Helmivauvojen ihanaiset odottajat

hei vaan kaikille!
Ilmoittelen että 4.2. meidän "pertsa" tuli maailmaan klo:06:55 käynnistyksen kautta.
Korkean kipukynnyksen takia ei liiemmin tuskia alussa edes ollut tai oikeastaan mikään kohta ei ollut ns. "ylitsepääsemättömän hirveä" mitä olin kuvitellut.
3.2 alkoi supistuksen klo:17.00 ja synnytyssaliin siirryttiin 01.00 ja ponnistamaan pääsin 05:55 ja ponnistelin sen tunnin kunnes poika synty.
2870g ja 47cm py:34cm [:D]
Sain ite epiduraalin ja ilokaasua ja ponnistusvaiheessa puudutuksen ja leikkasivatkin sitten että tikkejä tarvittiin mutta hyvin meni eikä ollut niin kivulias kokemus kuin kuvittelin. Tsemppiä kaikille vielä odottaville! Hyvin se menee!! Minäkin synnytyspelkoinen ja selvisin![:)]
Huomenna täältä ehkä kotiin päästäänkin jo.
 
Hei vaan!

Hyvin tuntuu vauva masussa viihtyvän joo...

Yöllä oli tunnin verran todella kivuliaita supistuksia taas viiden minsan välein mutta loppuivat kuin seinään [:@] ja tänään on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta onhan tässä päivää vielä jälellä jos poitsu meinaa laskettuna aikana tulla maailmaa kattelemaa [:D]. Eipä mullakaan muuten mitään kiirettä ois mutta kun nää lonkkakivut alkaa olla sitä luokkaa että just pääsee sängystä raahautumaan vessaan ja tähän koneelle (täs on kaikista paras paikka istua)

Eilen saatiin poitsun tavaratkii jo paikoilleen, että senkää puoleen ei enää olis mitää paniikkia.

Voimia kaikille, nautitaan nyt näistä isoista vatsoistamme vielä nämä viimeiset hetket, kohta niitä voi olla jo ikävä [:)]

Ja paljon onnea kaikille vauvautuneille [:)]

 
ONNEA Hallitukselle ja Riiuzkalle pikku nyyttien johdosta!!![:)]
Itellä vielä 2vkoa H-hetkeen, eikä kyllä vielä paljo minkäänlaisia tuntemuksia.. vaavi on terkan mukaan laskeutunu alas, et tossa hollilla ois vissiin jo tulollaan[:D] Mutta täytyypi viel sit naatiskella tästä "isosta olosta". tai tiiä sitte miten pian päätää ulostautua[:D] 
nyt mussuttaa pizzaa, namii!!
 
Kiitoksia onnitteluista. Maanantaista täällä ollu ja tieto tuli että ainakin kaksi yötä vielä. Poika ihan keltainen ja joudun pumppaamaan maitoa itse ja syöttävät korviketta.. huolestuin jo tänään kun melkein 5h nukku vaan yhteen putkeen ja sanoivat sitten että johtuu tuosta keltasuudesta ettei jaksa muuta ku nukkua niin nyt seuraavat tilannetta sen pari päivää jos tuo keltaisuus häviäisi ja mulla alkas maito nousta, mutta perhehuoneessa oltu jo yks yö ja vielä se pari ainakin saadaan leikkiä kotia[:)]
Tuosta käynnistyksestä vielä että olisivat kotiin lähettäneet seuraavana päivänä ellei olisi poika alkanu syntyä.. onneksi tuli sitten niin ei tarvinnut myöhemmin tänne takas tulla.. kiva toisaalta kun saa nyt levätä täällä ja apuja saa tosi paljon, mutta kyllä tuo on kotiin jo ikävä.. tuntuu että maanantaista asti on kulunut ikuisuus kun täällä olen ollut.
 
onnea Hallitus ja tuore perhe [:)] <3

mulla karsea pääkipu vaivannu tän päivän.. monen viikon alhaset v.paineet oli tänää 126/87 ..hmm.. ja silmissä vilisee hopeita viiruja jos istuu pitkään.. saas nähä ettei olis mitää myrkytysvaaraa..eikai viel näil oireil?
ei yhtään supistusta edelleenkään..huoh... odotellessa.
 
Tää kävi just hakee pussillisen lakuja. Testataan nyt sekin sitten [:D] Kohta alkaa keinot loppumaan.. Oon kyllä aika lailla asennoitunu jo siihen, että menee keskiviikkoon asti (sillon aika polille). Kuitenkin jossain alitajunnassa toivoo, et käynnistyis itellään... Odottaminen ei oo mua varten!! :D

Onnea hallitukselle perheenlisän johdosta!
 
HelmiMasu: Mulla epäiltiin raskausmyrkytystä ja oireet oli vähän samankaltaiset kuin sulla. Tosin mun alapaineeni oli yli 100. Verikokeilla sitten varmisteltiin, että missä mennään. Ja pääsin siinä mielessä vähällä, että ihan pelkällä levolla veriarvot ja paineet asettuivat. Eli käytönnössä 2 päivää ihan vuodelepoa. Nyt sitten paineita ja pissiä tarkkaillaan pari kertaa viikossa neuvolassa.

Jos susta tuntuu pahalta, niin kannattaa soittaa synnärille ja kysyä mitä mieltä he ovat tilanteesta. Sellaisen neuvon ainakin mä sain, että jos on kurja olo, niin mieluummin turha soitto tai käynti, kuin kotona arvailua.

Voihan olla, että sun pikkuruinen päättääkin tulla nyt maailmaan. Pidän peukkuja sinulle!
 
Hello hello!

Johan alkaa vauvoja tupsahdella tähänkin kuuhun oikein urakalla.. Onpas prinssivoittoista tää alkukuukausi, ei taida olla kun yksi prinsessa vasta saapunut.. [:)] 
Onnea hurjasti vauvansa jo saaneille.

Täälä kaikki yhes koos.. TTU!! TANA!! KELE!!!!!!!!!!
 
Heippa kaikille ja onnea jo nyyttinsä saaneille!! [:)]

Tänne syntyi pieni prinsessa 1.2. klo 4.37, 3555g ja 49cm. [:)]

Eilen kotiuduttiin kun ekaksi piti saada tyllerön verensokerit kohdilleen kun olivat liian matalalla, ja sitten tuli keltaisuutta ja oltiin vuorokausi valohoidossa..
Ei mullakaan mitään suurempia ennakoivia "oireita" ollu, edellisenä päivänä vähän nippaili mahaa. Pe-la välisenä yönä meni sitten lapsivedet ja aamulla käskivät mennä laitokselle. Lauantain odottelin osastolla käynnistymistä ja la-su yönä siirryttiin synnytyssaliin ku alkoi tulla kipeämpiä supistuksia. Synnytyssalissa oltiinkin 27 tuntia, ja synnytyksen laskettiin kestäneen 22h 25min. Imukupilla piti avustaa ja väliliha leikata, ihan hyvin on lähteneet paranemaan, lääkekuurille kuitenkin jouduin ja sehän tietenki vaikuttaa tyllerön mahaan. Tässäpä "lyhykäisyydessään"... :)
 
HelmiMasu:
Tosiaan, kuten Maippikin sanoi, raskausmyrkytyksen suhteen huolestuttava alapaineen raja on vasta 100 (tai oikeestaan 105), ja yläpaineen raja 170.

Mutta jos tuntuu että noita muita oireitakin ilmenee, just esim. noi näköhäiriöt, niin kannattaa soittaa arkena neuvolaan, ja muuna aikana synnärille, ne kyllä tietävät missä kohtaa kuulostaa huolestuttavalta, ja pyytävät tutkimuksiin (ultralla katsotaan sikiön napanuoran virtaukset, yms. ja myös verikokeita voidaan ottaa.)

Mutta ainakin mun kohdalla vielä paineet tyyliin 98/160 (huom. mulla ei siis koskaan ole ollut valkuaista pissassa) tarkoittivat pelkkää verenpaineen kotimittailua (yli kuukausi mentiin vain näillä kontrollimittauksilla), ja vasta tosiaan kun tota korkeaa verenpainetta jatkui pidempään, niin sain lähetteen äitiyspolille. Mulla siis ei kuitenkaan missään vaiheessa ole todettu raskausmyrkytystä, ja vauvalla on ollut koko ajan kaikki hyvin, olen muutamassa kontrolliultrassa näiden verenpaineiden vuoksi käynyt viikon välein.

On myös ihan yleistä että loppuvaiheessa verenpaine hiukan nousee. Mutta tosiaan sitten jos alkaa mennä tuonne huolestuttavan rajoille, niin asiaan kyllä ihan varmasti neuvolassakin puututaan. Ainakin täällä mun mielestä tosi herkästi tutkitaan :)
 
Takaisin
Top