas sain lähetteen sokeri rasitukseen. kun tuli nyt toi +siihen näytteeseen ja kysy multa että olenko syönyt jotain makeeta niin en kyllä ollut syöönyt kun täysviljamuroja kun yleensä olen syönyt hedelmiä ennen neuvolaan. toivottavasti ei nyt enään iskis mikään myrkytys.
 
Nyt sain sitten arviota siitä painosta että tulisi olemaan noin 3500g kun syntyy
Ei ollut vielä kiinnittynyt eikä laskeutunut. mutta sano kyllä että jos lapsivedet menee niin ei suosittele mitään tasajalka hyppyjä ellei ambulanssi odota pihassa[:D]
Huomenna pitäis mennä johonki ihmeen imetyskeskustelu juttuu. onks kukaan muun käynyt kuuntelemassa sellaista?
Niin ja nyt sanottiin että olis ihan hyvä käydä tutustumassa siel kättärillä mutta einut ongelma on se että mies pääsee aina niin myöhään töistä että on hankala päästä sinne
 
Täällä alkaa olla monella jännät paikat! Ja onnea kaikille jo maaliin saakka päässeille [:)]

Itse olen ylltyksekseni huomannut, että mulla ei ole ollut yhtään tylsää äitiyslomalla. Olen hyvin viihtynyt kotosalla ja tehnyt pieniä kävelylenkkejä ja nautiskellut mukavan lepposista päivistä. Tällä viikolla on alkanut tulla turvotusta. Nakkisormet ja varpaat tuntuu hassulta. Välillä väsyttää kauheesti ja pääkipua ja vähän huonoa oloa, mutta muuten ihan hyvin olen voinut vielä.

Mukavaa loppuodotusta kaikille!!!
 
Onnittelut vauvan saaneille[:)]
 
Hitsi kun käy päivät pitkäks. mä nään jo unta siitä että oilis töissä ja viel kaiken lisäks herään siihen että mietin etten voi tehdä töitä kun olen äitiyslomalla ja olen perumassa vuoroja[:D]
Nyt meinaa sitten kaupanpäälle iskeä flunssa, ja jotenkin paha olo. onko muilla ollut sellaista oksennusolo loppu ajasta?
No toivottavasti ei menis enään kauan.
 
Täällä taas. Olen lenkkeilly, harjannu koiran+leikannu tassukarvat ja ripset+putsannu korvat+leikannu kynnet, siivonnu, pessy pyykkiä, neulonu, askarellu.... Ai miten niin aika käy pitkäks? [:D]

Täällä ei siis taaskaan muutosta mihinkään suuntaan. Yks rauhallinen yö taas takana. Plaah. Taitaa mennä keskiviikkoon asti näin, sitten polille ja toivotaan että käynnistäisivät...

rocks kyseli pahasta olosta, ja mulla ainakin vaivannut nyt viimesen kk (?) sellanen oksettava olo. Närästää, tuntuu et jos on pää "alaspäin" niin tulee kaikki ulos ja ei tee mieli syödä..

Joopa joo. Tälle päivälle olis tiedossa kauppareissu, jee! Jotain ohjelmaa sentään...
 
Täällä pesty mattoja,sauna,vessa,imurointia,uunin putsausta.... huoh.. EI ainuttakaa supparia... Nukuinki 14h yöunet [:@].... KOKO AJAN pyörii pääs joko,joko,joko... ja pelottaa samalla.. mut on niiiiiii kärsimätön olotila. Oisivatpa valehelleet ton LA vaikka viikolla yli [:D] tää tekee ihmispolon hermoraunioks.
 
Onkos kenelläkään ollut nyt loppu vaiheessa sellaista että alkais pyörryttää kauheesti? mulle kävi niin eilen ja tänään tulee aivan kamala hiki, alkaa tärisemään ja tuntuu että pyörtyy. En nyt oikein tiedä että pitäiskö huolestua.
 
Milloin oot Rocks käynyt neuvolassa mittauttamassa paineet?
Toivottavasti kaikki on kunnossa. Mutta kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, että voivat varmistaa ettei ole raskausmyrkytystä. Tärkeimmät vinkit siitä saadaan ihan perus pissanäytteellä ja verenpaineen mittauksella.
 
Eilen kävin neuvolassa  ja paineet oli oikeestaan parhaat koko aikana. pissanäytteessä oli sokeri+
 
rocks: Mulla on raskausajan diabetes ja toi tärinä ja pyörrytys sopis ihan sen oireisiin (joita mulla tosin ei oo ollut missään kohtaa), eli sulla saattais olla laskenut verensokeri liian alas tai noussut liikaa... Hikoilusta mulle sanottiin et saattaa tulla kylmä hiki jos sokerit laskee liikaa. 

Joka kerta kun oon maininnut et mua on huipannut on eka kysymys ollut aina "oletko juonut riittävästi?".
 
rocks: Saattaa johtua siitä että kohtu painaa isoja verisuonia ja häiritsee veren palaamista sydämeen. Mulla on tuota oireyhtymää etenkin jos selällään joudun olemaan (neuvolassa tunnustelut ja sf-mittaus on aika hurjia nyt...). Helpottaa asennon vaihtaminen. Samoin saattaa tommonen olo tulla helposti jos joutuu kököttämään paikallaan vaikkapa kauppajonossa. Helpottaa jos liikehtii vähän. Ja välillä ihan janosta tulee tommonen olo (mulla ainakin uppoaa vettä monia, monia litroja päivässä).
 
No mä olen jo kerran käynyt ne sokeri testit mutta mitään ei löytynyt, nyt sain uuden lähetteen mutta Korson labra toimii niin hienosti ettei siel vastata puhelimeen[:@]
 
Rocks Poiminto vau.fi sivuilta: "Onko olosi kehnonlainen, voitko pahoin ja huimaako sinua makuuasennossa? Se on normaalia ja sitä kutsutaan vena cava -syndroomaksi. Painava kohtu painaa suurta verisuonta selässäsi ja hidastaa veren virtaamista takaisin sydämeesi. Tämä ei ole vaarallista, mutta joskus sangen epämiellyttävää. Monille paras makuuasento on vasemmalla kyljellä, koska se vaikuttaa vähiten kehon verenkiertoon."
 
Mulla myös tulee tärinää ja todella ahdistavaa oloa aika ajoin, mutta olen sen yhdistänyt syömättömyyteen. Kun saa jotain suuhunsa, niin puolen tunnin sisällä helpottaa. Välillä myös pahoinvointia, mutta siitä luin jostain, että kuuluu asiaan loppuraskaudessa, kun synnytys lähestyy.

Mulle paras asento on oikealla kyljellä. Mulla on vasemman rinnan alla ajoittain "puutunut kohta" (en osaa paremmin selittää, tuntuu sellaista epämiellyttävää kihelmöintiä) ja se pahenee, kun makaa vasemmalla kyljellä.

Enää ei riitä se happi, minkä nenän kautta saa. Joka yö kun herää (sellaset 2-4 kertaa), on kuolat poskella ja tyynyssä.

Tsemppiä kaikille LA:n ohittaneille!! Ja tietysti kaikille muillekin.. Ehkä jo ensi yönä alkaa tapahtua!! (en tiedä, miksi yhdistän synnytyksen käynnistymisen automaattisesti yöhön, sehän voi alkaa koska vain) [:)]
 
No meille on tulossa megavauva. Sen painoarvio on nyt 3,4kg. Oikein päin se on kohdussa mut noussu taasen ylös. N. kahden viikon päästä uus aika äippäpolille ja sit luultavammin käynnistelevät, lääkäri sano, et mitä suotta se on siellä loppuu asti ku kasvaa vaan.

Minkä verran suurinpiirtein kasvaa viikossa? Onko kenellä käynnistetty, miltä se tuntuu?
 
Taitaa  olla kyllä nyt kaikki helmivauvat vatsassa viihtyvää väkeä. Eilen iski ittelleni jotenkin sellanen epätoivo että tää vauva ei ennen maaliskuuta synnny[8|]
 
SoHeRa sulla on mun miehen kanssa samallainen ajatusmaailma että synnytys alkaa yöllä ja vauvat syntyy aamulla[:D]
 
Sipster: Ihan normaalikokoinen vauveli sinulle on tulossa. [:)]

Jos baby kasvaa normaalisti, niin vauveli on korkeintaan 4-kiloinen syntyessään 40-viikkoisena.
Ja se on ihan ok paino. Oma muksu painoi suurinpiirtein samanverran viikon 37 painoarviossa.
 
Takaisin
Top