Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Mie pääsin äitipolille ku sf-mitta on ollu 36cm rv 35+4 saakka ja sit se ei tuntenu mite peri vauva oli tuolla. Ja sanoin sille neuvolatätille etten luota siihe tän alueen lääkärii ku on sössiny kolme kertaa mun asiat, onn kolme kertaa käyny koko lääkäril. Mut oisin menny yksityiselle jos en ois päässy tuonne äipäpolille. Uus aika on 19.2 ja sit ilmeisesti käynnistävät.

Nyt tää lähtee neuvolaa...
 
Silmu: Meillä teki neuvolassa lääkäri rv35 alustavan kokoarvion käsikopelolla lasketulle ajalle. Ei siis mikään kovin varma ennustus <:) Muuten kokoarviota ei meillä päin tehdä ellei ole aihetta epäillä että olisi normaalia pienempi tai suurempi. Silloin pistetään lähetteellä äitiyspoliklinikalle.
 
Silmu, mulla on kanssa oikeastaan koko raskauden ajan sf-mitta huidellut yläkäyrällä, viimeksi neuvolassa 37+4 mitta oli 36cm. Itse olen kertonut terkalleni neuvolassa miehestäni, joka syntyessään oli 4050 g ja syntyi liki kolme viikkoa etuajassa. Ja kun itse en ole mikään kovin iso nainen... Kerroin olevani huolissani vauvan ulos mahtumisesta. Terveydenhoitajani sitten kysyi, haluaisinko mennä kokoarvioultraan. No, tietysti halusin ja lähetteen terkka laittoi heti koneella TAYSiin. Tuo oli keskiviikko ja jo perjantaina tuli kuitsu äitiyspolille.
Siellä tosiaan lääkäri totesi, että vauva isoudestaan huolimatta mahtuisi hyvin ulos paitsi pitkän ja solakan vartalonsa puolesta, myös siksi, että minulla on tilava lantio. Silti käynnistämiseen päädyttiin, koska vauva tosiaan on valmis pakkaus tulemaan ulos ja meikäläisen olotila alkaa olla melko jähmeä!
Eli neuvolan väkihän sen kokoarvion tarpeellisuuden päättää, mutta varmaan myös sillä, että itse asiasta huomauttaa, saattaa olla tutkimukseen pääsyn kannalta merkitystä.
 
Huomenta kaikille.
Sain jopa viime yönä nukuuttua "kunnolla", jotenki vaan herään klo 01. yöllä ja sitten ei meinaa enään millään uni tulla eli valvoin jonnekkin komeen asti ja sitten heräsin 6.
Mites muuten ne kenellä on lapsi vedet menneen luonnollisesti niin ehtikö siinä yhtään varautua että "nyt tulee"?
ja onko ollut supistuksia ennen sitä?
Taas iski tällänen kyselyikä [:D]

[/align]
 
rocks: Mulla lapsiveden meno alkoi tiputtelulla, torstaina oli synnytystapaarvio, perjantaina ja lauantaina lirahti vähän, ja ku olin yhteydes sairaalaa käskivät seurata, lauantai yönä meni sit jo enemmän, tiesi ettei ollu valkovuotoa...sunnuntai aamuna sairaalaa missä sitä sit meni pikkuhiljaa koko ajan... Supistukset alkoivat säännölliseti sunnuntaina n. 22.00... ja poika syntyi vasta maanantaina 17.33.... Antibiootit meni sit suonensisäisesti x2, ku vettä menny niin pitkän aikaa... 
 
No niin se ois sit neuvolas käyty.

rv 37+4
paino +1,8kg/2viikkoa
turvotus +
RR 122/81
pissa --
Hb 117
sf-mitta 38cm!!! 2cm/viikko [&:]
rt
syke +
liikkeet ++

Näillä mennään..... En ihmettele yhtää et tuo hengittely on muutunu vähän hankalammaks!

Mun tickeri menee näköjää edellä, vai muistinkohan korjata sitä np-ultran jälkee....
 
Kyselläänsä nyt viel aikansa kuluks tällästä että, kuinka monella on pitänyt paikkansa noi rakenne ultran tyttö/poika arvailut?
 
Huomenia! Tää sai nyt nukuttua ihan hyvin viime yönä, tietty ei olis haitannu jos olis vaikka supistellu ja tullu lähtö synnärille... [:D] Mut ei haittaa, ku tietää että HUOMENNA pääsee polille! Ja hiukan mä tapan jonkun jos lähettävät vielä kotiin (mikä kyllä on kuulemma hyvin epätodennäköistä, mutta silti mahdollista). Tänään tarttis sitte pakata viimeset kamat ja laittaa koiran tavarat kasaan (hän menee anoppilaan hoitoon) ja vois siivoskella viel paikkoja, et on sitten kivami tulla kotiin [:)] oi vitsi, on tosiaan huojentavaa, ja kiitos tsempeistä! Niin ja täällä (Raumalla) annetaan aika polille, kun laskettu aika menee 10 päivää yli..

Konstantiinalle onnittelut käynnistysajasta!! [:)]

Petareista oli ollut puhetta, ja mä en kyllä ole edes ajatellut koko asiaa... Tuskin hankin, teen samoin kuin Sash79 eli muovifrotee lakanan alle. Tietty vois nyt pyytää, kun jengi tuo kaikkea vauvalle, että joku toisi petarin. Olisi jotain "hyövyllistä" (vaatteita meillä kun on varmaan kolmen pienen vauvan verran [:D]).

Mä tulenkin varmaan sitten seuraavan kerran täällä käymään kun nyytti on jo sylissä, toivon ainakin niin! Tai sitten tuun kiroamaan paskaa onneani, jos lähettävät mut vielä kotiin. Täytyy vaan muistaa valittaa kauheesti, vaikka hyvinvoiva olenkin [:D]

Hyvää odotusaikaa ja voimia kaikille!! [:)]
 
Huomenta!

Paketti kasassa edelleen, laskettu aika tuli ja meni...

Eilen käytiin taas kontrolliultrassa ja poitsu ois 3,6 kg, eli käyrillä mennään edelleenkin. Ens maanantaina klo 8.00 katotaan vielä kerran paino ja sen jälkeen suoraan käynnistykseen, paitsi jos on ruuhkaa, käynnistys siirtyy tiistaille, mutta toivottavasti syntyis luomuna ennen sitä.
Viime yönä toivon kipinä taas heräs ku puol neljältä alkoi supistella, niitä tuli 4 kymmenessä minuutissa (ihme pikasuppareita) ja oli todella kovia, mutta lopputuloksena oli vaan järjetön ripuli. Mutta jospa se jotain enteilis [:D]

Jotenki on kuitenkin helpottunut olo kun tietää ettei tarvitse kärvistellä näitte kipujen kanssa kuin viikko enää...[:D]

Onnea kaikille vauvaantuneille [:)]
 
rocks, Ei kerenny olla 'nyt tulee'-fiilistä, kun heräsin sairaalassa siihen kun jotai tuli housuun. Mietin siinä unenpöpperöissäni, et herra jumala, enkai mä housuuni kussu?!? Sit kun käännyin selälleen makaa tuli vain lisää ja lisää...siis täydellinen vesien meno kerralla. Kymmenen minuutin päästä vesien menosta alko supparit.

Meillä rakenneultran poika-veikkaus täysin oikea. Niinhän ne kyllä sanooki et jos kivekset näkyy poika tulee varmasti, mut jos ei näy se on suurella tod.näköisyydellä tyttö mut voi olla poikaki.
 
Hitto etä voi käydä aika pitkäks päivisin. Mä olen jo kuurat kohta koko asunnon lattiasta kattoon, koira vaan mulkoilee jos otan hihnan esille että lähetään ulos, ei ilmeisesti jaksa olla koko ajan lenkillä tai ulkona. jos sitä vaika menis aikansa kuluks lappaa lunta pihalle ettei seinät kaadu päälle sisällä.
 
Niin onkos muilla sellasta ihmeenkipeetä vihlomista/pistelyä alakerrassa.  kestää noin muutaman sekunnin aina kerrallaan ja sitten helpottaa erityisesti makuullaan tulee tällästä. Nyt jo heräs pieni toivo että oliskohan pyllerö jo lauskeutunut koska potkut eivät tunnu ihan niin ylös ja maha tuntuu jotenkin levähtäneen sivuille[:D] (tai sitten mulla alkaa pikkuhiljaa levähtää päässä)
 
Mulla tulee tollasta vihlontaa tosi kipeänä, ku nousen ylös ja lähden kävelee. Sen jälkee supistelee pelkästää emätintä.

Suunnittelin tuossa et lähtis kokeilee hiihtoo. Tuo zumba kyl aiheuttaa suppareita mut taju meinaa lähtee nyt sit jostai syystä. Hiihtämää kyl vaa ukon kanssa eteei jää tonne mettää... [:D]

Tilasin tos pari viikkoa sitte Fuzzi Bunz yhdenkoon kestoja ja ne tuli tänää postissa, ne on tosi kivan värisiä. Toivottavast jaksaa käyttää niitä...
 
Täällä hiljasta on,ei mitää suppareita ...huooooh..tylsäääää.
Kamala vetämättömyys ja ruokahaluttomuus ollu jo 4pv... Esikoinen kovassa kuumeessa vie kaikki mun voimat ku ukkoki joutuu töis oleen.Ei voi levätä vaikka tuntuu et nukkuu pystyyn.. [:(]

Jatkanpas sudokujen täyttöä...

40+4 siis menoillaan
 
Heipsan!

Piiitkästä aikaa jos tänne itsekin kirjottelis, ihan lasketun ajan kunniaks vaikka... :)

Kirjotteluitanne olen tosiaan ahkerasti seuraillut yleistä tylsistymistä vältelläkseni, mutta itsellä ei oikein ole kummempaa asiaa ollut, niin kirjoittelut jääneet totaalisesti... Raskaus mennyt itsellä jotenkin kauheen kivuttomasti ja nopeesti, ainakin tähän asti. Vuoden vaihteesta saakka olen ollut kotosalla, tai noh, luuhannut kaupungilla ja milloin missäkin, kun virtaa ja voimia on ollut vaikka muille jakaa. [:D] Ainoat murheet olleet välillä yöunista, kun masuasukki rauhottuu joka yö tasan klo: 2:30, niin reilun kolmen tunnin yöunilla ei enää ollut herkkua olla töissä. Nythän ei enää mitään väliä miten nukkuu, kun päikkärit on aivan loistava keksintö! [:)]

Tänään olis siis viikot täynnä, mutta missä luuhaa pikkukaveri?? Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä tuli ensimmäiset ennakoivat supparit, joita kesti noin neljän tunnin ajan ja tulivat noin 5min. välein. Eivät olleet kylläkään kovin kipeitä ja alkoivat laantua muutaman tunnin jälkeen selvästi, joten en viitsinyt edes miestä herättää. Sunnuntaina illalla tuli ilmeisesti suurin osa limatulpasta ja eilen ja tänään myös jotain limaista, hieman veristä vuotoa näkynyt. Supistuksia sen sijaan ei kummemmin tuon la-su yön jälkeen lainkaan. Luin jostain, että limatulpan jälkeen synnytyksen pitäisi alkaa noin 2vrk kuluessa, mutta voi toki mennä pidempäänkin. Mies on siis jo ihan hermorauniona, että joko mennään?? Mites teillä muilla, varsinkin jo vauvautuneilla, oli limatulpan kanssa? Ilmeisesti enää ei saisi mennä (ainakaan äitini mukaan) uimaan, ettei tule mitään turhia infektioita. Tänään ja eilen sitten lenkkeilty kaverin ja tämän koiran kanssa kunnon parin tunnin lenkkejä, että alkaisi jotain edes tapahtumaan tuolla alakerrassa, mutta ei niin ei.

Nyt alkaa pää oikeasti hajoilemaan pikkuhiljaa, kun ei enää uskalla lähteä edes kaupungille tai mihinkään pidemmälle ihmistenilmoille, kun jospa se vaikka kohta olisi tulossa...

Ja niitä kyselijöitä kyllä riittää! Uskomatonta, että ihmiset ovat utelijaita! Toki hyväähän he vaan tarkoittavat ja mukavahan se on kun ihmisiä kiinnostaa niin kovasti tämä meijän elämä... Mutta kun puhelin soi jatkuvasti, niin miten te ootte jaksaneet vastailla kaheksannen kerran päivässä samoihin kysymyksiin ja kuunnella samat vinkit ja toivotukset "kyllä se sieltä tulee, ei sinne kukaan vielä ole jäänyt"??

Huomenna olisi jälleen neuvola. Eipä jaksaisi enää sielläkään ravata. Kaikki arvot ollu mulla kohdallaan koko raskauden ajan ja neuvolatätillä ei tunnu enää oikein olevan mitään sanottavaakaan, kuin tuota samaa, "että kyllä se sieltä tulee". Toivottavasti käynnistyis siis ensi yönä, niin ei tarttis enää huomenna mennä! :)

Huh, tulipas sitä tekstiä sitten kuitenkin, vaikkei mitään asiaa pitänyt olla... ;)

Onnea vielä kaikille vauvansa jo tälle puolelle saaneille sekä tsemppiä meille vatsakkaille vielä viimeisille metreille!![:D]

40+0
 
Jeejee!

Taas yksi päivä lähempänä äitiyttä [:)]

40+6 tänään, vaikka tikkeri mielellään huristelee edellä...

kokoarviota mulle tehtiin rakenneultrassa ja ylimääräisellä käynnillä äippäpolilla kohdunkaulan tilanteen takia, sekä viimeisessä neuvolalääkärissä. Tosin meillä on neuvolassa ultra, joten siksi kai se tehtiin. Ultraa kun ei taida joka neuvolassa olla... En tiedä miten helposti saa lähetteen pelkkään kokoarvioon äippäpolille, jos ei terkka tai lääkäri huomaa mitään poikkeavaa... Ota Silmu asia tosiaan puheeksi kun menet seuraavan kerran neuvolaan, että eikö pitäisi vähän tutkailla vaavin kokoa.. Ellet siis lähde synnyttämään ennen sitä.

hm86 ei ne voi olla niin vittumaisia, että enää sieltä kotiin lähettelisivät. Voihan käynnistyksessäkin jo mennä monta päivää ja sullakin se 42 sit jo täyttyy. Pitelen peukkuja täällä pystyssä!! Eikä enää mitään asiaa tänne palstalle ilman vauvaa!!! [;)] 

HelmiMasulle ja esikoiselle parantumisia! Toivottavasti saat vähän levättyä, ilkeetä lähteä synnyttämään jos on jo valmiiksi ihan poikkikuollut!! Ja toi t y l s y y s  on niin tuttu kaveri myös täällä päässä. Sulla on sentään lapsi seurana / hoidettavana, mä kärvistelen lähinnä yksinäni täällä kun mies on töissä päivät pitkät...

Kipaliinin kuulumisiakin oli kiva lukea!!! Mä olen vaan yrittänyt venyttää pinnaa ja antaa niiden kyselyiden ja vinkkien mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Yleensä pidän puhelinta päällä vain päivisin, tähän aikaan sen voi melkein jo heittää kiinni. Äidille tekstari ettei mitään raportoitavaa ja that´s it. Lähimmille kavereille olen sanonut suoraan, että turha soitella joka päivä mä ilmottelen sitten. Jos jollain tulee hätä niin miehen puhelimesta saavat kiinni sitten. Vinkkien jakelijoille olen todennut jo tylysti "Ei toimi mulla" tai "tämä vauva tulee sitten kun on siihen valmis"

Neuvolassa pyörähdin tänään. En jaksa nyt laitella mitään lukemia, niissä samoissa ne pyörii kun aikasemminkin ja kaikki ookoo. Seuraava neuvola-aika torstaina jolloin varataan aika synnärille. TH sanoi, että sinne on mentävä viimeistään 15 päivä maanantaina.... Että sitä ootellessa. [8|]

SoHeRa oli käynyt ilmottelemassa pikkuruisesta aarteestaan... ONNEA!!!!!!! <3
 
MAIPPI tilasin ne fuzzi bunzit BUMBEEZ nimisestä kaupasta (sijaitsee Porissa) niil oli tarjous 10 yhdenkoon vaippaa ja 20 imua 173€. Ne oli edullisimmat mitä noista fuzzeista löysin. E n ole ikinä kokeillu, mut noit oli kehuttu kaikilla kestoilusivuilla, siks uskalsin ostaa.

ROCKS mulla ei ole linkkiä, mut laita youtubee zumba ni jo rupes tulee ohjelmia.

ONNITTELUT SOHERA!!!!
 
Takaisin
Top