Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tarvinut vielä sinne jäädä. Vauva ei kääntynyt, niinkuin arvelinkin. Sektio on nyt alustavasti siis varattu, mutta saattaa vielä aikaistuakin ensi viikon kontrolliultrasta riippuen. Nyt sitten vaan täysillä asennoitumaan tohon leikkaukseen, kun aikaisemmin olin asennoitunut synnyttämässä alateitse.

Sain myös verenpainelääkityksen. Saa nähdä kuinka se vaikuttaa.

Täällä taas valittamassa. Tänään on sitten iskias vaivannut oikein KUNNOLLA! Ajattelin et revin vasemman jalan irti, ku heijasti niin pahasti sinne! Sattu vaikka koitin venytellä ja lämmittelin kaurapussia ja ja ja... Ei vissiin tehny hyvä istua kolmea tuntia ompelukoneella nousematta kertaakaan :/ Noh, kait tää tästä.

Niin, mitä on pakattu kassiin... Lehtiä, luumuja, suklaata, mehua, kamera+laturi, puhelimen laturi, puhelimen kuulokkeet, yks cd (jos vaikka synnytyssalissa olis soitin), huppari, verkkarit, alushousut, imetysliivit, sukat, villasukat, dödö, shampoo+hoitoaine+suihkusaippua, nassun pesuaine+kosteusvoide, harja, liivinsuojuksia ja ehkä viel otan jotain meikkejä...? Vauvalle on sitten haalarit, kypärämyssy+pipo, villasukat, sukat, tumput, boby, housut, fleecehaalari... ja isäntä saa tuoda ne sit ku tulee meitä hakemaan.

Sitte joku kyseli että miten tutustuminen, täällä olis normaalisti saanu soitella synnärille, ku viikkoja kasassa 32. Nyt sitte sikaflunssan takia meni alkuvuoteen, eli mäkin kävin vasta rv 36+ tutustumassa. Ja ite tosiaan pitää varata se aika..

Sash79 valitteli yönälkää, ja mä olen nyt kans vajaan viikon havainnu samaa. Mies oli yks yö ihan et joko ollaan menossa vai mikä on, ku luuhaan pitkin kämppää keskellä yötä. Ja tosiaan se nälkä ei oo mikään ihan pieni vaan ihan järjetön! Maha mouruaa ja ei saa oltua. Huh!

Odotus jatkukoon... Huomiseen :)

ompas apea aamuki..huh.. yön valvonu ja pyöriny ja murehtinu ja [:(] Tuli illalla joku itkukohtaus..itkin tunnin ja tärisin ihan..kaikki alko ahistamaan ja pelottamaan... mitähän lie taas luvassa.. Vissii pelottaa alitajuisesti.. VIIKKO laskettuun aikaan!

Huomenta! Täällä sitä taas kelloteltiin suppareita puolilta öin, joo-o,tulihan ne tunnin ajan sen viiden minsan välein mut sit loppu ku seinään [:@]. Aamupissin jälkee tuli taas kaks viiden minsan välein, joo-o, loppu ku seinään [:@].

Onhan tässä vielä viikko laskettuun aikaan, mutta kun alkaa olemaan jo niin turhautunut olo näitten lonkka- ja nivuskipujen kanssa kun ei pysty tekemään, ei niin yhtään mitään. Sais jo alkaa jotain tapahtumaan [&o]

Mulla oli koko eilisen illan ja yön suppareita, mutta ne ei ollu mitenkään säännöllisiä. Samaten aamulla, ku heräsin ja menin vessaan, koko maha taas kovettu. Mulla on tänään kokokontrolli äpolilla, katotaan mitä sielä sanotaan, että jäänkö sinne vai tuunko vielä kotiin.

Musta tuli eilen kolmannen kerran täti, kun sisko sai tyttövauvan! <3

Mie tapasin eilen yhden tuttuni joka on kätilönä siellä minne oon menos synnyttää ja tuli sit puhetta mun neuvola tätistä. Sen toiminnasta on annettu huomatuksia sen jolleki pomolle ja ettei juurikaan kannata luottaa mitä se sanoo!!!!!! Ihan kiva täs kohtaa raskautta tietää tollane. Nii ja tää meidä neuvolalääkäri on iha tavallinen terveyskeskuslääkäri, yleislääkäri. Perskeles et rupes hiukka pelottaa. Sit ukkelin kans puhuttii et jos se ei kirjoitakaa sitä lähetettä, vaik lupas jo ni sit varaan ajan sinne klinikalle mis käytii hoidoissa. Ollaa kyl päätetty ettei tehdä ku tää lapsi, mut jos sattuu vahinko auon anoa toiselle neuvolatätille.

Onnittelut keijunliljalle [:)] on se kiva päästä tädiksi varmasti!

Hmm..tuli mieleen kun kävin eilen siellä neuvolassa niin antoi sellaisen ohjeen että tulisi venyttää noita emättimen reunoja ettei välttämättä episiotomiaa sitten tehdä tai ettei paikat repeä... jotain liukkaria ja tulisi kuulema kaksi minuuttia sivuille ja alaspäin vetää noita reunoja joka päivä[8|]
Kukaan toinen tietoinen tällaisesta? Oli aika uusi juttu

Samat ohjeet tuosta välilihan jumpasta/venyttämisestä sain minäkin. Helpommin sanottu kuin tehty, kun on tämä rantapallo vatsan kohdalla... Mutta! Öljynä voi käyttää esimerkiksi Ceridal Intime -nimistä tuotetta. Maksaa apteekissa noin 5-6 euroa/plo. Mutta varmasti moni muukin tuote käy. Samalla tavaralla voi hoitaa limakalvoja muutenkin, jos on taipumusta kuivuuteen.

Onnea Keijunlilja tädiksi tulosta kiva kun on sitten pieni kaveri pikkuisellakin [:D]

Helmimasun pelot ei oo kivoja.... Mutta toivottavasti synnytyksesi alettua kaikki menee hienosti, etkä edes muistaisi pelätä kun on jännät paikat! Yritä vain ajatella sitä palkintoa jonka tulet saamaan... [:)] 

yönälkä ei yllättänyt viime yönä?! En mitenkään erityisesti muuttanut päivän ruokamääriä, mutta söin extra-iltapalaksi vielä 3 isoa porkkanaa joskus 23 aikaan niin ei ollut kiljuvaa nälkää vielä 8.30 kun omia aikojani heräsin [:)] 

Hallitus ja emättimen reunat.... [;)]  Neuvolatäti on varmaan tarkoittanut välilihan hieromista! Siihen on olemassa ihan omia öljyjä (esim Weledan tms.) itse juuri vinkkasin naapurikuukauden palstalaisille, että olen käyttänyt ihan tavan vauvan hierontaöljyä (merkki taisi olla Pirkka ja maksoi n. 2€ citymarketissa) ja toisaalla tuttu kätilö kertoi käyttäneensä rypsiöljyä samaan hommaan [:D]  [:D] saattaa tosin jääkaappikylmänä tuntua ilikeeltä... hehe.. Niin miksei vaikka se äippäpakkauksen liukkari kävis kanssa ihan hyvin moiseen hommaan!! Tiedä sitten onko siitä venyttelystä ja hieromisesta hyötyä mutta onpahan kokeiltu.

Mulla on virtaa ku pienessä kylässä?!? Kaikki raskauskivut on poissa jo monetta päivää ja olo on täysin normaali ja itseasiassa aivan loistava fiilis! Jos ei olis tuota vatsaa ja siellä ei välillä kävis jumalaton mönkiminen niin en muistais raskaana olenvankaan.... [8|] Tekis hirveesti mieli tehdä ja touhuta kaikkea mutta täällä kotona ei oo oikein enää mitään tekemistä...

heips!!
Kauheesti taas tullu tekstiä.

Mulla ollu vieläkin supistuksia ja masu menee kans iha sekasin. Vauvan sänky on meillä makuuhuoneessa metrin päässä sängystä mun puolella.

Eilen piipahdin sitten taas kerran äippäpolilla päivystyksessä, kun oli alapaineet persiillään. Iltasella näytti mittari pahimmillaan alapaineet 104. Ja puolen kymmenen aikaan mittasin ni alapaine oli 99. Sairaalassa paineet 154/98. Vauva ultrattiin ja kaikki kunnossa. Painoarvio oli 2910grammaa mut lääkäri sano et käteen tuntuu yli kolmekiloselta. Olin sitte yhen aikaan vast kotona ja väsyny ku mikä. Kyllä taas kiukutti käydä, kun ainoa ohje minkä sai oli, että pitää välttää rasitusta. Kontrolliajan käskivät soittaa ja varata 8. päivälle. Vertaki se lääkäri sai jotenki sielt synnytyskanavasta tulemaan muutaman tipan ja siitä asti on supistellu satunnaisesti taas. Tulis vaa lapsukainen ulos ni helpottais nää oireet.

Koulujuttuja oon hössänny koko tän viikon. Tänää jätin menemättä ja pyytelin vaa opettajalta tietoa tunnin aiheesta.

niina88: Mulle ainakin synnytystapaarviossa sanottiin, että verta voi vuodella sen jälkeen kun on tutkittu, että ihan normaalia olisi. Mulla ainakin ennen synnytystä kun verenpaineet olivat koholla, niin lepo auttoi kummasti niihin... :) 

Ahaa, enpä oo ees kuullu mistään välilihan venyttelystä tai hieromisesta mitään... Tuleekin kiirus!! Nyt mulla siis jotain tekemistä tässä odotellessa [:D]

Viime yö meni taas tosi mainiosti... Valvoin vähän väliä, ku uni ei tullut. Sitte supistelikin, mutta ei tosiaan mitenkään säännöllisesti. Nyt jotenkin rauhottunu ton "yliodottamisen" kanssa, mut kyl sitä silti haluis jo lähteä matkaan! Miehenkin työt alkaa nyt sitte 8.2. et sitä ennen sais JR tulla ulos [:)]

Noh, kyllä tämä sitte tästä. Nyt lähen kattoon hiukan reilun kk ikäistä poikaa!! <3

Juu-u suht rauhalliset unet takana..seksiunia?!? [:D] huh....
Kerkes vaan lukasee muiden skriivailut ja ny tekee lasagnee ku tulee serkku ukkonsa kans meile syömään.

vihlonta , niinku suikkapuikolla suihkis joku kävellessä tonne sisää..huh.. toivotaan et jotai edistystä meinais [:-]

hyvää viikonloppua mamiskut! <3

Sannukka87 Juu en mä tosta vuodosta kauheesti paineita ota kun se lääkärikin huomas sen. Ja paineisiin tosiaan tuota lepoa kovasti suositelleet. Täytyy siis koittaa vaan olla.

Supistukset on tuosta päivystyskäynnistä vaan jatkuneet ja tänään tietty, kun oon koko päivän yksin kotona ja isäntä neljän tunnin matkan päässä, ni on supistellu aamu puol kasista asti. Nyt vaan toivotaan että jos synnytys meinaa käynnistyä ni käynnistyis kunnolla vasta sitten ku mies on takas kotona. Ilmotinki sille et minähän en ilman miestäni synnytä!!! Täytyyhän mulla oma henk. koht. lääkintämies olla salissa mukana!! [:D] (Mies siis armeijassa saanut lääkintämiehen koulutuksen).

Tsemppiä vaan kaikille! Ilmottelen sitten kuin kävi! [:D]

Kävin eilen äpolilla kokoarviokontrollissa ja kyllä on tälle äipälle maistunut makea. Vauvan kokoarvioksi saatiin 4363g! Ja kuulemma maanantaiaamuna on synnärin lääkäreillä palaveri, missä sitten käsitellään se, että käynnistetäänkö maanantaina vai ei. Toivottavasti käynnistyis itekseen nyt viikonloppuna. Supistelua on kyllä ollu, aamulla oli säännöllisiä menkkajomotuksia, mutta en on kadonnu. Mutta joka välis vetää mahan ihan kovaksi. Saunas oon käyny jo ahkerasti, pitänee ottaa kolmen S:n säännön muutkin vaiheet käyttöön [:D]

Ja taas meni tänään kaupas hermot ihmisiin. Onko pakko tuijottaa mua ja mun mahaa?!?!? Stanan kele! Teki mieli sanoa pahimmille, että joo mä tiedän että oon ihan viimesilläni raskaana ja joo, lapsesta on tulossa iso! Ja sitten, jos ite pysähdyn ottamaan jotain hyllystä, onko pakko änkeä siitä mun ja hyllyn välistä ku varmasti näkee, etten mä hirveesti pysty väistämään vetämällä vattaa sisään.[:'(] Mikä siinä on niin vaikiaa?

Anteeksi tämmönen pikku purkaus

Onpas sulle KEIJUNLILJA tulos kunnon kokonen vauva! Eipä ne vissii aina pidä paikkaansa. Tääl on monet saanu alle kolmikilosia vauvoja ja omasta mahasta päätellen mulle on kans tulos iso vauva. Toivottavasti saat suostuteltua vauvan ulos ilman käynistelyä!!!!

^mutta se mahan kokokaan ei paljoa kerro, mulla on ihan valtava masu ollut koko ajan, mutta vauva kasvaa keskikäyrän ja alakäyrän välissä. (Nyt viimeksi tuossa rv36+3 p.a. 2663g)

Ja tosiaan, noi painoarviot voi kyllä heittää paljonkin.

Mulla on koko ajan menny sf-mitta yläkäyrällä ja siksi on tehtykin noi kokoarviot. Lääkäri sano, että reisiluun ympärillä on kuulemma paksuutta eli reidet on Juniorilla ainaki vahvat. Saattaa olla, että tuo painoarvio heittää kovastikin, varsinki kun arvio noin suuri. Mut jos heittää ni mieluummin sitte alaspäin [:D]

Keijunlilja: Mä olen itse painanut suurinpiirtein tuon verran syntyessäni[:)] Mulle annettiin tän oman masuasukin painoarvioksi viikko sitten 3.8. Ja yli neljän menee lääkärin mukaan varmasti ennen syntymistä.

Nyt olis sitte kasassa 40+0 ja ei kyllä oo Jr antanu merkkiäkään ulostulosta. Tänään ei oo edes supistellu ollenkaan...ees sen vertaa mitä muuten täs reilun viikon aikana päivittäin. Ei kertaakaan! Tyyntä myrskyn edellä?

Keijunliljalle juu iso pikkunen tulossa :) Mut tosiaan, noi voi heittää HIEMAN. Kaveri sai painoarvion 3100g rv 37+ ja sitte viikkoa myöhemmin käynnistettiin ja vauva oli 3800g... Että sillee :) Ja mulle sanottiin, että lapsi voi olla enemmän ku painoarvio (2800g rv 36+1) oli, koska oon niin pitkä, ettei kunnolla näe pituutta tai jotain? Emmä tiä. Mut siis ei silti mikään kauhee jössikkä olis tulossa. Noh, sen näkee sitte :)

Huomenna olis nla, ja kovasti toivon etten pääse sinne [:D] mut taitaapi käydä niin, et meen huomenna ja ehkä viel torstainakin käymään siellä... Noo, katsotaan :)

Takaisin