Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voihan toissaöinen RIPULI

täällä aiemmin puhuttiinki vatsanväänteistä.. mä syöny vajaan viikon onnessani jotai rautalitkua ja HUHhuh..toissayönä heräsin kamalaan kipuun ja poltteluun,itkun kans vessaan 20minsaa.. ponnistelin nii et luulin jo synnyttäväni unenpöpperössä.. sehän oliki vain PAHA RIPULIKOHTAUS?!?...tuntu oikeesti et taju lähtee [:(]

nyt uus vaiva ollu viikon kestävä pääkipu.. aina vaan toisella puolen päätä ja niskaa..hierominen pahentaa vaan ja panadolit ei auta..oiskohan tämä jotai migreeniä??onko muilla vaivannu?

4pv laskettuun aikaan.. ei suppareita ei mitään.. ripuli vaan [:D]

Eikös toi ripuli kuulu myös synnytyksen valmisteluun? Minulle on sanottu, että elimistö tyhjentää itsensä ennen synnytystä. Itse toivonrikkaana odottelen supistuksia yms. mutta ei ole vielä kuulunut... Laskettuun aikaan on vielä 2,5 viikkoa, mutta suppareitten pitäisi kai lyhentää ja pehmittää kohdunkaulaa jo hyvissä ajoin. Nämä vai taitavat olla sellaisia asioita, joihin en voi mitenkään itse vaikuttaa. *huokaus*

hei
Täälä myös kamala ripuli kohtaus launatain ja sunnuntain välisenä yönä, ja sen jälkeen oli maha niin kipee ettei saanut nukutuksi ja oksettikin koko ajan.
Niinhän ne sanoo että elimistö tyhjentää itsensä ennen synnytystä, täälä ei vaan oo kuulunut suppareita ollenkaan. Vauva vaan liikkuu välillä todella kovasti.
Ja mitä synnytkseen tulee, niin olen valmistautunut siihen että synnytkseni käynnistetään niin kuin äidillänikin viiden lapsen kohdalla.

Täällä kanssa vaivana että vatsa koko ajan sekaisin. Ollut jo noin 3vkoa[:D] ei hirveesti kehtaa minnekkään lähteä kun saa juosta pöntölle aina. Kamala nälkä vaivaa koko ajan mutta jotenkin tavallaan pelkään syödä kun on nälkä kun aina neuvolassa valitetaan painosta ja tulee huono omatunto jos syön koko ajan. mutta yks syy tuohon syömiseen varmaan löytyy siitä että lopetin tupakan polton joten tulee sitten syötyä että unohtaa seb rööki himon. Onkos muille valitettu neuvolassa hedelmien syömisestä. kun itse en syö mitään karkkia enkä rasvasta ruokaa vaan oikeestaan hedelmiä tulee syötyä kokoajan ja ihan samaan malliin kuin ennen raskauttakin niin en ymmärrä miksi tulee painoa niin älyttömästi.
  Niin ja tuosta paino arviosta ootteko pyytänyt sitä vai kerrottu teille automaattisesti koska mulle ei ainakaan ole annettu mitään painoarviota.
Jos menis vaikka tekee vähän lumitöitä poihalle kun on tullut niin älyttömästi lunta ettei kohta enään pihalle pääse.

Mua kehotettiin menemään painoarvioon rakenneultran jälkeen, kun vauva oli siinä kohtaa jo aika iso. Ja siinä samalla tehtiin sitten synnytystapa-arvio. Tää synnytystapa-arvio + uusi painoarvio tehtiin nyt raskausviikolla 37. Vauva on aika iso, mutta ei nyt mikään jättiläinen. Huokaisin helpotuksesta kun kuulin sen. Ja normaalin synnytyksen pitäisi myös olla ihan mahdollinen. Nyt on sitten huolena orastava raskausmyrkytys, oireita tarkkaillaan nyt muutaman kerran viikossa neuvolassa.

Rocks, mulle sanottii siel Radielhoitajan luona käydessä et yks hedelmä kerrallaa ja se neljä päivässä, samalla sano mun maitotuotteiden käytöstä ku juon kaakaota ja syön jogurtin aamupalaks, ni niitäki se 2dl kerrallaa. Sisältävät molemmat sokeria jne. mut sit sano kyl ettei ole himo huonoimmasta päästä. [:D]

Nyt ois sit mullaki reppu pakattuna, kiitos vinkeistä. Vauvalle kotiintulo vaatteet istuimen lämpöpussissa. Sänky saadaa ens viikonloppuna ja sit ois niinku kaikki valmista.

äippäpolilla 3vkoa sitten kerrottiin arvio vauvan silloisesta painosta. mutta kun painoarviota syntymäpainoksi kyselin, niin neuvolalääkäri tokaisi vain, että hyvän kokoinen vauva tulossa. että sillee....ota siitä nyt sitten selvää...

Joku kyseli että saiko sen painoarvion kysymättä, ja kyllä täällä ainakin sai. Täällä oli se vika lääkäriaika rv 36+ ja siellä sen sai..

Ja sitten tosta suolen tyhjenemisestä. Mulla ei oikein kunnon ripulia (koputtaa puuta) oo vielä ainakaan ollu, mutta sellasta tyhjenemistä kyllä. Ei jää mitään "ylimäärästä" suoleen.

Sitte tänään oli nla, kuulumiset sieltä:

40+1
paino -500g
turvotus -
verenpeine 126/85
sf 33 (+0,5cm viime viikosta)
rt
syke +
liikkeet ++

Eli kaikki ok. Ei auta muu kuin odotella. Torstaille sain tietty uuden ajan, ku niitä aikoja antavat niin kauan etten sinne enää mene :D ..sitä odotellessa... :)

Moi...

Neuvola 39+5

Paino + 300g
RR     128/87
SF     37 (pompsahtanu viikossa 2cm)
Turvotus +
Pissa -
Syke +
Liikkeet ++

Eli kaik ookoo ja torstaina uudelleen... Täällä lasketun ajan ylittäneet käy neuvolassa 2xviikko... Toivon, että ei tarvitsis enää mennä, vaikka tiedän että menen..

Niin se vaan meidän helmikuisten listakin lähti rullaamaan ja muutamilla on jo se päivä ohitettu ja kolmekohan oli jo vauvaakin masun toisella puolella... Itsellä la ylihuomenna eikä mitään fiiliksiä että tässä minnekkään oltais lähdössä [:)] 

Painoarvio tehtiin kaksi viikoa sitten ja lääkäri sai painoksi 2,2-2,5kg ja viikkoja oli 36+2. Lääkäri vaan sanoi, että vauva olis pienempi kuin näillä viikoilla yleensä ja vastaisi viikkoja 35+2.
nyt meillä onkin uusi tarkastus vauvan kasvunsuhteen huomenna. Pikkasen jännittää onko kaverilla kaikki kunnossa.
istukka on hyvän näköinen ja toimii kunnolla. En sit tiä mistä tu voisi johtua. Toivottavasti huomenna selviää enemmän.

Täälläkin neuvola takana (37+0)

Paino  noussut huomattavasti vähemmän kuin tähän asti
RR     137/95 (lääkkeet ovat siis vaikuttaneet, ja paineet on nyt normaalit, eikä enää tarvitse kotona mittailla)
SF     32 (Laskenut viikossa 1cm)
Pissa -
Syke 140
Liikkeet ++

Jotenkin oletinkin ton painonkin nousun vähän hiipuvan nyt kun suoli täälläkin on toiminut taas hyvinkin liukkasti jo hetken aikaa. Ja ihanaa kun tosiaan verenpainelääkkeet tehoaa. Nyt sitten odotellaan torstaita, jolloin ultran jälkeen lyödään lopullisesti se sektiopäivä lukkoon. Neuvolan terkka arveli, että melko varmasti aikaistavat sektiopäivää, koska lapsivettä tosiaan oli sen verran vähän.

Eli, ihan kohta tämä meidänkin vauva on maailmassa! :)

No iltoja vaan kaikille..tämä neiti on jo sitten sairaalalla[:)] niinkuin arveltiin...
oli äippäpoli aika kymmeneksi aamulla ja ultrattiin ja kokeiltiin kohdunsuu ja sattu ihan pirusti ku ei auki vielä ollu niin väkisin kokeili ja koko päivän tiputtanu tuhru vuotoa.. vauvalle tullu painoa viikossa se 300g eli nyt painaa 2830g noin.. Ottivat sisään ihan napanuoravirtausten takia kun hieman heikohkot edelleen.. olin taas sitte 12-16.00 rasitustipassa eli supistuksilla katottiin miten vauva niihin reagoi ja kyllä oli viikko sitten tuosta tapahtunu muutosta kans ku tekivät saman niin oli lähteny pehmenemään paikat.. sydänkäyrää ottivat vielä kasin aikaan ja nyt saan olla aamuun asti rauhassa paitsi sit aamusta virtsakokeet ja yrittävät käynnistystä niillä suun kautta otettavilla pillereillä.. joko käynnistyy tai sitten saan rauhassa odotella muutaman päivän ennenku alkaa mut pitävät täällä sit siihen vauvan syntymään asti [:)]
Pelkäsivät sitä ku mie ja minun ukko ollaan yliaikaisesti synnytty kummatki että meän vauvan kävisi samoin ja kun nyt jo istukka kypsä ja virtaukset huonot niin voisi tulla lasketun ajan jälkeen jo jotain komplikaatioita niin eivät riskejä halua ottaa.

Ripulista oli puhetta ja täällä myös sitä ollut.. viimeiset 3 päivää ollu huonoa oloa ja ruoka ei kauheammin maistunu ja sitten kun erehtyny syömään jotain niin kiireellä vessaan ja ripuli tulee.. tympeältä kyllä tuntunu kun joka ruoan jälkeen tuli vaan kiire vessaan.. tänä aamuna myös tuli juostua kahdesti.

Mutta mutta.. tämä neiti vastailee ja ilmoittelee miten etenee käynnistys ja eihän sitä tiedä jos seuraavan kerran kirjoitan kun nyytti on jo sylissä [:D]

Voi /&%&¤%#%!![:@]
Miksei mun aivot ole voineet tajuta aikasemmin että Kelaan on toimitettava joku sosiaalietuuden verokortti...tai muuten menee 20%[&o]

huomenta vaan kaikille. On tää lumisade niin ihanaa[:@]. Kiitos vantaan aura-autoille ovat sitten auranneet 2metriä korkean penkkamuurin keskelle kävelytietä. yritä siitä sitten lyllertää koiran kanssa yli. hitto että ottaa kyllä päähän kun ei voi tehdä mitään kunnolla. just ukon kanssa juteltiin eilen että olispas kivaa jos joutuis rattaiden kanssa menee siitä koska se on ainut reitti mikkolaan meiltä jonne pitää mennä neuvolaan ellei halua kiertää noin kilsaa kun on kävellen liikkeessä. pitää varmaan ottaa kuva siitä ja antaa kaupungille vähän palautetta.
Niin on kyllä unirytmi ihan sekaisin heräsin tänään jo 5.00, no siinä sitten yritin nukkua viel hetken mutta en onnistunut joten menin kilttinä tekemään ukolle aamupalaa joka oli valmis sitten ennen kuutta ja kun sitten menin herättelemään niin sain hienon vastauksen "en muuten varmaan viel herää, oot sä ihan sekasin". no ehkä se joku päivä oppii herää niin aikasin koska mä en osaa enään nukkua pitkään.
Torstaina pitäis taas mennä  neuvolaan jotenkin vaan taas pelottaa/ärsyttää kun tietää jo etukäteen että painosta tulee hirvee valitus. mutta minkäs teet jos on nälkä niin pakko sitä on syödä. Pahoittelen mahdollisia kirjoituvirheitä.

Neuvolakuulumisia...
paino +400g
turvotus ++
RR 120/80
pissa --
SF 36,5
vauva on kääntyny ilmeisesti pois raivotarjonnasta, täti ei tuntenu päätä alhaalla. Jalka löyty mahan vas reunasta aika alhaalta.
syke 160
liikkeet ++

Sain sitte sen lähetteen sinne äippäpolille. Sano et kannattaa ottaa joku mukaa ku maha on laskeutunu niin paljon, mun mielest kyl iha yhtä korkealla puristelee palleaa. Ei kai ne nyt suoraa jätä osastolle?!?

Nyt rupee hirvittää!!!!!

Täällä laskettuaika on nyt sitten ohitettu, eikä ilmassa ole mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Nekin vähät supistelut mitä viikonloppuna oli on nyt kadonnut. Argh. Liikkuminen on aika hankalaa ja kotona rupeaa seinät kaatumaan päälle. Mutta ainakaan ei enää jännitä synnytys: kestäisin mitä tahansa kidutusta vaikka vuorokauden, jotta vaan saisin sen vauvan tälle puolelle mahaa [:D]

Neuvolakuulumiset:
verenpaine 120/80
pissa --
oma paino -300g
sf-mitta 36 cm (yläkäyrällä)
vauvan syke 140-150
liikkeet ++
rt ja pää vihdoin kiinnittynyt

Ensi viikolla ei ole neuvolaa lainkaan, koska mulla on maanantaina se kokoarvioultra. Jännittää vähän, mitä siellä selviää. Mun oma painohan on vaan nyt laskennut, 10,5 kg tullut alusta, mutta sf-mitta huitelee ylärajalla. Kunpa vauva nyt mahtuisi alakautta syntymään! Synnytys sais mun puolesta käynnistyä jo vaikka heti. Niin kuin mun neuvolan tätikin sanoi, minä olen kantanut sen kokoista mahaa kuin moni mennessään synnyttään jo useamman viikon, ettei ole ihme vaikka olo on tooosi raskas ja ahdistava. Mun terveydenhoitaja on ihanan empaattinen ja tajuaa hyvin mun fiilikset!

Hitto mä olen jo niin kyllästynyt tähän lumeen. Onhan se tietenkin mukavaa että on lunta mutta onko sitä pakko olla noin paljon. Eilinen ilta meni kokonaan lumitöistä tehdessä, toivottavasti ei tulis enään yhtään lisää. Ärsyttää kun ei ole edes päivisin autoa käytössä kun ei tuolla lumessa jaksa lähteä rämpimään mihinkään. no onneks kohta tulee porukat käymään niin pääsee kauppaan kun ei mies jaksa yleens töiden jälkeen lähteä kun joutuu suoraan alkaa lappaa lunta pihalta että saa ajettua auton pihalle.
Tänä aamuna tuli oikein kunnon sarjoissa supistuksia eivät kyllä olleet yhtään kipeitä pikkasen vaan selkään vihlas, mä olisin jo ihan valmis synnyttämään kun ei oikein ole mun hommaa tää kotona yksin oleminen, hullukshan sitä tulee kun ei oikein pysty enään tekee mitään ja sitten kun viel herään joka aamu ennen 5 tänäänkin heräsin vähänyli 4[:@]
No onneks tää odottaminen on kohta ohi ja saa vaavin kainaloon. tai no onhan mulla toi koira vaavi tossa(1,7v), Heh aloin just eilen miettimään että kai pitää kohta lopettaa ton koiran vauvaks ja vaaviks sanominen kun ei se kohta enään ymmärrä tai no meillä kyllä kutsutaan masuasukkia pylleröksi[:D]
tulipas taas vähän kirjoiteltua

Saatiin eilen vaan sarja kipeitä supistuksia aikaiseksi.. puolikkaan tabletin vetäisin 9+13+17.00 aikoihin ja viimeinen sitten alko repiä alavatsaa ja selkää jomotti.. ei voinu istua ja piti kävellä ja keinua.
23.30 sain sitten piikin reiteen jotain kipulääkettä että saisin nukkua yön rauhassa mut valvoin puoli kahteen kun se alko vaikuttaa jotenki ihan ihmeellisesti. Vessaan kävelin seiniä pitkin ja ihan kuin olis ollu joissain aineissa.. kivut hävis yöksi ja suppareita oli mut tuo olo oli kyllä niin ihmeellinen etten ennen kokenu. Kuulema käyttävät synnyttäneillä äideillä tuota kipulääkettä ja on voimakas.
Että viime yönä sit nukuin vaan sen 5h 30min...
Nyt on sit ihan tööt olo.. nostivat annosta ja yhden tabletin vetäisin puoli 9 aikaan ja siitäpä sitten kävelin portaita ylös ja alas sen tunnin ajan kunnes en enää jaksanu vaan jalat meni maitohapoille.
Alavatsaa nippailee ja huono istua ja kävellä yritän että tuo vauveli painuis kunnolla nyt alaspäin ja alkas paikat aueta.
Toissapäivänä kun oli pehmenny vain ja eilen illalla oli lyhentyny hieman ja sano et sormi mahtuu kohdunsuun läpi joten jotain 1cm olisin sitten vasta aukikin.. tämä synnytys voi kestää mulla sitten kauuuuuuuuuuaaaaaaaaannnn.... tuo poika on päättäny jäädä tonne massuun vissiin [:D]
Mutta kirjoittelen taas jos tämä etenee tästä pikkuhiljaa.

Takaisin