Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt se haikara on ovella! Vauva nokassaan koputtelee, että laskettu aika on nyt... mitä jos se käveleekin ohi?? Tai menee väärään osoitteeseen?? [:D] 

Heh... joo eli se maaginen 3.2.10 lähtölaskenta on alkanut, vauva tosin ei taida olla tietoinen moisesta laskennasta. Ei MINKÄÄNNÄKÖSIÄ oireita että tässä ollaan lähdössä yhtään mihinkään... Virtaa riittää, yöunet on sellasia 12 tunnin luokkaa ja ihan kun ei raskaana oliskaan..

Voi Hallitus  on siellä jo varmaan nyyttinsä kanssa tai jos ei vielä niin ihan kohta ainakin.. Tsemppiä koitokseen hirmusesti!! [:)] 

Rusinapulla eikö sitä uutta verokorttia voi toimittaa näin jälkikäteen? Voihan ansiotyön verokortinkin vaihtaa kesken vuotta..? Siis, että seuraaviin rahoihin ehtisi se uusi kortti.

Hallitus olikin aamulla kirjottanut täsmälleen samaan aikaan kun täällä tsemppejäni huutelin.. [:)]  No mutta ei se sulla viikkoja vie enää kumminkaan niinkun allekirjottaneella on vaarassa käydä [:D] ...

Tosta verokortista..

Minäpäs kävin kyselemässä muutosverokorttia, ja vaikka mulla on noi tuet aika lähellä minimiä, niin koska tässä on mulla tämä vanhempainrahakausi periaatteessa melkein 2010 kokonaan, niin yllättäen mun veroprosentti vain nousi ja onkin nyt 22,5%  Se verotus on noissa sosiaalietuuksissa niin paljon tiukempi kuin palkkatuloissa :(

Et rusinapullakin, varaudu myös tuollaiseen vaihtoehtoon..

Mie hain muutosverokortin kuitenki kelasta ja prosentti tippu 16. vien kaikki kelasta tulleet paperit ja joulukuun palkkanauhan. oisin saanu sen 15 mut halusin sen 16% et saa sit luultavammi palautuksia eikä mätkyjä... Nii se teki niitä kaks, toine meni työnantajalle ja toine suoraa sieltä kelaan.

Noi verotusasiast on ihan PERSEESTÄ! Kävin kyllä verotoimistossa heti kun kelasta tuli paperit, ja laskivat siellä mun tän vuoden prosentiks 19,5. Eli päätin siis että antaa olla sen 20%, minkä ottavat jos mitään ei ilmota (ja kun uus veroprosentti jää sen alle). Noh, tuo eka tuki oli menny jotenki viime vuoden verotuksen mukaan, joka mulla oli "täynnä" eli ottivat jonkun v*tun lisä% mukaan 35% veroja... :/ Eli olis vaan pitäny ottaa se 19,5% ja ilmottaa kelaan. Nyt kyllä v*tuttaa. Sitten kelan täti kehotti vielä käymään verotoimistossa ja ottamaan vaan sen muutos% ettei tuu sitten mitää sekaannuksia enää.. Se oliskin ku muutenki saa suht pienen rahasumman kerran kuussa, ja siitä otettais aina kolmasosa pois [8|]

Mutta jotain positiivistakin, heräsin viime yönä vähän ennen kahta ihan järkyttävän voimakkaaseen supistukseen! Hetken niitä sitten kesti, kunnes loppuivat yht äkkiä kuin olivat alkaneetkin. Aamulla heräilin sitten sängystä pettyneenä. Kyllä mä olisin jo voinut lähteä Poriin! Huomenna olis sitten taas nla. Katotaan vaan, niin saan viel ens viikollakin rampata siellä.. [>:]

Niin ja Hallitukselle voimia!!

Moi vaan kaikille vielä "kärvisteleville" :-) Te jotka tuskailette kun ei vielä tunnu miltään vaikka laskettu aika kolkuttelee ovella tai on jo mennyt. Ei mullakaan ollut mitään "oireita" että synnytys olis jotenkin lähellä ja sit vaan ihan ilman mitään varotusta meni lapsivedet ja kohta jo supistelikin. Siitä "ei tunnu vielä miltään" -hetkestä 7 h ja 4 min ja esikoisneiti oli maailmassa! Eli aina ei tarvita "oireita" päivätolkulla.... Tämä teille lohdutukseksi :-)

kiitos Molla piristyksestä.. mulla ei meinaan mitään oireita oo ollu..
toivottavasti alkais pikkuhiljaa tulemaan (:

voi Molla ONNEA <3 [:D]

Mulla oireeton olo myös kuten monilla...ei vaan meinaa happea enää saada ..yöt menee hyöries ja pyöries..huh..Vauva remontoi yksiötään innolla [:-] kaivelee alhaalta ja ylhäältä ja sivuilta.. saasnähä.

JOKO?!.. - kyselyt tekee mut hulluksi, en uskalla enää naamakirjaa etes avata tai lukea yhtäkään tekstaria luurista.. oon nii pahalla päällä heh.

Vitsi että alko eilen illalla supistelemaan kamalasti ja sitten kun ne loppu niin pikkunen on siitä asti riehunut niin paljon etten ole saanut nukuttua. onko muilla ollut niin että supistuksien jälkeen pikkunen ei millään rauhoitu? niin ja kaupanpäälle mulla on jotenkin toinen lonkka puutunut sillein ettei se kestä painoa ja tänään pitäis kohta lähtee kävelee neuvolaan. saas nähdä miten käy.
Kyllä eilen pikkasen nauratti toi oma ukko, sanoin sille että mulle pitää vastata puhelimeen päivällä kun se on töissä no tokas vaan ettei ole ehtinyt vastata. se on ajatellut jotenki että jos en soita aamulla énnen puolta päivää että nyt mennään niin en soita ollenkaan kun kaikkihan saa lapsia vain aamulla. sen ilme oli kyllä hyvä kun sanoin että se voi han oikeesti tulla koskatahansa.

Hirmuisot onnittelut Mollalle ja pienelle prinsessalle!! [:D]  Ihanaa kuulla, että joku on oikeesti lähtenyt synnyttämään ihan oireettomana.. heh!! Ehkä tässä vielä jotain toivoa on...

Haha! rocksin mies... <3 voi toista... [:)]  Jänniä kuvitelmia miehillä on synnytyksestä. Meillä mies sanoi just aamulla (toivottavasti leikillään [;)]), että älä sit alota sitä synnytystä lauantaina kun hänellä on tärkeä peli..  Ja meni muuten pitkään, että se tajusi niissä peleissään ja treeneissään pitää puhelinta mukana, kun jaksoin marmattaa että mun on pakko saada hänet kiinni jos tulee tarve. Ei voi pitää ääniä päällä kun tulee puheluita niin pirusti, mutta valmentajansa on suostunut pitämään sitä värinähälytyksellä näköetäisyyden päässä, niin hoksaa sitten heti jos "mami soittaa" ...

Tosin ei kai sitä itsekään täysin tajua millaista alkukantaista voimaa oma kroppa käyttää sitten kun on se hetki käsillä ja siihen ei paljon itse pysty vaikuttamaan... Siis vielä kun ei ole semmoista päässyt kokemaan.

Joko- kyselyt ärsyttää... Joo sama homma täällä. Facebookissa on turha avata chattia kun menee kone jumiin niistä kyselijöistä. Äiti oli eilen ihan paniikissa kun olin teatterissa ja puhelin kiinni.. [8|] 
Ehkä eniten just nyt ärsyttää ne "niksit" ja "neuvot" miten synnytys lähtee käyntiin... Ohhohhoijaa...Mä en kyllä usko pätkääkään noihin ässiin.. ois kai se synnytys alkanu jo aikoja sitten ku tässä oo muuta tehnytkään ku maannu saunassa, siivonnu ja sekstaillu viimesen kuukauden kun on ollu lupa tehdä muutakin kun maata sohvalla. Joku mainitsi jossain, että nykysin on myös neljäs ässä tullut kuvioihin ja se on siideri.. Siis ei mitään juopottelua vaan lasillinen. Sitä en ole vielä kyllä kokeillut, kun on mennyt nollalinjalla tän 9 kuukautta niin jotenkin tuntuu hullulta et ottais sidukkaa kun vauva vielä masussa.. Ehkä mä epätoivoissani kohta kokeilen sitäkin. Saattas olla miehen naama näkemisen arvonen kun tää mami makaa illalla soffalla sidutölkki mahan päällä.. [:D][:D] 

Kävin aamulla neuvolassakin pyörähtämässä. Rutiinihommiks on menny, meni vaan 10 minuuttia ja niistäkin 5 puhuttiin lumentulosta... [:D]   (Tuokin liittyy viärän koivun kautta vauvaan... olen ihastunut sitä enemmän Lumi nimeen mitä enemmän sitä on tuolta taivaalta tupsahdellut... <3 <3 )

RV 40+1

Paino +700g (3 päivässä. Tosin söin aamulla varmaan kilon kaurapuuroo... [:)])
Pissa - -
Verenpaine 133/89
SF 35  (laskenut 1 centin)
Sykkeet +
Liikkeet ++

Palataan paistille.....

Onnea kovasti pienokaisen saaneille! :)

Täällä ei mitään tapahdu.. Tälle päivälle olis ollut kova tilaus kun mummolla ja tulevan pikkuisen serkkupojallakin olis synttärit tänään... mutta kun ei niin ei (tai noh onhan tätä vuorokautta vielä aikaa, mutta epäilen kovasti..).

Mulla tuo Facebook taas toimii päinvastoin, että mieluummin sinne käyn kirjottamassa jotakin niin sitten ei tartte kysellä, että no "joko joko" kun näkevät että ei vieläkään.. :)

Vein aamulla auton määräaikaishuoltoon ja tänään olis myös oma huolto eli neuvola. Jospa se pikkuinen nyt sais vähän potkua tuohon tulemiseensa kun niin mieluummin haluaisin sen "luonnollisen" käynnistymisen kuin sitten se "väkisin käynnistäminen" joka tapahtuu ensi viikolla jos ei pikkuista kuulu sitä ennen.

Tsemppiä kaikille! ja turhautuneille... tiedän tunteenne.. :)

Onnittelut Molla!!!!

Sain huomiselle ajan äippäpolille ja jos on kaikki ok ja normisynnytys tulossa alan Zumbaamaa heti lauantaina!!! [:D] Löysin you tubesta sellasen 40min Zumbaohjelman. Luulis sillä saavan liikettä kaiffarii....

Onnea Mollalle ihan valtavasti pikkuisen prinsessan johdosta!! [:)]

Tuo "kaveri zumban avulla pihalle" kuulostaa hauskalta, pitäisköhän itsekin kokeilla [;)]

Tuli sitten TAAS poikettua nlassa. Alkaa käymään työstä..

40+4
painoa +100g (silti 1kg vähemmän, ku kaks ja puol viikkoa sitte[:D])
turvotus -
verenpaine 126/86
pissa --
sf 34 (+1cm, mikä jättiläinen sieltä tulee?? eikö se koskaan laskeudu??)
rt
syke + (kuunneltiin sykettä aika kauan tällä kertaa, kun oli jonkun verran alhainen. Ei tullut vaihtelua tarpeeksi... alkoi jo ihan pelottamaan. Sitten tädin puhelin soi ja mä siirryin kyljelleen ja kun hän tuli takas, niin sitten sai nopeamman sykkeenkin kuuluviin...)
Liikkeet ++ (vaikka eilen alkoikin jännittämään että liikkuuko se tarpeeksi siellä?? Alkaa kai vainoharhaisuus vaivaamaan, kun mennään tän verran yli... mitä jos jotain onkin vialla??)

Maanantaina taas nla:han ja sitten varataan keskiviikoks aika polille jos kasassa olen sitte vielä (toivottavasti en ole...). En millään haluis, että aletaan käynnisteleen, ku sit ne supistukset on "väkisin" tehtyjä ja sattuu ihan varmasti paljon enemmän!! Tänään tartun siis imurin varteen ja käyn lenkillä ja ja [:D]

Löysin youtubesta muuten myös ohjeet akupisteiden paineluun, jotka saattavat auttaa synnytyksen alkamisessa, videolla nainen on rv 41. Näitä ei siis suositella ennen lasketun ajan täyttymistä!!!

(tosin mieheni on painellut tuota peukalon ja etusormen välistä aluetta minulta koko raskausajan aina kun on ollut päänsärkyä... [8|])

Tässä siis linkki siihen videoon: http://www.youtube.com/watch?v=vQPs7Apqiac&feature=video_response

ja tässä suomenkieliset ohjeet: http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Meille opettiin  sairaalan ei lääkkeellisen kivunhoidon menetelmien luennolla myös toi akupunktio painanta, meille se ohjattiin niin, että jalkapohjasta painellaan eri kohtia, painalun sai aloittaa viikon 36 jälkeen, joka auttoi siis avautumiseen. 

Onnea Molla pikku prinsessan johdosta!
Yhtenä kappaleena täälläkin. Kaikkia kotikonsteja käinnistämiseen on kokeiltu, ei toimi...
Kyllä tää odottaminen pinnaa kasvattaa, jos ei muuta. Nyt kauppaan, pitäisköhän ostaa sitä ehdotettua siideriä?! Jääkaappi on ihan tyhjä, kun käyn nykyään kaupassakin niin harvoin kuin mahdollista, koska sielläkin kaupan tädit ja tutut ihmettelee, enkö ole vieläkään päässyt eroon mahtavasta mahastani.

Mulla on hiiri rikki ja en osaa tolla läppärin kosketusjutulla maalata, mut ku laittaa sinne youtubee zumba ni sielt tulee erinäinen määrä ohjelmia. ne on hyviä mis on monta 40-50 ohjelmaa samassa. tietty vois varmaa (ite ainaki) niil lyhyemmil ohjelmil, tuski riittää kunto täl hetke l[:D].

Takaisin