Helmivauvojen ihanaiset odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kävi tänään talohuollon porukka ja makkariin uudet tiivisteet saatiin [:D]
Huomenna käyvät sitten katsomassa tuota ovea kun sormien mentävä rako takaovessa ja ihan ihmeissään olivat miten tuo jätetty edes noin ja siis yleensä ku takaovessa on tuplaovet niin tossa on vaan se yksi niin ihmekös jos aamusta on nenä tukossa ja kurkku kipeänä kun veto käy kauhea.

Neukkutäti soitteli tänään.. kokeilevat jotain laitetta millä katotaan vissiin toi lapsiveden määrä?? Kukaan tällaisesta kuullu miten se niinku toimii?
Vaihtu ensviikon tiistaina se aika myöhemmälle ton takia kun haluaisivat sitä testata minuun...hmm[8|]

Muokkaampa tähän vielä jatkoa..
Viimeyö oli kauhea! Puoli 2 aikaan heräsin ihan hiestä märkänä, kun mahaa väänsi ja poltti ja mitä lie.. vessaan piti juoksun kanssa pomppia ja sitten se hetkellisesti auttoi asiaa.. tulin takas sänkyyn ja nukahdin, mutta näin sellaista koiran unta että tiesin kokoajan kun mahaan sattui.
Puoli 3 uudestaan ylös, mutta tällä kertaa ei tullutkaan tavaraa ulos. Tympeä kun väänsi ja nipisti ja piti lopulta kolmelta ottaa panadol ja sen jälkeen onneksi nukahdin.
Aikaisemmin tuli kun käytiin miehen kanssa mäkkärissä hakemassa sapuskat niin seuraavana yönä juoksun kanssa molemmat kävi vessassa, mut eilen vuokrattiin leffa ja käytiin patonki ateriat hakemassa ja mie vissiin luulin ettei itselle tule mitään.
Liekkö siitä sapuskasta vetäny mahan ihan kuralle vai voiko tuo poika näyttää jo merkkejä siitä että pian tulisi ulos??

Hoblaa!

Neuvola 37+2

Paino                     +1266g (viikossa.... no comments!!! [:-])
Turvotus               ++ (
naamaa ei tunnista omaksi..)
Verenpaine          138/89 (siltä myös tuntuu..)
Pissa                      - -
Hemoglobiini       140 (voi morjes, obsidanit läks laatikon pohjalle just [:D] )
SF                           34

Vauva
Sykkeet                157-190 (sai raivarit ku täti tökki ja töni)
Tarjonta                RT
Liikkeet                 +++++++++ [;)] 

Joo... Siis helevetinmoinen turvotus on päällänsä. Päätä särkee. Oksettaa. Huippaa. Vituttaa. YÖK!
Tein neuvolan jälkeen jättiläisvirheen ja kävin postissa ja kaupassa. Nyt ne verenpaineet on vielä korkeammalla. Seuraava neuvola on jo tiistaina kun on tämmönen olo...... [:'(]
Viime yönä tuskaisia suppareita ihan muutama, molempiin heräsin ja taas taju pois samantien.

Pikkuninalle tsempityksiä... noita fiiliksiä käy läpi varmasti jokainen äidiksi tuleva. Itselläkin ollut yhtä vuoristorataa. Yhtenä päivänä tiedän olevani vauvalle paras äiti ja toisena olen varma etten osaa tehdä mitään oikein...

Hallitus multa mitattiin lapsiveden määrä viimeksi neuvolalääkärissä, mut mun mielestä se tehtiin kai ihan ultralla? Emmä tiä... Kerro lisää kun olet moisen vehkeen koekaniiniksi joutunut!!!

Ainiin Ainiin Ainiin!!!! Hihii... Mulla onkin Linea negra! Ihan tikkusuora (tosin haaleahko) viiva tissien alta alakarvoitukseen saakka. Mies huomasi eilen, on ilmestynyt ihan tässä muutaman päivän sisällä. He! [:D]

Sash79 miepäs kerron sitten mitä ne siellä sanoo.. samana päivänä kun itsellä myös tuo neuvola[:)]
Siis tuotahan mieki ihmettelin kun neuvolassa on ultraamis laite niin että miten ne katsoo sen lapsiveden sitte.. vähän jänskättää kun en hölmö älynny kysästä asiasta eilen samalla.
Voihan se olla vaan joku ultralaite.

Moikka!
Vähään aikaan en ole taas kirjoitellut. Suuri väsymys vaivaa edelleen. Saan öisin nukuttua pätkissä - ramppaan vessassa 5-10 kertaa yössä, mutta nukahdan onneksi heti vessakäynnin jälkeen. (kunnes taas herään pissahätään...) Väsymys ei johtunut alhaisesta hemoglobiinista, kuten luulin. Tai toki se oli mulle aika alhainen, 129, kun liikkeelle lähdettiin 160:stä. Mutta ei terkka suositellut ainakaan vielä lisärautaa.
Mulla oli viimeinen lääkärikäynti tiistaina: lääkäri ei tehnyt kokoarviota (mun terkassa ei ole ultraa), mutta totes, että mahtuu tulemaan tällä kasvuvauhdilla. Kohdunkaula oli ihan pehnmeä, mutta vielä 3 cm pitkä ja suljettu. Vauva on oikeassa asennossa eli raivotarjonnassa. Kiinnittymistä ei ollut vielä tapahtunut, vaikka vauva on laskeutunut alaspäin (onneksi, saan hengitettyä helpommin). Sisatutkimus sai aikaan pienen verenvuodon, josta tietysti pelästyin. Vuoto tuli onneksi herkistyneeltä limakalvolta ja loppui seuraavaan päivään mennessä.
Vauvan syke oli 135-145 ja pikkuinen liikuskeli normaalisti. Painoa mulle oli tullut 450g per viikko, nyt painonnousua on 11 kg. Sf-mitta pingahti vaihteeksi yläkäyrän yli: 34,5 cm. Siihen lääkäri vaan totes, että saattaa johtua vauvan asennosta ja etenkin siitä, ettei ole vielä kiinnittynyt kunnolla. Verenpaine oli 124/74 ja pissa ok.
Nyt ei siis muuta, kun vaan odotellaan ja yritetään selvitä tän väsymyksen kanssa. Huomenaamulla pitään taas jumppaa, pitäis jaksaa tammikuun loppuun. Omaa osuutta olen helpottanut reilusti jo pitemmän aikaa, silti joskus mietin, että mikä hullu oikein olen, kun vielä yritän pinnistellä salilla.
Sormien tunnottomuus vaivaa myös päivisin ja vähän on sormet turvoksissakin. Siirsin kihla- ja vihkisormuksen pikkurilliin...Välillä tää odotus tuntuu loputtomalta, vaivojen maratonilta. Vielä hetki pitäis jaksaa...

meillä oli eilen illalla aivan karmivan kovia supistuksia/polttoja tms. Sellasta erittäin voimakkaan menkkakivun kaltaista. Ilmeisestikin supistuksia. Olin iha varma, että yön aikana tulee lkähtö, mutta eipä tullu. Kivut helpotti kun sain kolmen aikaan unenpäästä kiinni. Eiköhän tuo tuolta lähipäivinä ulos tule, kun oli jo viime viikon perjantaina paikat ilmeisesti vähän auki.

Nyt vaan ootellaan tuota pientä ihmettä tulevaksi. Tsemppiä teille kaikille!!

Mä oon nyt saanu viimeset kaks yötä nukuttua, ku sain Alsucralia lääkäriltä närästykseen ja sitten oon vielä laittanu korvatulpat korviin. Viime yönä oon kyllä ollu puoliksi hereillä jossain vaiheessa, Juniori piti taas yöjumppaa ja vähän supisteli.

Oon kyllä tosi onnellinen, että nukkuminen onnistuu taas. Meinasin olla jo epätoivonen, että alkaako univelan karttuminen jo ennen vauvan syntymää. Mutta ei onneksi.

jees.. vilkkuu hopeita matoja silmissä ...asennot hankalia
vasemmalla kyljellä loikoilu tekee niskoille jumeja ja lonkille puudutustiloja..grrrr....

nyt  alkanut vihdoin 38vko rullaamaan ja vauveli sais tulla! [:D]

kamala synnytyspelkoahistuskohtaus iski kesken unien..näin unta että neiti puski maailmaan varpaat edellä [:-]
varmaan juontaa juurensa kipupelko nyt ku juttelin eilen serkun kanssa joka sai 13.1 pojan... ja ponnistusvaihe oli venyny piiiitkäksi.. sai terveen pojan silti yli 4kg [:)] <3

aamukahvelle nyt -->

Huoh..

Mä en tainnut aikaisemmin mainita, mutta viime viikonloppuna siis vauva oli kääntynyt perätarjontaan, kun tähän asti ollut visusti pää alhaalla, siis todella alhaalla, ja pitkään. Vielähän sillä on aikaa kääntyä, mutta pikkasen hirvittää, koska tää ei oo mitään vaeltelevaa sorttia, vaan viihtyy yhdessä ja samassa asennossa vähän vain silloin tällöin liikuskellen. Tämähän ei siis varsinaisesti riehu ja meuhkaa vaan liikkeet on yleensä aika pieniä..

Noh, neuvolalääkärin jälkeen ilmeisesti sitten on ultra, jossa varmistetaan vauvan tarjonta, ja mikäli on edelleen perätarjonnassa, niin koitetaan kääntää. Voi kunpa kääntyisi.

Mua jotenkin nimittäin  toi sektio hirvittää ajatuksena enemmän kuin alatiesynnytys.

hmm... voisiko joku neuvoa tuon kuvan lisäämisen tuohon vasemmalle puolelle??
Tänne joku oli antanut ohjeet että siihen avatar kohtaan lisätä haluama kuva ja olen paintilla pienentäny ihan pieneksi sen kuvan, mutta sitten kun lisään sen ja painan ok niin tulee herjaava ikkuna esiin jossa lukee "kaikkia vaadittavia kenttiä ei ole täytetty" ja omasta mielestäni tuohon kyllä olen katsonu kaikki kohdat.. [8|]
Olen mie kyllä niin avuton tapaus että [:D]
jopa tuohon tickettiin meni aikaa vaikka kuinka ennenkuin sain sen toimimaan

Jipii! 37+0, nyt on hyvä olla!

Huomenna mennään tutustumaan synnärille. On ihan hyvä, että saa mennä tutustumaan etukäteen et tietää minne sitte pitää mennä ku tosipaikka on edessä.

ALKUPERÄINEN: Hallitus

hmm... voisiko joku neuvoa tuon kuvan lisäämisen tuohon vasemmalle puolelle??
Tänne joku oli antanut ohjeet että siihen avatar kohtaan lisätä haluama kuva ja olen paintilla pienentäny ihan pieneksi sen kuvan, mutta sitten kun lisään sen ja painan ok niin tulee herjaava ikkuna esiin jossa lukee "kaikkia vaadittavia kenttiä ei ole täytetty" ja omasta mielestäni tuohon kyllä olen katsonu kaikki kohdat.. [8|]

Hmm... En tiedä onko tästä apua, mutta tarkistitko onko siinä kohdassa lisää kuva (korvaa nykyisen) täppä? Siis kun siinä on kolme vaihtoehtoa (lisää kuva, valitse hahmo tai älä näytä) ja niistä pitää joku valita täppäämällä se valinta... Kuvanhan pääsee lisäämään vaikka sitä täppää ei olisi. Eli täppää ensin, lataa sitten ja vielä sieltä alavalikosta päivitä profiili [8|] ... (Sorry en tiedä millä muulla nimellä sitä täppää kutsutaan. "Valintaruutu" tms... ??!! )

Juu Sash79 näin minä oon tehny joka kerta, mutta ei onnistu..
Ensin pistän siihen lisää kuva (korvaa nykyisen) sen raksin ja sitten lisään kuvan ja painan ok niin tulee valintaikkuna eteen jossa lukee tuo "kaikkia vaadittavia kenttiä ei ole täytetty" eli en pääse lisäämään sitä kuvaa ollenkaan.. piti vissiin apuja kysellä noilta sivun ylläpitäjiltä tai jotain..

Okei sit pitää nostaa kädet pystyy.. Mulle ei ole sellasta herjaa tullutkaan. Toivottavasti ylläpito osaa jeesiä! [:)]

Tääl vaan nukutaan, nukutaan ja nukutaan. Heräsin äsken sen verran et kävin suihkussa ja ukkomuru tekee jotain iltapalaa. Sit voiskin mennä taas takasin pötköttää... ZZZZZzzzzZZZzzz........ No onnekas olen kai kun saan nukuttua, tsemit niille jotka uniongelmista kärsivät, olen mäkin osani niistä saanut.... Nyt vaan tuntuu siltä ettei pysy silmät millään auki. Heräilen kyllä max tunnin välein pissalle ja aina ihan hiestä märkänä(??!!) mut sit kyllä on taju pois taas samantien...

Tuossa eilen kävi mieheni äiti kylässä ja toi lakanoita ja itse oli ommellut sellaisen pussukan mihin vauvan voi laittaa nukkumaan ja päiväpeitteen.. nyt on sitten päiväpeitteitä kolmea erilaista sorttia pikku prinssille[:)]
Noh, mies sitten oli luvannut siskolleen, että otetaan kaksoset hoitoon meille ja toivat heidät eilen kahden maissa.
Yhtään yritin nostella niin alkoi maha kovettumaan heti ja mies sitten tuumi etten minä saa nostella vauvoja ollenkaan vaan otan iisisti ja hän touhuaa niiden kanssa.. eipä siitä sitten tullut oikein mitään, kun tyttö itki ja parku ja huusi kuuteen asti!! Ja mitäs tapahtuu kun tyttö huutaa?? poika aloitti kuoron vieressä.. yritettiin syöttää ja eivät suostuneet syömään ja nukuttaa ja ei nukkuneet ja leikkiä, mutta huusivat.
Mies sai sitten kuitenkin pojan nukkumaan, mutta tyttö huusi kurkku suorana ja itse kun olen niin väsynyt jo joka öiseen heräämiseen ja unettomuuteen ja ei vaan jaksa mitään ylimääräistä loppuvaiheessa niin juoksin sitten vessaan ja aloin itse parkumaan viimeistä päivää.
Jotenkin tuntu että oon ihan loppu ja mietin miten tulen vauvan kans toimeen kun toisten vauvoista jo alan itkemään vaikka ovat vaan 4 tuntia hoidossa keskimäärin.
Sittenpä hakivat kuuden maissa kaksoset ja tuli yllättävän hiljaista [:D]
Miehelle sanoin vaan sitten suoraan, että en halua enää loppuraskaudesta ottaa hoitoon ihan syystä etten jaksa itse enää hoitaa ja oon hormonihöyryissä niin itkuinen sun muuta.
Kyllä tullaan käymään katsomassa noita ihania puolivuotiaita, mutta saisi levähtää ennen omaa koitosta ja sitä kun tietää että tännekin tulee se yksi pikkuinen jossa on jo tarpeeksi hommaa itselle[:)]

Kela on pyllystä!!
Viime keväänä maksoivat mulle liikaa työmarkkinatukea vaikka tiesivät miehen palkat sun muut ja nyt pentele perivät takaisin. Tullu maksumuistutuksia niin pakko oli soittaa etten ala kyllä automaattisesti maksamaan, että saavat itse ottaa summan minun tililtäni ja mahdollisimman MINIMI määränä.
On se tympeä kun heidän virheistä joutuu itse kärsimään ja makselemaan sitten heille takasin heidän töppäyksen takia.
Miehelle käyny muuan kerran sama ja just ku saanu edelliset maksettua niin tulee aina uus lappu että taas maksaneet liikaa!

Niin Perjantaina kävi se joku ihme ukko laittamassa takaoveen ihan tuplatiivisteet. Silloin näytti tosi hyvältä ettei olis mitään ongelmaa, mut nyt kun istuskelee olohuoneessa ja katsoo niin verhot selvästi liikkuu ja vetää tuo ovi[8|]
En tiijä mitä tuohon voisi enää tehdä. Joka aamu edelleen herään nenä ihan tukossa ja kurkku kauhean kipeänä.. saa mies hoitaa tuon homman.

Jep jep. Kävin tänään yksityisellä lääkärissä ja sen kommentit poikkes aikapaljon neuvolantädin jutuista. Ensinnäkin se neuvolantäti on ilmeisesti mitannut sf mittaa ihan väärin ja toisekseen ne sen kommentit alavatsakivuista. Neuvolantädin mukaan liitoskipuja, mutta lääkärin mukaan supistuksia. Kohdunkaula oli pehmee ja "sormelle auki", vielä tosin 3cm pitkä. Ja neuvolantädin epäilyt siitä ettei oliskaan enää suoraan raivotarjonnassa oli kans turhia, siellä se oli ihan oikeessa asennossa. No kuitenkin, sf mitta oli 30 eli ihan käyrällä ollaan.

Kokoarvio ultran mukaan tällä hetkellä 2800g eli jos menee LA asti niin yli 4kg kaveri tulossa.. Mutta lääkäri epäili että voisi syntyä parikin viikkoa ennen LA:a. Toivottavasti [:D]

Tänään viimestä päivää töissä!! Kohta on kakkukahvit ja sitten 10kk "vapaus" [:)]

Kyllä on helpottunut olo kun sai nähdä taas vauvan ja lääkäri katto kaikkia elimiä ja rakenteita ja kaikki näytti hyvältä.

Täällä taas, hetken tauon jälkeen. Muka aikaa, ku on kotona äippälomalla....ja paskat [:D] tai aikaa on juu, mut ei tuu hilluttua koneella. Alkaa selkää särkee ja muutenki. Töissä tuli aina istuttua, ku ei ollu muuta.

Koitan nyt muistella kaikkia lukemiani sivuja ja mitä niissä oli... mut ennen niitä ONNEA PITTUSELLE AIVAN VALTAVASTI!! <3

Nukkuminen tai noh, sen puute vaivaa. Väsyttää kyllä, mut uni ei tuu eikä saa nukuttua. Ja vessassa saa juosta vähän väliä.. ja nukkumattomuuden seurauksena olen sit itkuinen ja kärttynen ja TOOOSI ihana [:D]

Nyt on sitte kaikki vauvaa varten valmiina, vaunut ostettiin tossa pari viikkoa sitte. Saatiin brion happy-yhdistelmä reilulla neljällä sataa. Niitä nyt oon tässä sisällä lykkiny :D enää ei puutu ku pikkunen [:)]

Synnärilläkin päästiin sit tossa heti alkuvuodesta käymän, ku sikaepäilyt on vähentyny sen verran. Ja isovanhemmat pääsee kattomaan sitte osastolle, ku h-hetki on ohi :)

Supistuksia on nyt ollu sellasia puoliks kivuttomia, mut niitä on valtavasti paljon ennemmän ku ennen. Ja niitä on varsinki yöllä, mut nyt myös jo päivällä.

Tänään mulla oli sitte nla. Pari viikkoa sitten sain sen lapsen painoarvion (eli viikkoja sillon kasassa 36+1) 2784g.

Samalla tehtiin myös sisätutkimus: kohdunsuu 3cm, kiinni ja pehmeä. Kuulemma mahtuu alakautta ulos, mut että jos olis kauheesti isompi, niin ei välttämättä mahtuis.

Tänään nla:ssa tällasta:

Painoa lisää +600g (mut edellisellä kerralla paino oli ippunu 100g)
Turvotuksia ei
Verenpaine 122/79
Pissassa ei mitään
Sf 32 (oli sama viimekskin, ei oo juurikaan nyt kasvanu tän vuoden puolella, sano kyllä että on laskeutunu, ettei toi mitta varmaan enää kasvakaan).
Hg ei otettu, ku on ollu alimmillaan 133 koko raskauden aikana

Kovasti tässä siis odotan, että lähtö tulis [:)] ei millään malta odottaa!!

Vointeja kaikille! Koitan nyt "loppuajan" käydä vähän usemmin täällä..

Nyt on sitten tämän viikon neuvola takana..

79kg 1150g/vko (saman verran tullu ku viimeksi kahdessa viikossa)
Turvotus ++
Verenpaine 124/79
Hemppa 123
(mut edelleen jatkaa rautaa joka toinen päivä)
Sf-mitta 32cm
Sydän 140

Että silleen.. eihän niillä mitään uutta laitetta ollu..pyh.. vähän erikoisesti selitti mulle neukkutäti kun sanoi sillon puhelimessa että testaavat minuun nimenomaan uutta konetta millä katotaan lapsivesimäärä tai jotain.
Sama vanha ultrauslaite oli millä yrittivät katsella niinku vaan että itse oppisivat sitä käyttämään.
Oli 3 neuvolatätiä ja katselivat ja en ees ite oikeen nähny omaa pikkusta kun se kuvaruutu oli heihin päin[8|]
Kiittelivät vaan kun olin jaksanu vartin maata selällään siinä..yh!

Perjantaina on sitten se synnytystapa arviointi ja ensiviikolla taas neuvolaan.
Nyt alkaa itsellä ne viikon välein käynnit.. ja tällä viikolla vielä tulis käydä verikokeissa taas..
Huh onneksi sitten ei enää tarvitse[:)]

HOjo!

Joo toi SF-mitta...  mitä enemmän siitä kuulee, sitä vähemmän se mun mielestä kertoo... Ja varsinkaan näköjään kun jotkut ei edes osaa mitata koko lukua oikein. Böh! Lisää stressiä odottaville kun silläkin käyrällä pitäisi pysyä ja sitten kummastellaan jos ei pysytä. Tässä alkaa ihan oikeesti inhoamaan kaikennäkösiä käyriä.

Ja KELAhan ON pyllystä!!!!! Komppaan täysiä Hallitusta! Mutta vahingosta oppineena seuraavan kerran (jos tulee seuraavaa kertaa) osaan ottaa kaiken mahdollisen tukiin vaikuttavan huomioon jo lasta siitettäessä ja laskettua aikaa arvioitaessa [;)] Mä olen ilmoittanut töihin, että palaan marraskuussa. Ei tosin mitään haisua kuka ottaa niin pientä vauvaa hoitoon, mutta vien sen sitten vaikka Kelan tädeille hoidettavaksi jos en muuta keksi........

Kiva kuulla hm:n kuulumisia! Mullakin olis tänään synnäritutustuminen ihan tossa kohtapuoliin pitäskii muuten lähteä... [:)]  Harmittaa kun mies ei pääse mukaan... no täytyy hänelle sitten pitää joku tukiopetus kotona.

Kävin äsken kaupassa ja olin kassajonossa latomassa kamoja hihnalle. Nakkasin kärryistä esiin vauvantarvikehyllystä kaivamani Ainun pikkuniistäjän. Samantien alkoi täti takanani kertoa kokemuksiaan moisesta vehkeestä. Kertoi, että oli ollut heillä aivan täysin turha ostos, ei helpottanut vauvan oloa tms. ja kielsi ehdottomasti minua tuhlaamasta rahojani turhuuteen! [:D] Heh... no helppohan mun on uskoa kun ei ole kokemusta. Annoin tuon turhakkeen kassatädille, että pidä niistäjäsi... Tuo kassajonotuttavuus suositteli sitten sellaista kun nenäfriida  ... täytyy tuokin siis tutkia ja googlettaa ennenkun uskaltaa ostaa. Hehe!!! ..

Ainiin, kävin mä neuvolassakin pyörähtämässä. Reilu kilo tullu painoa neljässä päivässä. TAAS.....
Muuten kaikki ookoo.

Tsaude tsau!

Takaisin